Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hydrodynamické tlumiče na principu magnetické kapaliny
Přikryl, Matěj ; Himr, Daniel (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tlumení vibrací vznikajících při pohybu vozidla. V první části je uveden přehled současných typů tlumičů s detailním vysvětlením principu tlumiče hydrodynamického. Součástí práce je také simulace kmitání vozidla s pasivním tlumičem v programu MATLAB Simulink. Literární rešerši magnetických kapalin a popisu magnetoviskózního jevu, je věnována část druhá, která volně přechází na téma magnetoreologických (MR) tlumičů. Závěrečná kapitola nejprve popisuje současné hydrodynamické tlumiče na bázi squeeze filmového (SF) módu magnetoreologické kapaliny a posléze je předložen autorský koncept SF MR tlumiče.
Návrh klikového hřídele leteckého motoru
Luka, Jan ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh klikového hřídele vznětového leteckého motoru se zadanými základními parametry. Motor je plochý čtyřválcový s protiběžnými písty. Práce je zaměřena na vyvážení setrvačných sil a jejich momentů, konstrukční návrh klikového hřídele a jeho pevnostní kontrolu. Práce se také věnuje výpočtu torzních kmitů klikového hřídele.
Řízení pohybu při přemisťování zavěšeného předmětu
Richter, Jan ; Davidová, Olga (oponent) ; Němec, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na zjištění nejvhodnějších variant řízení pohybu zavěšeného předmětu z hlediska různých požadavků na průběh celého procesu. K řešení využijeme prostředí Matlab-Simulink. Úvodní část práce je zaměřena na tvorbu modelu celé soustavy a na tvorbu dalších modelů soustav s podobným silně kmitavým chováním. Ústřední část práce je věnována návrhu vhodných způsobů řízení pohybu při přemisťování zavěšeného předmětu, které testujeme na jednoduchém modelu jeřábové kočky. Byly vybrány čtyři přístupy k řešení tohoto problému: jednoduchá regulace PID regulátorem, rozvětvená regulace, stavová regulace a prediktivní regulace. Všechny tyto varianty řešení jsou v práci zkoumány a optimalizovány a jejich výsledky jsou vzájemně porovnávány podle stanovených požadavků, kterými je např. rychlost procesu, plynulost pohybu, malý překmit požadované polohy či malý úhel vychýlení lana.
Návrh semiaktivního odpružení horského kola
Mráz, Kryštof ; Kubík, Michal (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem semiaktivního odpružení horského kola využívajícího MR tlumič. V rešeršní části práce jsou shrnuty současné poznatky z problematiky pasivního a semiaktivního odpružení horských kol a problematiky MR tlumičů. Pomocí virtuálního dynamického modelu vytvořeného v grafickém prostředí MATLAB Simulink bylo simulováno chování odpružené přední vidlice. Byly simulovány semiaktivní algoritmy Skyhook a modifikovaný Groundhook a pro porovnání také pasivní nastavení. Podle výsledků těchto simulací je navrženo takové semiaktivní odpružení s MR tlumičem, které stabilizuje přítlačnou sílu předního kola, čímž zlepšuje bezpečnost jezdce.
Inženýrský proces vývoje klikových hřídelí
Škrášek, Roman ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vývoje klikových hřídelí pro spalovací motory. Popisuje jednotlivé dílčí kroky konstrukčního procesu a zaměřuje se na pouţití moderních metod, které tento proces výrazně zkracují a zkvalitňují. Dále se zaměřuje na únavovou ţivotnost klikových hřídelí a na metody jejího ovlivnění.
Řešení vibrací pohonné jednotky s využitím výpočtového modelování
Zubík, Martin ; Prokop, Aleš (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Práce řeší na relativně jednoduchém modelu spalovacího motoru výpočet vibrací jeho povrchů jako východisko pro stanovení hluku motoru. Na základě výpočtového modelu realizovaného v programu MBS ADAMS, který obsahuje všechny podstatné vstupní parametry, jsou zjištěny normálové rychlosti celého povrchu bloku jednoválcového čtyřtaktního motoru. Ty jsou pak dále zpracovány do integrální charakteristiky, která určuje míru možné emise pro celé akustické spektrum. Byly řešeny dvě varianty bloku motoru a závěrem bylo provedeno celkové zhodnocení postupu řešení.
Systémy odpružení nákladních vozidel
Němeček, Vojtěch ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá odpružením nákladních vozidel. Obsahuje ucelený přehled všech běžně vyráběných pružin a tlumičů. Práce je rozdělena do pěti hlavních částí. V první části se pojednává o kmitání, kvalitě odpružení a o dalších pojmech souvisejících s teorií. Druhá kapitola rozebírá hlavní typy odpružení. Jsou zde zařazena všechna soudobá používaná odpružení od vinutých přes listové až po vzduchové včetně tlumičů. Ve třetí části práce spojuje odpružení na různých typech náprav s jejich konstrukcí. Čtvrtá kapitola zahrnuje futuristické odpružení a elektronické systémy. V závěru jsou popsané subjektivní hodnocení na různých vozidlech.
Řešení kmitání pohonné jednotky na dynamometru
Lux, Josef ; Janoušek, Michal (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá kmitáním pohonné jednotky na dynamometru. Pro tento problém mi byl přidělen šestiválcový motor, který je spojen pomocí pružné spojky s dynamometrem. Na základě zjednodušeného výpočtového modelu je tato soustava modelována v prostředí MBS systému ADAMS View. Jsou řešeny dvě varianty pružných spojek. V poslední části práce je vytvořen jednoduchý program na výpočet vlastních frekvencí soustavy a v závěru práce je provedeno celkové zhodnocení.
Kinematické buzení kyvadla
Vrána, Jiří ; Březina, Lukáš (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena vytvořením modelové situace kinematicky buzeného kyvadla s jedním stupněm volnosti, které kmitá jak v lineárním, tak nelineárním stavu. V teoretické části je popsáno několik základních pojmů z teorie kmitání a uvedení několika příkladů využitelnosti kyvadla. Praktická část obsahuje sestavení pohybových rovnic modelových situací, na základě kterých jsou vytvořeny simulační programy. Práce obsahuje i návrh praktického využití modelu nelineárního kyvadla.
Měření vibrací na obráběcích strojích
Husar, Tomáš ; Šubrt, Kamil (oponent) ; Vetiška, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na měření kmitání obráběcích strojů. Popisuje základní druhy kmitání, které se vyskytují během obráběcího procesu. Blíže seznamuje s přístroji, jež slouží k získávání a analýze vibrací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.