Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přístup Bushovy administrativy k otázce iránského jaderného programu: od teorie k praxi
Štěpánková, Jitka ; Bečka, Jan (vedoucí práce) ; Raška, Francis (oponent)
Íránský jaderný program představuje problém již mnoho let. Ačkoliv režim v Teheránu formálně nepřiznal, že usiluje o vytvoření jaderné zbraně, a toto nařčení popírá, mezinárodní společenství z postupu íránské vlády usoudilo, že snaha získat jadernou zbraň je opravdu jejím cílem. Spojené státy americké zareagovaly na vývoj íránského programu a snažily se jej buď omezit, nebo zastavit úplně. Bushova administrativa nebyla v tomto ohledu výjimkou. Ač se v průběhu let 2001 - 2009 v přístupu k Teheránu mnohé změnilo, jaderný program nadále postupoval a dodnes představuje velké nebezpečí. Otázku, jak nejefektivněji přistupovat k režimu a docílit toho, aby Írán nukleární zbraň nezískal, si kladli nejen američtí politici, ale i badatelé, odborníci a analytici. Tato práce porovnává koncepty navrhované akademickou komunitou s reálnou politikou praktikovanou Bushovou administrativou a zjišťuje, že se oba postupy poměrně lišily. Zatímco převážná část akademiků doporučovala administrativě ustoupit od ekonomických sankcí a agresivní rétoriky operující s možností vojenského zásahu, americká vláda sankce proti režimu naopak zpřísňovala a dále zvažovala možnosti intervence. Jelikož Írán nadále pokračuje ve svém programu, dá se usoudit, že přístup nedosáhl zamýšlených výsledků. Přinesl ovšem alespoň dílčí pozitivní...
Uplatnění osobnostního zřetele ředitele školy v oblasti vedení lidí
Hassmanová, Lucie ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Závěrečná práce se zabývá deskripcí, do jaké míry se v současné školské praxi uplatňuje zřetel k osobnostním kvalitám ředitele školy v oblasti vedení lidí. Daná problematika vychází ze zkušeností, znalostí a schopností, které využívají současní ředitelé základních škol v praxi. Cílem práce a zvoleného kombinovaného výzkumného šetření pomocí metod: "shadowing," strukturovaného a nestrukturovaného interview a dotazníkového šetření bylo popsat, v jakém rozsahu se osobnostní kvality ředitele základní školy objevují v současné školské praxi v oblasti vedení lidí. V teoretické části se autorka zaměřila na shromáždění informací z široké oblasti zdrojů, které mohou poskytnout širší záběr ze zmíněných oblastí (psychologie osobnosti, vůdcovství, sebeřízení, sebepojetí atd.). Jednalo se především o odbornou literaturu z oblasti vedení lidí, osobnosti člověka a kompetencí. Významným přínosem bylo i osobní setkání a rozhovor s p. prof. PhDr. Z. Helusem, DrSc., (rozhovor zachycen v teoretické části), který ukotvil zmíněné osobnostní kvality, jako jeden z předpokladů úspěšného života a bytí člověka v jeho osobním i pracovním životě. Kombinované výzkumné šetření by také mohlo potvrdit nebo vyvrátit tendenci vlivu osobnostních kvalit u vedoucích pracovníků na výkon v oblasti vzdělávání například v rámci výběrového...
