Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnání úspěšnosti dětských domovů a výchovných ústavů v přípravě jedince na život mimo ústav
Gabaľová, Ivana ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Angelovská, Olga (oponent)
Srovnání úspěšnosti dětských domovů a výchovných ústavů v přípravě jedince na život mimo ústav Ivana Gabaľová Bakalářská práce 3.1.2012 SOSP FSV UK Abstrakt Autor se v práci zabývá situací raně dospělých jedinců po odchodu ze zařízení ústavní výchovy, jejich mírou začlenění do společnosti a zvládání samostatného života. Řeší při tom, jaký dopad má prostředí ústavu na proces jejich socializace, jaké předpoklady na úspěšný život mají z rodiny, a jakou roli hraje právě ústav při jejich přípravě na samostatný život. Dále zkoumá rozdíly v potřebách klientů dětských domovů a výchovných ústavů a snaží se identifikovat rozhodující faktory pro jejich úspěch v osobním životě a na pracovním trhu. Pomocí expertních rozhovorů s pracovníky obout typů ústavu zjišťuje, že rozdíly u dětských domovů a výchovných ústavů jsou nepatrné. U výchovných ústavů je vyšší důraz na poslušnost kvůli problémovému chování svěřenců, v dětských domovech mají děti více svobody. U obou skupin je nejvýraznějším překážkou úspěchu nedostatek samostatnosti a nerealistický pohled na svět. Rozhodující je i zda se po odchodu z ústavu jedinec osamostatní nebo se navrací k rodině. Nutné je zlepšit následnou péči pro mladé lidi opouštějící ústav.
Životní plány dospívajících dívek, které opouští ústavní výchovu
Vágnerová, Anna ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je zmapovat postoje a životní očekávání dívek po odchodu z výchovného ústavu. V teoretické části jsou vysvětlené základní pojmy vztahující se k tématu ústavní výchovy, popsané časté důvody umístění do ústavu, princip fungování komplexního systému této formy náhradní péče, tato část se také zaměřuje na specifický vliv ústavní výchovy na vývoj jedince, strukturu výchovného ústavu a jeho řád. Dále zmiňuje poruchy chování, období dospívání a s ním spojené sebepojetí v této vývojové fázi a také vysvětluje pojem postoje. Praktická část práce se podrobněji zaměřuje na plány a ambice respondentek metodou polostrukturovaného rozhovoru. Následně byla provedena analýza dat pomocí metody otevřeného kódování a interpretace dat. Výzkumný vzorek tvoří 7 dívek, které se v dohledné době chystají opustit výchovnou instituci. Z analýzy dat vyplývají specifické kategorie plánů a postojů dívek, které jsou ve shodě s teoretickými poznatky uvedenými v první části práce. KLÍČOVÁ SLOVA výchovný ústav, dospívající dívky, životní plány, ústavní výchova
Vzdělávání dětí z dětského domova
Krátká, Jana ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Seberová, Alena (oponent) ; Bajcura, Lubomír (oponent)
Disertační práce poukazuje na problematiku institucionální péče v České republice. Primárně se zaměřuje na dětské domovy, vzdělávání a socializaci dětí umístěných v tomto typu rezidenčního zařízení. Cílem teoretické části je popsat charakteristiku subjektů institucionální péče v České republice. Dále komparovat institucionální péči s vybranými zeměmi a popsat socializaci dítěte v rodině a ve škole. Taktéž je popsán historický přehled institucionální péče v České republice a v závěru se autorka zabývá konkrétním popisem sociálního začlenění žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do výukového procesu na základní škole. Empirická část referuje o realizovaném výzkumu a jeho výsledcích, pro které byla využita kvalitativní metodologie s využitím designu případové studie. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, jak se děti z dětského domova začleňují do výukového procesu na základní škole. Dále si autorka stanovila několik dílčích cílů. Prvním dílčím cílem bylo zjistit, jak jsou děti z dětského domova začleňovány dětmi vyrůstajícími v biologických rodinách do třídního kolektivu na základní škole. Druhým dílčím cílem bylo zjistit, jak jsou děti z dětského domova začleňovány učiteli do výukového procesu na základní škole, a třetím dílčím cílem bylo odhalit, jak jsou děti z dětského domova do tohoto procesu...
