Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Čeští Lucemburkové ve francouzské soudobé historiografii
Jedináková, Petra ; Bláhová, Marie (vedoucí práce) ; Nejedlý, Martin (oponent)
Petra Jedináková, ČEŠTÍ LUCEMBURKOVÉ VE FRANCOUZSKÉ SOUDOBÉ HISTORIOGRAFII, Praha, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze 2013. Cílem předkládané práce je sledovat na základě zpráv francouzských středověkých pramenů vztahy českých Lucemburků k francouzské panovnické dynastii a ohlasy jejich politiky v západní Evropě. Dále se práce zaměřuje na rozdílné vnímání Lucemburků v českém a francouzském prostředí, důvody vedoucí k těmto specifikům v nahlížení na panovnický rod Lucemburků. Lucemburkové jakožto původně hrabský rod lucemburských Francouzů měli k Francii a jejímu panovnickému rodu vždy silné vazby, pojily je nejen vzájemná úcta, respekt, přátelství a podobné názory, ale i rodinné svazky, které byly posilovány výchovou nástupců rodu přímo u francouzského krále, podpoře v boji i na diplomatické půdě, vzájemnými styky a návštěvami. O tom všem nám zachovaly svá svědectví středověké prameny, zprávy kronik a análů, listiny, korespondence i postřehy literátů z francouzského prostředí, kteří se osobně setkali s českými králi z lucemburského rodu a kteří nám tak o těchto našich panovnících zanechali důležitá svědectví. Jan Lucemburský byl a dodnes je ve Francii vnímán především jako vzor rytířských ctností, statečný bojovník a oddaný druh francouzského krále. V Čechách byl po dlouhá staletí...
Počátky a projevy vzdělanosti na území Velké Moravy
Vlha, Radovan ; Kvapilová Brabcová, Radoslava (vedoucí práce) ; Ivašina, Natalia (oponent) ; Mladenova, Margarita (oponent)
Název: Počátky a projevy vzdělanosti na území Velké Moravy Autor: Mgr. Radovan Vlha Katedra: Katedra českého jazyka Školitel: prof. PhDr. Radoslava Kvapilová Brabcová, CSc. Abstrakt Práce se zabývá počátky a projevy vzdělanosti na území Velké Moravy. Hlavní metodou je analýza pramenných textů, archeologických artefaktů a analogické srovnání se stavem v Evropě devátého století. Rozvoj vzdělanosti na Velké Moravě započal s příchodem cyrilometodějské misie, která vycházela z byzantského pojetí vzdělávání. Misie však zcela vědomě navázala na předchozí vyučovací snahy bavorských misionářů, což dokazuje rozšíření křesťanství na území Velké Moravy před rokem 863. Zprvu byla využívána učební centra západních misionářů, později byly budovány nové areály, za nejvýznamnější považujeme Sady u Uherského Hradiště. Byli zde vzděláváni žáci pocházející z aristokratických vrstev, učební náplň byla tvořena zejména staroslověnštinou, modlitbami, teologií a hudbou, v některých případech také latinou. S učebními centry byl spojen i rozvoj řemesel potřebných ke stavbě kostelů, zdobení šperků zatížených křesťanskou tematikou a tvorbou knih. Práce také analyzuje stav v zemích, kam se uchýlili žáci byzantské misie po jejich vyhnání z Velké Moravy. Klíčová slova Konstantin-Filosof; Metoděj; Velká Morava; vzdělanost; vzdělávání
Vzdělává ISS FSV UK své studenty v souladu s potřebami trhu práce?
Blahovec, Václav ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Diplomová práce "Vzdělává ISS FSV UK své studenty v souladu s potřebami trhu práce?" pojednává o vztahu mezi terciárním vzděláním absolventů a jejich uplatněním na trhu práce. V teoretické části se práce zabývá významy vzdělání ve vztahu k zaměstnatelnosti absolventů. Metodologická část přibližuje tento vztah na případové studii Institutu sociologických studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. Jako výzkumná metoda je k řešení hlavního cíle práce zvolena evaluace. Analytická část postupně odhaluje koncepční model evaluovaného programu, zainteresované strany a jejich zájmy a nakonec odpovídá na evaluační otázky práce o míře plnění jednotlivých kompetencí zaměstnatelnosti absolventů ISS FSV UK.
Informovanost lidí s mentálním postižením v oblasti sexuality
Charvátová, Anna ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce se zabývá informovaností lidí s mentálním postižením v oblasti sexuality a partnerských vztahů. V teoretické části definuje mentální postižení a podrobněji popisuje problematiku sexuality a partnerských vztahů lidí s mentálním postižením. Do tohoto popisu je zahrnuta lidská sexualita a její význam, předsudky v oblasti sexuality lidí s mentálním postižením a její specifika, právní dokumenty týkající se této problematiky a její současný stav. Teoretickou část práce uzavírá kapitola, která mapuje možnosti zdrojů informací v oblasti sexuality a partnerských vztahů pro lidi s mentálním postižením. Praktická část práce zkoumá, co lidé s mentálním postižením vědí o sexualitě a partnerských vztazích a z jakých zdrojů tyto informace čerpají. Výzkumnou metodou byly polostrukturované rozhovory s 5 ženami a 5 muži s mentálním postižením. Práci zakončuje několik doporučení, na čem by pracovníci neziskových organizací mohli pracovat se s klienty.
