Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,613 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.17 vteřin. 

Podmínky pro vznik a rozvoj klastru v potravinářském průmyslu v Jihočeském kraji
ŘEZÁČOVÁ, Eva
Tato diplomová práce uvádí důležité přínosy pro podnikatelský sektor, které mohou být díky klastrovým iniciativám nastartovány. Klastr je organizační forma propojení dvou a více malých a středních podniků. Podniky vystupují v tomto seskupení jako právně samostatné jednotky v kooperativním relativně stabilním vztahu. Uvnitř klastru lze pozorovat vyšší úroveň kooperace a důvěry, přičemž důvěra a spolupráce se stávají nezbytnou podmínkou k úspěchu celého klastru. Výroba potravinářských výrobků a nápojů je odvětvím silně spjato se zemědělstvím. Z devíti výrobních oborů tohoto odvětví jsou nejvýznamnější a pokrývají téměř 2/3 produkce v ČR (dle tržeb) tyto obory: - výroba ostatních potravinářských výrobků {--} pekařské a cukrářské výrobky, cukr, cukrovinky aj. - výroba masa a masných výrobků, vč. drůbeže - výroba nápojů V podmínkách Jihočeského kraje je struktura významnosti v rámci odvětví samotného odlišná. Vysoký podíl na ekonomických činnostech v rámci tohoto odvětví mají také tyto obory: - zpracování a konzervování ryb a rybích výrobků, - zpracování mléka, výroba, mlékárenských výrobků a zmrzliny - výroba krmiv Uvedené analýzy byly provedeny z dat poskytnutých Českým statistickým úřadem, a agenturou CzechInvest. Lokalizační koeficient, který vyšel 1,426 tudíž větší než 1 znamená, že zaměstnanost v potravinářském odvětví v regionu je vyšší než průměrná zaměstnanost ve stejném odvětví v České republice. Toto odvětví je tedy pro region významné a je třeba se jím zabývat a rozvíjet ho.

Vybrané psychologické souvislosti změn v profesi učitele a jeho přípravě
Štětovská, Iva ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Vališová, Alena (oponent) ; Dobrovská, Dana (oponent)
Práce se zamýšlí nad souvislostmi proměn společnosti a jejich dopady do života školy a profese učitele. Podrobně se zabývá souvislostmi změn v životě společnosti a jejich dopadem na instituce, resp. na instituci školy. Je diskutováno postupné oslabování pouhé vzdělávací funkce školy a posun její společenské odpovědnosti směrem ke společenským závazkům výchovným, resp. socializačním. V důsledku uvedených změn pak autorka zaměřuje pozornost zejména na konkrétní situaci učitele, zejména na problematiku proměn jeho profesních činností. Práce se pokouší vymezit, co se objevuje v kompetencích učitele nového, co v současné dominuje v jeho práci. Klade si rovněž otázku, jaké nové nároky tato situace změn klade na profesní přípravu učitele. S ohledem na stěžejní postavení práce se vztahy v současné základní škole se následující text zabývá komunikací jako oblastí, v níž se vztahovost ve škole realizuje především. Podrobně je pojednána problematika sociální opory, která je velmi významným činitelem v práci učitele. Na to navazují možné způsoby práce s bezpečnou zpětnou vazbou. Zde jako příklad slouží uvedení do metody videotréninku interakcí a aplikace bálintovských skupin do práce učitele. V oblasti psychologických souvislostí a dopadu vztahové práce učitele se autorka zaměřuje na problematiku souvisejících zejména...

Obytný soubor na ul. Pastviny v Brně - Komíně
Dohnalová, Kamila ; Zíka, Vratislav (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Návrh obytného souboru na Pastvinách se soustředí na vytvoření příjemného bydlení v přírodním prostředí s vysokou kvalitou, v rámci města. Základem konceptu bylo nabídnout budoucím obyvatelům komfort soukromých vnitřních dvorů/zahrad a zároveň veřejného prostranství pro každodenní aktivity a setkávání.

Postavení transnacionálních korporací v jihovýchodní Asii
Tsyrulnik, Alexandr ; Bolotov, Ilya (vedoucí práce) ; Čajka, Radek (oponent)
Táto bakalářská práce se zabývá analýzou činnosti transnacionálních korporací v jihovýchodní Asii prováděnou pomocí přímých zahraničních investic. Jejím cílem je prozkoumat vzájemný vztah mezi těmito dvěma subjekty a pochopit, co znamená region pro transnacionální korporace, a zároveň jak korporace ovlivňují sociálně-ekonomický život regionu. Průběh analýzy zahrnuje nejen současné aspekty vývoje přímých zahraničních investic, ale rovněž klíčové historické záležitosti. Práce se skládá ze tří částí. První představuje základní makroekonomický profil jihovýchodní Asie. Ve druhé části se probírá historický koncept spolu s dnešními příležitostmi a výzvami, které region obsahuje. Nakonec třetí kapitola je zaměřena na současný stav přímých zahraničních investic, jejich dynamiku, základní hráče, trendy a dopady, jak pozitivní, tak negativní. Je to velice aktuální téma vzhledem k současnému procesu globalizace, v kterém transnacionální korporace jsou motorem a země jihovýchodní Asie jsou jedním ze základních poskytovatelů různorodých druhů zázemí pro korporativní aktivity.

