Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj městské zástavby a městské infrastruktury v Benešově v letech 1918-1939
Roubík, Michal ; Jakubec, Ivan (vedoucí práce) ; Sejk, Michal (oponent)
Ve své diplomové práci "Vývoj městské zástavby a městské infrastruktury v Benešově v letech 1918 - 1939" jsem zpracoval jednu z kapitol vývoje zemědělského maloměsta v době první republiky. Tato práce je příspěvkem k dějinám českých měst v meziválečném období a zpracovávaným tématem koresponduje s výzkumným záměrem, řešeným na Ústavu hospodářských a sociálních dějin Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, v jehož rámci jsem na ní pracoval. Práce byla napsána zejména na základě studia pramenů Státního okresního archivu Benešov (pobočky Státního oblastního archivu Praha) a řady děl relevantní odborné literatury. Úvod tvoří kapitola, která komplexním způsobem shrnuje nejdůležitější okamžiky a změny ve vývoji Benešova ve sledovaném období. Neomezuje se však jen pouze na jeho dějiny, ale ukazuje i roli města v rámci svého regionu, tak jeho vývojové souvislosti s dalšími českými městy. Těžiště práce tkví v několika kapitolách, které obsáhlým, avšak přehledným, způsobem rozebírají stavební vývoj města (jeho hlavní momenty, souvislosti, ale jsou zmíněny i konkrétní zajímavé stavby) a vývoj jeho infrastruktury (kanalizace, úprava ulic, vodovod a elektrifikace). Práci doplňují kapitoly, které zpracovávají problematiku napojení Benešova na dopravní síť (železnice a silnice). V jednotlivých kapitolách je...
Vývoj městské zástavby a městské infrastruktury v Benešově v letech 1871-1914
Roubík, Michal ; Jakubec, Ivan (vedoucí práce) ; Sejk, Michal (oponent)
Bakalářská práce zpracovává téma Vývoje městské zástavby a městské infrastruktury v Benešově v letech 1871 - 1914. Práce je napsána na základě studia pramenů převážně z fondu SOkA Benešov a také z několika vydaných odborných knih. Na její úvod jsou zařazeny dvě kapitoly, které slouží jako průnik do daného tématu. První kapitola stručně zachycuje stavební vývoj města před rokem 1871, na který navazuje kapitola, která se komplexně zabývá vývojem města v období sledovaném touto prací. Úvod je doplněn kapitolou Železnice, ve které je detailně popsán vývoj její sítě. Těžiště práce tvoří dva hlavní tématické okruhy: stavební vývoj města a vývoj městské infrastruktury. První téma popisuje konkrétní stavební vývoj celého města, jeho ulic a prostranství, doplněný přehledem nejvýznamnějších staveb či architektů. Téma vývoje městské infrastruktury tvoří kapitoly, které se podrobně, avšak přehledně, zabývají vývojem jednotlivých složek infrastruktury - kanalizace a úpravy ulic, osvětlení, vodovodu a elektrifikace. V jednotlivých kapitolách je nastíněn časový vývoj konkrétní výstavby, motivace, která k vybudování jednotlivých sítí vedla, či důsledky, které pro město vybudování moderní infrastruktury mělo. Práce je doplněna rozsáhlou obrazovou přílohou, na kterou je v příslušných místech v práci odkazováno.
Benešovský pivovar - jeho organizace a hospodaření ve 2. polovině 19. století a v 1. polovině 20. století
Utíkalová, Markéta ; Šouša, Jiří (vedoucí práce) ; Sejk, Michal (oponent)
Bakalářská práce se snaží zachytit historii benešovského pivovaru, vystavěného v roce 1897, i jeho předchůdce, Občanského pivovaru a.s., založeného již v roce 1873. Práce pojednává o vnějších i vnitřních změnách podniku včetně jeho organizace a hospodaření za 75 let působení na trhu. Zároveň pojednává i o pivovarnictví v českých zemích v 19. a ve 20. století a zachycuje historii města Benešov doplněnou o historii pivovarnictví a pivovarského průmyslu ve městě od jeho počátku až do založení benešovského pivovaru. Ten se stal jedním z nejdůležitějších podniků benešovského průmyslu.
