Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,482 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.42 vteřin. 

Výrobky s chráněným označením EU a jejich pozice v regionálním cestovním ruchu
Licková, Kamila ; Kalábová, Markéta (vedoucí práce) ; Abrhám, Josef (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou výrobky s chráněným označením Evropské unie. Hlavním cílem práce je zhodnotit význam vybraného produktu s chráněným označením EU v regionálním cestovním ruchu a zanalyzovat vnímání tohoto produktu ze strany výrobce a ze strany účastníků cestovního ruchu. Dílčí cíl představuje popis evropského systému značení potravin. Práce je rozdělená do pěti hlavních kapitol. V první části jsou objasněny základní pojmy, ke kterým se tato práce vztahuje. Druhá kapitola seznamuje s nejznámějšími značkami kvality potravin. Větší pozornost je věnována popisu systému ochrany potravin v EU. Třetí kapitola se zabývá charakteristikou vybraného regionu Beskydy-Valašsko. Druhá část této kapitoly je věnována vybranému chráněnému výrobku Štramberským uším. Součástí čtvrté kapitoly je realizovaný strukturovaný rozhovor s vybraným výrobcem Štramberských uší a dotazníkový výzkum, který probíhal ve dvou fázích. Poslední kapitola obsahuje vyhodnocení realizovaného šetření. Hlavním zjištěním této práce je skutečnost, že výrobek Štramberské uši zná poměrně vysoké procento respondentů. Zajímavým zjištěním je fakt, že pouze malá část z nich ví o tom, že výrobek Štramberské uši je nositelem evropského ochranného označení. Vybraný výrobce Štramberských uší spatřuje hlavní přínos ochranné známky ve vyšší publicitě. Mezi problémy řadí vymahatelnost práva této známky a nedostatečnou obecnou propagaci Štramberských uší.

Globální sledování kontejnerových zásilek jako nástroj ke zlepšení služeb zákazníkům
Šrámková, Eva ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Cempírek, Václav (oponent) ; Průša, Bohumil (oponent)
Disertační práce analyzuje faktory, které rozhodují o výběru poskytovatele přepravních a zasilatelských služeb na trhu kontejnerových přeprav v České republice (dále jen ČR). Výzkum vychází z rozsáhlého počtu faktorů publikovaných v obdobných výzkumných studiích mimo evropský kontinent a zároveň se zaměřuje na faktory charakteristické pro zadavatele služeb se sídlem v ČR. Metodologický aparát výzkumu je založen na dotazníkovém šetření a hloubkových osobních rozhovorech s respondenty. V disertační práci byla vytvořena nová metodika TARRQUAL, která slouží jako nástroj pro měření kvality služeb. Tato nová metodika byla testována na 250 zákaznících zasilatelské společnosti Kühne+Nagel ČR. Cílem výzkumu byl návrh teoretického nástroje pro měření kvality přepravních a zasilatelských služeb a přímé aplikace tohoto nástroje na přepravním trhu ČR. Disertační práce si dále kladla za cíl podpořit empirický výzkum v oblasti měření kvality poskytovaných služeb na trhu kontejnerových přeprav ve střední a východní Evropě.

Princip interní rovnováhy v kontextu firemní strategie
Kopecký, Martin ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Háša, Stanislav (oponent) ; Blažek, Ladislav (oponent)
Disertační práce se zabývá vědeckým problémem propojení strategického managementu a odměňování v principu interní rovnováhy. Práce je postavena na dvou pilířích, kterými jsou realizovaný kvalitativní výzkum a návrh vlastního řešení. První část práce obsahuje kvalitativní výzkum, který zkoumá možnosti a efekty propojení firemní strategie s odměňováním. Kvalitativní výzkum je veden ve formě více případové case study a zkoumá fenomén v praxi tří firem z různých zemí (Česká republika, Slovensko, Bosna a Hercegovina) a sektorů působení (finance, IT/Telco, FMCG). Výzkum hledá odpovědi na čtyři položené výzkumné otázky: Jak firemní strategie ovlivňuje proces odměňování? Jak může odměňování podporovat realizaci firemní strategie? Jak je možné propojit firemní strategie do odměňování v principu interní rovnováhy? Jak může odměňování posílit strategičnost řízení lidských zdrojů? Výzkum je postaven na základě studia teoretických zdrojů a terénní práce. Vlastní kvalitativní výzkum využívá pro shromáždění dat metod kvalitativního výzkumu, kterými jsou pozorování, dotazování, analýza dokumentů. Dotazovanými populacemi byli top manažeři, linioví manažeři a zástupci HR. Celkem proběhlo 142 dotazování. Výzkum byl veden v jedné osobě. Data jsou analyzována a je použita triangulace dat. Zjištění jsou generalizována do jedné závěrečné zprávy z výzkumu, která přináší odpovědi na položené výzkumné otázky. Výzkum poskytl významné poznatky, které byly využity ve druhé části práce, kterou je návrhová část. Vlastní návrh řešení se skládá ze dvou modelů. Prvním je zjednodušený model systému odměňování a druhým je model strategické segmentace pracovních pozic. U tohoto modelu se počítá s využitím v praxi firem a hlavně ve výuce. Druhý model strategické segmentace pracovních pozic přináší odpověď na možné propojení strategie a odměňování v principu interní rovnováhy. Model má přínos v nových poznatcích pro budování další teorie a realizaci dalších výzkumů. Přínos modelu je i pro praxi v přístupu k nastavení politik a procesů ve strategickém managementu a řízení lidských zdrojů. Návrhem obou modelů bylo dosaženo naplnění hlavních cílů disertační práce.

