Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Waldorfské školství v ČR
Procházka, Martin ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Bakalářská práce Waldorfská pedagogika v ČR si klade za cíl mapovat vývoj waldorfských škol a proudu waldorfské pedagogiky v České republice. První část je věnována vzniku této alternativy v pedagogice, jejímu zakladateli Rudolfu Steinerovi, teoretickým východiskům anthroposofické antropologie a vývoji waldorfského školství na jeho počátku. Druhá část popisuje vznik waldorfských škol v ČR po roce 1989 až do roku 2013, dále vzdělávání učitelů pro tento typ škol a věnuje se také waldorfským rodičovským iniciativám, které stojí na počátku založení každé školy tohoto typu. Závěrečná diskuze se zabývá možnostmi waldorfské pedagogiky, její aktuálností v kontextu doby a rozpory mezi ideálem a realitou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pedagogika Rudolfa Steinera v českém školství
Klímová, Šárka ; Rýdl, Karel (vedoucí práce) ; Váňová, Růžena (oponent)
Tématem diplomové práce je pedagogika Rudolfa Steinera v českém školství. Teoretická část je zaměřena na tři oblasti. První kapitola se věnuje zakladateli waldorfské pedagogiky, Rudolfu Steinerovi - jeho životu, dílu a odkazu v českém pedagogickém prostředí. Druhá kapitola popisuje svobodnou školu Rudolfa Steinera, její vznik, specifika a celosvětový vývoj waldorfského školství. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na waldorfskou pedagogiku v českém školství, tj. možnosti waldorfské pedagogiky v jednotlivých vzdělávacích stupních českého školského systému. Empirická část se zabývá popisem několika českých základních waldorfských škol a jejich vzájemným porovnáním z hlediska vybraných oblastí jejich vzniku, vývoje a implementace idejí Rudolfa Steinera. V poslední kapitole práce jsou ve vybraných oblastech stručně porovnány české základní waldorfské školy s waldorfskými školami v Eindhovenu v Nizozemí. Klíčová slova (česky) Rudolf Steiner, waldorfská pedagogika, waldorfské školy v ČR, anthroposofie, léčebná pedagogika, eurytmie
Praktické činnosti ve waldorfských školách
Vondrušková, Petra ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
NÁZEV: Praktické činnosti ve waldorfských školách ABSTRAKT: Tato práce pojednává o zařazení praktických činností ve waldorfských školách. Je rozdělena na tři části. První část obsahuje historii a východiska waldorfské pedagogiky, přípravu učitelů a možnosti jejich vzdělávání v Česku.V druhé části mapuji konkrétní praktické činnosti zařazené ve výuce a specifikuji obsah praktických předmětů.Třetí, praktická část práce, se zaměřuje na analýzu školního vzdělávacího programu ve waldorfských školách z hlediska začlenění praktických předmětů. KLÍČOVÁ SLOVA: waldorfská pedagogika, Steiner, Antroposofie, waldorfský učitel, praktické činnosti, Ruční práce, Dřevořezba, Dílny, Pěstitelské práce, tematické okruhy, Školní vzdělávací program
Vzdělávání a zaměstnanecké perspektivy dospívajících, dospělých osob s mentálním postižením
Kuřilová, Markéta ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra speciální pedagogiky ANOTACE Diplomová práce nese název "Vzdělávací a zaměstnanecké perspektivy dospívajících, dospělých osob s mentálním postižením. Je zaměřena na přehled vzdělávacího systému pro lidi s mentálním postižením a jejich možnosti pracovního uplatnění. Charakteristika Základní a střední školy waldorfské ukazuje zvláštnosti a přístupy waldorfské pedagogiky a antroposofického pohledu na člověka s mentálním postižením s cílem prezentovat své působení na možnosti dalšího vzdělávání nebo uplatnění na trhu práce těchto osob. V diplomové práci je reflektován výsledek dotazníkového šetření na Zš a sš waldorfské o uplatnění absolventů po skončení docházky na této škole, rozhovorů s učiteli odborné praxe a vedoucí chráněné dílny Jinan. Cílem práce je zdůraznit význam vzdělávání a zaměstnávání osob s mentálním postižením jako potřebu pro rozvíjení a naplnění jejich smyslu života.
