Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
DOPADY SOCIÁLNÍ REFORMY Z ROKU 2011 NA NÁSLEDNÝ VÝVOJ SYSTÉMU SOCIÁLNÍ OCHRANY V ČR
Salačová, Kateřina ; Kotýnková, Magdalena (vedoucí práce) ; Prudká, Šárka (oponent)
Práce se zabývá sociální reformou z roku 2011 realizovanou Ministerstvem práce a sociálních věcí ČR. Nejdříve jsou analyzovány jednotlivé reformní kroky. Je sledován vývoj prosazených změn od jejich zavedení do roku 2015 a poté jsou zkoumány finanční a sociální dopady konkrétních změn. Primárním cílem sociální reformy byla vyšší efektivita vynakládaných veřejných prostředků na dávkový systém a jejich celkové snížení. Hlavním výstupem práce je ovšem poznání, že tento cíl reformy splněn nebyl, naopak byla reforma spojena s nadbytečným vynaložením finančních prostředků v čisté výši 10,77 miliardy Kč. Výzkum dále prokázal, že jednotlivé změny měly negativní vliv na životy dotčených lidí. Závěrem je reforma sledována v kontextu potřebnosti jejího provedení a vztažena k předchozím podobně rozsáhlým reformám, jež na území ČR proběhly.
Návrh koncepce financování sportu v ČR
Bříza, Matouš ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent)
Název: Návrh koncepce financování sportu v ČR Cíle: Hlavním cílem této práce je zhodnocení současného systému financování sportu z veřejných zdrojů v ČR. Na základě této analýzy a analýzy systémů financování sportu z veřejných rozpočtů ve vybraných zemí EU navrhnout vhodná opatření vedoucí k vytvoření nového systému financování sportu, který bude stabilní, systematický, transparentní, efektivní, rozvojový a dlouhodobě udržitelný. Metody: V práci byla použita metoda analýzy a metoda komparace. Metoda analýzy byla aplikována při zkoumání současného systému financování v ČR a ve vybraných zahraničních zemích. Metoda komparace byla následně použita při porovnávání zjištěných informací z jednotlivých systémů financování. Výsledky: Výsledky práce naznačují, že sportovní sektor je v České republice hluboce podfinancovaný, a to přesto, jaké ekonomické a společenské přínosy sebou sport přináší. Za účelem vylepšení stávajícího systému jsou navržena dílčí opatření, směřující k dlouhodobé koncepci podpory sportu v ČR. Dílčí návrhy vycházejí z analýzy systému financování sportu v ČR a z následného porovnání s vybranými systémy vybraných zemí EU. Klíčová slova: Veřejné výdaje, financování sportu, institucionalizace, systém podpory
The Efficiency of Public Expenditure, Evidence from the Czech Republic
Vraná, Veronika ; Zápal, Jan (vedoucí práce) ; Schneider, Ondřej (oponent)
1 Abstrakt Práce se zabývá efektivitou veřejných výdajů a metodami odhadů efektivity. Metody jsou v práci popsány a porovnány podle vhodnosti pro analýzu efek- tivity obecně a konkrétně pro analýzu efektivity veřejných výdajů. Jako ne- jvhodnější metoda je vybrána stochastická obálková analýza se zaměřením na odhad výdajové hraniční funkce. Tuto metodu, spolu s dalšími alternativními metodami odhadů pro porovnání výsledků, používá následná analýza efektiv- ity veřejných výdajů v krajích České republiky. Analýza využívá panelových dat pro roky 2003-2014. Jako vstup jsou na základě dřívějších prací vybrány běžné výdaje krajského úřadu. Jako výstup je pro účely této práce vytvořen in- dex zachycující poskytování krajských veřejných služeb, který je zkonstruován na základě zkoumání krajských služeb. Pořadí krajů podle různých metod a předpokladů je okomentováno a porovnáváno. Poslední část práce zkoumá vlivy na efektivitu. Klasifikace JEL D24, H41, H72 Klíčová slova efektivita, kraje, veřejné výdaje, Česká re- publika E-mail autora verca25.vrana@seznam.cz E-mail vedoucího práce j.zapal@cerge-ei.cz
Komparace systémů finacování sportu ve vybraných zemích Evropy
