Název:
Zobrazování dětí v reklamách: problematické aspekty
Autoři:
MATĚJKOVÁ, Michaela Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem bakalářské práce je reklama zobrazující děti a způsob její regulace. Teoretická část obsahuje definici reklamy, její historii a prostředky. Práce se zabývá jak právní regulací České republiky, tak současnými samoregulačními mechanismy, tzv. etickou samoregulací. Nabízí pohled na principy fungování institucí, které se regulací zabývají. Práce rovněž definuje pojem dítě, nastíní vliv reklam a mediální obraz dětí v nich vystupujících. Bakalářská práce si dává za cíl vytvořit na jednom místě souhrn norem, pravidel a mechanismů, které se zabývají zobrazováním dětí v reklamách. Jedná se o regulační mechanismy využívané v České republice a dalších vybraných zemích. Praktická část obsahuje konkrétní případy nevhodných či zakázaných reklam a několik vybraných reklam, na které byly aplikovány dané mechanismy. V závěru práce je zhodnocena propracovanost regulace reklamy v České republice a jsou jmenovány příklady vyhovujících reklam, které jsou nezávadné a zároveň zajímavé. The topic of the bachelor thesis is an advertisement which shows children. It also covers ways how this kind of advertisement is restricted. The theoretical part describes what an advertisement is, its history and instruments. The paper deals with legal regulation of advertising in the Czech Republic and with current self-regulation mechanisms, in other words with ethical self-regulation. It views operations of the institutions that deal with these regulations. The paper defines who a child is. It covers the influence of advertisements and the media image of children who act in them. The aim of the paper is to create a set of standards, regulations and mechanisms which describe showing children in advertisements. Those are regulation mechanisms which are used in the Czech Republic and other selected countries. The practical part contains particular cases of inappropriate or banned advertisements and several selected advertisements on which were the above-mentioned mechanisms applied. Finally, the regulation of Czech advertisements is evaluated. The paper states the suitable advertisements which are harmless and interesting.
Klíčová slova:
děti a reklama; etický kodex; média; právo; regulace reklamy; reklama; samoregulace; advertisement; children; ethics; law; media; regulation; self-regulation Citace: MATĚJKOVÁ, Michaela. Zobrazování dětí v reklamách: problematické aspekty. České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/47699