Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 84 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kandidátky: analýza mediální reprezentace "ženství" v českých prezidentských volbách 2023
Michvoková, Marie ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Cílem této práce je utvořit si představu o tom, jakými způsoby je v médiích zobrazováno "ženství" v českých prezidentských volbách v roce 2023. Zastoupení žen ve vrcholné české politice je dosud menšinové a žádná žena se ještě nestala prezidentkou nebo premiérkou. Tento fakt neznamená, že by ženy pro tyto pozice nebyly stejně vhodné jako muži. Znamená to, že ve veřejné sféře nemají rovné příležitosti, anebo se raději ani neodváží do ní vstupovat. To vychází z patriarchálního společenského řádu, ve kterém je veřejná sféra přizpůsobována zejména mužům. V teoretické části práce se proto zaměřím na historii feministických hnutí a současnost feministických teorií v oblasti politiky, problematiku žen ve vrcholné politice a konceptualizaci nových médií a jejich vztah s politickou komunikací. Metodologická a analytická část se bude zabývat výzkumem mediálních reprezentací. V roce 2023 kandidovala v prezidentské volbě pouze jedna žena - Danuše Nerudová. Na základě analýzy její oficiální kampaně na sociálních sítích posoudím, jak pracovala s faktem, že je žena. Druhá část analýzy vypoví něco o tom, jak tento fakt zobrazuje jedno seriózní a jedno bulvární médium a zdali je pro ně nějakým způsobem důležitý. Výzkum v této práci je kvalitativní povahy a využívá metod obsahové analýzy a zakotvené teorie. Klíčová...
Iniciativy s cílem reformovat Sbor volitelů ve Spojených státech amerických
Forejtová, Markéta ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Kozák, Kryštof Přemysl (oponent)
Bakalářská práce - Markéta Forejtová Abstrakt Práce se věnuje iniciativám s cílem reformovat Sbor volitelů ve Spojených státech amerických. Cílem práce je srovnat jednotlivé iniciativy a reflektovat reprezentativnost volebních výsledků, a tedy zhodnotit, jak efektivně iniciativy odráží volební preference voličů. Základní metodou práce je komparativní analýza. Práce je rozdělena do čtyř částí, přičemž v první z nich je krátce popsán vznik Sboru volitelů a následné změny jeho fungování až do současnosti. Druhá část popisuje kontroverzní případy prezidentských voleb z let 2000 a 2016, které rozšířily debatu o nutnosti reformovat volební systém. Třetí část obsahuje popis a srovnání jednotlivých iniciativ s cílem reformovat Sbor volitelů, včetně popisu jejich potenciálních výhod a nevýhod a následného vzájemného srovnání na základě kritéria reflexe hlasu jednotlivého voliče. Pro každou z iniciativ je také vytvořena hypotetická modelace výsledků voleb z roku 2016 pro možnost lepší vzájemné komparace. Čtvrtá část nastiňuje proces implementace jednotlivých reforem v souvislosti s legislativou USA. Práce dochází k závěru, že nejpřesnější reflexi jednotlivých hlasů voličů představuje přímá volba prezidenta. V případě implementace systému proporční alokace by teoreticky volby 2016 dopadly velmi těsně a pravděpodobně...
