Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 148 záznamů.  začátekpředchozí129 - 138další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spin doctoring
Vozková, Markéta ; Švantner, Martin (vedoucí práce) ; Fišerová, Michaela (oponent)
Cílem tohoto textu je podat analýzu fenoménu spin doctoringu v rámci euroatlantického prostoru. Spin doctoři jsou vzdělaní lidé v oborech sémiotiky, kulturologie, public relations, politické komunikace a především znají infrastrukturu a fungování mediálního průmyslu. Kritická reflexe manipulativní komunikační techniky spinu zasazuje fenomén do historické perspektivy a sleduje jeho praktické využití v sociální komunikaci dnešní (západní) společnosti. S využitím sémiologie a modelu interpersonální komunikace zkoumáme možnosti a charakteristiky technik spin doctorů. Předkládáme kompilaci jednotlivých persvazivních technik spinu. Sledujeme znakové systémy, konkrétní kanály a média, která jsou využívána spin doctory. Hodnotíme, jak se liší různé informační kanály v souvislosti s účinnou aplikací spinu. Zaměřujeme se na vzestup významu nových médií v sociální komunikaci a mediaci a zkoumáme vliv zmasovění přístupu k webu na participaci jednotlivců na demokratickém procesu. Ptáme se po rekonfiguraci způsobů participace na demokracii, vlivu médií a manipulace na veřejné mínění. Studie je doplněna o příklady a případové studie. Klíčová slova: spin, spin doctoring, spin doctor, manipulace, persvaze, politická komunikace, demokracie.
Národní listy a vliv jejich politické kampaně na politickou komunikaci na přelomu 80. a 90. let 19. století
Tejnická, Zuzana ; Sekera, Martin (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Rigorózní práce "Národní listy a vliv jejich politické kampaně na politickou komunikaci na přelomu 80. a 90. let 19. století" pojednává o tom, jakým způsobem politická kampaň a novinářská praxe Národních listů ovlivňovala politickou komunikaci mladočeské strany na přelomu 80. a 90. let 19. století. Jedná se tedy o období, kdy vrcholil politický boj mezi soudobými politickými konkurenty - stranou staročeskou a stranou mladočeskou. Nejdůležitější momenty vzájemného soupeření představují volby do českého zemského sněmu v roce 1889 a poté volby do říšské rady v roce 1891. Předmětem zkoumání rigorózní práce je právě zachycení rysů a znaků politické kampaně na stránkách Národních listů a zároveň jejich redakční organizace a podnikové praxe v období kulminování konkurenčního boje mezi staročechy a mladočechy, završeným v roce 1891 vítězstvím mladočechů v říšských volbách. Dále se tato rigorózní práce snaží nalézt odpovědi například na otázky, zda je možné hodnotit přelom 80. a 90. let 19. století jako stále se stupňující negativní kampaň Národních listů, nebo zda Národní listy změnu politických elit českého národa v tomto období moderovaly plánovitě a koordinovaně, případně jakou politickou rétorikou se Národní listy řídily.
Spin doctoring - analýza techniky persvazivního ovlivňování veřejného mínění
Vozková, Markéta ; Švantner, Martin (vedoucí práce) ; Kladný, Tomáš (oponent)
Cílem tohoto textu je předložit kritickou reflexivní analýzu fenoménu spin doctoringu v rámci euroatlantického prostoru. Klademe si za cíl zjistit, zda spin doctoři k praxi krizové komunikace zužitkují poznatky sémiotiky, mediálních studií, public relations, politické komunikace a rétoriky. Předkládaná reflexe manipulativní komunikační techniky zasazuje fenomén do historické perspektivy a sleduje jeho aplikaci v sociální komunikaci současné západní společnosti. S oporou dosavadního myšlení o této persvazivní komunikaci zkoumáme metody a jednotlivé techniky spin doctoringu. Sledujeme znakové systémy, konkrétní kanály a média, která jsou využívána při praxi spin doctoringu. Pokoušíme se o komparaci těchto informačních kanálů v souvislosti s efektivitou persvaze. Zaměřujeme se na éru nástupu nových médií a důsledky těchto vývojových procesů na nastolování mediální agendy. Předmětem našeho zájmu je dále vliv zmasovění přístupu k webu na participaci jednotlivců na demokratickém procesu. Domníváme se, že nástup nových médií zapříčinil rekonfiguraci způsobů participace na demokracii, ale že i nová média nabízejí prostor pro manipulaci. Práce je doplněna o vybrané příklady a případové studie, ve kterých chceme ilustrovat vliv médií a možnosti manipulace veřejného mínění. Klíčová slova: spin, spin...
