Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 151 záznamů.  začátekpředchozí142 - 151  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 

Analýza specifik podnikání v osobní silniční dopravě
Raizerová, Martina ; Eisler, Jan (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza specifik podnikání na trhu autobusové dopravy. V teoretické části je rozbor charakteristiky dopravních služeb a přepravního trhu. Dále je tato část věnována marketingu v dopravě, finančnímu řízení dopravního podniku, dopravním ukazatelům, ukazatelům kvality přepravy a dopravní politice. Praktická část této bakalářské práce je zaměřena na situaci na dopravním trhu v rámci Karlovarského kraje a především autobusové trase Karlovy Vary - Praha. Je proveden výpočet obsazenosti v bodu zvratu. Dále je zde vypočtena hybnost obyvatelstva nejen v rámci celého sektoru dopravy, ale také přímo pro autobusovou dopravu. Poslední část je věnována optimalizaci a integraci v rámci dopravy.

Regionálně-ekonomické aspekty existence mezinárodního letiště Praha - Ruzyně
Chloupková, Renata ; Macháček, Jaroslav (vedoucí práce) ; Dudáček, Lubomír (oponent)
Mezinárodní letiště hrají významnou roli v dopravní infrastruktuře každého státu tím, že přispívají k ekonomickému růstu. Mezi atributy ekonomického růstu patří vhodná lokalizace letiště a také stabilní poptávka po letecké dopravě. Při splnění těchto základních podmínek lze letiště považovat za pól růstu a rozvoje, který zvyšuje zaměstnanost, ale také napomáhá dalšímu územnímu rozvoji. Diplomová práce by měla prostřednictvím analýzy mezinárodního letiště Praha-Ruzyně zhodnotit ekonomický přínos, územní a socioekonomický rozvoj a mezinárodní význam letiště s ohledem na současné trendy v civilní letecké dopravě, s ohledem na regulační systém Evropského společenství a České republiky a s ohledem na celkový vývoj světové ekonomiky.

Dopravní chování obyvatel obcí zázemí Prahy
Pergl, Ondřej ; Novák, Jakub (vedoucí práce) ; Marada, Miroslav (oponent)
Dopravní chování obyvatel obcí zázemí Prahy Abstrakt Zázemí Prahy je dynamicky přetvářeno procesem suburbanizace, která ovlivňuje prostorovou strukturu celého regionu. Změněná prostorová struktura klade větší nároky na mobilitu obyvatel. Hlavním cílem práce je výzkum dopravního chování obyvatel zázemí Prahy, kteří své přesuny vykonávají především pomocí automobilu. Práce se zaměřuje na faktory ovlivňující dopravní chování, které jsou rozebírány v teoretické části textu. V dalším úseku jsou prezentována opatření působící proti individuální dopravě. Empirická část představuje výsledky terénního šetření, které proběhlo v jižním a jihovýchodním zázemí Prahy. Dopravní chování je zkoumáno z hlediska využívání různých druhů dopravy a účelu cest. Dále je šetření zaměřeno na spokojenost obyvatel s dopravní situací v místě bydliště a odhaluje jejich citlivost na jednotlivá opatření vedoucích ke snížení podílu individuální dopravy. Klíčová slova: mobilita, dopravní chování, suburbanizace, omezení individuální dopravy, Praha

Modernizace pavlačového bytového domu, Petrská 4, Praha, stavebně technologická příprava stavby
Hamerníková, Veronika ; Rychtecký, Martin (oponent) ; Kovářová, Barbora (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je řešení stavebně technologické přípravy modernizace pavlačového bytového domu v Praze 1 v ulici Petrská. Hlavním předmětem řešení diplomové práce jsou bourací práce ve stávajícím objektu a nový strop nad 3. NP. Součástí této práce je stavebně technologická zpráva, technická zpráva k zařízení staveniště, technologické předpisy bouracích prací a stropní konstrukce nad 3. NP – ve dvou variantách provedení, porovnání dvou technologií provedení stropní konstrukce nad 3. NP, kontrolní a zkušební plány, návrh strojní sestavy, dopravní vztahy, plán bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, environmentální plán, harmonogram prací a časový a finanční plán modernizace.

