Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Doporučování filmů na základě uživatelských profilů ČSFD
Janko, Pavel ; Šůstek, Martin (oponent) ; Uhlíř, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou využití neuronových sítí pro doporučování filmů. Je zde obecně popsán princip využití neuronových sítí u strojového učení a rovněž jsou zde shrnuty základní i pokročilé techniky pro tvorbu doporučovacích systémů. Jádrem práce je návrh, implementace a zhodnocení systému, jehož cílem je doporučování filmů na základě dat vydolovaných z uživatelských profilů ČSFD (Česko-Slovenské filmové databáze). Pro splnění tohoto účelu systém využívá explicitní faktorizační model založený na kolaborativním filtrování mezi položkami k co nejpřesnějšímu odhadu hodnocení, které by uživatel filmu po jeho shlédnutí udělil. Práce dále řeší souvislost obsáhlosti datové sady a přesnosti doporučení a demonstruje tuto přesnost analýzou zpětné vazby uživatelů.
American Ways of War and Strategic Culture: A Reflection in Domestic and Foreign Cinematography
Kondrótová, Katarína ; Karásek, Tomáš (vedoucí práce) ; Špelda, Petr (oponent)
Americké způsoby válčení a strategická kultura: reflexe v domácí a zahraniční kinematografii Katarína Kondrótová Abstrakt Tato práce se zabývá zobrazením americké strategické kultury ve filmech ze Spojených států amerických (USA) a dvou zemí, s nimiž byly v konfliktu - Vietnam a Afghánistán. Výzkum se zaměřuje na jejich porovnání s oficiálními americkými strategiemi a na srovnání těchto národních zobrazení mezi sebou. Cílem je zjistit, jak jsou Spojené státy a jejich způsob válčení zachycen doma i v zahraničí prostřednictvím filmů - populárního média se schopností utvářet vnímání. Výzkum je zakotven v teorii poststrukturalismu a v koncepcích strategické kultury a národních způsobů válčení. Tyto koncepty slouží jako vodítko, skrze které jsou analyzovány nejpopulárnější válečné filmy z vybraných zemí. Zjištění ukázala, že americké filmy znázorňovaly své strategické přístupy v reálném životě přesněji a ve zobrazení svých protivníků inklinovaly spíše k opovržlivosti. Ukázali také kritičtější zobrazení chování USA ve Vietnamu ve srovnání s Afghánistánem. Co se týče zahraničních filmů, vietnamské filmy byly vůči USA kritičtější než afghánské filmy, ale nebyly tak pohrdavé, jako americké. Afghánská zobrazení ukázala dvojí povahu jejich názoru na USA - vykazovala antagonismus, ale také uznala vzájemnou závislost....
Languages of videogames as a didactic tool.
VILLÁN MIRÁS, Enara
Los videojuegos son un medio audiovisual con un gran potencial educativo que, no obstante, aún no ha sido puesto en valor. El objetivo de este trabajo es animar a docentes e investigadores a agotar las posibilidades didácticas de este nuevo medio que, asimismo, constituye un verdadero fenómeno social de nuestros días, para lograr así su integración en la clase de idiomas y, más concretamente, en el aula de espaňol como lengua extranjera. Para ello, definiremos las características del videojuego sometiéndolo a contraste con dos elementos con los que comparte rasgos clave y que están debidamente asentados en la docencia: el cine y el juego. Una vez hecho esto, reflexionaremos sobre las bondades y dificultades que conlleva el uso del videojuego como herramienta didáctica, daremos ciertas claves para su tratamiento y, finalmente, materializaremos este cúmulo de ideas en una explotación didáctica en torno a la aventura gráfica Hollywood Monsters 2.
