Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 155 záznamů.  začátekpředchozí136 - 145další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza obsahů českých deníků ve vztahu k politickým stranám a jejich lídrům kandidujícím ve volbách do Zastupitelstva hlavního města Prahy v roce 2010
Kodým, Václav ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce "Analýza obsahu českých deníků ve vztahu k politickým stranám kandidujícím ve volbách do Zastupitelstva hlavního města Prahy v roce 2010" vychází z předpokladu, že média a politika se navzájem velmi silně ovlivňují. V teoretické části nejdříve vymezuje roli médií ve společnosti a popisuje vývoj vnímání role novinářů. Na teoretickém konceptu mediatizace vysvětluje vzájemné působení mediální a politické logiky. V následující kapitole přináší pohled na historický vývoj politické komunikace s ohledem na její probíhající transformaci. Poté vymezuje několik pojmů, které jsou k popisu tohoto procesu ustáleny a s její proměnou spojovány. Zvláště se věnuje definici pojmu personalizace, kterou rozděluje na dvě formy, individualizaci a privatizaci. Přináší teoretické vymezení tohoto konceptu a jeho kritické zhodnocení. V druhé části nejdříve představuje jednotlivé strany a deníky a krátce představuje komunální volby v České republice. Následně se za použití metody kvantitativní obsahové analýzy zabývá zjišťováním míry pozornosti, kterou v období jedenácti týdnů před volbami do Zastupitelstva hlavního města Prahy v roce 2010 věnovaly tištěné deníky stranám a jejich kandidátům. V rámci tohoto výzkumu se ještě snaží v mediálních obsazích odhalit míru personalizace a jejích forem v definovaném teoretickém...
Media representation of the "Gorilla" case in slovak and czech media
Midulová, Katarína ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá mediálnym obrazom politickej kauzy Gorila v slovenských a českých spravodajských denníkoch. Teoretickým základom práce je charakteristika a rozne aspekty vzťahu politiky a médií v danom spoločenskom systéme, mediálne rámcovanie politického diania a normatívne aspekty vyváženosti v spravodajstve. Na uvedené nadväzuje definícia škandálu a špecifické znaky medializácie politických škandálov. Cieľom práce je aplikovať tieto teoretické koncepty na danú kauzu a empiricky overiť, nakoľko platia v prípade kauzy Gorila. Súčasťou šetrenia je aj analýza zdrojov a následné zhodnotenie ich vyváženosti. K empirickému šetreniu je v práci využitá metóda kvantitatívnej obsahovej analýzy. Dané zistenia preukazujú silnú frekvenciu pokrytia kauzy Gorila, väčšinovú orientáciu na elitné (politické) zdroje a časté vyobrazenie určitých typov aktérov na úkor iných (v spojení s danou kauzou). Z daných zistení je navyše zrejmé, že médiá nevenovali pozornosť faktu, že autenticita zdrojového materiálu kauzy nebola oficiálne potvrdená.
Komunikace TOP 09 ve volbách do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2010
Frost, Iveta ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce "Komunikace TOP 09 ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010" pojednává o předvolební kampani nově vzniklé neparlamentní politické strany TOP 09 k volbám do Poslanecké sněmovny, které se po dvojím zrušení předčasného termínu voleb na podzim 2009 uskutečnily až v termínu řádném, a to 28. a 29. května 2010. Pro komplexní uchopení tématu práce popisuje politické události, které se v České republice před parlamentními volbami v roce 2010 odehrály. Ty podmínily samotný vznik TOP 09 a do značné míry i potenciál jejího pozdějšího volebního úspěchu. Práce se dále zabývá profilem politické strany TOP 09, analýzou jejích volebních programů, positioningem TOP 09 na trhu parlamentních voleb a výsledky předvolebních preferencí strany v šetřeních jednotlivých výzkumných agentur. Následuje analýza předvolební kampaně samotné. Ta se zabývá jak celkovou strategií kampaně TOP 09 - jejím cílem, cílovými skupinami, tonalitou, tématy, načasováním, úrovněmi a rozpočtem, tak i barevnou symbolikou kampaně, jejími hlavními tvářemi, mediálním mixem a fenoménem negativní kampaně a jeho využitím. Následují výsledky voleb jako zpětná vazba politické komunikace. V závěru práce je provedeno zhodnocení předvolební kampaně TOP 09.