Porovnání webové stránky prezidentského kandidáta s jeho prezentací na Facebooku
Čechmanová, Monika ; Hrůzová, Andrea (vedoucí práce) ; Vocásek, Tibor (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu kampaně prezidentského kandidáta Jaroslava Bašty, který kandiduje za politickou stranu Svoboda a přímá demokracie (SPD) v roce 2023. Konkrétně bude porovnáván obsah webové stránky s obsahem na sociální síti Facebook, které slouží jako podpora jeho kandidatury. Cílem práce je zjistit rozdíly mezi obsahem na těchto dvou platformách a analyzovat použité strategie v oblasti marketingu, PR a veřejného mínění. Práce bude také zkoumat, zda prezidentský kandidát využívá prvky iliberalismu a jakým způsobem komunikuje svůj volební program. V teoretické části se práce zaměří na digitální komunikaci jako "nový nástroj politické komunikace" a vymezí klíčové pojmy a teorie související s digitální a politickou komunikací a marketingem. Výchozím zdrojem budou práce politologa Chytilka (2012 nebo 2019), který se specializuje na politický marketing, a práce Matuškové (např. 2006), expertky na politický a volební marketing. V praktické části práce bude použita metoda analýzy rétorických a obrazových prostředků pro mapování využívání populismu pro politické účely v předvolebním období, otázek "fake news" a strategií populistické rétoriky na Facebooku. Teorie budou vycházet z prací Šabatky (2014), Singera (2019) a Kharisové (2022). Bakalářská práce byla vytvořena v průběhu...
Vliv vynaložených finančních prostředků na výsledky voleb
Novák, Ondřej
Tato bakalářská práce se zabývá kvantifikací vlivu vynaložených finančních prostředků na výsledky voleb v České republice a politickým marketingem. Cílem je zhodnotit vztah mezi financemi a získanými hlasy ve volbách. V první části jsou vysvětleny pojmy politického marketingu. Následně jsou statisticky zpracována data z prezidentských, senátních a parlamentních voleb do Evropského parlamentu a poslanecké sněmovny ČR. Tyto data jsou okomentovány a následně také převedeny do obecné roviny voleb v České republice. Je také vytvořeno doporučení pro sestavení úspěšné volební kampaně.
Využití metody párového srovnání ve volebním výzkumu
Lišková, Kristýna ; Jeřábek, Hynek (vedoucí práce) ; Krejčí, Jindřich (oponent)
Diplomová práce na základě provedeného šetření zkoumá schopnost metody párového srovnání predikovat výsledky v prezidentských volbách v lednu 2018 v prvním a ve druhém kole. Metoda párového srovnání je založena na posuzování jednotlivých stimulů v kombinacích (párech), kde proti sobě vždy stojí dva kandidáti (soudce je porovnává ve všech kombinacích). Autorka provedla šetření pomocí tří standardizovaných dotazníků, kde v prvním dotazníku aplikovala metodu párového srovnání a ve zbývajících dvou zjišťovala reálnou volbu dotázaných respondentů. Kompletního dotazníkového šetření se zúčastnilo 392 respondentů, jejich odpovědi byly následně podrobeny analýzám a porovnávány s jejich výsledky z párového srovnání. V práci se dále zjišťuje přesnost metody a vhodnost aplikace, dále pak schopnost predikovat výsledky u nerozhodnutých voličů. Na základě výsledků analýz se zde dochází ke zjištění, že metoda párového srovnání nedokázala určit přesně výsledky prvního kola prezidentských voleb, ale dokázala odhadnout výsledky kola druhého. Autorka zde dochází k závěru, že metodu párového srovnání je vhodné využít ve více kolových typů voleb nebo takových, kde proti sobě stojí dva kandidáti. Jsou zde rovněž zkoumány nevýhody a rizika metody.
Vzestup Macriho a úpadek kirchnerismu v Argentině
Skutelniková, Milena ; Krausz Hladká, Malvína (vedoucí práce) ; Soukup, Jaromír (oponent)
Tato bakalářská práce sleduje příčiny ztráty popularity levicové politiky Cristiny Fernandez de Kirchner tzv. kirchnerismu a vítězství Mauricia Macriho v prezidentských volbách roku 2015. Pravicový politik Mauricio Macri svým vítězstvím, tak přetrhl dvanáctiletou nadvládu kirchnerismu. Práce se skládá ze tří částí. První část se zaměřuje na politický systém Argentiny. Ve druhé části je sledována politika manželů Kirchnerových, která vedla k finanční krizi roku 2014-2015 a třetí část analyzuje samotné prezidentské volby.
