Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konstrukce elektronicky řiditelného tlumiče pro tlumení zpětného rázu děl
Bajza, Radoslav ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá využitím magnetoreologických technológii pri tlmení spätného rázu diel. Bežne pužívané pasívne tlmiče spätného rázu využívajú zložité mechanizmy na dosiahnutie potrebnej tlmiacej sily, čo negatívne vplýva na ich spoľahlivosť. Tento problém by bolo možné vyriešiť použitím magnetoreologického tlmiča, ktorého odporová sila je ovľádateľná elektronicky. Navrhnutý tlmič je jednoduchej konštrukcie s priechodzou piestnicou. K magnetizácii pracovnej kvapaliny dochádza v bypasse mimo valec tlmiča. V bypasse dochádza k magnetizácii kvapaliny v paralelných drážkach. Prínosom tejto práce je teoretické preskúmanie správania sa magnetoreologického tlmiča pri rázovom zaťažení pri tlmení spätného rázu diel velkého kalibru. Hlavným výsledkom tejto práce je konštrukčný návrh magnetoreologického tlmiča schopného pracovať pri vysokých rýchlostiach a silách.
Návrh zástavby čidla zdvihu do přední odpružené vidlice kola
Pešout, Richard ; Jeniš, Filip (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem zástavby senzoru iC-MHL200 do přední odpružené vidlice kola, kde bude měřit zdvih za účelem ovládání magnetorologického tlumiče. V práci jsou nejprve popsány vybrané systémy odpružení, v současnosti dostupné systémy umožňující měření zdvihu vidlice kola a samotný senzor iC-MHL200. Dále se práce zabývá návrhem a výrobou testovacího držáku, testem senzoru a jeho výsledky. S pomocí výsledků byl následně vytvořen vlastní návrh zástavby. Při návrhu bylo nutné překonat několik překážek, což se s jistými kompromisy povedlo a cíl práce byl splněn. Tato zástavba umožní další, přesnější testování čidla a později i ovládání MR tlumičů cenově dostupným, ale přesným čidlem.
Design of DH bike fork with magnetorheological damper
Salva, Matúš ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
When mountain biking over rough terrain, comfort and sufficient wheel pressure are often the limiting factors. That's why there is an effort to innovate suspension and develop dampers that provide better damping characteristics. The usage of semi-active suspension is one way to achieve the desired improvement over the currently used passive systems. In this work, the aim was to develop a magnetorheological damper that is suitable for implementation in commonly available mountain bike forks and whose damping characteristics allow the use of the Skyhook algorithm. A functional model of an MR damper with a stroke of 240 mm and an outer diameter of 29.5 mm, whose dynamic range is 9.5 at a piston velocity of 0.25 ms-1 and a time response of 17 ms, was developed. The magnetic circuit of the manufactured functional pattern is of 11SMn30. The damper served to verify the functionality of the concept and at the same time its damping characteristics were experimentally verified and compared with the predicted values. Due to the combination of numerical and analytical model, a very good agreement between prediction and experiment was achieved. Hence, an MR damper with a magnetic circuit made of Hiperco/Vacoflux 50 material was subsequently designed with a predicted dynamic range of 9.5 and a time response of less than 10 ms. The resulting total weight of the design is 0.68 kg. This design fully satisfies all requirements. When used in combination with semi-active control using the Skyhook algorithm, it is predicted to improve ride comfort by 28 %. The potential to use the proposed MR damper is with the increasingly widespread electric bicycles mainly due to the higher weight in conjunction. At the same time, however, the possibility of using it on a regular bicycle is not excluded. Semi-active suspension is a new and not yet widely used technology in cycling and has the potential to reach a new range of consumers. Considering all the advantages and disadvantages, it can be concluded that the proposed MR shock absorber allows to improve the rideability of mountain bikes both in terms of ride comfort, wheel traction or in the form of reduced energy expenditure during pedalling due to energy absorption by the suspension.
Výhledy elektromobility individuální přepravy
Skoupý, Martin ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Cílem práce bylo zpracování komplexního přehledu možností využití elektrických prostředků v individuální dopravě, identifikace problémů spojených se zaváděním elektromobility a uvedení možností jejich řešení. Práce se proto zabývala přínosy z hlediska produkce emisí, možnostmi infrastruktury nebo trendy v oblasti dopravy. Vzhledem ke shromážděným informacím pak byla vyvozena potřeba změn v charakteru dopravy, mj. většího využívání lehčích dopravních prostředků nebo sdílené dopravy. Zároveň bude nutné přijmout další opatření v oblasti výroby elektrické energie, která je stále do značné míry závislá na fosilních palivech.
Konstrukce lineárních hodin řízených pomocí Arduino Uno
Hladík, Ondřej ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout a realizovat funkční vzorek lineárních hodin s analogovou stupnicí pomocí 3D tisku. Nejdříve je řešeno konstrukční uspořádání dostupných zařízení a výběr použitelných elektronických komponent na základě požadovaných parametrů. Dále práce obsahuje konstrukční řešení tištěných dílů, kde je lineární pohybový mechanismus realizován jako ozubený hřeben a pastorek a posuv je řešen pomocí kluzného lineárního vedení. V práci je zahrnuto schéma zapojení použitých elektronických dílů. O řízení hodin se stará deska Arduino Uno, pro kterou byl vytvořen program dle požadovaných vlastností. V závěru byla ověřena funkčnost na vytvořeném vzorku. K práci jsou přiloženy výkresy sestavení a hlavních dílů a kompletní program.