Bříza, Matouš ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Procházka, Jan (oponent)
Název: Komparace systémů finacování sportu ve vybraných zemích Evropy Cíle: Hlavním cílem této práce je zhodnocení současného systému financování sportu z veřejných zdrojů v ČR. Na základě této analýzy a analýzy systémů financování sportu z veřejných rozpočtů ve vybraných zemí EU navrhnout vhodná opatření vedoucí k vytvoření nového systému financování sportu, který bude stabilní, systematický, transparentní, efektivní, rozvojový a dlouhodobě udržitelný. Metody: V práci byla použita metoda analýzy a metoda komparace. Metoda analýzy byla aplikována při zkoumání současného systému financování v ČR a zvybraných zahraničních zemích. Metoda komparace byla následně použita při porovnávání zjištěných informací z jednotlivých systémů financování. Výsledky: Výsledky práce naznačují, že sportovní sektor je v České republice hluboce podfinancovaný, a to přesto, jaké ekonomické a společenské přínosy sebou sport přinásí. Za účelem vylepšení stávajícího systému jsou navržena dílčí opatření, směřující k dlouhodobé koncepci podpory sportu v ČR. Dílčí návrhy vycházejí z analýzy systému financování sportu v ČR a z následného porovnání s vybranými systémy vybraných zemí EU. Klíčová slova: Veřejné výdaje, financování sportu, institucionalizace, systém podpory
Ekonomické dopady migrace pro hostitelské země
KUDLÁČKOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá ekonomickými dopady migrace pro hostitelské země. Rozsáhlá migrační vlna je aktuálním problémem v Evropě, kdy od roku 2015 přichází do jednotlivých zemí Evropské unie stále více migrantů. Zvolené hostitelské země jsou v rámci evropského regionu Německo a Česká republika. V souvislosti s migrační krizí mohou hostitelské země řešit řadu výdajů. Práce analyzuje hlavní výdaje spojené s migrací. Teoretická část blíže specifikuje pojmy související s migrací, jednotlivé formy migrace, příčiny migrace, "push" a "pull" faktory, ideologie související s migrací či motivace pro opuštění rodných zemí. Praktická část vymezuje jednotlivé mikroekonomické a makroekonomické dopady migrace pro hostitelské země. Řeší rozpory vzniklé mezi členskými státy Evropské unie, které souvisí s rozdílnými přístupy k migrační krizi. Dále jsou zkoumány dopady na trh práce spojené s migrační vlnou, ať pozitivní či negativní. Práce se také soustředí na nelegální ekonomické subjekty, které z migrační krize profitují.
Udržitelnost veřejného dluhu, deficity veřejných rozpočtů a ekonomický růst
Marečková, Jana ; Ivanková, Kristýna (vedoucí práce) ; Maršál, Aleš (oponent)
Cílem práce je otestovat udržitelnost veřejného dluhu a vliv fiskální politiky na ekonomický růst ve vybraných zemích OECD (Belgie, Francie, Itálie, Ra- kousko a Velká Británie). První část práce je věnována historickému vývoji eko- nomických přístupů k tomuto tématu a teoretickým předpokladům modelů. V druhé části práce přistupujeme k ekonometrické analýze. Na základě výsledků se podařilo prokázat udržitelnost veřejného dluhu v Belgii a Rakousku. U Itálie a Velké Británie výsledky ukazují, že jejich primární přebytky reagují pozitivně na zvyšující se poměr dluhu vůči HDP. Nepodařilo se však ukázat, že vývoj je- jich veřejného dluhu je stacionární proces. U Francie převažoval negativní vztah primárních přebytků a poměru dluhu vůči HDP. Vliv fiskální politiky na ekonomický růst zkoumáme z pohledu rozdělení výdajů na produktivní a neproduktivní a přijmů vlády na distorční a nedistorční. Z důvodu omezené dostupnosti dat se podařilo prokázat pouze v případě Itálie, že zvýšení fiskálního deficitu o 1% snižuje o 1% ekonomický růst, zvýšení distorčních daní o 1% snižuje ekonomický růst o 1,2% a zvýšení produktivních výdajů zvyšuje ekonomický růst o 0,5%. Druhou analyzovanou...
