Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11,541 záznamů.  začátekpředchozí11532 - 11541  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.35 vteřin. 

Možnosti regenerace ve vrcholové sportovní gymnastice žen
Pinkavová, Monika ; Holá, Iveta (oponent) ; Krištofič, Jaroslav (vedoucí práce)
Název práce: Možnosti regenerace ve vrcholové sportovní gymnastice žen. Cíl práce: Pomocí dotazníkové akce zjistit informovanost klubů o možnostech regenerace a názory hlavních trenérů na její potřebnost. Zjistit poskytované regenerační prostředky ve vybraných klubech sportovní gymnastiky v ČR a v zahraničí. Metoda: Pro výzkum byla použita explorativní metoda prostřednictvím techniky nestandardizovaných dotazníků s otevřenými a uzavřenými otázkami. Rozesláno bylo e-mailem 27 dotazníků. Vráceno, řádně vyplněno a dále zpracováno bylo 6 dotazníků. Výsledky: Výsledkem práce je přehled možných regeneračních procedur a reakce oslovených klubů na jejich aplikaci. Klíčová slova: sportovní gymnastika žen, fyziologie, regenerace, dotazník.

Možnosti a meze zabezpečování zpětnovazebních procedur v podmínkách praktické složky přípravy učitelů chemie
Hladíková, Dana ; Beneš, Pavel (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent) ; Bílek, Martin (oponent)
Současná doba se vyznačuje rychlým rozvojem techniky a jejím využíváním v různých oblastech vědy, výzkumu, výroby apod. Tato práce se zabývá možnostmi využívání videotechniky při zabezpečování zpětnovazebních procedur při pedagogické praxi studentů učitelství chemie. Pojmy reflexe a sebereflexe učitelových dovedností, diagnostika a autodiagnostika pedagogických činností, monitorování pedagogických dovedností apod., zastupují ve své podstatě procesy spojené a uplatňováním zpětnovazebních principů při pedagogické praxi v širším slova smyslu. Jedná se o procesy, které lze uvažovat jako podstatné ve smyslu zvyšování efektivity prakticky orientovaných složek učitelské přípravy. Významnou pozici v pohospitačních procedurách by měly mít i názory žáků. Klíčová slova: videotechnika, zpětnovazební procedury, reflexe, sebereflexe, diagnostika, autodiagnostika, monitorování pedagogických dovedností, hospitace, pedagogická praxe.

Biomechanika šlapání jako předpoklad výkonu v cyklistické části triatlonu
Svatoš, Václav ; Kovářová, Lenka (vedoucí práce) ; Horčic, Josef (oponent)
PŘÍJMENÍ A JMÉNO AUTORA: Bc. Václav Svatoš STUDIJNÍ OBOR: Tělesná výchova a sport VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lenka Kovářová Ph.D., MBA Název: Biomechanika šlapání jako předpoklad výkonu v cyklistické části triatlonu. Cíl práce: Dokázat, že zvládnutí techniky šlapání znamená vyšší výkonnost v triatlonu. Metoda: Pro analýzu naměřených dat použijeme software SPSS, ve kterém využíváme test pro dva nezávislé (párové) soubory. Vzhledem k charakteristice souboru jsme využili Mann- Whitney Test, hladinu významnosti jsme stanovili na 0,05. Následně stanovíme normy pro zvolený test pomocí T-bodů. Výsledky: Na základě stanovených hypotéz, jsme došli k závěru, že existuje statisticky významný rozdíl mezi skupinami (výběr, ostatní) ve výsledcích v testu kategorii mužů (sig. 0,019). Opačné výsledky jsme zaznamenali v kategorii žen (sig. 0,683). Výkonnost v porovnání skupin mužů a žen byla rozdílná a statisticky významná (sig. 0,000). Dalším výsledkem práce je vytvoření standardů pomocí T - bodů pro členy Sportovního centra mládeže (SCM) v triatlonu pro hodnocení testu maximální kadence na cyklistickém ergometru Cyclus 2. Klíčová slova: kadence šlapání, SCM, diagnostika, test maximální kadence šlapání, Mann- Whitney test

Mediace
Zimmerová, Tereza ; Tureckiová, Michaela (oponent) ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce)
Mediace je jedna z metod řešení konfliktů třetí, nezávislou osobou - mediátorem - který je zodpovědný za samotný proces řešení, ne však za věcnou podobu zvoleného řešení. Jejím cílem je dohoda (nejčastěji psaná, ale může být i ústní), s níž budou souhlasit všichni účastníci konfliktu a která nebude v rozporu se zákonem. Mediátory jsou nejčastěji lidé vzdělaní v oboru práva, psychologie, sociologie či sociální práce, kteří absolvovali speciální výcvik, kde se naučili jak jednat s různými typy lidí a efektivně vést komunikační proces. V této práci seznamuji s historií mediace, jejími základními principy a metodami. Představuji požadavky na osobu mediátora i jeho roli v celém mediačním procesu. V závěru práce porovnávám využití mediace v zahraničí a České Republice a předkládám seznam požadavků, jejichž splnění je předpokladem dalšího rozšíření této techniky.