Synura echinulata (Synurales) - tvarová variabilita křemičitých šupin přírodních populací závislá na faktorech prostředí; doprovodné druhy křemičitých chrysomonád
Kreidlová, Jana ; Němcová, Yvonne (vedoucí práce) ; Hodač, Ladislav (oponent)
Zkoumání tvarové variability křemičitých šupin druhu Synura echinulata bylo prováděno doposud pouze v laboratorních podmínkách. Cílem této diplomové práce bylo zjistit, jaká je celková variabilita šupin v přírodě a jaké environmentální parametry ovlivňují tvar těchto šupin v přírodních populacích. Tvarová variabilita šupin byla zkoumána na základě landmarkových metod geometrické morfometriky. Závislost změny tvaru šupin na přírodních podmínkách byla analyzována pomocí dvoublokové metody PLS (Partial least squares analysis) a metody adonis (R). Tvar šupin nejvíce ovlivňovala příslušnost populace k dané lokalitě, pH a nadmořská výška. V jednotlivých lokalitách zřejmě existují tvarově odlišené populace S. echinulata. Čím jsou si lokality vzdálenější, tím méně podobné jsou si šupiny S. echinulata svým tvarem. Jedná se pravděpodobně o geneticky podmíněnou variabilitu, protože všechny dosud sekvenované populace přísluší k témuž druhu. Na lokalitě v Brdech byla zaznamenána vysoká morfologická disparita pravděpodobně způsobená antropogenním znečištěním. Při hledání přírodních populací S. echinulata bylo v České republice objeveno několik lokalit, které byly velice pestré na druhové složení chrysomonád. Součástí této studie se proto stal i výzkum biodiverzity na území ČR. Několik odběrů bylo provedeno i na...

Analysis of customers satisfaction in a selected restaurant facility
Kováčová, Dominika ; Oberhel, Martin (vedoucí práce) ; Musil, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce na těma analýza spokojenosti zákazníků ve vybraném restauračním zařízení se zaměřuje hlavně na pojmy zákazník, marketing a marketingový výzkum. Cílem práce je vykonat marketingový výzkum ve vybrané restauraci 15. Poledník a po vypátrání nedostatků navrhnout vhodná řešení a zlepšení samotnému majitelovi. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. V první části jsou rozebrané teoretické stránky problematiky. Uvádí se i pojem marketing, protože právě z něho marketingový výzkum vychází, dále je podrobně popsaný marketingový výzkum a na závěr se práce zaměřuje na teorii zákazníka, jehož definice je pro práci potřebná. Ve druhé, praktické části bakalářské práce je popsaný samostatný výzkum, jeho kroky a postupy. V závěru se nachází konkrétní návrhy a doporučení majitelovi restaurace.

Konkurence na trhu služeb
Shashkova, Tatiana ; Soukupová, Jana (vedoucí práce) ; Adámek, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou konkurence na trhu kadeřnických služeb, konkrétně analýzou tří salonů poskytujících kadeřnické služby v centru Prahy. V úvodu své práce uvádím a definuji klíčové pojmy, které hrají zásadní roli při analýze konkurence ve vybraném oboru (konkurence a její druhy, specifika trhu kadeřnických služeb, specifika chování spotřebitelů). Pro vlastní výzkum jsem zvolila kritéria, která ovlivňují zákazníka při výběru kadeřnického salonu, a sestavila dotazník. Při hodnocení jsem okomentovala bodové zisky. Celkový bodový zisk jsem použila k hodnocení konkurenčního postavení kadeřnických salonů na trhu.