Proměna českého filmu a jeho kritiky v časopise Film a doba (90.léta)
Fiala, Tomáš ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Tématem diplomové práce je podoba českého filmu a jeho kritiky v porevolučním období. Jak vypadala tuzemská kinematografie v 90. letech přibližuje novinářská a odborná reflexe v časopisu Film a doba, tradičního periodika vydávaného od roku 1955. Analýza vypovídá o podobě kritických příspěvků a stavu českého filmu pod vlivem nových možností a výrobních podmínek v letech 1990-1999. Vývoj české kinematografie ilustrují v teoretické části odborná literatura a sbírky esejí a kritik. Práce dále nachází odpověď na otázku, jakou měla tuzemská kinematografie a její kritika příležitost k rozvoji a zda ji v období devadesátých let využila. Součástí výzkumu jsou vnější vlivy, jako je pozvolný rozvoj multikin, privatizace filmových ateliérů i zájem diváků o české snímky pod vlivem zahraničních titulů.
Genderová analýza ženských hrdinek v počítačových hrách
Krobová, Tereza ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Práce se zaměřuje na genderovou analýzu ženských postav v počítačových hrách, konkrétně pak na žánr akčních počítačových her. Všímá si zcela specifické situace, ve které ženské postavy vykazují výrazně ambivalentní status - vykazují jasně femininní charakteristiky, pohybují se ale v jasně maskulinním prostoru a věnují se archetypálně jasně maskulinním činnostem. Práce se tak analýzou konkrétních hratelných postav snaží zjistit, zda počítačové hry jako nové médium svým ztvárněním ženských postav přispívají k produkci a reprodukci genderových stereotypům, zda tyto stereotypy dekonstruuje a mění, nebo zda dokonce vytváří stereotypy nové. Součástí analýzy je jak samotná analýza reprezentace ženských postav v audiovizuální, respektive narativní složce počítačových her, tak analýza samotné interaktivní složky - tedy samotného hraní. V tomto smyslu se tak práce snaží zjistit, jak ženské postavy vypadají, zda se prezentují archetypálně femininními nebo maskulinními charakteristikami a jaké slasti jejich hraní může nabízet pro mužské i ženské hráče (a zda je v těchto slastech nějaký rozdíl). Práce se také věnuje možnému subverzivnímu čtení a chápání počítačových postav i implikací v kontextu queer studií, které takové čtení nabízí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Z dětských hvězd pop-kulturními ikonamy: mediální transformace dětských idolů na sex-symboly současné populární kultury
Pospíšilová, Andrea ; Baslarová, Iva (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Jiřina (oponent)
(abstrakt) Tato diplomová práce sleduje proces transformace dětských idolů filmového a hudebního průmyslu dospělé umělce a sex-symboly současné populární kultury. Orientuje se zejména na způsoby mediální proměny představitelů dětských rolí v dospělé reprezentanty pop-kulturního průmyslu: vývoj, změna a budování image dospělého umělce z hlediska sociologie dětství a dospělosti, kariérního posunu (změna charakteru tvorby a rolí, případný vzestup, nebo úpadek). Cílem této práce je najít případné tendence v procesu transformace z dětských hrdinů/hrdinek na dospělé zástupce současné populární kultury. Předpokladem je, že dětské osobnosti zábavního průmyslu využívají v průběhu procesu dospívání prvek sexuality k překování stigmatu "dětské hvězdy". Kromě sexuálních motivů sleduje tato i aspekt genderových rolí a stereotypů v závislosti na vývojovém stádiu.