Návrh konstrukce rychlého elektromagnetického ventilu semiaktivního tlumiče
Žižlavský, Vít ; Špalek, Petr (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na návrh rychlého elektromagnetického škrticího ventilu pro semiaktivní DCC tlumič. Současné DCC tlumiče pracují se silovou odezvou nad 10 ms, což není vyhovující pro rychlou semiaktivní regulaci podvozků vozidel. Pro zlepšení kvality regulace je třeba odezvu zkrátit. Požadované odezvy je dosaženo navržením nového elektromagnetického aktuátoru pro originální CES ventil. Aktuátor je urychlen omezením indukce vířivých a snížením hmotnosti pohyblivých částí. Nové řešení ventilu přispělo ke zkrácení odezvy tlumiče až o 28 % na 8,1 ms. Výsledky prokázaly, že elektromagnetický aktuátor má na odezvu menší vliv než přestavení hlavního šoupátka vlivem servoúčinku. Další významné urychlení pomocí aktuátoru již nelze očekávat.
Návrh semiaktivního odpružení sedačky pro zemědělské stroje
Zindulka, Martin ; Čížek, Petr (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem semiaktivního systému odpružení sedadla zemědělského stroje a vytvořením dynamického modelu systému, který zahrnuje reálné parametry magnetoreologického (MR) tlumiče. Dynamický model je model s jedním stupněm volnosti, je vytvořen v programu Matlab a zahrnuje tři řídící algoritmy (dvoustavový Skyhook, Kontinuální Skyhook a algoritmus Acceleration Driven Damper) a dobu odezvy tlumiče. Na základě výsledků simulací jsou definovány tlumící charakteristiky, je upraven MR tlumič pro dosažení rychlé doby odezvy a je navrženo testovací sedadlo pro testování přenosu vibrací na řidiče. Výsledky simulací přinášejí porovnání účinnosti v závislosti na době odezvy a řídícím algoritmu a také porovnání vůči pasivnímu systému tlumení. Na navrženém testovacím sedadle s MR tlumičem s rychlou dobou odezvy je přenos vibrací snížen až o 25 % oproti nejlepšímu pasivnímu nastavení.
Konstrukce zařízení pro odmagnetování MR tlumiče pro Hyundai
Batelka, Jiří ; Kubík, Michal (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Cílem práce bylo nalezení vhodného způsobu odmagnetování MR tlumiče. K dosažení tohoto cíle bylo sestaveno zařízení založené na Arduinu DUE a zkoumány vlivy nastavitelných parametrů na výslednou remanenci po odmagnetování. Bylo dosaženo poklesu remanence z původních 12 mT před odmgnetováním na výsledných 0,23 mT. Nalezené vlivy nastavovatelných parametrů a sestavené zařízení lze dále využít při hledání vhodných způsobů odmagnetování ostatních zařízení.
Návrh konstrukce MR tlumiče do odpružené vidlice kola
Salva, Matúš ; Macháček, Ondřej (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
V horskej cyklistike je predné odpruženie dôležitý komponent, ktorý zaisťuje komfort a bezpečnosť jazdy. Táto bakalárska práca sa zaoberá návrhom semiaktívneho odpruženia, ktoré zvláda tieto úlohy lepšie ako v cyklistike bežne používané adaptívne odpruženie. Za týmto účelom boli vytvorené simulačné modely odpruženia s adaptívnym odpružením a so semiaktívnym odpružením obsahujúcim MR tlmič s riadiacim algoritmom Skyhook. Na základe simulácie bol vytvorený optimálny silový rozsah MR tlmiča pre použitie v horskej cyklistike. Výsledky simulácie MR tlmiča boli ďalej porovnané s výsledkami simulácie odpruženia obsahujúceho experimentálne zistené F-v charakteristiky adaptívneho tlmiča, použitého v zjazdovom bicykli. MR tlmič v kombinácii s algoritmom Skyhook dosiahol lepšie výsledky v oblasti jazdného komfortu a zachoval adhéziu predného kolesa rovnakú ako v prípade použitia adaptívneho tlmiča. Výsledný silový rozsah je možné použiť k ďalšiemu testovaniu, prípadne ku konštrukcii MR tlmiča vhodného do vidlice horského bicykla.
Návrh konstrukce inverzního kyvadla
Kukla, Ondřej ; Zapletal, Tomáš (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout konstrukci inverzního kyvadla a experimentálně ověřit jeho funkčnost. Návrh byl řešen softwarem MATLAB Simulink a ověření spočívalo v otočení kyvadla o 360°. V práci je popsáno funkční zařízení, které odpovídá požadavkům zadání. V této práci je popsán postup při návrhu a konstrukci inverzního kyvadla, což je jejím hlavním přínosem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.