Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoje učitelů střední odborné školy k vlastní profesi
Koubková, Marie
Bakalářská práce je zaměřena na zjištění postojů učitelů vybrané střední školy. Vybranou střední školou je Obchodní akademie, Střední škola knihovnická a Vyšší odborna škola Brno, s tím, že výzkum je proveden na obchodní akademii. Práce se zabývá definováním postoje, učitelstvím jako profesí, prestiží učitelství, kladnými a zapornými stránkami učiteleské profese a osobností učitele. Práce je rozdělena na teoritickou a praktickou část. V teoretické části je zpracována problematika, která se zaměřuje na definování postoje a na učitelství jako profesi. Metodikou teo-retické části je studium odborné literatury, tvorba výpisků, jejich analýza a syntéza. V praktické části jsou pomocí informací z dotazníkového šetření vyhod-noceny postoje učitelů vybrané střední školy k vlastní profesi. V závěru práce jsou shrnuty výsledky z praktické části a dále je vyhodnoceno, zda mají dotázaní učitelé spíše kladný nebo záporný postoj k vlastní učitelské profesi.
Evaluace učitele
Trunda, Jiří ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Rýdl, Karel (oponent) ; Trojan, Václav (oponent)
NÁZEV: Evaluace učitele AUTOR: Mgr., Bc. Jiří Trunda KATEDRA: Katedra Primární pedagogiky ŠKOLITEL: prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc. Abstrakt: Předkládaná práce se věnuje evaluaci učitelů v kontextu českého školství. V teoretické části jsou nejdříve zmapovány teorie související s pojmy evaluace a učitel. Závěry těchto dvou kapitol jsou následně usouvztažněny v kapitole Evaluace učitele. Výzkumná část předkládá kvantitativní výzkum situace evaluace učitele v kontextu základních škol. Výsledná deskripce je následně komparována s teoretickým modelem evaluace učitele, který je výstupem teoretické části práce. Disertační práce by měla přispět implementaci systémového řešení evaluace učitele jako nástroje zvyšování kvality vzdělávání a profesionalizace učitelství. Klíčová slova: Evaluace, akontabilita, strom evaluačních teorií, učitel, učitelství, reflektivní praktik, profesionalizace
Syndrom vyhoření a copingové strategie v učitelské profesi
Vondrová, Eliška ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl popsat problematiku syndromu vyhoření u učitelů na základních školách v Česku a určit jimi nejčastěji užívané copingové strategie v boji proti pracovnímu stresu, jenž je s problematikou vyhoření úzce spojen. Podle mnohých autorů se syndrom vyhoření vyvíjí z výrazného a dlouhotrvajícího pracovního stresu (Freudenberger, 1974; Holland, 1982; Peeters & Rutte, 2005). Na základě korelační analýzy byla zjišťována souvislost míry vyhoření s užívanými copingovými strategiemi a výsledky byly následně porovnávány s poznatky dosud realizovaných, především zahraničních, výzkumů. V neposlední řadě byly hledány rozdíly v míře vyhoření a rozdíly v užívání copingových strategií v kategoriích pohlaví/gender, vzdělání, věk, velikost školy a stupeň, na kterém učitelé působí, délka učitelské praxe a třídnictví. S ohledem na syndrom vyhoření byla zjištěna závažná míra vyhoření u 4,6 % zkoumaného vzorku učitelů. Mírné a velmi mírné projevy vyhoření se objevily u 56 % učitelů. Tito jedinci zažívají vyhoření zřídka nebo velmi zřídka. Normy dosáhlo 39,3 % učitelů, kteří zažívají vyhoření buď nikdy, nebo velmi zřídka. Statisticky významný rozdíl se ukázal pouze v kategorii věk, přičemž nejvyšší míry vyhoření dosahují učitelé ve věku 46-60 let. S ohledem na copingové strategie, 34 %...
Studenti učitelství s poruchou učení
Pejchalová, Michaela ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
česky Diplomová práce se zabývá studenty učitelství se specifickou poruchou učení. Jejím cílem je zmapovat vysokoškolské studium a pedagogickou praxi těchto osob. Výzkum je doplněn o zjištění názoru veřejnosti na učitele s poruchou učení. Práce je konstruována jako empirický výzkum kvalitativního rázu, doplněný o kvantitativní údaje. Data byla získána pomocí polostrukturovaných rozhovorů se studenty učitelských oborů se specifickou poruchou učení a dotazníkového šetření mezi veřejností. Poté byla analyzována (kvalitativně i kvantitativně) a interpretována. Následně byla provedena komparace s odbornou literaturou. Samotný text práce má tři hlavní části. Teoretická východiska pocházejí převážně ze zahraniční literatury o osobách s dyslexií na vysoké škole a v zaměstnání. Druhá část práce popisuje metodologii výzkumu a analýzu dat. Výsledkem práce jsou témata, která vystihují studenta učitelství se specifickou poruchou učení, a zjištěné názory veřejnosti. Třetí část práce, diskuze, pak přináší shrnutí a propojení odborné literatury se závěry empirického výzkumu. Přínosem studie je vytvoření konceptu toho, kdo je to student učitelství se specifickou poruchou učení. Druhým ziskem je odhalení slabých míst v přístupu k budoucím učitelům s touto poruchou a navržení možností na zkvalitnění odborné péče....
