Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktické využití hudebních aktivit ve výuce francouzské výslovnosti
Prucek, Jan ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent)
Anotační list Název diplomové práce: Didaktické využití hudebních aktivit ve výuce francouzské výslovnosti Klíčová slova: komunikativní přístup, fonetika, fonologie, výslovnost, prozodie, aktivita, hudba, rytmus, rytmizace, melodie, tempo, intonace, přízvuk, píseň, rap, gesta, mimika, výraz Abstrakt: Tato práce se zabývá výukou fonetiky francouzštiny. Uvažuje nad postavením fonetiky v komunikativně orientovaném vyučování a dochází ke skutečnosti, že výuka fonetiky a fonologie není prioritou komunikativního přístupu. Práce dokazuje důležitost takového vyučování a hledá proto cesty, jak by se dala výuka výslovnosti či určitých jejích komponent zatraktivnit. Na základě dokázaného vztahu hudby a řeči coby jevů auditivní povahy, je rozvíjena myšlenka o vzájemně se prolínajících prvcích těchto dvou oblastí. Cílem práce je prozkoumat, jak by se dal rytmus, melodie, tempo, frázování aj. využít ve výuce francouzské výslovnosti především v rovině suprasegmentální. Práce nabízí základní inventář cvičení, která těží z této charakteristiky a která byla ověřena v praxi, a v závěrečné analýze shrnuje jejich efektivitu v cizojazyčném vyučování.
Portréty předků
Burjanová, Zuzana ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
a abstrakt v ČJ: Burjanová, Z.: Portréty předků [Diplomová práce] Praha 2013 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 94 s. Práce se zabývá tématem portrétu a jeho významem pro současného člověka. Pracuje s různým pojetím předků. Součástí práce je výzkumná sonda, která zjišťuje, jakým způsobem lidé zacházejí s rodinnými fotografiemi a jak vnímají odkaz svých předků. K práci byly navrženy výtvarné problémy. Výsledkem jsou zjištění, jakým způsobem se žáci základních škol a studenti středních škol vypořádávali s vyobrazením lidské tváře. Klíčová slova: identita, podoba, kořeny, rod, dědičnost, odkaz. Burjanová, Z.: Portréty předků [Diplomová práce] Praha 2013 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 94 s. Práce se zabývá tématem portrétu a jeho významem pro současného člověka. Zamýšlí se nad vztahem malby a fotografie. Pojednává o podobnostech a odlišnostech v rámci rodiny. Jedním z témat jsou rodinné fotografie a jejich forma. Rozebírá rozdíly mezi digitálními a fyzickými zdroji. Práce pracuje s různým pojetím předků (s pojetím rodinným, historicko- rodinným, historicko-kulturním a s pojetím biologickým). Součástí práce je výzkumná sonda, která zjišťuje, jakým způsobem lidé zacházejí s rodinnými fotografiemi a jak vnímají odkaz svých předků. Byly...
Člověk a kůň (Jiný přítel)
Peštová, Jana ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Brejcha, Šimon (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE PEDAGOGICKÁ FAKULTA Katedra výtvarné výchovy Téma diplomové práce ČLOVĚK A KŮŇ (Jiný přítel) Jana Peštová 7. ročník Učitelství výtvarné výchovy pro ZŠ, SŠ a ZUŠ Prezenční studium Vedoucí diplomové práce: Doc. ak. mal. Jiří Kornatovský Konzultant: Doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. Doc. PhDr. Jaroslav Bláha, Ph.D. Korektury: Mgr. Zuzana Hrubá Praha, červen 2012 CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE FACULTY OF EDUCATION Department of art education Master thesis: MAN AND HORSE (Another friend) Jana Peštová 7th year full-time studies Art education for Elementary school, Hight school and School of Arts Supervisor: Doc. ak. mal. Jiří Kornatovský Consultant: Doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. Doc. PhDr. Jaroslav Bláha, Ph.D. Proofreading: : Mgr. Zuzana Hrubá Prague , June 2012 Prohlašuji, že jsem tuto diplomovou práci zpracovala samostatně a uvedla jsem veškeré použité zdroje. Práce byla prověřena systémem na kontrolu plagiátorství dostupném na www.odevzdej.cz. Praha, červen 2012 ............................................... Poděkování: Za podnětné nápady při zpracovávání práce děkuji Doc. ak. mal. Jiřímu Kornatovskému, Doc. PhDr. Marii Fulkové, Ph.D. a Doc. PhDr. Jaroslavu Bláhovi, Ph.D. Za korektury textu děkuji Mgr. Zuzaně Hrubé. KLÍČOVÁ SLOVA: kůň, člověk, sebereflexe, kvalita, zkušenost, forma,...