Vývoj techniky a taktiky tenisové hry, současné didaktické metody
Balík, Radek ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Název: Vývoj techniky a taktiky tenisové hry, současné didaktické metody Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá zmapováním historických faktů tenisu, vývojem raket, míčků a povrchů. Vedle stručného popisu tenisových pravidel spolu s vhodnými doporučeními pro začínající hráče se také zabývá vývojem tenisové techniky a taktiky. Dále srovnává dřívější tréninkové metody s těmi současnými a objasňuje jejich zákonitosti. Jako zdroj informací posloužila vhodná odborná literatura a internetové stránky zabývající se sportovní tématikou. Sepsáním této práce se došlo k závěru, že tenis jako sportovní disciplína prošel od svého vzniku mnoha stádii a zdokonalením nejen co se didaktických metod týká a lze odůvodněně předpokládat, že v tomto trendu bude i nadále pokračovat. Klíčová slova: historie, vývoj, srovnání, doporučení, trénink
Bariéry při vzdělávání vietnamských žáků ve vybrané základní škole
Troušková, Ivanka ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje tématu Bariéry při vzdělávání vietnamských žáků ve vybrané základní škole. V teoretické rovině práce pojednává o vyučovacím procesu a jeho činitelích. Věnuje se též bariérám ve vyučovacím procesu. Cílem práce je zjistit, zda učitelé vybrané školy vnímají při výuce vietnamských žáků nějaké bariéry, a navrhnout opatření, která by zjištěné bariéry v praxi pomohla minimalizovat nebo dokonce eliminovat. Cíle práce bylo dosaženo v praktické části práce na základě kvalitativního výzkumného šetření, v rámci kterého byli osloveni pedagogové vybrané základní školy, kteří mají zkušenosti se vzděláváním vietnamských žáků. Bylo zjištěno, že mezi nejčastěji zmiňovanou bariérou při výuce vietnamských žáků byla bariéra jazyková. Mezi kulturními bariérami zmiňují učitelé neverbální projevy žáků. Těm mohou být mylně přisuzovány nesprávné významy. Kulturní bariéry učitelé zároveň neoznačují za tolik markantní, jako bariéru jazykovou. Jako bariéry v začleňování vietnamských žáků do kolektivu třídy byly označeny neznalost českého jazyka a některá specifika v jejich kultuře a chování. Se zákonnými podpůrnými opatřeními při vyučování vietnamských žáků učitelé vybrané školy nemají žádné zkušenosti, nevyužívají je, ale využívají metody obecně doporučované pro práci s žáky se...
Faktory ovlivňující neúspěené zařazení dětí z dětských domovů do samostatného života
Miklíková, Lucie ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu Faktory ovlivňující neúspěšné zařazení dětí z dětských domovů do samostatného života. V teoretické rovině práce shrnuje dosavadní poznatky, které se týkají ústavní výchovy a faktorů ovlivňujících proces zařazování dětí z dětských domovů do samostatného života. Práce si klade za cíl nalézt a pojmenovat faktory, které podle samotných dětí z dětských domovů způsobily, že při vstupu do samostatného života nebyly úspěšné. Dalším cílem práce je zjistit, zda lze navrhnout opatření, která by tyto faktory mohla eliminovat. Cílů práce bylo dosaženo prostřednictvím kvalitativního výzkumného šetření, v rámci kterého svůj životní příběh vyprávělo sedm dětí. Ty opustily Dětský domov dolní Počernice před více než jedním rokem. Jejich vstup do samostatného života přitom bylo možné podle zvolených kritérií kvalifikovat jako neúspěšný. Bylo zjištěno, že mezi faktory ovlivňující neúspěšné zařazení dětí z dětských domovů do samostatného života patří podle dětí samotných návrat k jejich původním rodinám, nedostatek finančních prostředků, absence zaměstnání a bydlení a chybějící personální podpora. Na základě těchto zjištění jsou v práci pro každou oblast zvlášť uvedena konkrétní doporučení. KLÍČOVÁ SLOVA Dětský domov, dítě, osamostatnění, podpora, neúspěch, doporučení.
