Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Strategická komunikace témat udržitelné městské mobility
Běnek, Ondřej ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
| DP Strategická komunikace témat udržitelné městské mobility | Běnek Cílem diplomové práce je popsat a definovat typ, témata komunikace a dobrou praxi postupů a přístupů, které jsou efektivní při získávání podpory vůči udržitelné (zejména městské) dopravě v kontextu institucionální strategické komunikace v českých/evropských podmínkách. To vytváří vhodný teoretický rámec pro tvorbu strategií na úrovni samospráv a vkládá úředníkům, odborníkům a politikům do rukou nástroj, který jim umožní strategickou komunikaci efektivně využít pro zlepšování podmínek života ve městech. Teoretická část rozebírá funkci veřejného městského prostoru, zejména pak jeho dopravní funkci, představuje různé způsoby dopravy (automobilová, pěší, cyklistická, veřejná hromadná a jejich kombinace) a nabízí popis jejich vlivů na město a jeho obyvatele, také poukazuje na postupný vývoj dopravního režimu a diskutuje přístupy a politiky, které podporují udržitelné způsoby dopravy. Dále rozebírá obor strategické komunikace jako nástroje pro podporu udržitelné dopravy, zejména z institucionálního pohledu a popisuje komunikaci změny, zapojené stakeholdery a komunikovaná témata. Praktická část popisuje...
Strategický přístup luxusních módních značek k padělanému zboží
Kubů, Karolína ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Tato práce se zabývá strategickým přístupem luxusních módních značek k padělkům. Vlivem demokratizace luxusní módy, zrychlování módního kalendáře, rozmachu online nakupování a v neposlední řadě pandemie koronaviru dochází k normalizaci vlastnění i propagace padělků. Obchod s padělky představuje dlouhodobé riziko pro ekonomiku i společnost. Padělkový byznys může financovat organizovaný zločin a jeho produkce je škodlivá pro planetu i pracovníky v dodavatelském řetězci. Cílem této práce je zjistit, jak se s touto situací vyrovnávají značky - jaké nástroje a strategie využívají v boji proti padělkům. Teoretický úvod práce vysvětluje pojem luxus, popisuje různé formy padělání z právního hlediska, představuje negativní a pozitivní vlivy padělků a také doporučení, jak s nimi bojovat. Pro výzkum byla zvolena kvalitativní metoda, která umožňuje nahlížet na témata zevrubně a do hloubky a také prozkoumat, jak se k daným tématům přistupuje. S pomocí kritické analýzy diskurzu je hledána odpověď na otázku: Jaký je současný strategický přístup luxusních módních značek k padělanému zboží? Jsou představena zásadní témata, která jsou v kontextu padělků luxusní módy nejčastěji zmiňována médii. Zásadními aspekty v boji proti padělkům jsou komunikace se zákazníkem, kontrola dodavatelského řetězce, úzká spolupráce s...
Boj proti dezinformacím v České republice a Spolkové republice Německo
Čevela, Tomáš ; Handl, Vladimír (vedoucí práce) ; Lizcová, Zuzana (oponent)
Předložená práce se zabývá bojem České republiky a Spolkové republiky Německo s dezinformacemi. Vzniká na pozadí konvenčního válečného konfliktu, invaze Ruské federace na Ukrajinu. Ruská federace zároveň v rámci hybridní války využívá informačního prostoru k rozšiřování svého vlivu v Evropě. Práce porovnává prostředky a postup obou států při potírání dezinformací, konkrétně komparuje legislativní rámec obou států, jejich instituce a jejich mezinárodní spolupráci. Práce došla k závěru, že v mnoha aspektech Česká republika za Německem zaostává. Oba státy sice mají podobný přístup v zakládání resp. zmocňování státních institucí k boji proti dezinformacím a v mezinárodní spolupráci. Nicméně Česká republika na rozdíl od Německa zatím nemá účinnou legislativu, která by umožňovala dezinformace potírat a neinvestuje prostředky do občanského vzdělávání a do výzkumných projektů.
Rozbor komunikační strategie lokálních lihovarů za třetí republiky, přípěhy tří podnikatelů
Rieger, Matyáš ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Cílem práce je probádat zatím jen okrajově popsanou éru dobového marketingu a poskytnout odpověď na otázku, zda se v komunikaci směrem k zákazníkovi projevoval strach z nového třídního rozdělení. Vycházím z předpokladu, že se do komunikace firem a jednotlivých aspektů marketingu vždy promítá doba a pohled majitelů. Součástí výzkumu bude také objasnění čistě praktického procesu návrhů marketingových materiálů a výběru komunikačních kanálů, které se výrazně lišily od toho, jak je známe dnes.