Hra ve věkově heterogenních třídách - komparace běžné a waldorfské mateřské školy
Nováková, Pavlína ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je "Hra ve věkově heterogenních třídách - komparace běžné a waldorfské mateřské školy". Teoretická část je zaměřena na vymezení potřeby hry v předškolním věku, vývoj hry, potřeby hrového partnera a úlohu hračky. Dále se věnuje hře v RVP PV, začlenění her v režimu dne v MŠ a přínosu hry pro dítě i učitelku. Postihuje specifika věkově heterogenní skupiny dětí obecně a ve vztahu ke hře. Také je zaměřena na specifika waldorfské mateřské školy. V závěru této části je přiblížen ŠVP sledovaných mateřských škol. Praktická část diplomové práce je zaměřena na pozorování dětí při volné hře ve vybraných MŠ, které se týkají času denně věnovaného volným hrám, způsobu, jak na volné hry reagují učitelky, a převažující typy her. Sleduje, jaké hračky pro heterogenní třídu učitelky doporučují, jaké hračky si děti nejčastěji volí a jak se začleňují děti mladší do her starších dětí a opačně. Dále budou ve zvolených MŠ pomocí anonymních dotazníků od rodičů zjišťovány tyto skutečnosti - jaké hračky preferují v domácím prostředí, jaké hračky dětem nejčastěji kupují, zda ty mají genderový charakter a z jakého důvodu si rodiče volí vybrané MŠ. Pro dosažení cílů jsem použila metodu pozorování, anonymní dotazník pro rodiče a pro učitelky MŠ, analýzu hraček a pomůcek v daných MŠ. Klíčová slova: věkově...
Integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v alternativních školách
PÁTKOVÁ, Hana
Diplomová práce je zaměřená na problematiku integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do alternativních škol, poukazuje na klady a zápory při jejich vzdělávání. V teoretické části jsou podrobněji vysvětleny pojmy související se specifickou poruchou učení ADHD a mentální retardací. Je zde charakterizována integrace a inkluze dětí s tímto postižením a jejich spolupráce s pedagogickým asistentem. V závěru teoretické části jsou uvedeny principy waldorfské pedagogiky, je zde ucelený přehled o filozofii, výchově a vzdělávání žáků na waldorfských školách. Praktická část se zaměřuje na specifika vzdělávacího procesu ve waldorfské škole a na začlenění dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do výuky. V rámci kvalitativního výzkumu jsou zpracované případové studie integrovaných dětí a provedena analýza jejich odborné dokumentace. Zúčastněným pozorováním a spoluprací s nimi je zdokumentováno jejich dosavadní vzdělávání a posouzena vhodnost zařazení těchto dětí do alternativní školy.
Waldorfská škola - strategie výuky duševní hygieny
HORÁKOVÁ, Marcela
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou, jaká je strategie výuky duševní hygieny na waldorfské škole. Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem se duševní hygiena na waldorfské škole vyučuje a tuto strategii poté porovnat se strategií výuky duševní hygieny na škole tradičního vzdělávacího systému. Dalším cílem této práce bylo zjistit, zda má správná strategie výuky duševní hygieny na základní škole nějaký vliv na rozvoj dítěte. Výzkum byl prováděn jednak analýzou Školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání waldorfské školy v Českých Budějovicích a dále dotazníkovou metodou, kdy do šetření se zapojilo 28 rodičů dítěte navštěvujícího základní školu waldorfského typu a 13 rodičů dítěte navštěvujícího základní školu tradičního typu. Rodičům obou skupin byly položeny stejné otázky vztahující se k problematice strategie výuky duševní hygieny na základní škole. Shromážděné odpovědi probandů obou skupin byly navzájem komparovány, vyhodnoceny a byl z nich vyvozen závěr šetření, který byl poté konfrontován s našimi výzkumnými předpoklady. Výzkumem bylo zjištěno, že waldorfská pedagogika věnuje péči o duševní zdraví a duševní hygienu dítěte více prostoru než tradiční pojetí výuky realizované na klasických základních školách. Dále bylo zjištěno, že správná strategie výuky duševní hygieny má pozitivní vliv na rozvoj duševního zdraví dítěte.
HRA VE WALDORFSKÉ MATEŘSKÉ ŠKOLE,NERUDOVA 53, ČESKÉ BUDĚJOVICE
PRAJKOVÁ, Michaela
Diplomová práce je zaměřena na hru ve Waldorfské mateřské škole, Nerudova 53, České Budějovice. V teoretické části se věnuji charakteristice waldorfského předškolního vzdělávání podle Rudolfa Steinera, rámcovým vzdělávacím programem, jeho klíčovými kompetencemi a hrou, její definicí a charakteristikou. Praktická část diplomové práce se skládá ze sborníku her a rozborem jejich klíčových kompetencí, které se ve hře u dítěte rozvíjejí.
Cíle waldorfské koncepce výchovy a vzdělávání a její vývoj od počátku až dodnes
MOJCHEROVÁ, Veronika
Ústřední cíl mé diplomové práce spočívá v porovnání cílů waldorfské koncepce vý?chovy a vzdělávání od počátku založení školy až do současné doby. Na začátku své práce se zabývám zakladatelem školy Rudolfem Steinerem, který školu téměř před sto lety založil. Zde jsem se snažila vystihnout základní myšlenky Steinera, které později převedl do waldorfské pedagogiky, která se stala populární po celém světě. Rozvoj wal-dorfských škol ve světě, a v České republice především, je další součástí diplomové práce. Dále se v práci zabývám porovnáním cílů waldorfské koncepce výchovy a vzdělávání na začátku a v současné době. Popisuji změny, které nastaly především v České republice, ale nemohla jsem opomenout ani změny v zahraničí. v práci se sna?žím vystihnout pozitiva a negativa waldorfských škol oproti školám klasickým.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.