Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konstrukce elektronicky řiditelného tlumiče pro tlumení zpětného rázu děl
Bajza, Radoslav ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá využitím magnetoreologických technológii pri tlmení spätného rázu diel. Bežne pužívané pasívne tlmiče spätného rázu využívajú zložité mechanizmy na dosiahnutie potrebnej tlmiacej sily, čo negatívne vplýva na ich spoľahlivosť. Tento problém by bolo možné vyriešiť použitím magnetoreologického tlmiča, ktorého odporová sila je ovľádateľná elektronicky. Navrhnutý tlmič je jednoduchej konštrukcie s priechodzou piestnicou. K magnetizácii pracovnej kvapaliny dochádza v bypasse mimo valec tlmiča. V bypasse dochádza k magnetizácii kvapaliny v paralelných drážkach. Prínosom tejto práce je teoretické preskúmanie správania sa magnetoreologického tlmiča pri rázovom zaťažení pri tlmení spätného rázu diel velkého kalibru. Hlavným výsledkom tejto práce je konštrukčný návrh magnetoreologického tlmiča schopného pracovať pri vysokých rýchlostiach a silách.
Aplikace chytrých materiálů v hydraulických systémech
Montag, Jakub ; Klapka, Milan (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá aplikací chytrých materiálů v hydraulických systémech. V první části se popisují samotné hydraulické systémy a chytré materiály. Na to navazují konkrétní chytré materiály, u kterých se popisuje princip funkce, v jakých oborech je lze nalézt, aplikace v hydraulických systémech a jejich výhody a nevýhody. Na závěr jsou materiály shrnuty a porovnány mezi sebou.
Konstrukce nízkotlakého magnetoreologického tlumiče
Mareš, Jan ; Žáček, Jiří (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou omezené životnosti těsnících prvků ve stávajících vysokotlakých magnetoreologických tlumičích. Životnost těsnění by bylo možné prodloužit konstrukcí MR tlumiče, který by pracoval za nižších tlaků, což je i cílem této práce. Navržený tlumič dosahuje nízkého tlaku díky vložení patního MR ventilu mezi tlumící píst a plovoucí píst plynové komory. Součástí ventilu je zpětný ventil. Z hlediska jednoduchosti a snížení výrobních nákladů na testovací prototyp, byl tlumič zkonstruován úpravou stávajícího vysokotlakého jednoplášťového tlumiče dostupného na FSI VUT. Přínosem této práce je experimentální ověření funkce zpětného ventilu v MR kapalině. Ventil vykazuje asymetrickou charakteristiku, a rychle se zavírá. Hlavním výsledkem je konstrukční návrh nízkotlakého jednoplášťového MR tlumiče. Předpokládá se, že provozem MR tlumiče za nižších tlaků se zvýší životnost těsnění což může vést k jejich širší implementaci.
Konstrukce vibrační plošiny pro semiaktivně tlumenou sedačku
Foltys, Jan ; Kubík, Michal (oponent) ; Jeniš, Filip (vedoucí práce)
Nízkofrekvenční vibrace způsobeny jízdou po nerovném terénu mohou způsobovat posádce zemědělských strojů zdravotní problémy. Virtuální simulace semiaktivně řízených tlumičů naznačuje, že jejich použitím v zemědělských sedačkách by se přenos vibrací na posádku dal podstatně snížit. Proto se tato bakalářská práce zabývá návrhem vibrační plošiny pro testování semiaktivních tlumičů o frekvenci kmitů od 1 do 10 Hz a zdvihem ±10 mm. Ta by simulovala jízdu po nerovném povrchu, čímž by napomohla vývoji vhodných semiaktivně řízených tlumičů do zemědělských sedaček. Rešeršní část práce se věnuje přehledu současného stavu vibračních plošin. Dále koncepční část se zaměřuje na navržení několika koncepčních návrhů, jejich analýzou a rozhodnutím o vhodné variantě. A na závěr v konstrukční části je zhotoveno konstrukční řešení vybrané varianty, se zaměřením na pohledy na vybrané konstrukční uzly.
Časová odezva magnetoreologické kapaliny ve smykovém módu
Válek, Josef ; Vimmr, Jan (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Magnetoreologické (MR) kapaliny jsou suspenze nejčastěji olejů a prášku karbonylového železa. Při vystavení vnějšímu magnetickému poli dochází ke změně zdánlivé viskozity směsi, čehož se využívá např. v automobilním průmyslu. Od změny magnetického pole po změnu viskozity uplyne časový úsek, tzv. časová odezva, který v moderních MR zařízeních nemůže být opomíjen. Časové odezvy rozlišujeme zejména dle zátěžného módu, kdy ve smykovém módu hovoříme o reologické časové odezvě. Tento druh odezvy stejně jako makroskopické chování MR kapalin bude ovlivněn jejím zatížením a složením. Tyto ovlivňující parametry jsou v diplomové práci vyšetřeny, což bylo umožněno zkonstruováním jedinečného reometru s minimální odezvou hardwaru a vyvinutím nové metodiky měření a vyhodnocování. Jako hlavní řídící parametr reologické časové odezvy se jeví Masonovo číslo udávající poměr vnitřních sil v kapalině. Naměřená data při vyšších hodnotách Masonova čísla korespondují s numerickým modelem, avšak u nízkých hodnot byl zjištěn zásadní rozdíl způsobený nejspíše rozdílným mechanismem rozvoje smykového napětí v MR kapalině než předpokládá model. Po dalším vyšetření numerického modelu dle našich experimentálních dat bude možné predikovat chování jakékoliv MR kapaliny v jakémkoliv MR zařízení, což může výrazně zlepšit např. bezpečnost automobilní dopravy.