Teoretické a praktické aspekty řízení kurzového rizika ve středně velké firmě
Janová, Zuzana ; Taušer, Josef (vedoucí práce) ; Olšan, Ivan (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na problematiku řízení kurzového rizika ve středně velkém exportně orientovaném podniku. V teoretické části práce je vysvětlena podstata a vznik kurzového rizika a shrnut postup jeho řízení s důrazem na specifika středně velkých podniků. Dále jsou představeny vybrané zajišťovací techniky a nástroje a s využitím dostupných statistik a analýz jsou ukázány hlavní výhody a nevýhody zajištění. Pro praktickou aplikaci uvedených teoretických poznatků jsou použita reálná data poskytnutá středně velkou firmou. Na základě analýzy finančních a účetních výkazů společnosti jsou identifikována konkrétní rizika spojená s výkyvy měnového kurzu. Nakonec jsou uvedena konkrétní doporučení pro management společnosti, která by mohla vést ke snížení devizové expozice a zmírnění dopadů změn měnového kurzu na hospodaření podniku.

Možnosti uplatnění sociálních pracovníků na školách
PETŘINA, Pavla
Tato práce se zabývá možnostmi uplatnění sociálních pracovníků na základních školách. Cílem práce bylo zjistit, zda pedagogičtí pracovníci základních škol považují za užitečnou a důležitou přítomnost sociálního pracovníka na základních školách. Dále jsem srovnávala názory pedagogů základních škol v obcích do 10 000 obyvatel a nad 10 000 obyvatel. Jejich názory se týkaly uplatnění sociálních pracovníků na základních školách. V teoretické části jsem vysvětlila důležité oblasti vztahující se k danému tématu: sociální práce, sociální pracovník, školní sociální práce, poradenství na školách a vztah mezi rodinou a školou. V praktické části je popis cílů práce, hypotéz, metod výzkumu a charakteristika výzkumného souboru. Jsou zde především prezentovány výsledky kvantitativního výzkumu. Zvolila jsem metodu dotazování prostřednictvím techniky dotazníku. Šetření proběhlo přímou a nepřímou (elektronickou poštou) formou kontaktování. Výzkumným souborem byli pedagogové vybraných základních škol ve městech do 10 000 obyvatel a nad 10 000 obyvatel. Výsledky ukázaly, že pedagogové se domnívají, že zavedení pozice školního sociálního pracovníka na základních školách by bylo v České republice přínosné. Na uplatnění sociálních pracovníků na základních školách byly názory obou porovnávaných vzorků (pedagogů základních škol v obcích do 10 000 obyvatel a nad 10 000 obyvatel) stejné. Nehrálo tedy roli, na jaké škole pedagog působí. Stěžejními činnostmi školního sociálního pracovníka by bylo sociální poradenství, sociálně terapeutická činnost, činnost v oblasti prevence a sociální rehabilitace. Dle pedagogů se velikým problémem v zavedení školní sociální práce jeví nedostatek financí. V České republice se o školní sociální práci zatím příliš nehovoří, proto bych byla ráda, kdyby má bakalářská práce byla podkladem pro navázání diskuze na toto téma a pro další výzkumnou činnost.

DOPADY PODPORY V NEZAMĚSTNANOSTI A MINIMÁLNÍ MZDY NA EKONOMIKU
Ondrušková, Kateřina ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Řežábek, Pavel (oponent)
Ve své práci jsem se zabývala oblastí sociální politiky. Zaměřila jsem se na sociální dávky, jejich existenci, důvody uplatnění a jejich konstrukce. Snažila jsem se ukázat zbytečnou složitost v konstrukcích dávek. Na řadě příkladů jsem se snažila dokladovat, pomocí čísel ze statistického úřadu, že mnohé sociální dávky neplní, a z techniky věci ani nemohou plnit účel, pro který byly zavedeny. Zvláštní zaměření jsem v tomto ohledu věnovala podpoře v nezaměstnanosti a minimální mzdě. Na těchto dávkách je rozpor mezi žádaným účinkem a skutečným dopadem obzvlášť výrazný.

