Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 194 záznamů.  začátekpředchozí116 - 125dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současný stav poslechových činností v hodinách Hv na 1. stupni ZŠ a didaktické návrhy na zapojení těchto činností ve výuce
Poláčková, Marie ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím poslechových činností v současné české škole. Jejím hlavním cílem je posílit motivaci dětí k poslechu klasické hudby v současné praxi prostřednictvím jimi preferovaných skladeb. Práce obsahuje dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část analyzuje dostupné zdroje, které se vztahují k poslechu jako materiál pro učitele a učebnice s doložkou MŠMT jako jeden z nástrojů pro poslech. Zkoumá postavení poslechu hudby v současném českém kurikulu a představuje poznatky k poslechu z oblasti muzikoterapie. Praktická část analyzuje stav zapojení poslechu v současné škole a jeho podmínky. Dále zjišťuje spontánní preference žáků v oblasti poslechu klasické hudby. V návaznosti navrhuje, jak využít spontánních preferencí k zefektivnění výuky a podpoře budování vztahu dětí k vážné hudbě. Praktická část využívá výzkumné metody dotazování a experimentování. Výzkum přinesl pozitivní výsledky. Ukázal, že učitelé poslech do hodin hudební výchovy zařazují v průměru alespoň jednou měsíčně a ukázal okolnosti tohoto zařazování. Odhalil tři nejvíce dětmi preferované skladby a dvě skladby zcela nepreferované. Při použití těchto skladeb ve výuce se během experimentu ukázal, jak preferované skladby motivují děti k jejich poslechu.
Geoinformatika ve středoškolském kurikulu
Král, Luboš
Tato dizertační práce se zabývá tématem geoinformatiky ve výuce na středních školách. Předmětem zájmu jsou především geografické informační systémy (GIS) a Dálkový průzkum Země (DPZ) a jejich implementace do středoškolského kurikula. Aplikace a výzkum v této oblasti je v centru zájmu Komise geografického vzdělávání Mezinárodní geografické unie (IGU). Výsledky ze zahraničí totiž ukazují, že GIS má velký potenciál v učení geografickým konceptům, znalostem a formování hodnot žáků a umožňuje efektivněji řešit otázky založené na analýze dat v problémově založeném vyučování. Hlavním cílem práce je zjistit současný stav zapojení geoinformatiky do výuky na středních školách a identifikovat skutečnosti, které napomohou tento stav dále rozvíjet ve všech rovinách kurikula (projektovém, realizovaném a dosaženém). Za účelem dosažení tohoto obecného cíle jsou v dizertační práci zvoleny pro jednotlivé roviny kurikula následující cíle: 1. V rovině projektové se zabýváme dvěma otázkami. Zaprvé, jakým způsobem je geoinformatická problematika prezentována ve vybraných kurikulárních dokumentech. Zadruhé, které geoinformatické dovednosti by si měli osvojit žáci středních škol v Česku. Hlavní metodou je obsahová analýza vybraných kurikulárních dokumentů. 2. V rovině realizační zjišťujeme, jakým způsobem a v jakém...
