Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Mediální konstrukce odbornosti na příkladu pandemie Covid-19
Ziegler, Aleš ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá sociální konstrukcí expertního vědění v průběhu vrcholné fáze pandemie covid-19 (červenec 2020 až únor 2021). Jsou v ní představeny současné teoretické diskuze ohledně teorie nastolování agendy a paradigmatu rámcování, a jejich vztah k normativním úvahám o médiích. V praktické části je proveden kvalitativní výzkum rozhovorů s odborníky na dvou důležitých českých portálech, v nichž jsou identifikovány mediální rámce metodou zakotvené teorie, a následně je proveden kvantitativní výzkum pátrající po zajímavých vztazích mezi identifikovanými rámci.
Rámcování alkoholu v českém tisku a jeho komparace v době před a během pandemie onemocnění covid-19
Andresek, Šimon ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsobem, jakým byla v letech 2018-2019 a 2020-2021 v českém tisku rámcována sdělení, jež zpravovala o problematice užívání alkoholu. Důraz je přitom kladen na vzájemnou komparaci poznatků z obou výzkumných období, a to jak stran rámců, tak dalších studovaných proměnných, např. tématu, citovaného zdroje či vztahu pohlaví protagonistů sdělení a přítomného narativu (popřípadě narativů). Teoretická část práce pojednává o vlivu mediálního obsahu na veřejnou sféru, a to prostřednictvím deskripce fenoménu nastolování agendy. Posléze je představeno samotné rámcování, a to jednak perspektivou zmíněné mediální teorie nastolování agendy (jakožto její podmnožina), ovšem rovněž jako zcela autonomní jev. Jsou představeny rozličné náhledy na rámcování, jež jsou následně ilustrovány pomocí řady časoprostorově odlišných studií, které se explicitně či implicitně zabývaly mediálním rámcování alkoholové problematiky. Analytická část sestává ze dvou metodických složek - kvalitativní a kvantitativní obsahové analýzy. Nejprve je užito analýzy kvalitativní, a to za účelem profilace specifických rámců, jejichž společným rysem je přítomnost konfliktu. Následně dochází ke kvantifikaci popsaných konfliktních narativů v obou výzkumných obdobích a ke vzájemné komparaci dílčích zjištění. Výsledky...
Působení prvního plakátu propagujícího vakcinaci na Covid-19 Ministerstva zdravotnictví ČR a následné kampaně Tečka za koronavirem na publikum vybraných stránek českých médií na sociální síti Facebook
Bar, Matyáš ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Diplomová práce analyzuje reakce uživatelů sociální sítě Facebook na příspěvky oznamující první propagační plakát Ministerstva zdravotnictví na podporu vakcinace proti koronaviru a reakce na následnou kampaň "Tečka za koronavirem". V práci je využita zejména metoda kvantitativní obsahové analýzy, doplněna o méně rozsáhlou analýzu kvalitativní. Analyzováno bylo 464 komentářů pod 8 příspěvky 4 českých prominentních zpravodajských serverů. Z výzkumu vychází, že reakce na obě kampaně byly spíše negativního charakteru a moc se od sebe nelišily. Vedlejším poznatkem výzkumu bylo zjištění, že se v 36 % všech analyzovaných komentářů objevily zmínky o konspiračních teoriích.
Síla ideologie: Selektivní konstrukty Graye a Grubera
Rottenbornová, Zdeňka ; Havelková, Hana (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou dvou pop-psychologických příruček zaměřených na téma vztahů mezi muži a ženami. Konkrétně se jedná o publikace amerického psychologa J. Graye "Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše" a český ekvivalent "Proč ženy muže nechápou" od D. Grubera. Základní výzkumnou otázkou práce je, jak jsou v pop-psychologické literatuře konstruovány genderové stereotypy a jakými mechanismy jsou ukotvovány. Teoretickým východiskem je jak vliv pop-psychologie na čtenářstvo, tak i představení základních konceptů především ve vztahu ke genderu jako analytické kategorii, genderovému řádu, genderovým stereotypům a mechanismům konstruování a udržování maskulinity a feminity. Empirický výzkum představuje kvalitativní obsahovou analýzu a diskurzivní analýzu knihy "Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše" v komparaci s českým titulem "Proč ženy muže nechápou". Zaměřili jsme se především na to, jak autoři publikací pracují s genderovými stereotypy o mužích a ženách a jak dochází ke konstruování zdánlivě věčných a univerzálních binárních genderových reprezentací.