"Pravá maskulinita" z ženské perspektivy
Čižinská, Anna ; Vinopal, Jiří (oponent) ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce)
K námětu této diplomové práce mě přivedla moje kamarádka, když mi v rozhovoru na téma muži řekla: "Chlap nesmí být moc hodný, to je s ním potom nuda. Prostě musí být trochu zlý." To mě zaujalo natolik, že jsem si začala více všímat, jak ženy v mém okolí hodnotí muže a jestli zastávají stejný názor. Překvapivě jsem zjistila, že žen a dívek, které se na muže dívají podobným způsobem, není málo. Co však přesně takové pojetí pro tyto ženy znamená a co se za ním skrývá? Výroky tohoto typu vypovídají něco o způsobu, jakým je společnost nastavena v pojetí "spráyné" a žádané maskulinity. V současné době se diskutuje stále víc o "krizi maskulinity", o tom, že muži ztrácí své jednoznačné postavení ve společnosti i v rodině a musí si budovat novou identitu. Tento proces je však postupný a společenské změny probíhají pomalu. Ve společenském klimatu, ovlivňovaným médii jako jsou nejrůznější ženské časopisy životního stylu, by se mohlo zdát samozřejmostí, že současná žena chce dnes už úplně jiný typ muže než její předchůdkyně z dřívějších generací. S tím se pojí předpoklad, že si důvěřuje, prosazuje se ve společnosti a vybírá si partnera, který bude jejím rovnocenným protějškem. Je však skutečnost opravdu taková? Mají ženy v České republice už nyní dostatek sebevědomí na to, aby vytvářely rovnocenné partnerské vztahy?...

Špitál svatého Pavla v Praze
Katovská, Jitka ; Ebelová, Ivana (oponent) ; Hojda, Zdeněk (vedoucí práce)
Fenomén nemoci, stáří a chudoby - z těchto často plynoucí - provází chtě nechtě lidskou společnost jako její přirozená součást. Postavení člověka, který do nemoci, chudoby nebo stařecké nemohoucnosti upadne, je pak ve společnosti o to složitější, protože takový člověk ztrácí síly a prostředky k tomu, aby se o sebe mohl postarat. Stane se závislým na svém okolí, na milosrdenství druhých, které však ne vždycky přichází v pravou chvíli a v dostatečné míře. Už Bible to ví a dává návod, jak se s takovou situací s křesťanskou ctí vypořádat. Pomoc bližnímu svému má tedy být automatickou reakcí na to, když se někdo druhý z jakýchkoliv důvodů ocitne v bídě a na dně svých fyzických či psychických možností. Systém sociální péče o potřebné lidi v dnešní době do určité míry funguje, ačkoliv procházka po rušných pražských uličkách, kde nejeden bezdomovec či starý zoufalec prosí s nataženou rukou a ošuntělým kloboukem o nějaké ty korunky, nebo pohled do zamřížovaných oken domova důchodců přesvědčují o tom, že skoro nedostatečně. Jak vypadalo řešení lidské nemohoucnosti a chudoby v raném novověku? Sonda do historie jednoho pražského špitálu se pokouší dát odpověď. 1

Dotační podpora trvale udržitelného odpadového hospodářství
BEDNÁŘOVÁ, Renata
Předmětem práce je problematika odpadového hospodářství se zvláštním zřetelem na oblast recyklace stavebních a demoličních odpadů a nakládání s nimi. Východiskem je rozbor klíčových nástrojů usměrňování činnosti a chování tržních subjektů v dané oblasti směrem k naplňování celospolečenských priorit a principů trvale udržitelného rozvoje, kdy zvláštní důraz je v textu kladen na oblast dotačních politik a programů. Cílem dizertační práce je u vybraného dotačního programu analyzovat a vyhodnotit nastavení systému dotační podpory v ČR z hlediska ekonomické a ekologické efektivnosti s akcentem na posouzení dopadu na příjemce. Předmětem zkoumání bude prioritní osa 4 "Zkvalitnění nakládání s odpady a odstraňování starých ekologických zátěží" v rámci Operačního programu Životní prostředí 2007 - 2013. V literární rešerši jsou definovány základní pojmy a důležité definice, načež následuje zevrubná a komplexní rešerše problematiky z různých úhlů pohledu. Nejprve je pojednáno o globálním hledisku ochrany životního prostřední, jsou zde shrnuty širší historické, legislativní, ekonomické i politické souvislosti, jež jsou nezbytným fundamentem pro pochopení aktuálních i budoucích problémů v celosvětovém měřítku i v jednotlivých regionech. V dalším textu následuje podrobnější deskripce situace Evropské unii, načež přehled je završen detailním náhledem na stav problematiky v České republice. Následné kapitoly jsou věnovány podrobnému rozboru oblasti odpadového hospodářství, a to opět z hlediska globálního, evropského i národního, kdy na závěr je pohled zaostřen na z hlediska zaměření práce klíčovou problematiku stavebních a demoličních odpadů. V aplikační části je prostřednictvím čtyř stanovených hypotéz řešeno naplnění stanoveného cíle dizertační práce. Hypotézy ověřují účinnost a vhodnost nastavení systému dotačních titulů v rámci sledovaného programu. Důraz je kladen na posouzení dopadu přidělených dotací soukromým subjektům na jejich ekonomickou a ekologickou efektivnost.

