Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Transformace pobytových zařízení pro osoby s mentálním postižením
JEŽKOVÁ, Blanka
Tématem bakalářské práce je transformace pobytových zařízení pro osoby se zdravotním postižením. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje historický vývoj sociálních služeb, zejména na našem území. Dále je zde definována mentální retardace a její klasifikace. Tato část se věnuje také vzniku speciální pedagogiky. V neposlední řadě jsou zde kapitoly zabývající se samotnou transformací pobytových zařízení sociálních služeb a legislativními ustanoveními, které jsou s tímto procesem spojeny. Velká část je zde věnována Standardům kvality sociálních služeb, které jsou přílohou č. 2 Vyhlášky 505/2006 Sb., prováděcího předpisu k zákonu č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Cílem praktické části je zjistit, zda je péče v pobytových zařízeních pro osoby s mentálním postižením adekvátní a jak moc se během transformace změnila. Dalším cílem je zjistit, jak se změnilo vzdělávání zaměstnanců i klientů těchto služeb a jakou roli měli dříve a jakou mají dnes speciální pedagogové. Sběr dat proběhl pomocí polostrukturovaných rozhovorů a pozorování.
Preventivně-výchovná péče pro děti, žáky a studenty s rizikem vzniku a vývoje poruch chování
STROHMEROVÁ, Kristýna
Ve své bakalářské práci se zabývám preventivně-výchovnou péčí pro děti, žáky a studenty s rizikem vzniku a vývoje poruch chování. Teoretická část práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole vysvětluji pojem speciální pedagogika. Na to navazuje kapitola, ve které se podrobněji věnuji poruchám chování, kterými se zabývá speciálně pedagogická disciplína etopedie. Ve třetí kapitole představuji jednotlivá zařízení, která se věnují preventivně výchovné péči. V závěrečné kapitole se dopodrobna věnuji střediskám výchovné péče. V praktické části jsem si zvolila dva cíle. Nejprve jsem zjistila, jakým způsobem jsou ve střediscích výchovné péče poskytovány diagnostické, preventivně výchovné a poradenské služby. Druhým cílem bylo zmapování moderních trendů v těchto službách. Pro své šetření jsem zvolila kvalitativní výzkum, metodu dotazování, techniku polostrukturovaného rozhovoru. Pro vyhodnocení dat jsem zvolila myšlenkové mapy, z rozhovorů jsem vyčlenila celkem 8 jednotlivých kategorií, které jsem znázornila pomocí myšlenkových map a dále detailněji rozebrala. Výzkumným souborem byli zaměstnanci vybraných středisek. Práce nabízí ucelený pohled na způsob poskytování diagnostických, preventivně výchovných a poradenských služeb ve střediskách výchovné péče v Kraji Vysočina. Dále jsou v práci zmapovány moderní trendy v této oblasti a jejich aplikace ve střediskách. Bakalářská práce a její výsledky mohou přinést ucelený pohled na poskytování diagnostických, preventivně výchovných a poradenských služeb ve střediskách výchovné péče v kraji Vysočina. Tato práce je přínosná pro rodiče dětí, pedagogické pracovníky nebo pro dospívající. Dále může být přínosem pro další pracovníky středisek výchovné péče.
Strategie rozvoje vybrané školy
Kočová, Karolína ; Hubert, Vlastimil (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na oblast strategického managementu vybrané vzdělávací organizace, kterou je odborné učiliště. V teoretické části diplomové práce je věnována pozornost teoretickým východiskům, tedy oblasti vzdělávání, managementu v širším kontextu a strategickému managementu se specifiky ve vzdělávání. Diplomová práce se dále zaměřuje na vybranou vzdělávací organizaci a její charakteristiky, a obecná specifika speciálních škol. Ve výzkumné části je analyzován současný stav managementu organizace a s využitím rozhovorů a dotazníkového šetření jsou zjišťovány informace vedoucí k naplnění cíle diplomové práce, a to k sestavení strategie rozvoje vybrané organizace. Cílem diplomové práce je zpracování návrhu strategie rozvoje vybrané školy, a to na základě analýzy současného stavu řízení školy s využitím výstupů dotazníkového šetření a rozhovorů a ve vazbě na strategické dokumenty vzdělávací politiky České republiky včetně využití výsledků projektů zpracovaných na národní úrovni ke zkoumané problematice. Stěžejním krokem pro vytvoření strategického plánu je zjištění klimatu školy na základě dotazníků a rozhovoru, SWOT analýza, obsahová analýza dokumentů školy, včetně analýzy hodnocení školy Českou školní inspekcí.
Didaktické prostředky Výchovy ke zdraví na praktických školách dvouletých
Široká, Magdaléna ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na výukové materiály výchovy ke zdraví používané na praktických školách dvouletých. Cílem práce bylo navrhnout pracovní listy ve třech úrovních obtížnosti, které by se daly použít ve výuce. V práci bylo využito kvalitativní šetření. Prezentace a pracovní listy byly navrženy po analýze Rámcového vzdělávacího programu praktických škol dvouletých. Dílčím cílem práce bylo pomocí rozhovorů s vyučujícími zmapovat výukové materiály výchovy ke zdraví, které pro svou výuku používají, a zjistit, jak hodnotí předložené pracovní listy a zda jsou pro ně využitelné v pedagogické praxi. Výsledkem práce je návrh pěti vyučovacích hodin na téma Zdravý životní styl s prezentací a pracovními listy ve třech úrovních obtížnosti. Pracovní listy jsou upravené podle hodnocení vyučujících, kterým byly pracovní listy předloženy. Pracovní listy i prezentace byly hodnoceny kladně, ale přesto bylo potřeba je částečně upravit, aby naplňovaly očekávání vyučujících. V příloze jsou předloženy upravené pracovní listy, které je možné využít v praxi praktických škol dvouletých.