Estetizace české politické komunikace po roce 1993
Hájek, Roman ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Estetizace patří do řady vzájemně provázaných konceptů, jež se snaží pojmenovat a vysvětlit současnou proměnu politické komunikace. Tato práce ve své teoretické části zasazuje pojem estetizace do kontextu úvah o politické komunikaci a následně - na základě analýzy jeho konceptualizací v estetické teorii, kritické sociální teorii a politické filozofii - nabízí jeho vymezení pro oblast mediálních studií. Empirická část práce se zabývá prověřením hypotézy o estetizaci politické komunikace na příkladu mediálních obsahů. Vycházíme přitom z distinkce hloubkové a povrchové estetizace rozpracované Wolfgangem Welschem. S využitím kvantitativní obsahové analýzy jsme zkoumali změny mediálního pokrytí pěti voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky (mezi lety 1996-2010) v českých denících Právo a Mladá fronta Dnes. Zatímco povrchovou estetizaci se nám prokázat nepodařilo, v případě hloubkové estetizace jsme určitou tendenci zaznamenali. Výsledky v nás ovšem vyvolávají pochybnost, zda je obsahová analýza vhodným metodologickým nástrojem zkoumání tohoto jevu. Na závěr proto navrhujeme cesty, jimiž by se výzkum mohl dále ubírat.
Mediatizace politické sféry
Hannich, Jiří ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce "Mediatizace politické sféry" pojednává o soustavném vlivu masových médií a jejich logiky na fungování politického systému, vývoj procesu tvorby politiky a uplatňování nástrojů a metod politické komunikace. Teoretická část práce se nejprve soustředí na deskripci institucionálního významu médií v sociálním prostředí, přiblížení představ o účincích mediální komunikace na společnost, charakteristiku účasti mediálních organizací v ekonomických vztazích, aby následně vymezila koncept mediatizace v rámci mediálních studií a konkretizovala jeho aspekty v souvislosti se souborem poznatků o mediální logice. Práce neopomíjí ani představení základních prvků logiky politické sféry, věnuje se jejímu implicitnímu nastavení, stejně jako modifikacím politických struktur v reakci na přenesení značné části politického prosazování do symbolického prostoru médií. Na teoretický výklad navazuje výzkumné šetření, které se zajímá o vybrané prvky mediatizace v českém kontextu. V první fázi je přikročeno k výzkumné metodě kvantitativní obsahové analýzy, jejímž prostřednictvím je zjišťováno, na jaká témata a jaké aktéry se zpravodajství českých médií soustředí, referuje-li o politice v období volební kampaně. Druhá fáze výzkumu je realizována formou případové studie, přičemž rozebírá, jakým způsobem média...
Budování image politika na příkladu Karla Schwarzenberga
Hlaváčková, Anna ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce "Budování image politika na příkladu Karla Schwarzenberga" pojednává o problematice vytváření politické image na příkladu konkrétního českého politika. Karel Schwarzenberg je v současné době jedním z nejpopulárnějších politiků a jeho strana TOP 09 dosáhla ve volbách do Poslanecké sněmovny, místních zastupitelstev a Senátu výborných výsledků. Práce pojednává o procesu budování jeho politické pozice a na jeho příkladu ukazuje, jak lze vytvářet a upravovat obraz politika v očích veřejnosti. Cílem této práce je popsat, jak se vyvíjí image politika, jaké lze použít nástroje na její vylepšování a zkoumat faktory, které popularitu politika ovlivňují. V teoretické části jsou zpracovány různé aspekty budování politické image, a to aspekt politického marketingu, politické psychologie a role médií v budování image. Dále je v práci popsán život Karla Schwarzenberga a vliv jeho životních zkušeností na politické působení v České republice. Na příkladu několika vybraných volebních kampaní je popsán proces vytváření jeho politické image. Analýza volebních kampaní se týká voleb do Senátu Parlamentu ČR v roce 2004, původně plánovaných voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2009 a voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2010. Dále práce obsahuje analýzu působení Karla Schwarzenberga ve...