K historickému vývoji a písemnostem četnických stanic Čerčany a Červený Újezd v 1. polovině 20. století
Breburdová, Miroslava ; Šouša, Jiří (vedoucí práce) ; Sejk, Michal (oponent)
Předkládaná bakalářská práce má za cíl přiblížit historii četnických stanic v Čerčanech a Červeném Újezdu v kontextu vývoje československého četnictva v období let 1918-1945. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole je zhodnocena současná literatura a dostupné prameny k problematice četnictva, se zvláštním důrazem na problematiku četnických stanic. Druhá kapitola shrnuje vývoj četnictva a jeho organizaci, personální otázku, vzdělávání a službu v období let 1918-1945. Ve třetí kapitole je stručně nastíněna historie obcí Čerčany a Červený Újezd především v době existence zdejších četnických stanic. Vlastním jádrem práce je kapitola čtvrtá pojednávající o dějinách stanice, jejím personálu a činnosti ve sledovaném období.
Vývoj městské zástavby a městské infrastruktury v Benešově v letech 1918-1939
Roubík, Michal ; Jakubec, Ivan (vedoucí práce) ; Sejk, Michal (oponent)
Ve své diplomové práci "Vývoj městské zástavby a městské infrastruktury v Benešově v letech 1918 - 1939" jsem zpracoval jednu z kapitol vývoje zemědělského maloměsta v době první republiky. Tato práce je příspěvkem k dějinám českých měst v meziválečném období a zpracovávaným tématem koresponduje s výzkumným záměrem, řešeným na Ústavu hospodářských a sociálních dějin Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, v jehož rámci jsem na ní pracoval. Práce byla napsána zejména na základě studia pramenů Státního okresního archivu Benešov (pobočky Státního oblastního archivu Praha) a řady děl relevantní odborné literatury. Úvod tvoří kapitola, která komplexním způsobem shrnuje nejdůležitější okamžiky a změny ve vývoji Benešova ve sledovaném období. Neomezuje se však jen pouze na jeho dějiny, ale ukazuje i roli města v rámci svého regionu, tak jeho vývojové souvislosti s dalšími českými městy. Těžiště práce tkví v několika kapitolách, které obsáhlým, avšak přehledným, způsobem rozebírají stavební vývoj města (jeho hlavní momenty, souvislosti, ale jsou zmíněny i konkrétní zajímavé stavby) a vývoj jeho infrastruktury (kanalizace, úprava ulic, vodovod a elektrifikace). Práci doplňují kapitoly, které zpracovávají problematiku napojení Benešova na dopravní síť (železnice a silnice). V jednotlivých kapitolách je...
Vývoj městské zástavby a městské infrastruktury v Benešově v letech 1871-1914
Roubík, Michal ; Sejk, Michal (oponent) ; Jakubec, Ivan (vedoucí práce)
Bakalářská práce zpracovává téma Vývoje městské zástavby a městské infrastruktury v Benešově v letech 1871 - 1914. Práce je napsána na základě studia pramenů převážně z fondu SOkA Benešov a také z několika vydaných odborných knih. Na její úvod jsou zařazeny dvě kapitoly, které slouží jako průnik do daného tématu. První kapitola stručně zachycuje stavební vývoj města před rokem 1871, na který navazuje kapitola, která se komplexně zabývá vývojem města v období sledovaném touto prací. Úvod je doplněn kapitolou Železnice, ve které je detailně popsán vývoj její sítě. Těžiště práce tvoří dva hlavní tématické okruhy: stavební vývoj města a vývoj městské infrastruktury. První téma popisuje konkrétní stavební vývoj celého města, jeho ulic a prostranství, doplněný přehledem nejvýznamnějších staveb či architektů. Téma vývoje městské infrastruktury tvoří kapitoly, které se podrobně, avšak přehledně, zabývají vývojem jednotlivých složek infrastruktury - kanalizace a úpravy ulic, osvětlení, vodovodu a elektrifikace. V jednotlivých kapitolách je nastíněn časový vývoj konkrétní výstavby, motivace, která k vybudování jednotlivých sítí vedla, či důsledky, které pro město vybudování moderní infrastruktury mělo. Práce je doplněna rozsáhlou obrazovou přílohou, na kterou je v příslušných místech v práci odkazováno.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.