Znalostní ekonomika a vzdělávání v ČR
Dupalová, Barbora ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá znalostní ekonomikou a vzděláváním v České republice. V první části práce jsou popsány pojmy, které patří do znalostního řetězce a následně je charakterizována znalostní ekonomika. Další část se věnuje lidským zdrojům a lidskému kapitálu. V posledních kapitolách teoretické části je definováno téma vzdělávání, kde je charakterizován mezinárodní systém klasifikace vzdělávání, dále celoživotní vzdělávání a vzdělávání dospělých. Na závěr jsou definovány stupně vzdělávacího procesu v České Republice. Analytická část diplomové práce se zabývá mezinárodním srovnáním dosažené úrovně vzdělání České republiky dle Eurostat a v rámci hodnocených zemí OECD. Druhá část je zaměřena na vlastní výzkum s cílem zjistit názor a přístup obyvatel k dalšímu vzdělávání a zvyšování si tak své kvalifikace.
Vývoj vzdělanosti populace ČR v letech 1998-2012: problémy a doporučení
Kaparykha, Kanstantin ; Pavera, Libor (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
Diplomová práce se zabývá formulací pojmu vzdělanost, zkoumá vývoj vzdělanosti v čase mezi roky 1998 až 2012 v kontextu mezinárodních výzkumů dovedností dospělých (SIALS a PIAAC). Součástí práce je analýza závislosti míry nezaměstnanosti skupiny absolventů bez maturitního vysvědčení na počtu absolventů vysokých škol. Dále tato diplomová práce přináší řadu doporučení ke zkvalitnění vzdělávacího systému České republiky ve směru vyšší vzdělanosti jeho účastníků a také lepší uplatnitelnosti českých absolventů středních škol na trhu práce.
Socio-demografický vývoj sídel Českobudějovicka
FIKTUSOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá demografickým a sociálním vývojem obcí okresu České Budějovice od pádu socialistického režimu po současnost (1989 2014). Především sleduje rozdílnosti ve vývoji počtu obyvatel, ve změnách migračního a přirozeného přírůstku, v rozvoji vzdělanosti populace a také rozdílnosti ve stárnutí obyvatel v jednotlivých obcích okresu v závislosti na změnách a nových trendech ve společnosti, které nastaly po období komunismu. V závěru jsou vystiženy obce nebo také skupiny obcí, ve kterých došlo v průběhu sledovaného období k výrazné demografické i sociální revoluci. Teoretická část je věnována seznámení s charakteristikou okresu, vývoji jednotlivých demografických ukazatelů a změnám v oblasti školství a průmyslu v Českobudějovickém okresu jako celku. Součástí bakalářské práce jsou kartogramy, porovnávající vývoj demografických ukazatelů za určité dekády a následně za celé sledované období jednotlivých katastrálních území a grafy zobrazující vývoj těchto demografických ukazatelů podle obcí, rozlišených dle velikostních skupin, a také podle jednotlivých kategorií obcí.
Analýza vlivu vzdělání rodičů na délku studia jejich dětí
Dočekalová, Veronika ; Bíza Bisová, Sára (vedoucí práce) ; Brožová, Dagmar (oponent)
Práce analyzuje vliv vzdělání rodičů na vzdělání s využitím jejich potomků. Regresní modely jsou odhadnuty metodou nejmenších čtverců. Odhady jsou prováděny na základě dat získaných dotazníkovým šetřením v Praze a Plzni. Mimo tato dvě města jsou zkoumány i vlivy pro celý soubor respondentů. Průřezová data byla získána v prvním čtvrtletí roku 2014. Analýza naznačuje shodu s předpoklady o vlivu vzdělání matky i otce na výši vzdělání potomků. Jako další významné faktory ovlivňující dosažené vzdělání se ukázaly například počet sourozenců a rozvod.
Školské systémy, vzdělanost a ekonomická výkonnost
Palatka, Martin
Bakalářská práce se zabývá vlivem úrovně vzdělanosti a znalostní ekonomiky na ekonomickou výkonnost zemí. Hlavní metodou práce je jednorozměrná ekonome-trická analýza, která se zabývá vztahem mezi ekonomickou úrovní zemí a hodno-tami z testů PISA a indexem znalostní ekonomiky. V přehledu literatury jsou cha-rakterizovány pojmy vzdělanosti a znalostní ekonomiky. V praktické části je pak provedena zmíněná ekonometrická analýza.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.