Srovnání mediálního obrazu vlád premiérů Topolánka, Fischera a Nečase v časopisu Týden
Jelínková, Milena ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Cílem diplomové práce Srovnání mediálního obrazu vlád premiérů Topolánka, Fischera a Nečase v časopisu Týden bylo popsat, jaký mediální obraz o politické reprezentaci našeho státu časopis Týden vytvářel a zda se v něm vyskytuje nějaká názorová inklinace či politická orientace periodika. Současně s tím bylo cílem porovnat mediální obraz tří výše uvedených vlád mezi sebou navzájem. Teoretická část se zabývá problematikou objektivity a předpojatosti, konstrukcí, stereotypy a reprezentací, zvláštní část je věnována politické komunikaci. Analytická část diplomové práce obsahuje kvantitativní výzkum obsahu náhodně vybraných článků referujících o třech vládách, doplněný rozborem obsahu titulních stran periodika. Výsledky analýz poukazují na fakt, že ač byla vláda Jana Fischera hodnocena veřejností velmi kladně, její mediální obraz ve zvoleném periodiku je spíše negativní. Naopak časopis určitými atributy zvýznamňoval vládu Mirka Topolánka. Obecně Týden využívá pro zobrazení vlád stereotypy i negativitu, v žádném případě ale nejde při konstrukci zpráv o převládající postup. Prezentace vlád v daném periodiku se odehrává většinou přes osobnosti, tj. premiéry a ministry, a ne přes vládu jako instituci. Lze konstatovat, že časopis Týden se politicky orientuje spíše k pravici a pravicovým vládám.
Fotografie v tisku před volbami (PS PČR 2006, 2010)
Koubek, Filip ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Vojtěchovská, Martina (oponent)
Rigorózní práce "Fotografie v tisku před volbami -(PS PČR 2006, 2010)" přináší analýzu obrazu politiků v pěti českých seriózních denících před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v letech 2006 a 2010. Rozbor využívá metody kvantitativní obsahové analýzy, sleduje vývoj témat, deníky a politické strany. Práce shrnuje základní aspekty fotografií před volbami v tisku. V práci naleznete přes 140 grafů, které přehledně prezentují závěry i víceúrovňových analýz. Analyzovanými deníky byly: Hospodářské noviny, Mladá fronta Dnes, Lidové noviny, Právo a Haló noviny. Šetření proběhlo pomocí statistických a analytických nástrojů SPSS PASW.
Srovnání vybraných jevů politické komunikace u politických stran v ČR: personalizace,profesionalizace a negativita
Rozmajzl, Lukáš ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Srovnání vybraných jevů politické komunikace u politických stran v ČR: profesionalizace, personalizace a negativita ROZMAJZL, Lukáš. Srovnání vybraných jevů politické komunikace u politických stran v ČR: profesionalizace, personalizace a negativita. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky, 2011. 140 s. Vedoucí diplomové práce PhDr. Jan Křeček, Ph.D. Tato diplomová práce se zabývá třemi vybranými aspekty politické komunikace (profesionalizace, personalizace, negativita), kterými bývají často charakterizovány současné postmoderní politické kampaně. Každá z oblastí je nejprve teoreticky vymezena, je popsán historický vývoj dané techniky v praxi politického subjektu a následně zmíněna případná kritika, která se konceptu týká (ať již rovině definiční, tak normativních představ o fungování demokratického politického systému). Stupeň využití každého z trojice konceptů je analyzována komparativním srovnáním praxe jednotlivých politických stran v kampani před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2010. Z výzkumu jednoznačně vyplývá, že politické strany se v míře aplikace zmíněných nástrojů odlišují. Profesionalizace je chápána jako zastřešující koncept. Její přítomnost u českých politických stran je měřena aplikací multidimenzionálního indexu CAMPROF....
Kritéria pro výběr zpráv z Evropského parlamementu do českých médií
Šponerová, Klára ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce "Kritéria pro výběr zpráv z Evropského parlamentu do českých médií" pojednává o faktorech, které ovlivňují zařazování zpráv o dění v Evropském parlamentu do českých tištěných a internetových deníků a zároveň vymezuje charakteristiky, které jsou pro tyto zprávy typické. V teoretické části se věnuje politické a mediální komunikaci a logice, přechází k hlavním konceptům tvorby zpravodajství, jako je agenda setting, framing a priming. Věnuje se také mediální a intermediální agendě a prezentuje již známé poznatky o vztahu Evropské unie a médií. Součástí praktické části práce je také výzkum, jehož cílem je pomocí kvantitativní obsahové analýzy zmapovat charakteristiky typické pro zpravodajství o Evropském parlamentu, jako konkrétní instituce Evropské unie a ověření předpokladů, vycházejících z již dříve provedených zahraničních výzkumů, zaměřených na tematiku EU. Snaží se tak lépe určit, jaké znaky vykazují masmediální obsahy, které jsou pro českou veřejnost do značné míry hlavním zdrojem informací o evropských strukturách. Práce se zároveň snaží odpovědět na otázku často diskutované nedostatečné prezentace evropské agendy ve zpravodajských agendách médií, kterou společenství Evropské unie řeší napříč členskými zeměmi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 148 záznamů.   začátekpředchozí129 - 138další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.