Zážitkově pedagogické učení a možnosti jeho využití u klientů výchovného ústavu
ZELNÍČEK, Lukáš
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití zážitkově pedagogického učení u klientek výchovného ústavu, jakož to jednoho z typů školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Teoretická část práce je rozdělena na čtyři kapitoly. První kapitola se zabývá legislativním rámcem ústavní výchovy v České republice a dělením na jednotlivé typy školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Druhá kapitola se zaměřuje na poruchy chování, jejich charakteristiku a dělení. Ve třetí kapitole je popsána reedukace a resocializace, jako cíl veškerých převýchovných procesů. Poslední kapitola definuje zážitkově pedagogické učení. Praktická část bakalářské práce popisuje tvorbu, organizaci, realizaci a vyhodnocení víkendového pobytu pro skupinu klientek výchovného ústavu založeného na principech zážitkově pedagogického učení. Výsledkem je zpracovaný metodický materiál, který je možné využívat k přípravě a organizaci dalších podobných pobytů. Zpracování výzkumné části bakalářské práce proběhlo na základě kvalitativního typu výzkumu, metody dotazování, techniky pozorování, polostrukturovaných rozhovorů s vybranými klientkami a sekundární analýze dat. Závěr práce se zabývá vhodností využití metod zážitkově pedagogického učení u víkendových pobytů pro klientky výchovného ústavu a o pozitivech a negativech, které přináší realizace takovéhoto typu pobytu. Jelikož se na tvorbě, organizaci, realizaci a vyhodnocení podobných pobytů pravidelně podílím jako vychovatel pracující již delší dobu v zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, dovolím si tvrdit, že výsledek výzkumného šetření je převážně pozitivní.
Problematika zneužívání návykových látek ve vybraném výchovném ústavu
FABEŠOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá aktuální problematikou zneužívání návykových látek dívkami ve Výchovném ústavu Jindřichův Hradec, ve kterém jsou umístěné dívky na základě soudního rozhodnutí. Teoretická část se zaměřuje na problematiku závislosti na návykových látkách, dále na ústavní výchovu, poruchy chování a v poslední kapitole jsou popsány typy prevence. Další samostatnou kapitolou jsou druhy návykových látek, které jsou rozděleny na legální a nelegální drogy.Pro praktickou část byl použit kvalitativní výzkum a informace z tohoto výzkumu byly zpracovány v designu případových studií. Aby výsledky výzkumu byly přehledné, byly zpracovány tabulky a graf, ve kterých jsou získaná data prezentována. Na konci bakalářské práce nalezneme diskuzi a poté závěr.
Supervize pracovníků v zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy
ŠVÍKOVÁ, Jana
Práce se věnuje tématice supervize pracovníků výchovného ústavu. Cílem práce je reflektovat, v čem může supervize podpořit práci pracovníků výchovného ústavu. K tomuto účelu práce popisuje poslání výchovného ústavu, jeho personální obsazení a výchovnou skupinu jako základní organizační jednotku této organizace. Dále práce představuje specifika týmu a týmovou spolupráci, jež probíhá v rámci výchovných skupin ve výchovných ústavech. V další části bakalářské práce je charakterizována supervize jako odborná činnost zaměřená na podporu pracovníků, její funkce a základní cíle. Podrobněji se práce zaměřuje na specifika týmové supervize. Tyto poznatky o supervizi a jejím využití jsou dále v této práci aplikovány do oblasti institucionální výchovy. V závěru práce jsou uvedeny výsledky výzkumné sondy, která zkoumá přínos supervize pro zaměstnance konkrétní organizace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.