Komparace přístupů k osobám se zdravotním postižením ve frankistickém Španělsku a socialistickém Československu
Wudiová, Markéta ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce porovnává postavení osob s postižením ve dvou nedemokratických režimech 20. století, konkrétně frankistickém Španělsku a socialistickém Československu. Analyzovány jsou postoje jednotlivých režimů a učiněné státní iniciativy v oblasti péče o osoby se zdravotním postižením. Popsány jsou také možnosti rozvoje jednotlivých organizací a jejich činnost. Práce je dále zaměřena na dvě oblasti života člověka s postižením - vzdělávání a zaměstnání. Představené poznatky jsou zasazeny do historického kontextu jednotlivých zemí. Použitou metodou je rozbor a interpretace legislativy, státních dokumentů a odborných publikací. Komparace představuje společné rysy v oblasti péče o osoby se zdravotním postižením, jakými jsou nedostatečný zájem o problematiku, snaha o sjednocení organizací na podporu osob s postižením a jejich kontrola. V obou státech se ustanovilo segregované vzdělávání osob s postižením. Zaměstnání osob s postižením se odvíjelo od podoby ekonomického zřízení. Chráněné zaměstnávání v Československu zprostředkovával Svaz invalidů. Ve Španělsku zásadní roli hrála organizace ONCE, která zprostředkovala zaměstnání pro osoby se zrakovým postižením. Rozdílný je v definovaných státech především mezinárodní kontext a vliv církevních institucí na podobu přístupu k osobám s postižením....
Specifika výchovy a vzdělání nadaného dítěte
Tesařová, Monika ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Husitská teologická fakulta BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Specifika vzdělání a výchovy nadaného dítěte Vedoucí práce: Autor: PhDr. Hana Dvořáčková Monika Tesařová Praha 2012 CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE Hussite Theological Faculty BACHELOR THEIS Specific training and education of gifted children The work supervisor: Autor: PhDr. Hana Dvořáčková Monika Tesarova Prague 2012 Děkuji PhDr. Haně Dvořáčkové za její podněty a rady, které mi jako vedoucí mé bakalářské práce poskytovala při jejím zpracovávání. Prohlašuji, že jsem tuto bakalářskou práci s názvem Specifika vzdělání a výchovy nadaného dítěte vypracovala samostatně a s použitím citovaných pramenů, literatury a dalších odborných zdrojů. V Praze dne 16. 4. 2012 podpis ……………………………. Anotace Tato práce podává v teoretické části informace o specifikách vzdělávání nadaných dětí v České republice. Obsahuje souhrn informací o historii, edukaci, přístupu i legislativě. Její praktická část je tvořena dotazníkem určeným široké veřejnosti a následně interpretuje jeho výsledky, názory a informovanost o nadaných dětech. Annotation The theoretical part of this thesis provides us about specifics of the education of gifted children in the Czech republic. Contains a summary of the history, education, legislation and access. The practical part of this thesis...
Poruchy příjmu potravy
Loudová, Libuše ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tématem bakalářské práce je obecné pojednání o multifaktoriálních příčinách poruch příjmu potravy v kontextu současných sociokulturních determinantů, se zaměřením na děti a mladistvé. Teoretickými východisky práce jsou v jejím úvodu obecná pojednání o možných příčinách vzniku, výskytu, průběh, prognóze a diagnostických kritérií poruch příjmu potravy, s odkazem na mladší školní a mladistvý věk. Stěžejním tématem bakalářské práce je pak dotazníkové šetření z oblasti znalostí, schopností rozpoznání, intervence, obecných postojů k problematice a realizace primární prevence poruch příjmu potravy pedagogického sboru druhého stupně běžné základní školy. Uvedení statistických dat za období posledních pěti let v souvislosti s nárůstem výskytu a hospitalizace pacientů dětského a mladistvého věku s poruchami příjmu potravy na dětské psychiatrické klinice a výskyt těchto poruch v kombinaci s duální diagnózou, je dílčím cílem práce. V práci bude použita komparativní metoda a dotazníkové šetření.
Odrazy myšlenek na podporu dětí s postižením v díle profesora Čády a jeho přesah do současné speciální pedagogiky
Požárová, Michaela ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Titzl, Boris (oponent)
Cílem práce je zjištění míry přínosu významné osobnosti profesora Františka Čády pro formování české speciální pedagogiky v kontextu 20. století s přesahem do současnosti. Snahou je na základě zpracovaných archivních materiálů ukázat osobní život Františka Čády, jeho veřejnou činnost a význam pro vývoj české speciální pedagogiky. Východisko práce tvoří materiály vzniklé z činnosti Františka Čády, korespondence, memoárová literatura, dějiny a dosavadní poznatky vydané literatury z oboru pedopsychologie. V neposlední řadě práce využívá i vzpomínek syna Františka Čády.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.