Vztah žáků střední pedagogické školy k biologickému učivu
Vitásek, Tomáš ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vztahem žáků středních pedagogických škol k předmětu biologie a jeho jednotlivým oblastem. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část mapuje výuku biologie na středních pedagogických školách podle Rámcového vzdělávacího programu pro obory předškolní a mimoškolní pedagogika a pedagogické lyceum a podle školních vzdělávacích programů škol zapojených do výzkumu. Dále potom biologické vzdělávání podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a školních vzdělávacích programů mateřských škol, školních vzdělávacích programů zájmového vzdělávání a dalších dokumentů vymezujících vzdělávání v mateřských školách, školních družinách a mimoškolních zařízeních. Praktická část se zabývá vztahem žáků středních pedagogických škol k biologii. K tomu je použit dotazník, ve kterém žáci hodnotí svůj vztah a připravenost v rámci oboru do praxe, jednak pro biologii jako celek, jednak pro její jednotlivé oblasti. Klíčová slova: žáci, kurikulum, oblíbenost biologie, připravenost do praxe
Připravenost finského vzdělávacího systému na kurikulární reformu
Králová, Anežka ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce představuje právě probíhající vzdělávací reformu ve Finsku. Práce si klade za cíl popsat proces implementace současné kurikulární reformy ve Finsku a zhodnotit připravenost učitelů, studentů učitelství a managementu na kurikulární reformu. V teoretické části jsou uvedena pojetí kurikula a kurikulárních reforem. Dále je stručně představen management změny, důvody, proč jsou reformy úšpěšné či neúspěšné a specifika finského vzdělávacího systému. Výzkumná část práce podrobně analyzuje finské národní kurikulum z roku 2004 a z roku 2014, a také rozhovory s učiteli, studenty učitelství a manažery reformy. Na základě výzkumné části práce může říct, že učitelé a studenti jsou připraveni po stránce znalostní, ale nejsou připraveni na zavedení myšlenek reformy do běžného vyučování. Management reformy je na implementaci připraven. Do tvorby i implementace zapojuje učitele i ostatní zájmové skupiny, reformu komunikuje, vzdělává a má zajištěné financování. V závěru práce jsou shrnuty odpovědi na výzkumné otázky a stanovena doporučení pro další výzkum.
Přenositelnost transformace ICT výuky na 2. stupni ZŠ v Anglii do českých podmínek
Strnad, Michal ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Neumajer, Ondřej (oponent)
NÁZEV: Přenositelnost transformace ICT výuky na 2. stupni v Anglii do českých podmínek AUTOR: Bc. Michal Strnad KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. ABSTRAKT: Předmětem diplomové práce je zkoumání výuky informaticky zaměřených předmětů na 2. stupni základních škol v Anglii jako vzoru pro případnou transformaci výuky ICT na základních školách v České republice. Práce se zaměřuje na přenositelnost prvků anglické výuky Computing do českých podmínek a snaží se identifikovat především bariéry implementačních procesů. Práce si klade za cíl přinést nové podněty ke změnám v českém kurikulu ICT, které se zakládají na zkušenostech s výukou informatických předmětů v Anglii. Teoretická část práce sestává z analýzy a komparace kurikulárních dokumentů ČR a UK a ze studia odborné a publicistické literatury. Empirická část využívá dotazníkových setření obracejících se na české a anglické odborníky výuky informatických předmětů, dále rozhovorů s anglickými učiteli a pozorování výuky na anglických sekundárních školách. Na základě výsledků v obou částech práce jsou navržena doporučení pro změny vzdělávací oblasti ICT v RVP ZV. KLÍČOVÁ SLOVA: přenositelnost, Computing, kurikulum, ICT, Anglie
Reflexe názorů řídících pracovníků škol na vývoj školského systému v ČR
Francová, Hana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kaplanová, Jitka (oponent)
Diplomová práce na téma Reflexe názorů řídících pracovníků škol na vývoj školského systému v ČR mapuje vývoj českého školství z pohledu ředitelů a ředitelek základních a mateřských škol z Prahy 8, kteří řídí školy s právní subjektivitou. Zabývá se hlavními určujícími momenty - transformací společnosti, ekonomickou reformou, kurikulární reformou, legislativními změnami, které ovlivnily prostředí českého školství v průběhu více než dvaceti let. Detailně toto prostředí mapuje skrze kompetence a odpovědnosti, názory a postoje vhledem do šesti oblastí - osobnostní charakteristiky ředitelů škol, reformu společnosti, kurikulární reformu, kulturu školy a spolupráce škol s rodiči dětí a žáků, profesně - osobnostního rozvoje ředitelů a z pohledu morálních dilemat, která provázela práci ředitelů za více než dvacet let. KLÍČOVÁ SLOVA: Ředitel, právní subjektivita, kurikulární reforma, kurikulum, kompetence, odpovědnost
Vytvoření návrhu výuky volejbalu na střední škole.
