Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifické potřeby dítěte s onemocněním diabetes mellitus 1. typu v rámci povinné školní docházky
Polnická, Veronika ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce nazvaná Specifické potřeby dítěte s onemocněním diabetes mellitus 1. typu v rámci školní docházky, je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část se věnuje onemocnění diabetes mellitus. Dále především diabetu mellitu 1. typu a specifikům dětského diabetu. V praktické části jsem se zaměřila na zjišťování specifických potřeb dětí s onemocněním diabetes mellitus 1. typu, které navštěvují první stupeň základní školy. Informace pro výzkum byly získávány pomocí rozhovorů s rodiči těchto dětí. Předmětem zkoumání bylo také zjišťování míry spokojenosti rodičů s přístupem školy a také zda a co by si přáli na přístupu školy změnit. Dle odpovědí by všichni zaměstnanci školy měli vědět, že je dítě diabetik a umět mu pomoci při hypoglykemii. Dítě by mělo mít možnost seznámit s nemocí spolužáky, kdykoli reagovat na glykemii a v případě potřeby kontaktovat rodiče. Negativní zkušenost spojenou s diabetem si ze školního prostředí neslo 6 z 15 dětí. Stejný počet rodičů byl naopak s přístupem spokojen a nenašel nic co by si přál změnit. Rodiče by si přáli, aby byli učitelé více empatičtí a lépe edukováni. Jako didaktický výstup byla vypracována edukační přednáška pro zaměstnance školy k problematice vzdělávání dětí s DM1. KLÍČOVÁ SLOVA diabetes mellitus 1. typu, dítě s diabetem, hypoglykemie,...
Satisfaction of parents with inclusion of their child in physical education
Malambo, Chipo ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Spokojenost rodičů dětí e zdravotním postižením se začleněním do tělesné výchovy Cílem této práce bylo prozkoumat spokojenost rodičů dětí se zdravotním postižením s ohledem na začlenění do tělesné výchovy v České republice. V této práci byl použit průřezový výzkumný design. K měření spokojenosti byl použit průzkum Parent Pe Bailey, 2014). Dvacet sedm rodičů / zákonných zástupců dětí se zdravotním postižením, kte navštěvují tělesnou výchovu v běžných školách, dokončilo průzkum elektronicky V této studii bylo zjištěno, že ačkoli většina rodičů (51,8 %) byla spokojena s kvalifikací učitele tělesné výchovy, méně rodičů uvedlo, že byli spokojeni s komunikací, vztahem a zájmem učitele zná kontraindikace dítěte. Polovina rodičů (50 %), kteří uvedli, že během distanční výuky při pandemii 19 dostávali podporu při výuce, zůstala v této otázce neutrální. Určité rozdíly byly pozorovány u spokojenosti rodičů s inkluzí v tělesné výchově, když byly zohledněny , jako je pohlaví rodiče a zda dítě chodí do školy ve spádové škole. Závěr: Tyto výsledky naznačují, že učitelé tělesné výchovy a vedoucí pracovníci škol by měli při rozhodování o lepších inkluzivních hodinách tělesné výchovy pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami zohlednit spokojenost rodičů. Roli v tom, jak rodiče vnímají inkluzivní tělesnou výchovu, by...
Komunikace s rodiči o speciálních potřebách jejich dětí v MŠ
PRCHALOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá pedagogickou diagnostikou prováděnou v běžných mateřských školách, a okamžikem, kdy učitelka nabude podezření, že vývoj některého z dětí se odchyluje od normy. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. V teoretické části bylo cílem vymezení základních pojmů týkajících se tématu práce - především pedagogická diagnostika, pedagogická komunikace. Ve výzkumné části popisuji, jak učitelky mateřských škol provádějí pedagogickou diagnostiku, a jak o případném podezření na odchylný vývoj dítěte komunikují s jeho rodiči.
Podpora prosociálního chování u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a s problémovým chováním ve školní družině
Truksa, Lukáš ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
TITLE: Development and promotion of prosocial behavior in children with special needs in the after school childcare AUTHOR: Lukáš Truksa DEPARTMENT: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze. SUPERVISOR: prof. PaedDr. Stanislav Bendl, PhD. ABSTRACT: This thesis deals with prosocial behavior, the circumstances of its occurrence in children of primary school for children with special educational needs. It is a description of the term of prosocial behavior and briefly shows the history of the education of children with disabilities. The work also describes the school environment of the above-mentioned school, the types of handicap of individual children and describes the situations during which prosocial behavior occurs. In the end, the author tries to combine the findings of prosocial behavior and the history of children's education with their own experience and observation. It presents here its view of the factors that lead to prosocial behavior. KEYWORDS: prosocial behavior, children, special needs, after school childcare
Práce začínajícího asistenta pedagoga u žáka s odlišným mateřským jazykem
Machová, Sára ; Horáčková, Klára (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Záměrem teoretické části je vystihnout vztah učitel - asistent - žák cizinec v učebním procesu. V jednotlivých kapitolách popisuji vymezení jejich kompetencí, úskalí jejich spolupráce, ale i osobnostní předpoklady asistenta pedagoga a pokouším se i vystihnout vztah mezi ním a žákem, kterému asistuje. Práce volně pokračuje shrnutím speciálních potřeb žáka cizince, specifický úhel vnímání jeho postavení mezi spolužáky a vhodné formy pro práci s ním. Teoretická část se v závěrečné fázi věnuje i tzv. kulturně nezatíženým metodám, na které navazuje praktická část. V praktické části může čtenář sledovat experiment využívající metodu konceptuálního učení, která bude na malém vzorku žáků ilustrovat vliv výuky matematických pojmů pomocí jazyka, který není kulturně zatížen a srovnává tak možnosti všech žáků. Výsledky této případové studie prokázaly pozitivní vliv metody nejen na výsledky žáků v konkrétních učebních oblastech, ale podpořili také jejich sebevědomí a autonomii. KLÍČOVÁ SLOVA Kulturně nezatížené metody, pojmové vyučování, asistent pedagoga, předsudky, kompetence, osobnost, žák s odlišným mateřským jazykem, inkluzivní vzdělávání, autonomie, spolupráce, specifické potřeby
Osobní asistence a asistent na základní škole
Galambová, Monika ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá integrací žáků se speciálními potřebami a přizpůsobením školní výuky. Zdůrazňuji profesi asistenta pedagoga, která by bez integrace těchto žáků do běžných škol nikdy nevznikla a profesi osobního asistenta, kteří také působí na základní škole, ale nejsou však pedagogickým personálem. Práce poukazuje na klady a zápory, které přináší profese pomáhajícího. Jaké nebezpečí mohou zaměstnance postihnout, jaké jsou práva a povinnosti asistenta pedagoga a zároveň jasně vyjadřuje rozdíly mezi osobním asistentem a asistentem pedagoga. Do jakého rezortu patří, jak jsou finančně ohodnoceny, jaká kvalifikace musí být pro danou profesi. K danému tématu není dostatek literatury a studií. Práce proto vychází z různých zdrojů a názorů pracovníků. Profese asistent pedagoga se dále rozvíjí a zdokonaluje se ruku v ruce se speciální pedagogikou a začleňováním dětí se speciálními potřebami do běžné společnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.