Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 158 záznamů.  začátekpředchozí126 - 135dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza debat kandidátů ve 2. kole přímé volby prezidenta České republiky v kontextu politické kampaně
Rozsypal, Michael ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Švec, Kamil (oponent)
Analýza debat kandidátů, kteří postoupili do druhého kola přímé volby prezidenta České republiky v roce 2013, se primárně zaměřuje na debaty ve veřejnoprávních médiích - tedy v České televizi a v Českém rozhlase. Pro kontext celé kampaně rozebírá také dvě debaty v komerčních televizích. Obsahovou analýzou kvantitativně měří, kolik programových tezí oba kandidáti - tedy Miloš Zeman a Karel Schwarzenberg - v celkem šesti televizních a rozhlasových debatách před 2. kolem volby zmínili. Práce stručně shrnuje volební kampaně obou kandidátů a témata, která jejich program v širším slova smyslu také tvořila, čímž zasazuje analýzu debat do širšího kontextu politické kampaně. Pro přesnost analýzy v měření frekvence programových tezí v jednotlivých debatách ale vychází pouze z oficiálních dokumentů, které kandidáti představili jako své volební programy. Aplikuje konkrétní metodologii - obsahovou kvantitativní analýzu - na jejímž základě odpovídá na výzkumné otázky a formuluje závěry. V nich se snažit kvantitativně potvrdit nebo vyvrátit hypotézu, že programy nehrají v debatách ani v kampani klíčovou roli. Práce se také zabývá tím, jak se jednotlivé debaty lišily a ve které debatě a ve kterém médiu kandidáti nejvíce prezentovali svůj oficiální volební program.
Populismus v politické komunikaci politického hnutí Úsvit přímé demokracie Tomia Okamury a jeho lídra Tomia Okamury
Janáková, Barbora ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
(abstrakt) Magisterská práce se formou kvantitativní obsahové analýzy pokouší prozkoumat politickou komunikaci hnutí Úsvit přímé demokracie Tomia Okamury, respektive snaží se v ní nalézt prvky populismu. V teoretické části je definován pojem populismu, jsou zde uvedena i různá pojetí populismu, tedy populismu jako thin-centred ideologie a stylu politické komunikace. V krátkosti je v teoretické části uvedena geneze populismu a rovněž jsou zde vysvětleny znaky populismu, které byly stanoveny pro tuto práci. Koncept populismu je zde rozebrán i s politologem Janem Charvátem. V teoretické části je rovněž vysvětlen pojem politické komunikace se zaměřením na politickou komunikaci na internetu. Tiskový mluvčí hnutí Úsvit přímé demokracie Tomia Okamury Jan Zilvar v rozhovoru vysvětlil, jak funguje politická internetová komunikace hnutí Úsvit přímé demokracie. V praktické části je uvedena metodologie, která byla při sběru a zpracování dat použita, tedy kvantitativní obsahová analýza. Následně jsou stručně shrnuty zdroje: blog Tomia Okamury, profil na Facebooku Tomia Okamury, profil na Facebooku hnutí Úsvit přímé demokracie, tiskové zprávy, stránky www.hnutiusvit.cz a videoblog Tomia Okamury. Příspěvky z těchto zdrojů jsou podrobeny kvantitativní obsahové analýze se zaměřením na rysy populismu. V závěru jsou...
NATO a jeho komunikační aktivity, případová studie Česká republika
Prchlík, Václav ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce NATO a jeho komunikační aktivity, případová studie Česká republika se věnuje problematice informování veřejnosti o bezpečnostně politických tématech na území České republiky. V teoretické části jsou vymezeny pojmy politická a institucionální komunikace. Dále je představena Severoatlantická aliance z hlediska její role, aktivit a vztahu k České republice. V praktické části se věnuji deskripci hlavních komunikačních kanálů Severoatlantické aliance na území naší republiky a vymezení prioritních komunikačních témat a cílové skupiny komunikace NATO. Věnuji se jak globálním, tak i lokálním informačním platformám, mezi něž patří internetové či facebookové stránky, informační centrum či speciální akce vztahující se k NATO. V závěrečné části analyzuji obsah vybraných komunikačních kanálů ve vztahu k prioritním komunikačním tématům a České republice.
Mediální obraz kandidátů na prezidenta ve druhém kole voleb 2013
Müllerová, Alexandra ; Teplá, Jana (vedoucí práce) ; Strejcová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem kandidátů na prezidenta ve druhém kole voleb, které se konaly v České republice v roce 2013. Pro její zpracování byla provedena obsahová a vizuální analýza titulků zpráv, textů a fotografií třech nejčtenějších online deníků - Novinky.cz, Idnes.cz a Aktualne.cz. Cílem bylo zjistit, zda zpravodajství upřednostňují jednoho z kandidátů, zda upevňují stereotypy utvořené o kandidátech v minulosti a jakými způsoby toho dosahují. Na základě analýzy bylo zjištěno, že všechny tři deníky zobrazují častěji pozitivně kandidáta Karla Schwarzenberga a to jak prostřednictvím titulků zpráv a fotografií, tak zpráv samotných. Nejčastěji pozitivní obraz o obou kandidátech vytvářel server Novinky.cz díky faktu, že nabídnul nejvíce titulků, fotek i zpráv samotných, které vyznívaly vůči kandidátům pozitivně. Server Aktualne.cz byl zase nejčastěji objektivní, protože podal o obou kandidátech nejvíce neutrálně vyznívajících fotek, titulků a zpráv, a poměr pozitivních a negativních článků byl u každého z kandidátů nejvyrovnanější. Zeman byl nejčastěji zobrazen v sebevědomém postoji, a pokud měl (výjimečně) něco v rukou, byl to mikrofon nebo voda. Výraz tváře měl přátelský nebo veselý. Schwarzenberg měl na fotkách také nejčastěji sebevědomý postoj a v rukou většinou nic...