Analýza specifik podnikání v osobní silniční dopravě
Krupa, Štěpán ; Eisler, Jan (vedoucí práce) ; Růčka, Aleš (oponent)
Cílem této práce je poskytnout výstižný přehled o současné situaci podnikání v autobusové dopravě, ukázat rozdíly ve výkonech velkého a malého podniku v rámci tohoto oboru a zároveň poukázat na problémy, které se zde vyskytují. V úvodních kapitolách je upřena pozornost k teoretickým problémům a jejich charakterizaci (jako jsou dopravní politika či dopravní obsluha) a metodologické průpravě potřebné pro část praktickou, která se bude zabývat výzkumem reálné situace dvou současných subjektů podnikajících na českém trhu -- Dopravního podniku hl. města Prahy a.s. a České silniční autobusové dopravy (ČSAD) Vsetín a.s. Rozdíly jsou znázorněny pomocí několika klíčových ukazatelů (provozně-technických, ekonomických, atd.), přičemž hlavním podkladem zde jsou výroční zprávy obou společností a interní zdroje poskytnuté pracovníkem ČSAD Vsetín.

Dopravní problémy se zaměřením na hromadnou dopravu
RUSCHKOVÁ, Hana
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu problémů hromadné dopravy ve vybraných aglomeracích. Mezi vybrané aglomerace patří okresy Jihlava, České Budějovice, Liberec a Praha východ. Mnoho lidí používá hromadnou dopravu každý den, a proto je velice důležité toto téma řešit. Je nezbytné zjistit její problémy a nedostatky a pokusit se je eliminovat. Cílem bakalářské práce je navrhnout opatření vedoucí ke zlepšení situace ve vybraných aglomeracích. Návrh opatření je založen na Mohringově efektu. Analýza vychází z dat Ročenky dopravy České republiky za rok 2014, z jízdních řádů a také z internetových článků.

Město Tábor a jeho role v době třicetileté války.
Šmejkal, Jan ; Parkan, František (vedoucí práce) ; Zilynskyj, Bohdan (oponent)
Třicet let trvající válečný konflikt, který se rozhořel na konci druhého desetiletí sedmnáctého století mezi habsburským panovníkem a českými stavy a postupně přerostl v rozsáhlou válku celoevropského významu, zanechal výraznou stopu ve všech místech a krajích, do nichž zavítal nebo se jich přinejmenším dotkl. Bylo tomu tak i v případě významného jihočeského Tábora, který byl válečným požárem přímo zasažen hned dvakrát, poprvé v roce 1621, když jej obléhali císařští a podruhé na samém sklonku války v roce 1648, když jej dobyla švédská vojska. Hradiště Hory Tábor, které bylo jednou z klíčových součástí obranného systému království a nejlépe opevněným bodem v jižních Čechách, mělo za úkol střežit dopravní spojnici ve směru Praha - Linec a ochraňovat obyvatelstvo jižních Čech před útokem nepřítele. V klíčových momentech v roce 1621 a potom v roce 1648 přesto neodolal útoku císařských, ani Švédů a v obou těchto nejdůležitějších případech podlehl. Pokaždé se tak stalo po boji proti silnějšímu protivníkovi, v němž město buď zůstalo ve svém zápase osamoceno a opuštěno politickými spojenci, nebo nedostalo včas nezbytnou vojenskou pomoc. V obou případech město muselo na obětní oltář války položit životy svých obyvatel a hospodářské hodnoty všeho druhu. Mimo tyto dvě zásadní vojenskohistorické události Tábor své...