Učitelská jednota Komenský v Mladé Boleslavi (1871-1940)
Toužimská, Jana ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Váňová, Růžena (vedoucí práce)
Diplomová práce Učitelská jednota Komenský v Mladé Boleslavi 1871-1940 sleduje na pozadí sedmdesátiletého historického vývoje učitelského spolku působícího v mladoboleslavském regionu profesní, společenský a sociální růst českého učitelstva a jeho vliv na tehdejší společnost. První část práce je věnována okolnostem a potřebám učitelstva, které vedly k zakládání učitelských spolků a k počátkům učitelského spolkového hnutí jako takového. Druhá část práce se soustřeďuje na působení konkrétního učitelského spolku nazvaného Učitelská jednota Komenský v posledním období vlády rakousko-uherské monarchie v letech 1871- 1918. Třetí část diplomové práce, věnovaná činnosti spolku v letech 1918-1940 se zabývá postupem reformního hnutí v regionu, odbornou vědeckou a publikační činností učitelů a částečně i zápasem s nastupujícím nacismem. Hlavním těžištěm materiálů,obsažených v práci, je výzkum archivních materiálů spolku, uložených v okresním archivu v Mladé Boleslavi. Analýza těchto materiálů umožňuje vysledovat úsilí tehdejšího učitelstva o získání respektu a emancipovaného postavení pro svou profesi v tehdejší společnosti. Závěr vyzdvihuje dosud nedoceněnou úlohu učitelstva jak při procesu národní emancipace na konci devatenáctého století, tak při budování vzdělané české společnosti na začátku dvacátého století.

Porovnání postavení distribučních značek v České republice a Velké Británii
Švalbová, Barbora ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Postler, Milan (oponent)
Práce porovnává a vyhodnocuje vývoj a současné postavení distribučních značek na trhu České republiky a Velké Británie. Porovnání je provedeno na základě dat společnosti AC Nielsen a IRI World Wide. Trhy byly porovnány z hlediska koncentrace trhu, investic do vlastních značek či propagačních aktivit, analýzy chování spotřebitele a vývoje prodeje distribučních značek v období ekonomické recese. Podařilo se prokázat, že slabé postavení distribučních značek na českém trhu, oproti trhu britskému, je dané slabou koncentrací maloobchodního trhu, nízkých investic do vlastních značek, špatná image a zejména vysoká propagační aktivita značkových výrobků v období ekonomické recese.

Dívčí školství v českých zemích v 19. století a na přelomu 19. a 20. století
Mlýnková, Jana ; Kremličková, Marta (oponent) ; Váňová, Růžena (vedoucí práce)
Jedním z klíčových prvků emancipačního procesu českých žen v 19. století byly počátky dívčího vzdělávání. Ty zastávaly ve vývoji tehdejší společnosti nezastupitelnou roli a přestavovaly výrazný posun kupředu ve vnímání sociálního postavení žen a dívek. Diplomová práce se zaměřuje na vývoj vyššího dívčího školství v 19. století a na počátku 20. století. Klade si za úkol postihnout vznik jednotlivých typů středních a odborných dívčích škol a jejich specifik. Pozornost je též věnována počátkům ženského vysokoškolského studia. Text práce je rozdělen do čtyř tématicky odlišných kapitol. První část podává stručné informace o emancipačním procesu a historických souvislostech 19. století. Druhá kapitola pojednává o vzdělávání dívek v 1. polovině 19. století. Třetí část textu si všímá vývoje dívčího vzdělávání ve 2. polovině 19. století. Obsahově se jeví poměrně bohatá. Předkládá informace o Vyšší dívčí škole v Praze, o vzdělávacích činnostech ženských spolků a také o vzniku prvního českého gymnázia v Praze. Poslední kapitola zaměřuje pozornost na prvních 20 let 20. století a pojednává o vysokoškolském studiu žen, dívčích lyceích a odborných školách, jež připravovaly na určité povolání. Mezi odborné školy připravující k povolání patřily průmyslové, kuchařské a hospodyňské školy. Diplomová práce je koncipována jako...