Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vizuální média v městském veřejném prostoru
Strejcová, Anna ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
V diplomové práci Vizuální média v městském veřejném prostoru se zaměřuji na to, jakým způsobem jsou začleněna vizuální média do centra města a jeho blízkého okolí. Soustředím se na přítomnost reklamních sdělení, která pronikají do veřejné sféry města s největší razancí (billboary, bigboardy, citylighty, velkoplošné reklamní tabule, videoobrazovky, plachty atd.). Cílem práce je srovnat umístění a četnost venkovní reklamy v centru Prahy a Barcelony s přihlédnutím na kulturní, historický a geografický kontext obou měst (nezabývám se sémiotickým obsahem mediálních sdělení). Tato dvě města jsem vybrala, protože jsou ve svém regionu nejdůležitějšími ekonomickými a kulturními centry a mají bohatou historii. Protože se jedná o evropská města, mou hypotézou je, že zde budou existovat jisté podobnosti ve vzhledu a ve způsobu umisťování reklamních sedělení. Další hypotézou je, že víc reklam se bude vyskytovat v novodobé zástavbě a méně v historickém centru. Zároveň se ale domnívám, že veřejný prostor v Praze bude mnohem více zaplněn agresivní reklamou než v centru Barcelony, protože je v Praze podle mého názoru reklama málo regulovaná. Budu používat metodu vizuální komparativní analýzy a vizuální sociologie. Prostřednictvím fotoaparátu budu monitorovat stav obou měst a výsledek mapování zanesu do webové...
Mediální obraz kandidátů na prezidenta ve druhém kole voleb 2013
Müllerová, Alexandra ; Teplá, Jana (vedoucí práce) ; Strejcová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem kandidátů na prezidenta ve druhém kole voleb, které se konaly v České republice v roce 2013. Pro její zpracování byla provedena obsahová a vizuální analýza titulků zpráv, textů a fotografií třech nejčtenějších online deníků - Novinky.cz, Idnes.cz a Aktualne.cz. Cílem bylo zjistit, zda zpravodajství upřednostňují jednoho z kandidátů, zda upevňují stereotypy utvořené o kandidátech v minulosti a jakými způsoby toho dosahují. Na základě analýzy bylo zjištěno, že všechny tři deníky zobrazují častěji pozitivně kandidáta Karla Schwarzenberga a to jak prostřednictvím titulků zpráv a fotografií, tak zpráv samotných. Nejčastěji pozitivní obraz o obou kandidátech vytvářel server Novinky.cz díky faktu, že nabídnul nejvíce titulků, fotek i zpráv samotných, které vyznívaly vůči kandidátům pozitivně. Server Aktualne.cz byl zase nejčastěji objektivní, protože podal o obou kandidátech nejvíce neutrálně vyznívajících fotek, titulků a zpráv, a poměr pozitivních a negativních článků byl u každého z kandidátů nejvyrovnanější. Zeman byl nejčastěji zobrazen v sebevědomém postoji, a pokud měl (výjimečně) něco v rukou, byl to mikrofon nebo voda. Výraz tváře měl přátelský nebo veselý. Schwarzenberg měl na fotkách také nejčastěji sebevědomý postoj a v rukou většinou nic...
Vizuální prezentace prezidentských kandidátů na Facebooku
Nykodýmová, Barbora ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Strejcová, Anna (oponent)
Diplomová práce "Vizuální prezentace prezidentských kandidátů na Facebooku" předkládá obrazovou analýzu kandidátů na prezidentský post na sociální síti v době před a v průběhu prezidentských voleb v lednu roku 2013. Teoretická část řeší roli vizuální politické komunikace včetně obrazových hodnot a ideologie, vztahu obrazu a textu či výzkumu obrazu v médiích a plynule tak navazuje na utváření mediálního obrazu politiků v moderní politické komunikaci. Kvantitativní obsahová analýza následně analyzuje kontext budování vizuálního mediálního obrazu kandidátů na jejich individuálních profilech, hodnotí práci s obrazem a textovou složkou, zabývá se otázkou, kdo utváří mediální tvář kandidátů a v propojení s kvalitativní analýzou obrazu nastiňuje konkrétní obrysy budovaného mediálního obrazu jednotlivých kandidátů.