Národní listy a vliv jejich politické kampaně na politickou komunikaci na přelomu 80. a 90. let 19. století
Tejnická, Zuzana ; Sekera, Martin (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Rigorózní práce "Národní listy a vliv jejich politické kampaně na politickou komunikaci na přelomu 80. a 90. let 19. století" pojednává o tom, jakým způsobem politická kampaň a novinářská praxe Národních listů ovlivňovala politickou komunikaci mladočeské strany na přelomu 80. a 90. let 19. století. Jedná se tedy o období, kdy vrcholil politický boj mezi soudobými politickými konkurenty - stranou staročeskou a stranou mladočeskou. Nejdůležitější momenty vzájemného soupeření představují volby do českého zemského sněmu v roce 1889 a poté volby do říšské rady v roce 1891. Předmětem zkoumání rigorózní práce je právě zachycení rysů a znaků politické kampaně na stránkách Národních listů a zároveň jejich redakční organizace a podnikové praxe v období kulminování konkurenčního boje mezi staročechy a mladočechy, završeným v roce 1891 vítězstvím mladočechů v říšských volbách. Dále se tato rigorózní práce snaží nalézt odpovědi například na otázky, zda je možné hodnotit přelom 80. a 90. let 19. století jako stále se stupňující negativní kampaň Národních listů, nebo zda Národní listy změnu politických elit českého národa v tomto období moderovaly plánovitě a koordinovaně, případně jakou politickou rétorikou se Národní listy řídily.
Estetizace české politické komunikace po roce 1993
Hájek, Roman ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Estetizace patří do řady vzájemně provázaných konceptů, jež se snaží pojmenovat a vysvětlit současnou proměnu politické komunikace. Tato práce ve své teoretické části zasazuje pojem estetizace do kontextu úvah o politické komunikaci a následně - na základě analýzy jeho konceptualizací v estetické teorii, kritické sociální teorii a politické filozofii - nabízí jeho vymezení pro oblast mediálních studií. Empirická část práce se zabývá prověřením hypotézy o estetizaci politické komunikace na příkladu mediálních obsahů. Vycházíme přitom z distinkce hloubkové a povrchové estetizace rozpracované Wolfgangem Welschem. S využitím kvantitativní obsahové analýzy jsme zkoumali změny mediálního pokrytí pěti voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky (mezi lety 1996-2010) v českých denících Právo a Mladá fronta Dnes. Zatímco povrchovou estetizaci se nám prokázat nepodařilo, v případě hloubkové estetizace jsme určitou tendenci zaznamenali. Výsledky v nás ovšem vyvolávají pochybnost, zda je obsahová analýza vhodným metodologickým nástrojem zkoumání tohoto jevu. Na závěr proto navrhujeme cesty, jimiž by se výzkum mohl dále ubírat.
Mediatizace politické sféry
Hannich, Jiří ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce "Mediatizace politické sféry" pojednává o soustavném vlivu masových médií a jejich logiky na fungování politického systému, vývoj procesu tvorby politiky a uplatňování nástrojů a metod politické komunikace. Teoretická část práce se nejprve soustředí na deskripci institucionálního významu médií v sociálním prostředí, přiblížení představ o účincích mediální komunikace na společnost, charakteristiku účasti mediálních organizací v ekonomických vztazích, aby následně vymezila koncept mediatizace v rámci mediálních studií a konkretizovala jeho aspekty v souvislosti se souborem poznatků o mediální logice. Práce neopomíjí ani představení základních prvků logiky politické sféry, věnuje se jejímu implicitnímu nastavení, stejně jako modifikacím politických struktur v reakci na přenesení značné části politického prosazování do symbolického prostoru médií. Na teoretický výklad navazuje výzkumné šetření, které se zajímá o vybrané prvky mediatizace v českém kontextu. V první fázi je přikročeno k výzkumné metodě kvantitativní obsahové analýzy, jejímž prostřednictvím je zjišťováno, na jaká témata a jaké aktéry se zpravodajství českých médií soustředí, referuje-li o politice v období volební kampaně. Druhá fáze výzkumu je realizována formou případové studie, přičemž rozebírá, jakým způsobem média...