Analýza financování výzkumu a vývoje v České republice
Vacek, Jan ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Sieber, Patrik (oponent)
Tématem této bakalářské práce je analýza financování výzkumu a vývoje v České Republice. Výzkum a vývoj je důležitý pro posílení konkurenceschopnosti České Republiky, neboť představuje zdroj zvyšování produktivity, hospodářského růstu i zaměstnanosti. Výsledky výzkumu a vývoje vedou k vytváření nových výrobků a služeb, čímž zvyšují kvalitu života českých občanů. Tato bakalářská práce se zabývá analýzou financování výzkumu a vývoje v České republice. Cílem práce je zjistit, kdo v České republice výzkum a vývoj financuje, kam tyto finanční prostředky plynou a jakým způsobem a na co jsou využívány. Také je zde věnována pozornost zaměstnancům pracujícím ve výzkumu a vývoji a také pracovištím, ve kterých tito zaměstnanci pracují. Bakalářskou práci pak uzavírá porovnání údajů za Českou republiku s ostatními státy Evropské Unie.

Marketingová strategie značky, Značka pánských oděvů Stones od společnosti Steilmann Praha.
Pařez, David ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Khelerová, Vladimíra (oponent)
Cílem mé bakalářské práce na téma Marketingová strategie značky, značka pánských oděvů Stones od společnosti Steilmann Praha je provedení marketingového výzkumu značky a jeho následné zhodnocení a navržení vlastních úprav marketingové strategie. První část je věnována problematice spotřebitele a jeho chování, popisu co je značka a její historii, definování identity značky, image značky, povědomí a zvyšování hodnoty značky. Dále jsou zmíněny jednotlivé kroky procesu strategického řízení značky. V úvodu následující části je rozebírána aktuální situace na českém trhu s pánskou módou, je představena značka Stones a její historie a krátce je věnována pozornost i jejím konkurentům. V dalším bloku je pokračováno SWOT analýzou a marketingovým mixem. Další částí bakalářské práce je marketingový výzkum značky Stones a vyhodnocení výsledků výzkumu. V závěrečné části jsou navrženy vlastní úpravy marketingové strategie značky v návaznosti na výsledky průzkumu.

Filmový cestovní ruch
Čepková, Petra ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Kalábová, Markéta (oponent)
Tématem této diplomové práce je nový fenomén v oblasti cestovního ruchu - filmový cestovní ruch. Hlavním cílem práce je charakterizovat filmový cestovní ruch, který může být nástrojem ke zvýšení návštěvnosti dané destinace, ve které probíhalo natáčení. Dalším hlavním cílem zhodnocení filmového turismu v Evropě, respektive ve Velké Británii a Severním Irsku, které jsou v této oblasti na poměrně vyspělé úrovni. Práce je rozdělena do osmi hlavních kapitol, kdy v první kapitole je stručně definován pojem cestovní ruch, jeho význam a typy dle místa jeho realizace. Ve druhé kapitole je přiblížen destinační managment, na který navazuje marketingové řízení destinace ve čtvrté kapitole. V páté části je charakterizován filmový cestovní ruch, jeho historie, nabídka, filmové marketingové nástroje a typologie účastníka filmového cestovního ruchu. Následující části zachycují význam a efektivitu filmového turismu, filmový turismus v České republice a v Evropě, kde byla hlavní pozornost věnována Velké Británii a Severnímu Irsku. Závěrečná část obsahuje vlastní výzkum, kdy pomocí kvantitativního i kvalitativního šetření byl zkoumán potenciál filmového cestovního ruchu u respondentů z České republiky.

Programy MŠMT ČR: Informační zdroje pro výzkum a vývoj a Informační infrastruktura výzkumu
Kučerová, Andrea ; Černá, Milena (vedoucí práce) ; Souček, Jiří (oponent)
Tématem této diplomové práce je popis, analýza, srovnání a vyhodnocení přínosu programů LI a 1N Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy ČR. Práce se věnuje analýze legislativy a podmínek daných rozvojových programů, jejich podstatě a postavení v rámci rozvojové politiky. Z každého programu byly také vybrány konkrétní projekty, jejichž nositelem byla Národní knihovna ČR a nebo Státní technická knihovna v Praze. Tyto jsou v práci popsány a zhodnoceny z hlediska poskytnutých financí i na základě užitné hodnoty (povětšinou měřené statistickými údaji o vytíženosti).