Vnímání a vyjadřování neverbální formy vulgarity v kontextu genderu
Šorfová, Eva ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Novotná, Hana (oponent)
Fenomén vulgarity je téma velmi diskutované a zajímavé, avšak poměrně málo vědecky prozkoumané. V této práci bych se chtěla věnovat mapování vulgárních gest mezi dospívajícími- pubescenty a adolescenty v ČR. Cílem je posoudit odlišnosti ve vnímání a vyjadřování vulgarity neverbálně prostřednictvím gest mezi 1)chlapci a dívkami 2) pubescenty a adolescenty. Skupiny budou porovnávány na základě četnosti, formy a významu používání vulgárních gest. K tomu byl sestaven dotazník obsahující uzavřené-polouzavřené a otevřené otázky, doprovázené obrazovým materiálem. Vzorek respondentů je složen ze dvou skupin dospívajících ve věku 1) 13 - 15 let a 2) 16 - 17 let, kteří byli ochotni spolupracovat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Tanec obrazem. (Taneční pohyb jako téma v umění a ve výtvarné výchově)
Ehlenová, Veronika ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na propojení teoretických znalostí výtvarného a tanečního umění. Praktickým využitím těchto poznatků vznikla realizace tanečních choreografií s využitím a inspirací v netradičních uměleckých formách, jako je například performance nebo happening. Klíčovým bodem celé práce je pohyb, na který je nahlíženo jak z hlediska tance, výtvarného uměni, ale i samotného lidského bytí. Dále ukazuje, jak lze téma pohybu využít při práci s dětmi. V jednotlivých etudách s dětmi zařazuje různorodé výtvarné techniky (kresba, malba, prostorová tvorba). V rámci praktické části se zaměřuje na vyjádření lidských emocí skrz specifický pohyb těla, a to formou tanečních choreografií. Také využívá i nové technologie, kde jsou výstupem fotografie a video záběry. Zároveň s tím je zde spolupráce s dalšími umělci, při které je nutné uplatnit komunikaci, o níž je také jedna z důležitých kapitol této práce. Cílem bylo zohlednit, ale především propojit neopomenutelné složky výtvarného umění a tance, které utvořily nový pohled a myšlenky na vazby mezi těmito dvěma uměleckými oblastmi.
Tělo jako živý obraz
Popovičová, Gabriela ; Čech, Viktor (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
Diplomová práce s názvem Tělo jako živý obraz je věnována tématu těla ve výtvarné výchově. V teoretické části diplomové práce je cílem se zaměřit na popis základních teoretických východisek a vývoje umění těla, včetně popisu charakteristických typologických proudů, a to v širších kontextech, spojit tematiku těla s výtvarným uměním a v neposlední řadě ji charakterizovat v pedagogice. Cílem empirické části je popsat vlastní autorskou tvorbu s tematikou těla, charakterizovat využití námětů umění těla ve výuce výtvarné výchovy a popsat realizaci tematické řady výtvarných úkolů na náměty těla. Teoretická východiska jsou v diplomové práci popsaná v obecných kontextech, s vývojem umění těla včetně výtvarného umění a pedagogiky. Autorská tvorba využívající náměty těla tvoří volný soubor. Práce obsahuje tematické výtvarné úkoly pro pedagogickou praxi, jejich následnou reflektivní bilanci a návrhů na zlepšení. Diplomová práce má těžiště ve vytvořené typologii, kategorizované do proudů a vlastní autorské tvorbě na náměty těla. Velký důraz je v práci kladen na realizaci tematické řady výtvarných úkolů tematiky těla, v těsné návaznosti na vytvořenou typologii proudů. Součástí této realizace je popsání reflektivní bilance učitele. Návrhy na zlepšení pedagogické praxe provedené na základě reflexe, mají obohatit...