The Changes of Church Communication in the Third Millennium: The Reform of Vatican Media and its Impacts in the Period of the Credibility Crisis
Zavadilová, Tereza ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Kočí, Martin (oponent) ; Franc, Jaroslav (oponent)
Tato práce se zabývá specifickou oblastí současné církevní komunikace: vatikánskou mediální reformou, která začala v roce 2015, dva roky po jmenování papeže Františka, jako součást postupné reformy celé římské kurie. Cílem této dosud nedokončené mediální reformy je zefektivnit technologicky a finančně vatikánská média (rozhlas, televizi, tiskovou kancelář, zpravodajský web Vatican News atd.), šířit poselství papeže Františka prostřednictvím nejmodernějších komunikačních kanálů, zaměstnávat více laiků namísto duchovních (prefekt Paolo Ruffini se roku 2018 stal prvním laikem, který kdy vedl vatikánský úřad) a dát hlas místním církvím ve světě. K mnoha posunům patřilo sjednocení médií, konvergence, digitalizace, využívání sociálních médií a více reciproční vztah s veřejností. Nicméně sekundárním cílem reformy bylo proměnit vatikánská média v transparentnější, důvěryhodnější a spolehlivější zdroj informací o církvi a víře - zejména v době "krize důvěryhodnosti" způsobené zneužíváním autority, moci, svědomí a sexuálním zneužíváním nezletilých a zranitelných dospělých. Práce dokládá, že reforma má kromě zjevné technologické stránky také tu obsahovou - např. cíl obnovit svou legitimitu a odpovědnost častějším a profesionálnějším medializováním tématu zneužívání jakéhokoli druhu. Polostrukturované...
NATO and the EU's strategic communication's cohesion from the perspective of the ritual model
Dušková, Lenka ; Karásek, Tomáš (vedoucí práce) ; Kučera, Tomáš (oponent)
Ústřední téma této diplomové práce představuje koheze strategické komunikace NATO a EU. Aspekt koheze je zde zkoumán v kontextu reakcí obou institucí na hybridní hrozby, a to jak z hlediska kvantitativního, tak kvalitativního. Práce sleduje komunikační kohezi v rámci odpovědí NATO a EU na anexi Krymu a následnou válku na Ukrajině, otravu Skripalových a instrumentalizaci migrace běloruským režimem. Empirické části práce předchází shrnutí současné akademické debaty o konceptu strategické komunikace a rovněž popis komunikačních systémů NATO a EU. Samotná analýza následně staví na obsáhlém datasetu zpráv NATO a EU o výše zmíněných událostech. Intrainstitucionální a interinstitucionální koheze je posuzována dle četností výskytu zpráv o daných případech a jejich načasování. Následná kvalitativní analýza se opírá o Careyho rituální pohled na komunikaci, na jehož základě jsou stanoveny výzkumné podotázky. Ty se zaměřují na to, zda strategická komunikace NATO a EU reflektuje jejich ústřední hodnoty, percepci hrozeb, narativy o očekáváném chování či zda obsahuje domněnky o sdíleném vnímání světa, poskytuje vize společné budoucnosti, odkazuje na společnou historickou zkušenost a v neposlední řadě, zda explicitně zdůrazňuje institucionální integritu a jednotu.
Propaganda jako forma komunikační strategie: kinematografie v Protektorátu Čechy a Morava
Gerstnerová, Dominika ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
V průběhu 20. století se film stal společenským fenoménem, proto netrvalo dlouho, než si svou cestu k filmu našla také politika, která filmový průmysl využívala za účelem ovlivnění veřejného mínění. Především historie totalitních režimů dokazuje, že jim filmy posloužily jako velmi mocný nástroj pro naplnění jejich propagandistických cílů. Tato diplomová práce se zabývá nacistickou filmovou propagandou v období druhé světové války, konkrétně pak vlivem nacistické propagandy na český hraný film v okupovaném Protektorátu Čechy a Morava. Propaganda měla pro nacistické Německo velký význam, neboť ideologie založená na vypjatém nacionalismu a rasové čistotě vyžadovala širokou základnu pro svou podporu a udržení moci. Cílem této práce je tedy najít a definovat propagandistické komunikační cíle v českém hraném filmu a určit konkrétní taktiky, jejichž prostřednictvím měly být tyto cíle naplněny. Problematika je zkoumána na pozadí filmů Kristián (1939), Tulák Macoun (1939), Pro kamaráda (1940), Těžký život dobrodruha (1941), Jan Cimbura (1941) a Prstýnek (1944), které pokrývají různé žánry a témata a zároveň časově zahrnují různá protektorátní období. Na téma propagandy je nahlíženo v kontextu strategické komunikace jakožto příbuzné, v dnešním měřítku až nadřazené komunikační disciplíny.
