Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Systemický přístup a rozhovor jako užitečná podpora v praxi kariérního poradce
Koptová, Naděžda ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
První část práce podává teoretický úvod do problematiky kariérového poradenství a volby další vhodné vzdělávací cesty, jsou objasněny důležité pojmy probíraného tématu. Je představena struktura poradenského systému v ČR, vybrané modely teorií kariérového vývoje, charakteristika vývojového období na rozhraní pubescence a adolescence s ohledem na volbu další vzdělávací cesty na konci studia základní školy. Seznamuje s kariérními poradenskými službami poskytovanými v PPP, s používanými metodami, technikami, oblastmi zájmu. Dále seznamuje se základními principy systemického přístupu a charakteristikami systemického rozhovoru. Empirická část práce přináší teoreticko- metodologická východiska, ze kterých šetření vychází a konkrétní kazuistiky, které demonstrují v situaci poradenské konzultace hledání souladu mezi osobností žáků, předpoklady pro výkon určitého povolání, nejistotou, neznalostí a nedostatečnou připraveností při volbě jejich další vzdělávací cesty. V kazuistikách i diskusi se práce snaží poukázat na užitečnost a přínos zvoleného systemického přístupu a rozhovoru právě v procesu vlastního kariérního poradenství. Snaží se poukázat na vhodnost systemického přístupu jako teoretického a filozofického rámce kariérního poradce v kontextu rozhovoru s dítětem a jeho rodiči. Práce ukazuje, že tento...
Systemický přístup v supervizi
Pluhaříková Pomajzlová, Jana ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Rothová, Eliška (oponent)
Supervize je v posledních letech dramaticky se rozvíjejícím oborem. Čerpá z velkého množství zdrojů a psychoterapeutické modely jsou jedním z nich. Je významné zabývat se tím, jak mohou teoretická východiska supervizora zabarvovat a ovlivňovat průběh supervize. Tato práce se zaměřuje na možné využití systemického přístupu v supervizi, neboť je v praxi stále více používán. Vzhledem k tomu, že existují jen malé doklady o jeho aplikaci v rámci externí supervize v sociálních a zdravotnických organizacích, je významné obrátit pozornost na zkušenosti supervizorů, kteří jej ve své praxi využívají. Výzkum se zaměřuje na to, jaké jsou postoje supervizorů k systemickému přístupu a jaké jsou jejich zkušenosti s využíváním tohoto přístupu v supervizní praxi. Pro sběr dat jsou použity semi-strukturované rozhovory doplněné o dotazník, data jsou zpracována kvalitativním způsobem. Z výzkumu jednoznačně vystupuje důraz na postoj supervizorů při uplatňování tohoto přístupu, oproti užívání pouze metodologických postupů. Praxe supervizorů potvrzuje, že systemický přístup je v supervizi velmi dobře uplatnitelný. Za zajímavé lze považovat zjištění, že způsob práce supervizorů koresponduje se současným integrativním trendem v supervizi a že systemický přístup je většinou supervizorů považován za zastřešující přístup...
Metody a přístupy uplatňované v centru denních služeb pro osoby s mentálním postižením
Kyptová, Jitka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomové práce má teoreticko-empirickou povahu. Jejím cílem je ověřit využití a účinnost vybraných metod práce s osobami s mentálním postižením v CDS pro dospělé. Teoretická část je věnována třem základním tématům. První téma se věnuje obecněji osobám s MP: definici MP, etiologii, klasifikaci. Krátce analyzuje životní situaci lidí s MP a jejich rodin. Druhá část je zaměřena na sociálních služby určeným osobám s MP, především na centra denních služeb pro dospělé, na nastínění osobnosti sociálního pracovníka a zmiňuje i platnou legislativu s tím související. Dále je zde podkapitola zabývající se specifiky práce s osobami s mentálním postižením. Druhou část uzavírají požadavky na edukační prostředí. Ve třetí části předkládám nástin čtyř komunikačních přístupů. V praktické části popisuji za pomocí akčního výzkumu aplikaci jednotlivých přístupů v Centru denních služeb pro dospělé osoby s mentálním postižením ve středisku Rolnička v Soběslavi.
