Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Svoboda slova 2.0 - pojetí svobody slova u současných českých novinářů
Ostrá, Alžběta ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Magisterská práce nazvaná Svoboda slova 2.0 - pojetí svobody slova u současných českých novinářů se zabývá aktuálním pojetí fenoménu svobody slova v českém mediálním prostředí, konkrétně v oblasti periodického tisku. Kontext svobody slova práce zkoumá sociologického a filozofického pohledu, právního řádu, jenž svobodu projevu českých médiích reguluje. Důraz je kladen na roli tisku v cké společnosti a potřebu svobody slova pro její správné fungování. Nejsou opomenuty ani vlivy zasahující do novinářské autonomie a fenomén autocenzury jako významné restrikce omezující novinářskou svobodu projevu. Práce nabízí aktuální stav svobody slova dle neziskových organizací Freedom House a Reporters Without Borders a zaměřuje se i na nedávné kauzy spojené s ovlivňováním mediálního obsahu ze strany vlastníků České republice. Provedený výzkum předkládá názory 10 etablovaných českých novinářů a potvrzuje předpoklady řady zahraničních studií, tj. že významnými omezujícími slova jsou především ekonomické subjekty jako inzerenti či mediální partneři, a také sami novináři vlastní autoregulací.
Zobrazování dětí v reklamách: problematické aspekty
MATĚJKOVÁ, Michaela
Tématem bakalářské práce je reklama zobrazující děti a způsob její regulace. Teoretická část obsahuje definici reklamy, její historii a prostředky. Práce se zabývá jak právní regulací České republiky, tak současnými samoregulačními mechanismy, tzv. etickou samoregulací. Nabízí pohled na principy fungování institucí, které se regulací zabývají. Práce rovněž definuje pojem dítě, nastíní vliv reklam a mediální obraz dětí v nich vystupujících. Bakalářská práce si dává za cíl vytvořit na jednom místě souhrn norem, pravidel a mechanismů, které se zabývají zobrazováním dětí v reklamách. Jedná se o regulační mechanismy využívané v České republice a dalších vybraných zemích. Praktická část obsahuje konkrétní případy nevhodných či zakázaných reklam a několik vybraných reklam, na které byly aplikovány dané mechanismy. V závěru práce je zhodnocena propracovanost regulace reklamy v České republice a jsou jmenovány příklady vyhovujících reklam, které jsou nezávadné a zároveň zajímavé.
Reklama na alkohol
Trkovská, Jana ; Vošahlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje reklamě na alkohol. Alkohol je nejrozšířenější návykovou látkou na světě, jejíž konzumace je ve většině států světa dovolena, případně omezena pouze věkem konzumentů. Konzumaci alkoholu v dnešní době nelze regulovat ani zakazovat, alkohol se stal běžnou součástí většiny lidských životů. Vzhledem k vědomí nebezpečnosti alkoholu, je zde snaha regulovat alespoň reklamu na alkohol. Cílem této práce bylo podat ucelený obraz reklamy na alkohol, především její regulace, a to regulace zákonné i samoregulace. Práce se věnuje nejprve reklamě jako takové, její regulaci v průběhu doby a jakým způsobem je regulována v současné době. Poté se práce zaměřuje na úpravu reklamy na alkohol, její zákonnou úpravu a vývoj této úpravy a na regulaci prostřednictvím Rady pro reklamu a vývoj této samoregulace. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na zhodnocení reklamy na alkohol v průběhu věku, kdy na základě analýzy reklamních aktivit Plzeňského Prazdroje, jako vybraného zástupce pro alkoholický průmysl, bylo zjištěno, že reklama během 20. století nezohledňovala zákonnou regulaci reklamy, neboť tato byla v danou dobu velmi omezená, naopak se soustředila na všechny moderní prostředky tehdejší reklamy. Závěrečná kapitola analyzuje rozhodnutí Arbitrážní komise Rady pro reklamu a přináší zjištění, jaké...