Budování image politika na příkladu Karla Schwarzenberga
Hlaváčková, Anna ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce "Budování image politika na příkladu Karla Schwarzenberga" pojednává o problematice vytváření politické image na příkladu konkrétního českého politika. Karel Schwarzenberg je v současné době jedním z nejpopulárnějších politiků a jeho strana TOP 09 dosáhla ve volbách do Poslanecké sněmovny, místních zastupitelstev a Senátu výborných výsledků. Práce pojednává o procesu budování jeho politické pozice a na jeho příkladu ukazuje, jak lze vytvářet a upravovat obraz politika v očích veřejnosti. Cílem této práce je popsat, jak se vyvíjí image politika, jaké lze použít nástroje na její vylepšování a zkoumat faktory, které popularitu politika ovlivňují. V teoretické části jsou zpracovány různé aspekty budování politické image, a to aspekt politického marketingu, politické psychologie a role médií v budování image. Dále je v práci popsán život Karla Schwarzenberga a vliv jeho životních zkušeností na politické působení v České republice. Na příkladu několika vybraných volebních kampaní je popsán proces vytváření jeho politické image. Analýza volebních kampaní se týká voleb do Senátu Parlamentu ČR v roce 2004, původně plánovaných voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2009 a voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2010. Dále práce obsahuje analýzu působení Karla Schwarzenberga ve...
Srovnání mediálního obrazu vlád premiérů Topolánka, Fischera a Nečase v časopisu Týden
Jelínková, Milena ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Cílem diplomové práce Srovnání mediálního obrazu vlád premiérů Topolánka, Fischera a Nečase v časopisu Týden bylo popsat, jaký mediální obraz o politické reprezentaci našeho státu časopis Týden vytvářel a zda se v něm vyskytuje nějaká názorová inklinace či politická orientace periodika. Současně s tím bylo cílem porovnat mediální obraz tří výše uvedených vlád mezi sebou navzájem. Teoretická část se zabývá problematikou objektivity a předpojatosti, konstrukcí, stereotypy a reprezentací, zvláštní část je věnována politické komunikaci. Analytická část diplomové práce obsahuje kvantitativní výzkum obsahu náhodně vybraných článků referujících o třech vládách, doplněný rozborem obsahu titulních stran periodika. Výsledky analýz poukazují na fakt, že ač byla vláda Jana Fischera hodnocena veřejností velmi kladně, její mediální obraz ve zvoleném periodiku je spíše negativní. Naopak časopis určitými atributy zvýznamňoval vládu Mirka Topolánka. Obecně Týden využívá pro zobrazení vlád stereotypy i negativitu, v žádném případě ale nejde při konstrukci zpráv o převládající postup. Prezentace vlád v daném periodiku se odehrává většinou přes osobnosti, tj. premiéry a ministry, a ne přes vládu jako instituci. Lze konstatovat, že časopis Týden se politicky orientuje spíše k pravici a pravicovým vládám.
Fotografie v tisku před volbami (PS PČR 2006, 2010)
Koubek, Filip ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Vojtěchovská, Martina (oponent)
Rigorózní práce "Fotografie v tisku před volbami -(PS PČR 2006, 2010)" přináší analýzu obrazu politiků v pěti českých seriózních denících před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v letech 2006 a 2010. Rozbor využívá metody kvantitativní obsahové analýzy, sleduje vývoj témat, deníky a politické strany. Práce shrnuje základní aspekty fotografií před volbami v tisku. V práci naleznete přes 140 grafů, které přehledně prezentují závěry i víceúrovňových analýz. Analyzovanými deníky byly: Hospodářské noviny, Mladá fronta Dnes, Lidové noviny, Právo a Haló noviny. Šetření proběhlo pomocí statistických a analytických nástrojů SPSS PASW.
Srovnání vybraných jevů politické komunikace u politických stran v ČR: personalizace,profesionalizace a negativita
Rozmajzl, Lukáš ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Srovnání vybraných jevů politické komunikace u politických stran v ČR: profesionalizace, personalizace a negativita ROZMAJZL, Lukáš. Srovnání vybraných jevů politické komunikace u politických stran v ČR: profesionalizace, personalizace a negativita. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky, 2011. 140 s. Vedoucí diplomové práce PhDr. Jan Křeček, Ph.D. Tato diplomová práce se zabývá třemi vybranými aspekty politické komunikace (profesionalizace, personalizace, negativita), kterými bývají často charakterizovány současné postmoderní politické kampaně. Každá z oblastí je nejprve teoreticky vymezena, je popsán historický vývoj dané techniky v praxi politického subjektu a následně zmíněna případná kritika, která se konceptu týká (ať již rovině definiční, tak normativních představ o fungování demokratického politického systému). Stupeň využití každého z trojice konceptů je analyzována komparativním srovnáním praxe jednotlivých politických stran v kampani před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2010. Z výzkumu jednoznačně vyplývá, že politické strany se v míře aplikace zmíněných nástrojů odlišují. Profesionalizace je chápána jako zastřešující koncept. Její přítomnost u českých politických stran je měřena aplikací multidimenzionálního indexu CAMPROF....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 155 záznamů.   začátekpředchozí136 - 145další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.