Novináři a ochrana zdrojů ve filmové tvorbě
Kroupa, Tomáš ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce s názvem "Novináři a ochrana zdrojů ve filmové tvorbě" se zabývá zobrazením investigativních žurnalistů ve filmových dílech původem z angloamerické jazykové a kulturní oblasti. Zkoumány jsou filmy, jež byly natočeny, resp. měly premiéru v posledních třech desetiletích století dvacátého a prvního desetiletí století dvacátého prvního. Ze sedmdesátých let jeden, z následujících desetiletí vždy dva. V teoretické části práce jsou vysvětleny potřebné pojmy. Následuje výběr z historie investigativní žurnalistiky v anglicky mluvících zemích. Je připomenuto i několik významných událostí a osobností investigativní žurnalistiky dvacátého století. Krátce je pojednáno o politickém filmu šedesátých let a následujících desetiletí. Metoda kvalitativní analýzy a předpoklady rozboru jsou uvedeny. V praktické části je každý analyzovaný film popsán a následně detailně rozebrán. Specifická metoda kvalitativní analýzy je u všech filmů stejná a výsledky jsou zapsány v podkapitolách podle stejné struktury k přehlednému srovnání jednotlivých filmů. Detailní popisy zkoumaných sekvencí jsou umístěny v příloze.
Vztah počítačové hry a její audiovizuální předlohy
Šírová, Tereza ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Šisler, Vít (oponent)
Diplomová práce Vztah počítačové hry a její audiovizuální předlohy se zabývá společnými a odlišnými znaky počítačových her a audiovizuálních děl. Prezentuje některé teorie, které reflektují různé názorové proudy na ovlivňování nebo prolínání uvedených mediálních forem. Z těchto teorií vychází návrh kategorizace herních a filmových adaptací vzniklých podle předloh. Do každé ze tří navrhovaných kategorií jsou zařazeny konkrétní příklady počítačových her vzniklých na motivy filmů či seriálů i méně časté příklady filmů, inspirovaných počítačovými hrami. Závěrečnou část práce tvoří obsáhlá případová studie, porovnávající počítačovou hru Lost: Via Domus s její předlohou - seriálem Ztraceni.
Organizace mediálního obsahu a možnosti řešení v JavaFX
Smíšek, Matěj ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Tran, Lam (oponent)
Bakalářská práce nahlíží na změny ve sledovacích návycích diváků televizní a filmové pro-dukce. Zvyšující se počet seriálů a filmů, které má divák ve své knihovně, přináší nové po-třeby tyto soubory organizovat a zaznamenávat jejich zhlédnutí a užití. Aplikační řešení musí sledovat zvyky diváků a umožnit plynulý přechod od pomalu ustávajících způsobu sledování k novým. Současná nabídka řešení takové organizace je sice rozsáhlá, ale je třeba se zaměřit, zdali opravdu splňuje všechny požadavky, anebo naopak netvoří velké aplikační celky, se kterými může mít běžný uživatel strasti. Náhled do možnosti řešení v jazyce Java s pomocí moderní knihovny uživatelského rozhraní JavaFX 8. Cílem této práce je tak po-skytnout budoucím řešitelům náhled do problematiky a základní mediální aplikační celek, ze kterého mohou vycházet.
And the winner is... The presence of political slant in the movie production
Selep, Ján ; Stroukal, Dominik (vedoucí práce) ; Dušek, Libor (oponent)
V predkladanej diplomovej práci študujem maximalizáciu zisku filmových štúdií založenú na zafarbovaní používaného jazyka. Skúmam racionálne jednajúcu firmu, ktorá zafarbuje jazyk produkovaných filmov tak, aby bol čo najbližšie k spotrebiteľovi voliacemu buď demokratickú, alebo republikánsku stranu. Využitím technológií počítačového spracovania textu skúmam dáta z takmer dekády prepisov politických prejavov v Kongrese Spojených Štátov Amerických a 457 náhodne vybraných filmových titulkov. Pre meranie vzdialenosti medzi vektormi frází používam chi kvadrát štatistiku a jej Monte Carlo aproximáciu. Na základe popísaných dát som vo filmoch nenašiel žiadne politické vychýlenie jazyka. To platí zároveň pri odhade pre jednotlivé štúdia, tak pri zoskupení za jednotlivé roky. V náväznosti na prevedenú analýzu som pre každý skúmaný film skonštruoval index politického vychýlenia. Využitím tohto indexu odhadujem vplyv politického jazyka na následné výnosy filmu. Nájdený vzťah je však opäť nesignifikantný.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.