Ochrana osobnosti v kontinentálním pojetí a common law
Ondřejová, Eva ; Švestka, Jiří (vedoucí práce) ; Elischer, David (oponent) ; Vychopeň, Martin (oponent)
Se vzrůstajícími globálními zásahy do osobnostních práv je nutné znát i úpravy rozdílných států, zejména ze systému angloamerického, neboť dopady těchto zásahů lze pociťovat v domácím prostředí, ale vymahatelnost bude nastávat v právních řádech cizích států. Konečně prostřednictvím rozhodnutí Evropského soudu pro lidská práva se tyto systémy začínají prolínat i v oblasti ochrany osobnostních práv a prvky common law se dostávají do právních řádů a judikatury kontinentálního práva, včetně České republiky. Disertační práce představuje komplexní úvod do problematiky ochrany osobnosti v systémech common law, zejména v právu anglickém, zemí Commonwealthu, USA a Kanady, která doposud nebyla zpracována pro potřeby české odborné veřejnosti. Práce přináší teoretickou koncepci institutu ochrany osobnosti v common law a její základy pro potřeby vysvětlení rozdílů zkoumaných systémů. Danou problematiku uvádí na klíčové judikatuře, vedoucí k ukotvení principů common law. Práce pracuje s aktuálními případy a problémy, které právní řády řeší v 21. století.
Etická regulace reklamy
Mackovičová, Michaela ; Rozehnal, Aleš (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Etická regulace reklamy Abstrakt Diplomová práce pojednává o problematice regulace etických prvků reklamy. Kromě regulace zákony, která ochraňuje nejdůležitější zájmy společnosti, které mohou být reklamou porušeny, hraje v dnešní době významnou roly regulace stojící mimo právní předpisy. Cílem této práce je analyzovat současný stav této takzvané samoregulace reklamy v České republice a pomocí aplikace na jednotlivé případy reklam zhodnotit, jestli jsou stávající mechanizmy regulace etického prvku v reklamě dostačující. Práce se skládá ze čtyř kapitol. V první kapitole je definován pojem reklama jako sociální fenomén na pozadí marketingové praxe. Důraz je kladen i na různé definice pojmu, které se objevují jak v národních, tak v evropských právních předpisech. Následující kapitola se věnuje vymezení pojmu etiky, jako teorie morálky, nebo právně relevantního pojmu dobré mravy. Třetí kapitola po krátkém nastínění právní regulace reklamy detailně analyzuje nejvýznamnější samoregulační orgán v České republice - Radu pro reklamu a jeho rozhodovací praxi. Na konkrétních případech, které byli předmětem řízení před tímto orgánem práce ilustruje, jaké etické zájmy jsou chráněny etickým kodexem Rady pro reklamu a detailněji pojednává o oblastech jako je reklama na alkohol nebo reklama cílena na děti. V poslední částí...
Nastavování etických norem pro česká média na stránkách tisku po revoluci a o 20 let později
Šrajbrová, Markéta ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Hájek, Roman (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je popsat, jak se v letech 1990 až 1992, tedy bezprostředně po sametové revoluci, a o dvacet let později, v letech 2010 až 2012, nastavovaly etické normy novinářské práce a jak sama média kontrolovala jejich dodržování. Práci tvoří teoretická část, popisující porevoluční vývoj novinářské etiky v českém prostředí a základní eticky sporné otázky, a empirická část sestávající z vlastní analýzy. Kvalitativní interpretativní metodou byly analyzovány texty zabývající se novinářskými etickými normami publikované v průběhu obou zmiňovaných období v týdenících Respekt a Reflex a denících Mladá fronta, respektive Mladá fronta Dnes, a Rudé právo, respektive Právo. Obě období byla analyzována zvlášť. Výstupy obou analýz byly následně porovnány, aby mohl být popsán posun v náhledu českých médií na jednotlivé etické normy novinářské práce, míra sebereflexe médií a postoj novinářů k samoregulaci. Pro získání představy o tom, jaké etické oblasti považuje za nejproblematičtější publikum, byly v samostatné kapitole kvantitativní metodou analyzovány podněty ke Komisi pro etiku při Syndikátu novinářů ČR.