Systemický přístup a rozhovor jako užitečná podpora v praxi kariérního poradce
Koptová, Naděžda ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
První část práce podává teoretický úvod do problematiky kariérového poradenství a volby další vhodné vzdělávací cesty, jsou objasněny důležité pojmy probíraného tématu. Je představena struktura poradenského systému v ČR, vybrané modely teorií kariérového vývoje, charakteristika vývojového období na rozhraní pubescence a adolescence s ohledem na volbu další vzdělávací cesty na konci studia základní školy. Seznamuje s poradenským vyšetřením, s používanými metodami, technikami, oblastmi zájmu. Dále seznamuje se základními principy systemického přístupu a charakteristikami systemického rozhovoru. Empirická část práce přináší teoreticko-metodologická východiska, ze kterých šetření vychází a konkrétní kazuistiky, které demonstrují v situaci poradenské konzultace hledání souladu mezi osobností žáků, předpoklady pro výkon určitého povolání, nejistotou, neznalostí a nedostatečnou připraveností při volbě jejich další vzdělávací cesty. V kazuistikách i diskusi se práce snaží poukázat na užitečnost a přínos zvoleného systemického přístupu a rozhovoru právě v procesu vlastního poradenství. Snaží se poukázat na vhodnost systemického přístupu jako teoretického a filozofického rámce kariérního poradce v kontextu poradenské situace s dítětem a jeho rodiči. Práce ukazuje, že tento přístup uplatňovaný v rozhovoru...
Internetové nástroje pro celoživotní vzdělávání v sektoru IT
Janková, Martina ; Jašek, Roman (oponent) ; Roudný, Radim (oponent) ; Slabý, Antonín (oponent) ; Rais, Karel (vedoucí práce)
V předkládané disertační práci (DP) je na základě zadaného tématu „Internetové nástroje pro celoživotní vzdělávání v sektoru IT“ vyjádřeno odpovídající pokrytí vytvořených dílčích výzkumných úkolů s aktivním řešením úloh na Fakultě podnikatelské VUT v Brně pro obor Řízení a ekonomika podniku (ŘEP), a to v souladu s vymezenou oblastí výzkumné a publikační činnosti. Pro systémové pojetí celého tématu DP byla vymezena oblast teoretických východisek, vyjádřena metodologie řešení systémových modelů vzdělávání na prostředcích Internetu a pro uvedenou praktickou výzkumnou činnost byl vybrán adaptabilní („učící se“) Podnik 1 jako referenční pro řešení dílčích praktických výzkumných úkolů) a byla vytvořena metodologie moderního přístupu k tvorbě modelů („pro moderní řízení a sdělování informací mezi systémy“) a modelování potřebného adaptabilního („přímo také zdokonalujícího se modelováním“) Internetového (a intranetového) prostředí podniků a jeho užití v procesu celoživotního vzdělávání znalostních pracovníků („lektorů“) Podniku 1 a možných dalších („znalostních pracovníků a uživatelů“) Podniků 2, 3,…, m tj. „podniků jako dalších zákazníků“ a to k aktivnímu vytvoření adaptabilního a moderního prostoru s možným užitím zdokonalovaných („nových a také moderních inteligentních a učících se“) prostředků informačních a komunikačních technologií (ICT) jak ze světa, tak z ČR a to především nových (a také vývojově perspektivních) Internetových nástrojů a prostředků pro řízení podniků, celoživotního vzdělávání v oblasti IT pracovníků podniků a nutného sledování požadované konkurenceschopnosti podniku působícího v sektoru dynamicky se rozvíjející IT. Systémově řešeným modelováním na počítačích je zde vyjádřena problematika vhodně zvolených internetových nástrojů v konkurenčním prostředí podniků, a dále je řešeno modelováním na počítači také nové pojetí modelování vedoucí k předpokládanému modernizování forem moderního elektronického celoživotního vzdělávání na nástrojích Internetu. Součástí práce je také vytvoření modelů na počítačích (PC) umožňujících porovnávání předpokládaných změn v konkurenceschopnosti podniků reagujících na přínosy vytvořené metodologie a vedoucí také i k předpokládanému zlepšení kvality řízení a ekonomiky podniků v podmínkách relativního zvyšování konkurenceschopnosti podniků. Řešení této moderní problematiky je prováděno na základě vhodné analýzy zvolených podniků a také odpovídajících řešenému tématu a řešeným cílům práce a také i informacím získaným z publikací v informačních zdrojích světa na Internetu i z virtuálních knihoven světa, vydavatelství, seminářů, sborníků a konferencí. Výsledky systémově pojaté analytické činnosti a řešení úkolů výzkumné práce jsem průběžně publikovala v článcích odborných a recenzovaných časopisů, sborníků a také v příspěvcích na konferencích. V těchto výsledcích výzkumu je systémově vyjádřena nová podstata řešení rozhraní sociálního a technického systému IT s vybranými prostředky internetových nástrojů pro celoživotní vzdělávání pracovníků působících v sektoru IT jako možný příspěvek do moderního vytváření učících se organizací.