Mediální stereotypizace a nálepkování zdravotně postižených v českých médiích a jejich dopad na publikum
Brhláčová, Monika ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Tématem mé diplomové práce je mediální stereotypizace handicapovaných v českém zpravodajském tisku a její dopad na publikum. Toto téma vychází z předchozích poznatků ohledně opakujících se stereotypních představ a rámců o handicapovaných a to nejen ve zpravodajských médiích. Zároveň se také v tisku objevují opakující se nálepky a to jak negativní tak také pozitivní. Práce zkoumá, jestli se tyto jevy objevují i v českých zpravodajských online a tištěných médiích. Pomocí kvalitativní obsahové analýzy byly vyhledávány zmiňované stereotypní prezentace ve sto článcích z vybraných médií. Podmínkou bylo, aby se článek celý zabýval handicapovanými. Konkrétně byly na základě předchozí literatury vyhledávány narativní rámce nebo modely, stereotypní rámce a nálepky, které by se v textech mohly vyskytovat. Smyslem bylo prokázat, že se rámce objevují i v českých zpravodajských médiích, ale také pokusit se o nalezení nových stereotypních rámců nebo nálepek, které by texty mohly obsahovat. Druhou částí analýzy je ověření skutečnosti, zda veřejnost vnímá tyto stereotypní rámce a nálepky. Tato skutečnost byla analyzována za pomocí online dotazníku. Dotazník obsahoval dvě filtrovací otázky, které měly zaručit, že každý daný z respondentů zaznamenal v médiích zprávy o handicapovaných a také, že je pravidelným...
Sociální významy cvičeníprezentované českými časopisy pro ženy
Semotánová, Adéla ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Řezáčová, Vendula (oponent)
Předmětem diplomové jsou významy cvičení v českém kontextu na základě kvalitativní obsahové analýzy článků v časopisech pro ženy. Ze zahraniční literatury vyplynuly tři relevantní rámce nebo oblasti zkoumání, které se staly také rámcem analýzy: význam cvičení ve vztahu k tělu, cvičení jako možné sociální pole a genderová rovina této praktiky. Konkrétněji mě pak zajímalo, zda je cvičení prezentováno jako aktivita, která přispívá k vytváření těla ukázněného pro společnost nebo restituovaného pro potřeby jedince, zda vytváří cvičení specifické sociální pole, a zda je gender významným faktorem v souvislosti s prezentací cvičení v časopisech určených ženám. Výsledky poukazují na to, že cvičení je praktika přispívající jak k vytváření těla ukázněného, tak i restituovaného. Nelze určit, zda je sociálním polem, protože články obsahují jak náznaky, že by polem mohlo být, tak i aspekty, které se s definicí sociálního pole vylučují. Cvičením má být dosahováno ideálního ženství, jehož součástí je i ideál ženského těla. Tato ideální ženská identita se liší od identity čtenářek, která je časopisy konstruována jako "běžná" žena. Gender je sice významným faktorem ovlivňujícím podobu tělesného ideálu, ale v principu cvičení nehraje významnou roli.
Srovnání mediálního obrazu islámu v německých a českých médiích: před a po vraždě Theo Van Gogha
Kotasová, Martina ; Suk, Pavel (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Práce srovnává mediální obraz islámu v německých a českých médiích před a po vraždě holandského režiséra Theo van Gogha. Ten byl 2. listopadu 2004 zavražděn mladým muslimem. Jeho vražda vyvolala v Nizozemsku vlnu násilností a v Německu obavy, protože zde žije početná turecká menšina a i další arabské minority. Podnětem pro tuto vraždu byl pravděpodobně van Goghův film, který zpochybňoval islámské stereotypy. Po této události se v západní Evropě rozpoutala debata o problémech integrace a imigrace. Práce je zaměřená na analýzu článků z německých a českých médií, konkrétně na periodika Der Spiegel a Mladou frontu DNES a používá kvalitativní obsahovou analýzu, konkrétně metodu zakotvené teorie. Bakalářská práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol. První kapitola je teoretická a věnuje se historii islámu v Německu a v České republice a druhá kapitola je empirická a je zde popsán vlastní výzkum.
Mediální výchova a digitální gramotnost nevidomých středoškoláků
Fraiová, Anna ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou mediální výchovy nevidomých středoškolských studentů, a to zejména v aktuálním kontextu digitálních médií. V teoretické části text pojednává především o problematice vzdělávání zrakově postižených osob, o zařazení průřezového tématu Mediální výchova do výuky českých základních a středních škol a také o specificích digitálních médií a širokých možnostech jejich využití zrakově postiženými jedinci. Ve druhé části práce jsou detailněji prozkoumány jednotlivé složky digitální gramotnosti nevidomých středoškoláků. Jako výzkumná metoda byla zvolena metoda polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory byly provedeny s desítkou zrakově postižených středoškolských studentů a následně podrobeny kvalitativní obsahové analýze. Hlavním cílem práce je upozornit na specifika vztahu nevidomých k digitálním médiím a zdůraznit význam mediální výchovy v této souvislosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.