Postavení viceprezidenta v exekutivě USA
Dohnal, Vojtěch ; Kotábová, Věra (vedoucí práce) ; Kubátová, Hana (oponent)
Práce pojednává o úřadu viceprezidenta USA, jeho pravomocech a postavení v americké exekutivě. Vzhledem k relativně skrovnému ústavnímu vymezení viceprezidentství jsou předmětem práce rovněž okolnosti historického vývoje volby této funkce a otázky nástupnictví jejího držitele do úřadu prezidenta. Výběr viceprezidenta Spojených států amerických bývá z mnoha důvodů významným a veřejností dychtivě očekávaným rozhodnutím prezidentského kandidáta před prezidentskými volbami, proto další otázkou, jíž se práce zabývá, je problematika vlivu nominace viceprezidenta na prezidentskou kampaň.
Současné podoby negativních politických kampaní ve Spojených státech amerických: Případ volební kampaně prezidenta Donalda Trumpa z roku 2016
Kolská, Martina ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Szobi, Pavel (oponent)
Politický marketing za poslední roky zaznamenal největší vývoj v profesionalizaci. Ačkoliv dříve byla komunikace a marketingová strategie výhodou politických subjektů oproti jejich konkurenci, dnes je tento přístup nedílnou součástí politického procesu. Práce se věnuje konkrétní součásti politického marketingu, a to negativním politickým kampaním, jejich vývoji ve Spojených státech amerických a současné podobě. Negativní kampaně jsou nedílnou součástí každého významnějšího boje o politickou moc v USA. Kromě historických a politických souvislostí se autorka věnuje také profesionalizaci vedení kampaní, vlivu vývoje technologií a obecně změnám, které v posledních letech na poli politického marketingu probíhají. Poslední ukončená prezidentská kampaň, která vyústila ve zvolení Donalda Trumpa prezidentem, byla v mnohém nekonvenční a přelomová. Autorka práce zkoumala negativní výroky Donalda Trumpa z dominující sociální sítě Twitteru, z prezidentských debat a z návštěv v regionech. Prostřednictvím sémiotické analýzy, doplněnou o analýzu diskurzu, vybraných sdělení autorka blíže zkoumala negativní kampaň Donalda Trumpa z roku 2016. Autorka se především zaměřila na jazykovou a obsahovou stránku výroků, které následně dala do kontextu celé prezidentské kampaně.
Ústavní reforma na Ukrajině z roku 2004 a její vliv na vnitropolitický vývoj v zemi
Poloncarzová, Diana ; Šír, Jan (vedoucí práce) ; Zilynskyj, Bohdan (oponent)
Práce pojednává o ústavní reformě na Ukrajině z roku 2004. Změny, které přinesl rok 2004, vzbuzovaly optimistická očekávání v souvislosti se změnou režimu a přiblížení se modelu západoevropských zemí. Cílem práce je identifikovat, zda Ukrajina pokračovala v procesu přeměny země v demokracii nebo zůstala hybridním a nestabilním státem. Soustředí se na změny ústavy v následujících hlavách - volby a referendum, parlament, prezident, rada ministrů, na přerozdělení pravomocí mezi nimi a na dopad těchto změn na zákonodárnou a výkonnou moc. Nastolený režim byl ovlivněn těmito změnami. V období, kdy Kučma zastával po druhé prezidentský post, byla Ukrajina klasifikována jako autoritativní režim. Ke změně politického systému došlo v roce 2006, po té, co nová ústava nabyla účinnosti. Nové politické uspořádání nebylo možné jednoznačně klasifikovat, nejčastěji používanými termíny pro označení ukrajinského zřízení byly poloprezidentský systém a prezidentsko-parlamentní systém. Volba nevhodného politického systému mohla být jedním z hlavních důvodů, vedoucích k neúspěchu při pokusech o demokratizaci země.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 84 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.