Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj tisku v Itálii v období 1943-1956
Kučerová, Monika ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Vývoj tisku v Itálii v letech 1943-1950" je analýzou historických podmínek vydávání médií v Itálii v období po porážce fašismu. Je pokusem zrekonstruovat hlavní události, které se odehrály v oblasti tištěných médií, především denního tisku, v období po porážce fašismu a po konci druhé světové války. Mapuje vztahy médií s politickou a ekonomickou mocí. Pojednává o systému tisku a o tom, kdo a za jakých podmínek mohl v daném období vykonávat žurnalistickou práci. Přibližuje způsob, jakým byli novináři organizováni. Práce je uvozena stručným historickým přehledem společenské situace v období nástupu, vzestupu a pádu totalitního režimu. Po vítězství nad fašismem a nacismem byla Itálie postavena před těžký úkol - vypořádat se s minulostí a stanovit nová pravidla. Pokus o očistu společnosti a médií (tzv. očista novinářského stavu) byl dlouhým a komplikovaným procesem. Práce zjišťuje, jakými tématy se novináři zabývali a jaká byla východiska takových diskusí. Poválečné období, uzavřené volebním úspěchem Křesťanské Demokracie, nastartovalo novou etapu politického vývoje a zlepšování hospodářské situace. S tím došlo k dalším změnám ve struktuře tisku.
Funkce násilí ve filmech a jeho přijímání novináři
Haugwitz, Daniel ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Křemen, Pavel (oponent)
Násilí lze v rámci velkého množství filmových žánrů a specifických uchopení daných žánrů zpracovávat různými způsoby. Tato práce si klade za cíl prozkoumat odlišné funkce násilí ve filmech a následně ukázat, jak rozdílné může být přijímání násilí ze strany západních filmových kritiků, tedy novinářů, u stejného žánru s podobnými motivacemi hlavních hrdinů, ovšem s poněkud jiným přístupem těchto postav k používání násilí. V teoretické části budou popsány pojmy recenze, kritika, film a zároveň funkce násilí ve filmech napříč žánry. V praktické části bude poté ukázáno, jak se může dokonce v rámci jednoho většího žánru lišit pojetí násilí a jeho funkce, i když motivace hlavních postav mohou být někdy podobné. Určité paralely a zároveň rozdíly v rámci používání násilí a funkce násilí budou rozebrány na příkladě vybraných scén z akčních filmových sérií Ip Man a Rambo. Následně budou analyzovány reakce na projevy násilí ze strany filmových kritiků a v závěru bude posouzeno, zda kritici vůbec reagovali na zpracování násilí, jakým způsobem na něj reagovali a co celkově vyplývá z přístupu kritiků k různým možnostem zobrazování násilí. Dílčím cílem práce bude zjistit, jestli kritici znali knihu First Blood a zda ji porovnávali s filmovou adaptací, která je součástí jedné ze jmenovaných filmových sérií.
Mezinárodní organizace novinářů (1946-1991)
Ševčíková, Markéta ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Jungová, Eliška (oponent)
Diplomová práce: "Mezinárodní organizace novinářů (1946-1991)" pojednává o historii, vývoji, cílech, činnosti a působení Mezinárodní organizace novinářů v období 1946 - 1991, přičemž úvodní část textu je věnována stručné rekapitulaci nejvýznamnějších mezinárodních novinářských organizací, které byly založeny do roku 1946.
Zobrazení aféry Watergate ve filmu: Porovnání hraných a dokumentárních děl
Verem, Anja ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce Zobrazení aféry Watergate ve filmu: Porovnání hraných a dokumentárních děl se zaměřuje na zobrazení novinářů a aféry Watergate ve filmech. Toto analyzuje na příkladech specifických vybraných hraných a dokumentárních snímků, které o této problematice vznikly. Těmi jsou Akta Pentagon: Skrytá válka (The Post, 2017), Všichni prezidentovi muži (All the President's Men, 1976), Duel Frost/Nixon (Frost/ Nixon, 2008), Watergate (Watergate, 2018), Náš Nixon (Our Nixon, 2013) a Nixon: Vlastními slovy (Nixon by Nixon: In His Own Words, 2014). V první části práce dochází ke shrnutí obecné historie ztvárnění novinářů a médií ve filmu. Dochází zde také k představení klíčových aktérů aféry Watergate, kterými jsou Richard Nixon, Bob Woodward a Carl Bernstein. Tato část pak také popisuje historii deníku The Washington Post a samotné aféry Watergate. V následující části pak dochází k definici základních pojmů, se kterými se v práci pracuje, jako je například hraný film, dokumentární film, investigativní novinář atp. Poslední, třetí část práce, se pak zaměřuje na porovnání a rozebrání zmíněných šesti vybraných filmů za pomocí komparativní metody, která by měla vést ke konečným výsledkům. Primární otázka, kterou se tato práce snaží zodpovědět je, jak (a zda) se liší zobrazení aféry Watergate v hraných...