Zvýšení účinnosti elektrochemického generování těkavé formy kadmia pro stopovou analýzu metodou AAS
Růžková, Pavla ; Rychlovský, Petr (vedoucí práce) ; Červený, Václav (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo zvýšení účinnosti elektrochemického generování těkavé sloučeniny kadmia pro potřeby atomových spektrometrických metod. Zvýšením účinnosti elektrochemického generování těkavé sloučeniny vede k celkovému zvýšení citlivosti stanovení a je možné dosáhnout nižších hodnot meze detekce a meze stanovitelnosti. Jednou z možností zvýšení celkové účinnosti je minimalizování transportních ztrát těkavé sloučeniny. Další podstatnou možností je spojení techniky generování těkavé sloučeniny s "in-situ záchytem a (atomizací) v grafitové kyvetě atomového absorpčního spektrometru. Klíčová slova: atomová absorpční spektrometrie, elektrochemické generování těkavých sloučenin, účinnost generování, elektrolytická průtoková cela, křemenný atomizátor, elektrotermický atomizátor, záchyt "in-situ", kadmium

Role nasloucháni v komunikaci odborných poznatků verbálními kanály
Mašát, Petr ; Pálka, Peter (vedoucí práce) ; Sluková, Petra Zia (oponent)
Diplomová práce se věnuje verbální části mezilidské komunikace. Rozebírá zejména fázi naslouchání, snaží se tento proces zdůraznit, vyzdvihnout jeho důležitost pro efektivní komunikaci, zdůraznit úskalí a složitosti tohoto procesu, zejména pak ve vztahu k odborným poznatkům Proces naslouchání je zde představen jako jeden z procesů vnímání. Předchází mu proces slyšení, což je příjem podnětů na smyslové rovině. Nasloucháním se oproti tomu rozumí dekódování zvukových signálů, kdy posluchač nachází význam a smysl slov. Po procesu naslouchání může dojít k porozumění promluvě. Naslouchání je v práci představeno jako složitý proces, jenž může ovlivnit efektivnost komunikace. Specifickou roli při tom hraje přirozený jazyk. Ten je sám o sobě vynikajícím popisným prostředkem, při vnímání/naslouchání však může způsobovat jisté "nepřesnosti". Znalost těchto "nedostatků jazyka" může vést k větší efektivnosti v příjmu/vnímání informací, může zlepšit naslouchám a porozumění. V odborné komunikaci je naslouchání podstatné zejména při vědeckých konferencích, diskusích, seminářích, referátech nebo posterových vystoupeních. V těchto formách komunikace (zejména veřejných) jsou mluvčími často využívány techniky z rétoriky. V práci jsou zmíněny také, seznámení se s těmito technikami může vést k lepší anticipaci mluveného projevu,...

Možnosti metody Analýza textury pro hodnocení MR obrazu
Jirák, Daniel ; Hájek, Milan (vedoucí práce) ; Vymazal, Josef (oponent) ; Žižka, Jan (oponent)
V této práci byly analyzovány MR obrazy fantomu, jablek, lýtkových svalu a jater pomocí TA. Dosažené výsledky lze shrnout do nekolika bodu: · Pro potreby optimalizace algoritmu výberu texturních parametru a klasifikace textury byl vyvinut nový typ fantomu. Tento PSAG fantom byl podroben dlouhodobému testování, pri kterém byla prokázána jeho stabilita po dobu minimálne 12 mesícu. PSAG fantom je vhodný pro MR zobrazování i pro aplikace TA, protože poskytuje dostatecný MR signál a umožnuje simulovat ruzné nodulární textury. · Ukázali jsme vliv rozlišení na presnost klasifikace textury pomocí TA. Pri dostatecném rozlišení metoda TA prokázala dobrou separovatelnost ruzných struktur na MR obrazech. Dostatecné rozlišení je i nutnou podmínkou pro potenciální použití TA v klinické aplikaci, v opacném prípade naše studie neukazuje velký prínos pro zavedení TA v klinickém vyšetrování. · Byl úspešne testován program MaZda urcený pro analýzu MR obrazu. Tento program, vyvíjený v rámci projektu COST B11 a B21 [10, 11], kterých jsme se zúcastnili, plne dostacuje pro statistickou texturní analýzu MR obrazu. Implementované klasifikacní metody a techniky pro výber parametru byly aplikovány v experimentálních i klinických studiích. · Byl navržen algoritmus výberu invariantních texturních parametru, které nesou obrazovou...