Vývoj výdajů veřejných rozpočtů ve světle průběhu politických cyklů v ČR v letech 2000 - 2015
Kříž, Karel ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Vebrová, Ludmila (oponent)
Práce se zabývá analýzou vývoje veřejných výdajů ČR mezi roky 2000 a 2015 s ohledem na průběh politických cyklů. Na základě reálných výsledků hospodaření získaných ze státních závěrečných účtů je provedena analýza celkového vývoje jednotlivých rozpočtových kapitol a zejména jejich meziroční komparace. Cílem práce je zjištění možného vlivu politických cyklů na výši a strukturu veřejných výdajů. Za tímto účelem autor vytvořil vlastní teoretické předpoklady a stanovil originální metodologický postup. Výsledná zjištění vytvořenou hypotézu z větší části potvrzují.
Model výdajové strany rozpočtu Evropské unie implikovaný z principů teorie fiskálního federalismu
Plaga, Robert
Cílem disertační práce je navrhnout úpravy objemu a struktury rozpočtu EU tak, aby výsledný evropský rozpočet vycházel ze základních principů teorie fiskálního federalismu a poznatků teorie optimálních měnových oblastí pro vyrovnání se s asymetrickými hospodářskými šoky. K rozhodování o zařazení či vyřazení jednotlivých výdajových kategorií byla autorem stanovena čtyři alokační ekonomická kritéria, vycházející ze základních principů teorie fiskálního federalismu. V oblasti realizace redistribuční a stabilizační funkce veřejných financí byly v rozhodování zohledněny také poznatky teorie optimálních měnových oblastí pro vyrovnání se s asymetrickými hospodářskými šoky. S využitím ekonomických kritérií vycházejících ze základních principů teorie fiskálního federalismu a na základě analýzy výdajové struktury současného rozpočtu EU tak autor doporučuje úpravu rozpočtu EU. Konkrétně by mělo dojít k zařazení výdajů na národní obranu do společného rozpočtu v rozsahu 0,50 % HDP EU-27, posílení objemu "evropských" výdajů na vědu, výzkum a vývoj na 0,40 % HDP EU-27. Dále návrh počítá se zachováním výdajů na projekty dopravních sítí evropského významu (0,17 % HDP), rovněž tak s výdajovými položkami do oblasti zahraničních vztahů (0,067 % HDP), zajištění vnitřní bezpečnosti a justice (0,084 % HDP). Administrativní náklady jsou v modelu kalkulovány jako 6 % z ostatních položek rozpočtu. Ve vztahu k funkci redistribuční autor navrhuje zrušení evropské dimenze společné zemědělské politiky a koncentraci výdajů politiky hospodářské a sociální soudržnosti (0,50 % HDP EU-27) pouze na podporu hospodářsky slabších regionů. Velký význam je v modelu rozpočtu EU přisuzován naplňování stabilizační funkce veřejných financí prostřednictvím stabilizačního mechanismu, který má podobu centralizovaného systému podpor v nezaměstnanosti o objemu 1,25 % HDP EU-27. Současně by tato specifická součást společného rozpočtu mohla sloužit jako nástroj, který bude fungovat asymetricky, a bude tak v dobách ekonomického růstu vytvářet rezervy, které budou moci být využity v době hospodářského poklesu. Celková výše výdajů, soustředěných v navrhovanému modelu rozpočtu EU, je kalkulována na 3,15 % HDP EU-27.
Návrh rozpočtu městyse
Mrkvicová, Nikola ; Kafková, Radmila (oponent) ; Čižinská, Romana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem rozpočtu obce, přesněji městyse Velké Němčice, pro příští období, konkrétně pro rok 2013. V teoretické části jsou shrnuty základní poznatky o obcích, jejich příjmech a výdajích a o rozpočtech obcí. Praktická část se zabývá analýzou rozpočtů v letech 2011 a 2012 a poté návrhem rozpočtu obce pro následující období.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.