Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Medikace opioidních analgetik na lékařský předpis s alkoholem nebo jinou návykovou látkou ve věkové kohortě 50-64 let
Lávičková, Jana ; Gabrhelík, Roman (vedoucí práce) ; Vacek, Jaroslav (oponent)
Východiska Na základě získaných dat z předešlé pilotní studie a výsledků této studie jsme přistoupili k návazné studii, která se zaměřila na sledování věkové kohorty 50 - 64 let v oblasti medikace opioidními analgetiky na lékařský předpis. Zároveň s tímto jsme zkoumali, v jakých možných kombinacích jsou tyto léky pacienty s chronickou bolestí v současné době užívány. Metodologie Základem této studie byla kvalitativní studie, kterou jsme prováděli pomocí polostrukturovaného hloubkového interview u respondentů z řad pacientů s diagnózou chronické bolesti. Rozhovory jsme prováděli postupně v průběhu celého roku 2011. V rámci této hlavní studie jsme v průběhu ledna až března 2012 prováděli dvě kvantitativní substudie. První byla zaměřena na dotazníkové zjištění počtu pacientů s diagnózou chronické bolesti na území České republiky. V druhé substudii jsme pomocí dotazníku sledovali pacienty s chronickou bolestí a jejich environmentální ovlivnění v případě kombinací opioidních analgetik na lékařský předpis s alkoholovými nebo nealkoholovými návykovými látkami. Výsledky U 20 respondentů jsme provedli polostrukturované rozhovory a pomocí tohoto nástroje jsme získali data poukazující na zvýšený trend užívání léků bez lékařské indikace a zvýšený zájem o vyzkoušení konopí pro léčebné účely. Na základě...
Redefiniton of senescence in context of society's needs in 21. century. Prejudice and stereotypes in society towards seniors in Slovak and Czech Republic
Mészárosová, Jarmila ; Dragomirecká, Eva (oponent) ; Druláková, Lenka (oponent)
Práca sa zaoberá definovaním obdobia staroby, postavením a problémami starších ğudí v spoločnosti, pričom dôraz kladie na predsudky a stereotypy pretrvávajúce v spoločnosti voči tejto vekovej skupine. Starnutie populácie a zvyšovanie strednej dĝžky života si vyžaduje nový náhğad a prístup spoločnosti k seniorom a potrebu predĝženia aktívneho veku. K zvýšeniu participácie starších ğudí na spoločenskom dianí a rôznych oblastiach života spoločnosti je potrebná zmena prístupu mladej i staršej generácie. Cieğom tejto práce je preto priniesť nové poznatky a názory na obdobie staroby a situáciu starších ğudí v spoločnosti, interpretovať a definovať spoločensky pozitívnu a žiaducu rolu starého človeka z pohğadu mladšej i staršej generácie. Kľúčové slová: staroba, seniori, stereotypy, predsudky, mýty, medzigeneračné spolužitie, diskriminácia, zneužívanie, násilie, starostlivosť. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zneužívání sedativ a hypnotik z pohledu uživatele
Rokosová, Kateřina ; Šťastná, Lenka (vedoucí práce) ; Minařík, Jakub (oponent)
Východiska: Sedativa a hypnotika jsou látky se zklidňujícím, spánek navozujícím účinkem. Benzodiazepiny/Z-léky mohou být dlouhodobě předepisovány pro léčbu chronických stavů, může tak docházet k rozvoji tolerance a k potřebě navyšovat dávky. Je potřeba uvědomit si rizika nekontrolovaného užívání těchto léků, jako jsou nebezpečné interakce s ostatními látkami, nežádoucí účinky, možnost zneužívání či vznik závislosti. Cíle: Hlavním cílem výzkumu bylo popsat zneužívání sedativ a hypnotik z pohledu uživatele, zaměřit se na okolnosti, které k zneužívání sedativ a hypnotik vedly, popsat začátek a průběh užívání, uvědomění si problému. Cílem také bylo popsat současný stav uživatelů a jejich potřeby. Soubor: Výzkumný soubor tvořilo 6 osob (4 ženy a 2 muži) v současnosti či minulosti zneužívajících sedativa a hypnotika (konkrétně benzodiazepiny/Z-léky). Metody: Data byla získána formou kvalitativního přístupu s využitím polostrukturovaného rozhovoru. Následně byly rozhovory přepsány do podoby shrnujícího protokolu, analyzovány pomocí tematické analýzy s využitím metod otevřeného, axiálního kódování a kategorizace. Výsledky: Okolnosti, které uživatele k zneužívání léků vedly, měly charakter samoléčby. Léky byly poprvé předepsány pouze v 1 z 6 případů na základě psychiatrické indikace, dlouhodobě pro...