Management rizik v podniku Technické služby Jeseník a.s.
Lukáč, Michal ; Štěpánková, Vladěna (oponent) ; Janíček, Přemysl (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší problematiku řízení rizik v projektu regionálního aquaparku Jeseník s cílem identifikovat rizika spojená s realizací tohoto projektu. Takto nastavený proces řízení rizik je svým charakterem a expertností ojedinělým postupem, který naplňuje účel informovanosti managementu projektu o možných rizicích a jejich dopadech na projekt a jeho okolí. Za pomoci systémového přístupu a managementu rizik došlo k identifikaci slabých míst, která projekt nejvíce ohrožují i s finančním vyjádřením dopadu jednotlivých rizik. Ošetřením skutečností rizik vyplynuly strategie, kterými se management bude ubírat tak, aby došlo k co nejvyšší eliminaci nejistot z realizace. Návrhy a opatření poukazují na výhody a nutnost zavádění procesů řízení rizik spolu se systémovým myšlením pro management, který odpovídá za daný projekt.
Building the industrial policy of sustainable competitiveness
Slunčík, Peter ; Lang, Helmut (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent) ; Smrček, Antonín (oponent)
ABSTRACT The subject of this doctoral thesis is a framework for building an industrial policy for sustainable competitiveness of the glass industry in the Czech Republic. Industrial policy and competitiveness do not have commonly accepted definitions. Concepts on definitions differ across nations, regions, stage of development and over time -- in short or long time. Coming from these problems there are questions connected with horizontal or sectoral level of application. Globalization is a challenge for industry, the environmental issues alike. On one hand side is there enormous growth of costs on the other growth of business opportunities. Systemic approach to analysis of the complex of business environment brought progress to solve problems connected with articulation integrated levels. A complete analysis of the glass industry enables to understandnot only problems but also challenges driving the industry. Quality of political environment and mutual collaboration with all the actors is crusial for next development of succesful sustainable growth of the national economy. There is not the question if to do the industrial policy or not; the question is: how to do it?
Rodinná terapie
MEDVECKÝ, Jan Mikuláš
Tato práce se zabývá deskripcí problematiky rodinné terapie. Práce popisuje vznik a vývoj rodinné terapie ve světě a v České republice. Přibližuje definici rodinné terapie a nastiňuje některé základní pojmy z této oblasti. Popisuje rodinnou terapii jako způsob myšlení, které se v průběhu času rozvíjelo a které za sebou zanechalo viditelnou stopu modelů a přístupů, jež se využívají dodnes. Systemický přístup v rodinné terapii je jedním ze stěžejních přístupů, a proto se tomuto přístupu věnuje práce obsáhleji. Stejně tak i narativnímu přístupu je věnována jedna kapitola. Tato práce poukazuje na impulsy, které pronikají do evropské psychoterapeutické společnosti, jako je rodinná terapie jin-jang. Popisuje kroky systemického vedení terapeutického rozhovoru od přijetí klienta do terapie až po její ukončení. Zmiňuje i důležitou stránku profesionální etiky. Smyslem této práce není zastrašení čtenáře složitou teorií rodinné terapie, smyslem je osvětlit tuto problematiku a motivovat čtenáře k dalšímu studiu.
Procesuální a systémový přístup ke studiu integrace osobnosti
Sedláková, Miluše
Příspěvek poukazuje na uplatnění procesuální a systémové analýzyve studiu osobnosti. Oba tyto postupy umožňují klasifikovat vlastnostiosobnosti do tří skupin: (1) procesuální vlastnosti, a to vlastnostiprocesů a jejich interakcí; (2) vlastnosti jednotlivých subsystémůosobnosti a (3) systémové vlastnosti osobnosti. Komplementarita oboutěchto analýz je demonstrována na přístupu ke studiu integraceosobnosti, která je jednou z nejdůležitějších systémových vlastnostíosobnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.