Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Validizace diagnostických metod u PTSD
Vágnerová, Anna ; Preiss, Marek (vedoucí práce) ; Heider, David (oponent)
Touto prací jsem se zapojila do již probíhajícího projektu Validizace nástrojů pro měření psychického traumatu v rámci činnosti Národního ústavu duševního zdraví - Validizace nástrojů pro měření psychického traumatu. Cílem této diplomové práce bylo sesbírat data od klinické populace s posttraumatickou stresovou poruchou a porovnat je s výsledky diagnostických metod u populace běžné (N=303). Výzkumný klinický soubor byl tvořen 31 respondenty, kteří byli na základě diagnostických kritérií pro udělení diagnózy PTSD dle DSM- 5 rozděleni do dvou výzkumných souborů - s pravděpodobnou diagnózou PTSD (N=17) a bez pravděpodobné diagnózy PTSD (N= 14). V této práci byly porovnávány výsledky 3 výzkumných souborů v metodě PTSD Checklist 5, která zjišťuje míru traumatizace, a v metodě Life Events Checklist-5, která zkoumá četnost prožitých traumatických událostí. Současně bylo provedeno měření depresivních a úzkostných symptomů všech participantů za účelem prověření konvergentní validity. Výsledky statistické analýzy ukázaly, že metoda PCL - 5 se prokázala jako validní. Soubor s pravděpodobnou diagnózou PTSD dosahoval statisticky signifikantně vyšších hodnot než soubor běžné populace, a to i ve výsledcích metod měřících míru úzkostnosti a depresivity. Soubor bez pravděpodobné diagnózy nedosahoval statisticky...
Životní plány dospívajících dívek, které opouští ústavní výchovu
Vágnerová, Anna ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je zmapovat postoje a životní očekávání dívek po odchodu z výchovného ústavu. V teoretické části jsou vysvětlené základní pojmy vztahující se k tématu ústavní výchovy, popsané časté důvody umístění do ústavu, princip fungování komplexního systému této formy náhradní péče, tato část se také zaměřuje na specifický vliv ústavní výchovy na vývoj jedince, strukturu výchovného ústavu a jeho řád. Dále zmiňuje poruchy chování, období dospívání a s ním spojené sebepojetí v této vývojové fázi a také vysvětluje pojem postoje. Praktická část práce se podrobněji zaměřuje na plány a ambice respondentek metodou polostrukturovaného rozhovoru. Následně byla provedena analýza dat pomocí metody otevřeného kódování a interpretace dat. Výzkumný vzorek tvoří 7 dívek, které se v dohledné době chystají opustit výchovnou instituci. Z analýzy dat vyplývají specifické kategorie plánů a postojů dívek, které jsou ve shodě s teoretickými poznatky uvedenými v první části práce. KLÍČOVÁ SLOVA výchovný ústav, dospívající dívky, životní plány, ústavní výchova

Viz též: podobná jména autorů
1 Vagnerová, Alexandra
1 Vagnerová, Anežka
9 Vágnerová, Alena
2 Vágnerová, Andrea
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.