Proměna práce sportovního novináře a chodu redakce sportu. Případ světových šampionátů v hokeji
Borovský, Jakub ; Chladová, Marta (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá proměnou sportovní žurnalistky na hokejových mistrovstvích světa z pohledu novinářů. Jejím cílem bylo zmapovat změny, jimž se museli žurnalisté na světových šampionátech přizpůsobit v posledních třiceti letech, a popsat, které z nich na ně měly největší dopad. V teoretické části definuji základní pojmy a přibližuji změny, které měly podle odborné literatury silný vliv na proměnu žurnalistické práce. Patří mezi ně například digitalizace, konvergence, vznik internetu a sociálních sítí. V metodologické části představuji kvalitativní výzkum a fenomenologické zkoumání, které jsem využil v analytické části. Ta přináší zkušenosti novinářů, již v rozhovorech popsali svůj pohled na změny, k nimž došlo za poslední tři desetiletí. Analýza prokázala, že žurnalisté pocítili změny, které byly popsány v teoretické části. Některé z nich hodnotili jako zásadní, jiné naopak vnímali jako méně významné.
Prezentace novinářů České televize na sociálních sítích s ohledem na opatření určující pravidla a způsob jejich vystupování
Poláková, Anna ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Končelík, Jakub (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo detailně představit dokument vydaný ředitelem Zpravodajství a sportu České televize Zdeňkem Šámalem s názvem Desatero pro práci novinářů České televize na sociálních sítích. Tento dokument doporučuje redaktorům České televize, jak mají komunikovat na svých osobních profilech na sociálních sítích. V této souvislosti je součástí práce rovněž poměrně rozsáhlá rešerše, která čtenářům představuje, zda podobný dokument vydávají i jiná veřejnoprávní média v Evropě. Důležitou otázkou v rámci této problematiky byla novinářská autonomie a svoboda slova, které by takovýmto typem dokumentu mohly být teoreticky ohroženy. Pro komplexní přiblížení celé problematiky je v rámci této práce také praktická část, jejíž součástí jsou rozhovory s redaktory ČT, díky nimž je čtenářům představen také subjektivní pohled, a to jak na Desatero, tak na svobodu slova jako takovou. Diplomová práce tedy seznámila čtenáře s dokumentem vydaným Českou televizí a podrobně představila podobná opatření, která využívají jak naši geografičtí sousedé, tak např. Francie či Velká Británie (její veřejnoprávní televizí BBC se české Desatero inspirovalo nejvíce). Teoreticky ukotvila problematiku svobody slova novinářů, a také blíže představila sociální sítě, kterých se dokument úzce dotýká. V praktické části...
Rámcování duševních nemocí ve vybraných novinářských výstupech zaměřených na destigmatizaci
Nováková, Barbora ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Diplomová práce "Rámcování duševních nemocí ve vybraných novinářských výstupech zaměřených na destigmatizaci" se zabývá tím, jak dokumentární cyklus Život za zdí, online seriál Nejsi sám a audio série Moje terapie komunikují téma duševního zdraví. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem rámcovaly vybrané novinářské projekty problematiku duševních nemocí. Teoretická část práce se zprvu věnuje duševním nemocem, konceptu stigma a roli médií v jeho přenosu. Zaměřuje se i na destigmatizaci a definování nejdůležitějších destigmatizačních přístupů. V další části jsou přiblížena teoretická východiska vlivu médií, nastolování agendy a rámcování. V analytické části je představeno 10 rámců, které byly v projektech identifikovány s pomocí metody zakotvené teorie. Shrnutí výsledků se věnuje diskuse, kde jsou vyhodnoceny nalezené rámce a jejich limity, a rovněž jsou porovnány s doporučenými postupy, které vycházejí z manuálů určených pro novináře a odborných publikací na téma duševních nemocí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.