Kulasová, Kateřina ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou výuky volejbalu na středních školách. Ukazuje budoucím učitelům jeden z mnoha možných postupů při zařazování volejbalu do učebních osnov a do vyučovacích hodin tělesné výchovy. Tímto práce usiluje o systematičtější a konkrétnější práci učitelů TV v oblasti výuky volejbalu, která by měla vést ke zvýšení nároků na volejbalové dovednosti u absolventů středních škol. V teoretické části je čtenář seznámen s volejbalem jako jednou ze sportovních her, se všemi herními činnostmi jednotlivce, které volejbal přináší a které by měli studenti ovládat pomocí alespoň základních technik. Stěžejní pro realizaci volejbalového utkání jsou základní způsoby odbití, které jsou zde také popsány. Některé kapitoly také poukazují na předpokládanou pohybovou úroveň absolventů základních a středních škol, nechybí ani zmínka o pohybových schopnostech. Závěr teoretické části je věnován vzdělávacím programům a tělesné výchově do nich zařazené. Volejbal v těchto programech konkrétně nefiguruje. Empirická část je věnována již samotnému návrhu výuky volejbalu na středních školách. Výuka volejbalu je zde rozdělena do 2. ročníků po 10 vyučovacích hodinách. Jednotlivá cvičení byla volena s ohledem na odbornou literaturu a mé vlastní zkušenosti. Klíčová slova: Vzdělávací programy, učební osnovy,...
Problematika tvorby školních vzdělávacích programů
Rozkydalová, Andrea ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Čapek Adamec, Martin (oponent)
1 ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá problematikou tvorby školního vzdělávacího programu, (dále jen ŠVP). Teoretická část se opírá o poznatky z oblasti systému kurikulárních dokumentů, metodiky tvorby ŠVP. Další část práce je věnována analýze vybraných učebních osnov pro oblast Člověk a příroda a Vzdělávací obor Chemie a analýze charakteristiky vzdělávacího oboru Chemie. Vzorek tvoří sedm základních škol. V návaznosti na problematiku tvorby ŠVP je v další části práce pozornost věnována článkům, které se zabývají touto problematikou v odborných časopisech a názorům učitelů na zavedení ŠVP do škol a rozhovorům s pedagogy, kteří sepisovali ŠVP pro vlastní školu. Z nich jsou patrné výhody a nevýhody zavedení ŠVP do škol, jakož i cenné rady k tvorbě samotných dokumentů. Výsledkem mé práce bylo sepsání učebních osnov pro Vzdělávací obor Chemie, podle něhož se bude vyučovat chemie od začátku školního roku 2014/2015.
Genderová analýza učebnic "Občanské výchovy" (ve vztahu k povolání)
Lojková, Hana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Havelková, Hana (oponent)
Diplomová práce "Genderová analýza učebnic (ve vztahu k volbě povolání)" předkládá genderovou analýzu tří učebnic "Výchovy k občanství" doporučené pro 8. ročník. Pozornost je věnována tomu, zda vybrané učebnice obsahují genderové stereotypy a genderové předsudky, které by mohly mít nějaký dopad na žáky a žákyně základních škol v jejich volbě dalšího vzdělávacího stupně, a tím potažmo i vliv na volbu jejich budoucího povolání. V této práci přistupuji ke vzdělávacímu systému, jako k jednomu ze zásadních socializačních nástrojů společnosti. Jako k instituci, která má moc udržovat genderové stereotypy, ale také má moc je měnit. V diplomové práci podrobuji ilustrace a text v učebnicích genderové optice, vycházím z kvalitativní a kvalitativní obsahové analýzy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 194 záznamů.   začátekpředchozí116 - 125dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.