Traumatické zážitky dětí v kontextu České republiky
Drápela, Radek ; Kubíčková, Anna (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Tématem práce jsou traumatické zážitky dětí v kontextu České republiky. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Cílem teoretické části je seznámení s vlivem na chování a vzdělávání po prožití traumatických zážitků, popisuje typické formy a projevy, které se do negativních zážitků v dětství řadí jako je psychické, fyzické týrání, sexuální zneužívání, zanedbávání, ale také zneužívání návykových látek členem v domácnosti nebo sebevražda rodinného příslušníka. Teoretická část také upozorňuje na možný dopad na dítě po prožití traumatických zážitků, a to v oblastech vzdělávání nebo chování. Práce klade na význam prevenci tohoto sociálního problému a uvádí legislativní podporu, krizové linky, centra a podporu v oblasti školství. Praktická část, je zaměřena na vyhodnocení anonymních dotazníků. Cílem této práce bylo zjistit informovanost a osobní zkušenost pedagogů s násilím, fyzickým, psychickým týráním, zanedbáváním a sexuálním zneužíváním u svých žáků. Také byla zjištěna míra prevence na školách. Z výsledků výzkumu bylo zjištěno, jak častý je tento sociálně patologický jev, zda pedagogové vědí, jak postupovat v těchto případech a jaký by byl jejich osobní přístup. KLÍČOVÁ SLOVA Traumatické zážitky v dětství, trauma, týrání, zneužívání, zanedbávání, výkon trestu, sebevražda, návykové látky
Problematika osob s pedofilní orientací v edukačním prostředí
KREJČÍ, Daniel
Bakalářská práce si klade za cíl zjistit na základě recepce relevantní literatury významné charakteristiky pedofilní orientace. Na základě těchto charakteristik pak vyspecifikovat a konkretizovat rizika pro práci v edukačním prostředí.
Povědomí učitelů MŠ o syndromu CAN
ADAMOVÁ, Tereza
Cílem práce je zjistit povědomí učitelů mateřských škol o syndromu CAN, tedy o syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Co si učitelé mateřských škol představují pod pojmy týrané, zneužívané a zanedbávané dítě, jaké procento učitelů se ve své praxi setkalo s dítětem se syndromem CAN, jaké znají učitelé postupy při řešení výskytu dítěte se syndromem CAN i to, jak vnímají učitelé samotné ohlášení při podezření na syndrom CAN. Dále je cílem hlubší vhled do této problematiky. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část bakalářské práce obsahuje kapitoly týkající se syndromu CAN, jeho forem, typických projevů atd. Dále obsahuje informace o roli učitelů MŠ v dané problematice a taktéž legislativní ukotvení celé této problematiky. V praktické části je řešen výzkumný problém: Jaké je povědomí učitelů MŠ o syndromu CAN? Jsou zde uvedeny výsledky smíšeného výzkumného šetření. Pro kvantitativní část je použita metoda dotazníku, výzkumný soubor je tvořen učiteli mateřských škol. Pro kvalitativní výzkumné šetření je použita metoda rozhovoru. Rozhovor je prováděn s učitelkou mateřské školy, která se již se syndromem CAN osobně setkala.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.