Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proměna pražského centra v postsocialistickém období
Vrbík, Filip ; Pospíšilová, Lucie (vedoucí práce) ; Pergl, Ondřej (oponent)
Proměna pražského centra v postsocialistickém období Abstrakt Pražské centrum prochází od změny politického režimu v roce 1989 razantní proměnou. S proměnou fyzického stavu budov je často spojena i proměna sociální. Vývoj sociální struktury obyvatel a kvality bydlení není stejně intenzivní ve všech částech centra. Cílem této práce je proto popsat vývoj prostorové diferenciace sociální struktury obyvatel a kvality bydlení v centru Prahy. V první části je kladen důraz na kvantitativní analýzu proměny základních sídelních jednotek centra. Protože některé změny ani úroveň základních sídelních jednotek není schopna zachytit, druhá část práce je zaměřena na konkrétní základní sídlení jednotku Londýnská. Zde se pracuje s daty z terénního šetření v co největším možném územním detailu. Klíčová slova: pražské centrum, sociálně prostorová struktura, postsocialistické období, gentrifikace
Dopravní chování obyvatel obcí zázemí Prahy
Pergl, Ondřej ; Novák, Jakub (vedoucí práce) ; Marada, Miroslav (oponent)
Dopravní chování obyvatel obcí zázemí Prahy Abstrakt Zázemí Prahy je dynamicky přetvářeno procesem suburbanizace, která ovlivňuje prostorovou strukturu celého regionu. Změněná prostorová struktura klade větší nároky na mobilitu obyvatel. Hlavním cílem práce je výzkum dopravního chování obyvatel zázemí Prahy, kteří své přesuny vykonávají především pomocí automobilu. Práce se zaměřuje na faktory ovlivňující dopravní chování, které jsou rozebírány v teoretické části textu. V dalším úseku jsou prezentována opatření působící proti individuální dopravě. Empirická část představuje výsledky terénního šetření, které proběhlo v jižním a jihovýchodním zázemí Prahy. Dopravní chování je zkoumáno z hlediska využívání různých druhů dopravy a účelu cest. Dále je šetření zaměřeno na spokojenost obyvatel s dopravní situací v místě bydliště a odhaluje jejich citlivost na jednotlivá opatření vedoucích ke snížení podílu individuální dopravy. Klíčová slova: mobilita, dopravní chování, suburbanizace, omezení individuální dopravy, Praha

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.