Aplikace podpůrných opatření ve vzdělávání žáků s dysgrafií z pohledu učitele na 2. stupni ZŠ
Smíšková, Eliška ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá aplikací podpůrných opatření u žáků s dysgrafií na 2. stupni základní školy z pohledu učitele. Jejím cílem je formulovat doporučení, která pomohou zlepšit učitelům podporu poskytovanou žákům s dysgrafií. Přinese také náhled pedagogů na využívání vybraných podpůrných opatření v podpoře žáků s dysgrafií. Teoretická část popisuje vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, především se zaměřením na podpůrná opatření, dále popisuje specifické poruchy učení, kde je větší prostor věnován dysgrafii a aplikaci podpůrných opatření u žáků s dysgrafií na 2.stupni. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkum, který k získání výzkumných dat využívá metody polostrukturovaného rozhovoru. Následně dochází k analýze dat za pomoci otevřeného kódování. Jsou zodpovězeny výzkumné otázky a formulována doporučení, která lze využít v praxi. Podle výsledků výzkumu využívají učitelé při vzdělávání žáka s dysgrafií podpůrná opatření v oblasti organizace výuky, metod a forem výuky a v oblasti hodnocení. Velký význam má na aplikaci podpůrných opatření pro učitele spolupráce s rodinou žáka s dysgrafií a spolupráce uvnitř školy, kde by ocenili lepší zpětnou vazbu. KLÍČOVÁ SLOVA podpůrná opatření, vzdělávání, specifické poruchy učení, dysgrafie, učitel, doporučení
Analýza stravování seniorů ve vlastním prostředí
Kaiserová, Iveta ; Starnovská, Tamara (vedoucí práce) ; Vágnerová, Tereza (oponent)
Senioři žijící v domácím prostředí tvoří nemalou a stále rostoucí skupinu populace. Správné stravování v tomto věku nabývá na významu, neboť přispívá k udržení dlouhého a kvalitního života. Proto cílem práce bylo zhodnotit způsob a kvalitu výživy vybraných seniorů. Tento cíl byl rozdělen na tři dílčí cíle, a sice 1) zjistit, zda stravování informantů odpovídá jejich věku a zdravotnímu stavu, 2) zda je jejich stravování něčím ovlivněno a 3) čím se řídí při nákupu potravin. Vzorek se skládal ze čtyř manželských párů ve věku 71 až 75 let pocházejících z Karlovarského kraje, které se zapojily do kvalitativního výzkumu. Jelikož neexistují výživová doporučení, která by zohledňovala věk a současně onemocnění vyskytující se ve sledovaném vzorku nejčastěji, byla potřeba informantů práce formulována na základě relevantních doporučení týkajících se seniorů a daných onemocnění. Údaje o příjmu srovnávané s potřebou pak byly získány prostřednictvím týdenních jídelních záznamů, respektive softwaru "NutriPro START". Další metodou získávání dat (konkrétně anamnestických) byl polostrukturovaný rozhovor. Z výsledků práce plyne, že stravování vybraných seniorů spíše neodpovídá nárokům kladeným na základě jejich věku a zdravotního stavu, neboť většinově přijímají více tuků, nasycených mastných kyselin, sodíku, alkoholu...
Postoj spotřebitelů k novým technologiím v maloobchodě
HOLAN, Martin
Hlavní náplní této práce je zjistit postoj spotřebitelů k novým technologiím v maloobchodech. Práce zkoumá postoj zákazníků ke konkrétním technologiím, jako je například samoobslužná pokladna, inteligentní nákupní vozík, cashback, bezkontaktní placení, 3D zobrazování zboží a další. Kromě toho zjišťuje i postoj k novým technologiím obecně. Zkoumá, zda zákazníci nové technologie používají, kde se s nimi setkali, nebo například důvody toho, proč je nevyužívají. Práce zjišťuje postoje celého vzorku a také jednotlivých skupin podle pohlaví, věku a bydliště. Ke sběru bylo využito dotazníkového šetření. Celkem bylo vybráno 200 respondentů. Výzkum probíhal v okrese Příbram. Na základě zjištěných dat byly navrženy doporučení pro maloobchodníky. K analýze dat slouží absolutní a relativní četnost. V práci je využito grafů, tabulek, obrázků, schémat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.