Syndrom vyhoření u učitelské profese
Semrádová, Michaela ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření u učitelské profese. Definuje syndrom vyhoření, popisuje jeho příčiny a příznaky. Dále popisuje učitelství jako pomáhající profesi a věnuje se zátěžovým situacím ve škole. V poslední kapitole jsou popsány různé strategie předcházení syndromu vyhoření. Klíčová slova: syndrom vyhoření, učitelství, učitel, pomáhající profese, začínající učitel, stres
Doufali jsme, že nám bude líp. Život českého učitele v druhé polovině 19. století a v první třetině 20. století
Měřička, Matěj ; Pokorná, Magdaléna (vedoucí práce) ; Štaif, Jiří (oponent)
Vycházeje z přesvědčení o nutnosti ohlédnutí se zpět v "dobách překotných reforem" představuji určitý typ učitele obecné školy v druhé polovině 19. století, v době ve školství přelomové právě v důsledku nových školských zákonů (Hasnerovy reformy). S pomocí Bourdieovy teorie kapitálu sleduji jednotlivé aspekty života vybraného učitele s cílem zjistit, v čem spočíval klíč jeho "úspěchu" a zda obraz, který okolo něj vznikl, se blížil skutečnosti. Řídící učitel v Chrasti, Vincenc Paulus (1840-1913), osvětový pracovník, amatérský historik a archivář, organizátor příprav na národopisnou výstavu, zakladatel místního muzea, aktivní funkcionář učitelského spolku Budeč chrudimská a člen obecního výboru naplňoval, zdá se, dobové představy o veřejně a především kulturně a osvětově činném učiteli, jenž vykonává všechny práce nezištně a s nadšením myslíce přitom především na prospěch učitelstva, svých žáků, místních občanů, obce, národa, státu a církve. Přesvědčen o důležitosti svého poslání snáší případné "ústrky" s trpělivostí a vírou v budoucí ocenění, dbajíce, aby zbytečnými konflikty nepřišlo vniveč jeho dílo nejdůležitější - vzdělávací. Ačkoli se jeho jednání může jevit jako konformní, jednalo se spíše o "strategii", která mu nakonec zajistila úctu i dobré společenské postavení.
Životní styl studenta PF JU
CÍSAŘOVSKÁ, Kateřina
Bakalářská práce popisuje životní styl studentů učitelských oborů, kteří studují v prezenční formě studia. Práce zkoumá aspekty jejich životního stylu z pohledu oboru Výchova ke zdraví. Východiskem je předpoklad, že studenti, jako budoucí učitelé, budou působit ve školním zařízení a budou povinni rozvíjet všechny stránky osobnosti žáků, a zároveň budou pro ně vzorem. V práci jsou představeny základní pojmy tématu životní styl: zdraví, životní styl, jednotlivé složky životního způsobu a jsou zde vymezeny role budoucího učitele. Výzkumné šetření zjišťuje v rámci kvantitativní výzkumné strategie prostřednictvím dotazníku, jaký je životní styl v definovaných oblastech, a pokouší se odpovědět na otázky, zda lze považovat jejich životní styl za zdravý, do jaké míry jsou studenti se svým životním stylem spokojeni a jaká je jejich míra optimálního prospívání. Výsledkem této práce je tedy popis zjištěných postojů k životnímu stylu.
Utváření autority učitele na 1. stupni ZŠ
BABORÁKOVÁ, Veronika
Autorita je v dnešní době velmi diskutované téma. Tato diplomová práce se zabývá utvářením autority učitele na 1. stupni ZŠ. Zaměřuje se na autoritu a mapuje myšlenky jednotlivých učitelů a žáků vztahující se k této problematice. Teoretická část diplomové práce seznamuje se základními pojmy, jako jsou autorita, její druhy, zdroje a autorita s výchovou. Dále vysvětluje a popisuje autoritu u profese pedagoga. Dále jeho kompetence, klima školní třídy a kázeň jakožto významné stavební kameny učitelské autority. V praktické časti jsou prezentovány výsledky výzkumu. Je zde představen pohled žáků, jak podle nich pedagog nejlépe docílí autority a pohled učitelů, jaké vlastnosti oslabují a posilují právě jejich autoritu. Cílem diplomové práce je zjistit pohledy žáků a učitelů na autoritu pedagoga.
Student učitelství a jeho profesní příprava na Pedagogické fakultě JU
BINDEROVÁ, Petra
V diplomové práci se autorka zabývá rozborem požadavků na profesní roli učitele a podmínkami pro přípravu a rozvoj kompetencí učitele na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity. Teoretická část diplomové práce zpracovává teoretické otázky související s tímto problémem. Praktická část je pak orientována na zachycení problémů učitelského vzdělávání pomocí konfrontace pohledů studentů končících svou pregraduální přípravu a nových učitelů v praxi. Autorka nejprve vymezila metody a předpoklady výzkumu a poté analyzovala dotazník, který byl daným jedincům předložen.
Stávání se učitelem - z perspektivy ženy
WDOWYCZYN, Jan
Cílem této diplomové práce je prozkoumat a popsat aspekty související s procesem stávání se učitelem. Práce je rozdělena do dvou částí ? teoretické a výzkumné. V teoretické části čerpá z odborné literatury zabývající se učitelskou tématikou a pojednává o historii učitelské profese, učitelské přípravě, standardu kvality učitelské profese, osobnosti učitele, jeho kompetencích a typologii. Rozebírá také společenskou prestiž a příčiny feminizace učitelské profese. Ve výzkumné části zkoumá pomocí kvalitativní studie aspekty související s procesem stávání se učitelem tak, jak je vidí ženy ? učitelky. Výzkum je založen na hloubkových rozhovorech s učitelkami prvního a druhého stupně základní školy v různých fázích praxe. Na základě obou částí práce sumarizuje a zobecňuje hlavní aspekty ovlivňující proces stávání se učitelem. Práce je završena vlastní úvahou na téma ?dobrý učitel?.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.