Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Předškolní vzdělávání a tendence jeho vývoje
Sládková, Marie ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Rigorózní práce se zabývá vývojem předškolního vzdělávání v České republice se zaměřením na časové období školních roků 2005/2006 - 2015/2016. Toto období bylo zvoleno z důvodu, že záměrem autorky bylo posoudit delší časové období na základě údajů ve výročních zprávách ČŠI. V době tvorby práce byla dostupná výroční zpráva za poslední uvedený školní rok. Cílem je identifikovat a vyhodnotit tendence v předškolním vzdělávání s vymezením daného časového rozmezí. Text je rozdělen do několika částí, kdy se zabývá předškolním vzděláváním v ČR. V teoretické části práce nastiňuje vývoj předškolních institucí a vnější podmínky předškolního vzdělávání. Popisuje stav jednotlivých segmentů, které jsou součástí předškolního vzdělávání. Přináší analýzu kurikulárních dokumentů, zmiňuje se o současné situaci v odborné přípravě předškolních pedagogů a udává tendence v této oblasti. Další oblast je věnována náhledu na předškolní vzdělávání v některých evropských zemích. V důsledku toho, že se ve výzkumné části práce věnuje ředitelům škol, je nabídnut pohled na specifiku výkonu této funkce. Jelikož práce nabízí analýzu výročních zpráv ČŠI, text pojednává o jejich významu a o činnosti ČŠI. Výzkumná část se zabývá komparativní analýzou dat získaných z výročních zpráv ČŠI za období deseti školních roků se zaměřením na...
Kultura školy a školský management
Nechvátalová, Veronika ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Tématem bakalářské práce je kultura školy a školský management. Cílem bakalářské práce je analýza kultury v mateřské škole, identifikace jejích jednotlivých prvků, popis jejích projevů a komparace názorů učitelů a rodičů. Práce je dělena na dvě části. Teoretická část je rešerší dostupných materiálů a odborné literatury a je zaměřena na kulturu školy, její části, funkce, management a komunikaci školy. V závěru práce komparuji názory učitelů mateřských škol a rodičů, jejichž děti mateřskou školu navštěvují. Výstupem je popis rozdílů a možné příčiny těchto rozdílů. Metodou výzkumného šetření je dotazník, který byl rozeslán po internetu. Je zaměřen na skutečnosti, které ve školách rodiče a učitelé oceňují, jak hodnotí svou školu z hlediska inovativnosti, vztahů mezi subjekty vzdělávání, propagace a prezentace, vizuální stránky školy, nabídky akcí a kroužků pro děti i rodiče a podobně. Tyto skutečnosti jsou děleny dle odpovědí rodičů a učitelů zvlášť. Jsou také komentovány z hlediska umístění škol v České republice. Obě zkoumané skupiny se ve výsledcích shodují, ale někdy také rozcházejí. Rozcházejí se zejména ve využívání inovativností ve školách. Shodují se hlavně v důležitosti osoby učitele a v kladení důrazu na program a akce, které jsou připravované pro děti.
Faktory ovlivňující postoje žáků 2. stupně ZŠ ke zdravému životnímu stylu
Kubíková, Martina ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji žáků 2. stupně ZŠ ke zdravému životnímu stylu. Snaží se odpovědět na otázku Jaké z nabídnutých faktorů jsou pro tuto cílovou skupinu nejvíce zajímavé a působí tudíž nejvíce motivačně? Práce rovněž odhaluje osobní i společenský život dospívajících a jejich vlastní názory na zdraví člověka v dnešní době. Výzkumným nástrojem je dotazníkové šetření distribuované na dvou odlišných a na sobě nezávislých základních školách. Přináší hlubší sondu do názorové roviny dospívajících a zároveň odhaluje jejich každodenní návyky trávení volného času. V závěru práce je navrhnuta alternativní nabídka vzdělávacích aktivit, která může doplnit nastávající nabídku, která se dnes na školách realizuje. KLÍČOVÁSLOVA Zdraví, životní styl, rodina, pohybové návyky, školní prostředí, mediální tlak, volnočasové aktivity
Motivace a hodnotová orientace žáků 2. st. ZŠ
VOKATÁ, Markéta
Předložená diplomová práce se věnuje motivaci dospívajících dětí, zejména ke školní práci a dále hodnotám, které uznávají. V teoretické části jsou popsány nejrůznější motivační činitele, které mají na žáky tohoto věku vliv. Následující kapitoly pojednávají o hodnotách, jejich významu a klasifikaci, nastiňují úlohu školy. Výzkumná část přináší informace o motivech žáků nejen k práci ve výuce, ale i o jejich aktuálních hodnotách a postojích, o jejich životních cílech a o souvislostech mezi nimi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.