Historicko-geografické příkladové studie o rozvoji oblasti a sídel při komunikaci Praha - Brandýs nad Labem-Stará Boleslav
Mareš, Miroslav ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Chromý, Pavel (oponent)
- Práce si klade za cíl posoudit historickou cestu jako na významný faktor, který v různých obdobích lokalizuje ve svém bezprostředním okolí určité aktivity socioekonomického charakteru, a popsat, jak se tyto aktivity ve vazbě na dobové okolnosti a místní geografické podmínky modifikují či mění. Tedy jakým způsobem tato cesta v předindustriálním období, v období průmyslové revoluce a též v době transformační a současné ovlivnila území, nejbližší okolní krajinu, přes kterou spojuje dvě významná sídla. V předindustriálním období byla pozornost věnována dobovým podmínkám a možnostem výskytu zájezdních hostinců a velkoobchodů se zemědělskou produkcí, pro období průmyslové revoluce byla vzhledem k příznivým fyzicko-geografickým podmínkám předpokládána lokalizace potravinářských průmyslových podniků a v kapitole ze současnosti bylo snahou přiblížit suburbanizační procesy ve sledovaných obcích. V práci byly porovnávány dostupné informace získané z citovaných pramenů a rozhovorů, s cílem vytvořit ucelený obraz o sledovaném jevu v daném období a formulovat závěr k předložené hypotéze. klíčová slova - socioekonomické aktivity, geografické podmínky, cesta, dopravní komunikace, suburbanizace

Kolín 1850-1914. Hospodářský a urbanistický vývoj.
Holovský, Jan ; Jakubec, Ivan (vedoucí práce) ; Jančík, Drahomír (oponent)
Tato diplomová práce je o hospodářském a urbanistickém vývoji Kolína v letech 1850 - 1914 a její ambicí je přispět ke studiu regionálních dějin a také k dějinám českých měst. Snažím se zde postupovat v souladu s výzkumem konaným na Ústavu hospodářských a sociálních dějin Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Diplomovou práci jsem napsal po studiu příslušných pramenů ve Státním okresním archivu Kolín (pobočce Státního oblastního archivu Praha). Studoval jsem také dostupnou literaturu. V úvodu práce jsou stručně popsány obecné dějiny Kolína. V části věnované hospodářským dějinám jsou popsány aktivity Kolína v této oblasti. Tento vývoj je vřazen do obecného rámce. Vyjmenoval jsem zde nejvýznamnější firmy v Kolíně. Chtěl jsem se zde poukázat také na vývoj bankovnictví a obchodu. Další část je věnována urbanistickému vývoji a městské infrastruktuře. V kapitole popisuji také vývoj městské zástavby a pokusy o její regulování. Zmiňuji také dopravní předpoklady Kolína. V dalších částech práce upozorňuji na problematiku hospodářských elit, významných budov, školství a spolkové činnosti. Kolín jsem srovnával s jinými městy a snažil jsem se ukázat jeho vývoj v širším rámci. Na závěr jsem pak zrekapituloval zásadní informace z předchozího textu a snažil jsem se komplexně hodnotit vývoj Kolína. V textu...

Vývoj městské zástavby a městské infrastruktury v Benešově v letech 1918-1939
Roubík, Michal ; Jakubec, Ivan (vedoucí práce) ; Sejk, Michal (oponent)
Ve své diplomové práci "Vývoj městské zástavby a městské infrastruktury v Benešově v letech 1918 - 1939" jsem zpracoval jednu z kapitol vývoje zemědělského maloměsta v době první republiky. Tato práce je příspěvkem k dějinám českých měst v meziválečném období a zpracovávaným tématem koresponduje s výzkumným záměrem, řešeným na Ústavu hospodářských a sociálních dějin Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, v jehož rámci jsem na ní pracoval. Práce byla napsána zejména na základě studia pramenů Státního okresního archivu Benešov (pobočky Státního oblastního archivu Praha) a řady děl relevantní odborné literatury. Úvod tvoří kapitola, která komplexním způsobem shrnuje nejdůležitější okamžiky a změny ve vývoji Benešova ve sledovaném období. Neomezuje se však jen pouze na jeho dějiny, ale ukazuje i roli města v rámci svého regionu, tak jeho vývojové souvislosti s dalšími českými městy. Těžiště práce tkví v několika kapitolách, které obsáhlým, avšak přehledným, způsobem rozebírají stavební vývoj města (jeho hlavní momenty, souvislosti, ale jsou zmíněny i konkrétní zajímavé stavby) a vývoj jeho infrastruktury (kanalizace, úprava ulic, vodovod a elektrifikace). Práci doplňují kapitoly, které zpracovávají problematiku napojení Benešova na dopravní síť (železnice a silnice). V jednotlivých kapitolách je...