Mediální obraz kandidátů na prezidenta ve druhém kole voleb 2013
Müllerová, Alexandra ; Teplá, Jana (vedoucí práce) ; Strejcová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem kandidátů na prezidenta ve druhém kole voleb, které se konaly v České republice v roce 2013. Pro její zpracování byla provedena obsahová a vizuální analýza titulků zpráv, textů a fotografií třech nejčtenějších online deníků - Novinky.cz, Idnes.cz a Aktualne.cz. Cílem bylo zjistit, zda zpravodajství upřednostňují jednoho z kandidátů, zda upevňují stereotypy utvořené o kandidátech v minulosti a jakými způsoby toho dosahují. Na základě analýzy bylo zjištěno, že všechny tři deníky zobrazují častěji pozitivně kandidáta Karla Schwarzenberga a to jak prostřednictvím titulků zpráv a fotografií, tak zpráv samotných. Nejčastěji pozitivní obraz o obou kandidátech vytvářel server Novinky.cz díky faktu, že nabídnul nejvíce titulků, fotek i zpráv samotných, které vyznívaly vůči kandidátům pozitivně. Server Aktualne.cz byl zase nejčastěji objektivní, protože podal o obou kandidátech nejvíce neutrálně vyznívajících fotek, titulků a zpráv, a poměr pozitivních a negativních článků byl u každého z kandidátů nejvyrovnanější. Zeman byl nejčastěji zobrazen v sebevědomém postoji, a pokud měl (výjimečně) něco v rukou, byl to mikrofon nebo voda. Výraz tváře měl přátelský nebo veselý. Schwarzenberg měl na fotkách také nejčastěji sebevědomý postoj a v rukou většinou nic...
Propagace zdravého životního stylu v nekomerční reklamě
Šromová, Anna ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Strejcová, Anna (oponent)
Bakalářská práce se zabývá podobou propagace zdravého životního stylu v nekomerční reklamě a zhodnocením medializace nekomerční kampaně Dny zdraví. Tato kampaň probíhá jednou ročně v měsíci říjnu. Pro analýzu je vybrána kampaň z roku 2012. V této práci je hodnocena medializace této kampaně, konkrétně v regionálním a celostátním tisku a v lifestylových časopisech. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy zdravý životní styl, hyperkonzumerismus, neziskový sektor, reklama komerční a nekomerční, sociální marketing a medializace. Čtenář se dozví, proč je důležité propagovat zdravý životní styl, jaký je rozdíl mezi sociální a komerční reklamou a jak se tvoří nekomerční kampaň. Dále je v této části vyložen průběh procesu medializace, je zde řešena obsáhlost pojmu "média" a popsán jejich vliv na společnost. Jelikož se v praktické části zkoumá nejen podoba medializace, ale také její jazyk, jsou zde vyloženy základní pojmy, které je potřeba znát při jeho hodnocení. V praktické části se nacházejí informace o pořadatelích kampaně Dny zdraví (Národní síť Zdravých měst a Světová zdravotnická organizace) a základní přehled jejich aktivit. Dále je zde deskriptivně analyzována kampaň Dny zdraví z října roku 2012. Zkoumána je z hlediska podoby a marketingové...
Vizuální média v městském veřejném prostoru
Strejcová, Anna ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
V diplomové práci Vizuální média v městském veřejném prostoru se zaměřuji na to, jakým způsobem jsou začleněna vizuální média do centra města a jeho blízkého okolí. Soustředím se na přítomnost reklamních sdělení, která pronikají do veřejné sféry města s největší razancí (billboary, bigboardy, citylighty, velkoplošné reklamní tabule, videoobrazovky, plachty atd.). Cílem práce je srovnat umístění a četnost venkovní reklamy v centru Prahy a Barcelony s přihlédnutím na kulturní, historický a geografický kontext obou měst (nezabývám se sémiotickým obsahem mediálních sdělení). Tato dvě města jsem vybrala, protože jsou ve svém regionu nejdůležitějšími ekonomickými a kulturními centry a mají bohatou historii. Protože se jedná o evropská města, mou hypotézou je, že zde budou existovat jisté podobnosti ve vzhledu a ve způsobu umisťování reklamních sedělení. Další hypotézou je, že víc reklam se bude vyskytovat v novodobé zástavbě a méně v historickém centru. Zároveň se ale domnívám, že veřejný prostor v Praze bude mnohem více zaplněn agresivní reklamou než v centru Barcelony, protože je v Praze podle mého názoru reklama málo regulovaná. Budu používat metodu vizuální komparativní analýzy a vizuální sociologie. Prostřednictvím fotoaparátu budu monitorovat stav obou měst a výsledek mapování zanesu do webové...

Viz též: podobná jména autorů
1 STREJCOVÁ, Alena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.