Strategická komunikace státu a dezinformace - komparativní studie České republiky a Estonské republiky
Doskočil, Ondřej ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Cílem práce je pomocí rozhovorů s vybranými odborníky z obou zkoumaných zemí - České republiky a Estonské republiky - nalézt poučení či lekce aplikovatelné pro český i estonský stát v oblastech dezinformací a strategické komunikace. Postupně v práci budeme hledat odpověď hned na několik zásadních otázek. Jak vnímají vybraní odborníci resilienci neboli odolnost České republiky i Estonské republiky vůči dezinformacím? Jaké konkrétní metody oba státy při boji s dezinformacemi používají? Mají praktické nebo teoretické vědomosti a dovednosti, které mohou být prospěšné pro druhý stát?
Nation branding blízkovýchodních států na příkladu Saúdské Arábie
Kolská, Martina ; Soukeník, Štěpán (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Změna image státu je komplexní proces, který vyžaduje dlouhodobé strategické úsilí. Státní značky jsou ovlivňovány širokými vnějšími vlivy, které mohou způsobovat i negativní image nebo stereotypizaci. V kontextu států se často hovoří o nation rebrandingu, který se snaží o redefinici obecně vnímané image. Image státu je nicméně velmi zakořeněná a není možné ji změnit jen marketingovými nástroji a komunikací a je třeba jasných změn a politických aktivit, které vytvoří silný komunikační základ pro tvorbu nation brandingové strategie. Státy, které mají obecně s reputací problém, mají často nedemokratické státní uspořádání a růst jejich značky bývá limitován. Blízký východ se často potýká s negativní image a stereotypizací. Zároveň ale věnuje nation brandingu velkou pozornost, úsilí a rozpočty. Saúdská Arábie svou nation rebrandingovou strategii zahájila představením dokumentu Vision 2030, který je plánem celkové společenské a ekonomické transformace země. Cílem práce je zjistit míru multidisciplinarity nation brandingu v kontextu Saúdské Arábie skrze kombinaci kvantitativní analýzy nation brandingových indexů a polostrukturovaných expertních rozhovorů. Nation branding Saúdské Arábie zaznamenal mírný růst, značnou profesionalizaci i první strategické úspěchy dokumentu Vision 2030. Práce nicméně...
Změna strategické komunikace hl.m. Prahy v oblasti cestovního ruchu v návaznosti na dopady overturismu a covidu-19
Kmentová, Lucie ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Cílem předložené diplomové práce bylo vyhledat a interpretovat klíčové prvky změny strategické komunikace hlavního města Prahy realizované prostřednictvím jeho oficiální organizace destinačního managementu Prague City Tourism, a. s., a analyzovat styl a směřování komunikace v letech 2016-2019, kdy sílila vlna overturismu nejen v české metropoli, ale také v celoevropském měřítku, a komunikaci po roce 2020, kdy vznikla nová Koncepce příjezdového cestovního ruchu hlavního města Prahy ve spolupráci s organizací destinačního managementu Prague City Tourism, a. s. Teoretická část se zabývá definicí strategické komunikace se specifickým zaměřením na turistický průmysl. Praktická část je zaměřena na příčiny, které vedly k rozhodnutí o změně strategické komunikace hlavního města Prahy v oblasti příjezdového cestovního ruchu, aby se stal udržitelným i do dalších let. Dále byly vyhodnoceny výsledky, kterých bylo dosaženo se spuštěním prvotních projektů, které mají vést ke stabilizaci domácího i zahraničního cestovního ruchu v hlavním městě Praha, aby z nich profitovali rezidenti, podnikatelské subjekty i samotné město jako celek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.