Návrh pracovních listů pro výuku matematiky na 2. stupni základních škol
ONDRÁČKOVÁ, Kamila
Tato bakalářská práce s názvem Návrh pracovních listů pro výuku matematiky na 2. stupni základních škol obsahuje 4 pracovní listy. Každý pracovní list je určen pro jeden ročník druhého stupně základní školy a je členěn do několika podkapitol. Každá podkapitola obsahuje 2 netradiční příklady. Součástí každého pracovního listu jsou jednotlivá řešení s podrobným postupem.
Tělo jako živý obraz
Zemanová, Manuela ; Čech, Viktor (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Diplomová práce na téma "Tělo jako živý obraz" se ve své teoretické části zaměřuje na fenomén gesta, výrazu, pózy, řeči těla a patosu, tak jak jej můžeme najít v dílech klasických autorů až po současnost. Práce popisuje proměny zmíněných fenoménů z hlediska historického, od klasického až po současné umění. Praktická část diplomové práce v první kapitole popisuje pedagogicko - psychologická východiska k realizaci výtvarných úkolů v praxi, klade si za cíl hledat různé podoby akční tvorby a prakticky vyzkoušet s žáky jejich aplikovatelnost ve výuce výtvarné výchovy. Druhá kapitola je věnována realizaci výtvarných úkolů. Výtvarné úkoly jsou zaměřeny na dialog s vybranými uměleckými díly a na využití artefiletických technik v praxi a jejich přesahů do vlastní tvorby žáků. KLÍČOVÁ SLOVA gesto, výraz, póza, patos, performance, akční umění
Funkce řeči u Husserla a Merleau-Pontyho
Puc, Jan ; Novotný, Karel (vedoucí práce) ; Čapek, Jakub (oponent) ; Janoušek, Hynek (oponent)
Funkce řeči u Husserla a Merleau-Pontyho Tématem práce je proměna intencionální funkce řeči mezi E. Husserlem a M. Merleau-Pontym. Intencionální funkcí řeči máme na mysli proměnu vyjadřovaného smyslu, kterou zapříčiňuje právě jeho vyjádření. U Husserla sledujeme proměnu z pozice Logických zkoumání a první knihy Idejí k čisté fenomenologii a fenomenologické filosofii, v nichž zastává tezi o neproduktivitě zrcadlení jiných druhů intencionality v řeči, na pozici Původu geometrie, v níž rozlišuje podíl řeči na vytváření myšlenkové formy ve dvou ohledech: Řeč dává myšlence její idealitu, která se liší od vztahu rodové podstaty k mnohosti věcí. A řeč dává myšlence její objektivitu, formu předmětu, který vstupuje do dějin a trvá v nich. Ve Fenomenologii vnímání Merleau-Ponty přebírá Husserlovu zralou pozici s několika podstatnými změnami. Východiskem analýzy přestává být jazykový znak, nýbrž se jím stává tělesné gesto, v důsledku čehož zaniká Husserlem zdůrazňovaný rozdíl mezi rodovou a jazykovou idealitou. Vedle objektivační funkce řeči Merleau-Ponty uvažuje také o obsahovém dokončování vyjadřovaného smyslu vyjádřením. Tím, že se řeč stává tvořivou, přestává být prázdným míněním názoru a může se stát stejně původní přítomností světu jako vnímání. V poslední části se zaměřujeme na Merleau-Pontyho pojetí...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.