Efektivita Public Relations v českých prezidentských volbách 2013
Šťastná, Alžběta ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce Efektivita public relations v českých prezidentských volbách 2013 se zabývá analýzou efektivity public relations nástrojů, které mají klíčový vliv při budování pozitivní image kandidátů v politických volbách, a to na konkrétním případě volební kampaně Karla Schwarzenberga v historicky prvních prezidentských volbách v České republice. V první části se práce zabývá teoretickým vymezením public relations v jejich obecné rovině a následně i v užším pojetí ve vztahu k politice, tj. přizpůsobování se specifickým potřebám politické komunikace, např. využívání tzv. endorsementu nebo pozitivní a negativní kampaně ve volebních kláních. Pozornost je věnována i možnostem spolupráce se sdělovacími prostředky, nastolování agendy a jejího rámcování. V druhé, praktické, části práce je nejprve představeno pozadí prezidentských voleb společně s podrobným profilem Karla Schwarzenberga, po nichž následuje analýza jeho volební kampaně v období srpen 2012 až leden 2013, a to z hlediska účinnosti jednotlivých nástrojů public relations, které byly v kampani použity, a jejich úspěšnosti v promítání se do mediálního obsahu. Pozornost je věnována také tematickému rámcování Karla Schwarzenberga z hlediska public relations nebo využívání media relations v jeho volební kampani, zejména pak tiskových zpráv, které...
Politika, média, manipulace. Politické zpravodajství, publicistika a pragmatická lingvistika.
Zicháčková, Adéla ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce Politika, média, manipulace. Politické zpravodajství, publicistika a pragmatická lingvistika zkoumá současnou českou medializovanou politickou komunikaci pomocí pragmatické analýzy. Zaměřuje se na témata moci, ideologie a sebeprezentace politických aktérů v médiích. Zabývá se rámováním jejich komunikace médii a komunikačními strategiemi, které oni i mediální pracovníci používají. Výzkum je realizován pomocí kvalitativní pragmatické analýzy, každý vzorek je zkoumán z mnoha různých úhlů. V práci jsou zkoumány pragmatické fenomény, jako jsou intertextualita, funkce výpovědí a používání řečových aktů, konverzační maximy, používání a porušování řečové etikety, presupozice, konverzační implikatury, deixe a reference. Prostor je věnován také sémiotické analýze a analýze kontextu, ve kterém daný text vznikl. Jako vzorek byly vybrány zpravodajské a publicistické texty z různých typů českých médií z období kampaně k první přímé prezidentské volbě v ČR (tedy za období září 2012 až leden 2013). Cílem práce je navrhnout komplexní pragmatickou analýzu a popsat používané komunikační strategie aktérů.
Proměna vizuální podoby americké prezidentské volební kampaně v týdenících Time a Newsweek
Jakešová, Tereza ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Proměna vizuální podoby americké prezidentské volební kampaně v týdenících Time a Newsweek se zabývá vizuálním zobrazením témat souvisejících s volbou amerického prezidenta ve zpravodajských časopisech v letech 1992 - 2012. Nejprve je v práci nastíněn vývoj moderní politické komunikace, politického marketingu a volebních kampaní s důrazem na současnost. Následující část práce se věnuje charakteristice zkoumaných periodik a současnému postavení zpravodajských časopisů na mediálním trhu. Na příkladu nedávné historie a současnosti časopisu Newsweek je popsán stav zpravodajských časopisů v digitální éře. V závěru teoretické části práce je stručně přiblíženo fungování amerického volebního systému. Praktická část práce pak prostřednictvím kvalitativní analýzy podrobně zkoumá obrazové materiály v časopisech Time a Newsweek týkající se amerických prezidentských voleb. Závěrem analýzy je vyhodnocení vývoje těchto materiálů mezi roky 1992 a 2012 v kontextu vývoje politické komunikace a aktuálního stavu mediální krajiny.
Míra negativního zobrazení Miloše Zemana a Karla Schwarzenberga v médiích v průběhu prezidentské volby v roce 2013
Tvarohová, Jana ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Diplomová práce na téma Míra negativního zobrazení Miloše Zemana a Karla Schwarzenberga v médiích v průběhu prezidentské volby v roce 2013 analyzuje množství negativity ve zpravodajské produkci tří českých celostátních deníků, Mladé fronty, Lidových novin a deníku Právo, vůči těmto dvěma prezidentským kandidátům. Časové rozmezí sledovaného období je vymezeno jedním měsícem před a jedním měsícem po prvním kole prezidentské volby. Volba prezidenta v lednu roku 2013 byla v jedné věci zásadně odlišná od všech voleb předchozích. Probíhala přímou volbou. Hlavu státu tak namísto poslanců volili sami občané. Jednalo se tedy o událost významného charakteru, které se samozřejmě dostalo mimořádného mediálního ohlasu. Tisk, televize i rozhlas byly doslova zaplněné přímou volbou, samotnými kandidáty, debatami či různými úvahami. Média se však této události zhostila rozporuplně. Kromě běžného informování, které bylo pro vědomí veřejnosti důležité, se média uchýlila až k jakési mediální smršti, ve které na kandidátech ,,nenechala nit suchou". Mimojiné byla ve zpravodajství patrná i vysoká míra negativity vůči Miloši Zemanovi. Naopak Karel Schwarzenberg byl zobrazován jako ideální prezident. Média tak do určité míry rozdělila společnost na dva tábory, přívržence Miloše Zemana a přívržence Karla Schwarzenberga....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 158 záznamů.   začátekpředchozí126 - 135dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.