Návrh dynamometru pro závodní pneumobil
Fritscher, Matyáš ; Kubík, Michal (oponent) ; Jeniš, Filip (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem měřící stanice s dynamometrem pro závodní pneumobil vyvíjený studentským týmem. Zařízení má za cíl usnadnit a zpřesnit ladění vozidla pro různé disciplíny. V úvodní části práce je provedena rešerše stávajících řešení komerčních dynamometrů. Dále je v rámci výběru vhodné brzdy posouzena možnost úpravy brzdy, která byla univerzitou nabídnuta k opětovnému využití pro tento projekt. Po ověření, že splňuje nutné požadavky, následuje představení několika koncepčních návrhů. Pro vybranou vlastní koncepci se specifickým řešením pro toto vozidlo je pak provedeno konstrukční řešení včetně ověření bezpečnosti vybraných konstrukčních uzlů.
Výzkum opotřebení materiálů v kontaktu s MR kapalinou
Žáček, Jiří ; Vimmr, Jan (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Dilomová práce je zaměřena na kritické místa magnetoreologického (MR) tlumiče z hlediska životnosti, a to především na těsnění pístnice tlumiče. Úkolem této práce je najít vhodný materiál pro konstrukci těsnění, a k tomu pochopit, které vlastnosti MR kapalin mají největší vliv na opotřebení tohoto těsnění. Testy byly provedeny v upravené konfiguraci pin-on-flat. V rámci práce bylo otestováno několik druhů polyuretanů, NBR, SBR a PTFE, což jsou materiály vhodné pro těsnící prvky. U MR kapalin byl posuzován vliv koncentrace MR částic, vliv modifikací a stáří MR kapaliny. Ukázalo se, že nejvhodnější materiálem pro těsnění je H-PU95FDA. U MR kapalin byl vliv koncentrace částic vyhodnocen jako minimální, zatímco vliv modifikací a stáří kapalin má velkou roli na abrazivitu MR kapalin a tím i životnost MR tlumiče.
Magnetoreologický tlumič s krátkou časovou odezvou pro podvozek kolejového vozidla
Šebesta, Karel ; Špalek, Petr (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zbývá návrhem magnetoreologického tlumiče s krátkou časovou odezvou tlumící síly pro podvozek kolejového vozidla. Největší složkou, která zpomaluje odezvu, jsou vzniklé vířivé proudy v pístové skupině MR tlumiče. Rychlého náběhu tlumící síly je dosáhnuto použitím tvarového přístupu u návrhu magnetického obvodu. Tvarový přístup navyšuje vzdálenost, kterou vířivé proudy musí urazit, a tím dosahuje jejich snížení. Navýšení vzdálenosti je realizováno drážkováním jádra i pláště MR tlumiče. Navrhnutá rychlá verze MR tlumiče je měřena na hydraulickém pulsátoru a její výsledky prokazují dostatečnou časovou odezvu síly pro tlumení. Tato odezva nepřesahuje 8 ms pro primární náběh tlumící síly. Nová rychlá konstrukce MR tlumiče spojuje největší výhody technologie a umožnuje splnit nové požadavky na tlumící prvky do podvozku kolejových vozidel.
Vývoj fail-safe magnetoreologického tlumiče
Hašlík, Igor ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem fail-safe magnetoreologického (MR) tlumiče schopného semiaktivního řízení. První část práce je věnována současnému stavu poznání fail-safe MR tlumičů a permanentních magnetů, které jsou v nich obsaženy. Dále práce obsahuje vývoj fail safe MR tlumiče pomocí MKP simulací a jeho následné testování po stránce magnetických i hydraulických vlastností. V poslední části jsou uvedeny návrh a verifikované simulace fail safe MR tlumiče s rychlou odezvou, která je zajištěna omezením vzniku vířivých proudů v jádru pístu pomocí drážkování.
Konstrukce magnetoreologického tlumiče s nesymetrickou rychlostní charakteristikou
Válek, Josef ; Macháček, Ondřej (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se snaží nalézt optimální řešení magnetoreologického tlumiče s nesymetrickou rychlostní charakteristikou. Magnetoreologické tlumiče představují nadějný směr vývoje tlumičů vibrací, zejména díky své nastavitelné tlumivosti, závislé na velikosti elektrického proudu. Nesymetrická rychlostní charakteristika znamená rozdílné chování při stlačování a roztahování tlumiče, čehož lze dosáhnout ventily. Ventily mohou být mechanické, hydraulické, magnetické a elektrické. V této bakalářské práci jsou zhodnoceny tyto čtyři základní způsoby, jak lze nesymetrické rychlostní charakteristiky dosáhnout a vypracována koncepční řešení jejich možné aplikace. Zároveň je podrobně rozpracována a realizována varianta považována nejvýhodnější. Vybráno bylo mechanické řešení s destičkou, jehož funkčnost je ověřena výpočtem a experimentem. Experimenty prokázaly použitelnost mechanického ventilu v magnetoreologických systémech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 KUBÍK, Michal
4 Kubik, Martin
4 Kubík, Martin
2 Kubík, Matej
1 Kubík, Michael
4 Kubík, Milan
2 Kubík, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.