Srovnání stavu public affairs v České republice a Velké Británii
Bergerová, Sabina ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Práce navazuje na vůbec první výzkumy zaměřené na stav public affairs (PA) v českém prostředí a na jeho srovnání se sousedními zeměmi a přináší tak komparaci stavu PA v ČR se stavem ve vyspělé západní demokracii na příkladu Velké Británie. Srovnání je provedeno na základě vývoje státních regulací. Regulatorní rámec je pak rovněž doplněn o vhled do fungování samoregulace. Na základě tohoto postupu je mezi stavem public affairs v obou zemích identifikována řada rozdílů a podobností - mezi nejdůležitější podobnosti patří následující: obě země (1) se vznikem samostatného zákona intenzivně zabývaly až ve velmi nedávných letech; (2) se rozhodly řešit problém nedostatečné transparentnosti návrhem na zavedení povinného registru, který by měl být veřejnosti přístupný online; (3) mimo regulaci aktivit odvětví kladou důraz rovněž na regulaci lobbovaných; (4) jako potenciální problém vyzdvihují efekt otáčivých dveří; (5) nedokázaly zajistit schválení podoby zákona tak, jak byl původně navržen; (6) v současné době pozbývají efektivní zákonnou úpravu public affairs. Mezi nejpodstatnějšími identifikovanými rozdíly mezi Českou republikou a Spojeným královstvím jsou pak: (1) orgán gestora (2) spektrum stakeholderů oslovených před tvorbou doporučení pro podobu zákona a (3) parametry navrhovaného registru.
Samoregulace žurnalistiky v internetovém prostoru se zaměřením na hlavní české zpravodajské servery
Ciborová, Kateřina ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Javůrek, Adam (oponent)
Autorka se v práci zaměřuje na etické kodexy českých zpravodajských serverů. Práce vysvětluje pojmy jako etika, morálka, regulace a samoregulace. Nastiňuje, jaké nové možnosti se internetové žurnalistice oproti té tradiční otevírají a jakých hojně využívá. Hlavním poselstvím práce jsou však etické kodexy zpravodajských portálů, jejich znění, původ, shody, rozdíly, klady a nedostatky. Autorka pro potřebu této práce také vytvořila dotazník pro šéfredaktory online deníků, ve kterém nastínila základní etické problémy internetové žurnalistiky. Šéfredaktoři se k modelovým situacím vyjádřili, prozradili svůj názor a odhadli, jak by se pravděpodobně v dané situaci zachovali. Velký důraz je kladen především na opravu nepravdivé informace, zdrojování a s ním spojené odkazování, využívání sociálních sítí jako zdroj informací a uveřejňování a publikování fotografií, které zachycují bolest, utrpení a smrt.
Zpravodajství TV Nova optikou kodexu ČT, se zaměřením na zobrazovaní násilí, drastických záběrů a obětí v reportážních příspěvcích
Štěrbová, Lucie ; Šmíd, Milan (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je analýza hlavní večerní zpravodajské relace TV Nova a posouzení toho, zda příspěvky v ní obsažené obstojí v konfrontaci s Kodexem České televize. Ještě předtím ale pojednává o vývoji mediální etiky a samoregulace obecně, vysvětluje pojem mediální etika, stručně informuje o období, kdy byla média omezována ze strany státu a církve. Další část poté pojednává o vývoji samoregulace ve vybraných státech - ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska, Německu a Slovensku. Další část je potom už zaměřena na vývoj samoregulace žurnalistiky v České republice po roce 1989, včetně vzniku a fungování Syndikátu novinářů, Etického kodexu, vývoje samoregulačních principů u vybraných soukromých médií. Obsáhlá kapitola je také věnována vzniku, vývoji a aktuální podobě Kodexu ČT. Pomyslným přechodem mezi teoretickou a praktickou částí jsou kapitoly týkající se specifik televizního zpravodajství a následně konkrétně zpravodajství TV Nova a komparace mezi zpravodajstvím TV Nova a zpravodajstvím České televize. Závěrečná část práce pak zkoumá eticky sporné momenty z minulosti, hodnotí zpravodajství TV Nova z hlediska etických standardů nastavených Kodexem ČT a v případě pochybení se věnuje popisu jednotlivých případů a určení nejfrekventovanější prohřešků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.