Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychologické aspekty tvořivé hry v polytechnické výchově v MŠ
Žáková, Barbora ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Kubátová, Michaela (oponent)
Bakalářská práce na téma "Psychologické aspekty tvořivé hry v polytechnické výchově v MŠ" se zabývá analýzou efektu polytechnické výchovy pro rozvoj předškolního dítěte. Cílem práce je přiblížit polytechnickou výchovu mateřským školám, které mají možnosti ji zprostředkovat již dětem v takto raném věku, a pro které může být zvláště velkým přínosem. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku předškolního dítěte, na vymezení pojmu hra a pojmu tvořivost, na objasnění hlavních idejí polytechnické výchovy v předškolním vzdělávání. Práce též poukazuje na specifické znaky, formy a metody polytechnické výchovy a uvádí její souvislosti s přírodovědnou gramotností a environmentální výchovou. Druhá část bakalářské práce se věnuje části praktické, která obsahuje zpracované výsledky polostrukturovaného interview s učitelkami vybraných mateřských škol a pozorování dětí předškolního věku při tvořivé hře v rámci polytechnických činností. Cílem výzkumu je sledovat psychologické aspekty tvořivé hry v polytechnické výchově v mateřské škole, zjistit význam tvořivé hry v polytechnické výchově pro děti předškolního věku, její přínosy, dále využitelnost programu Tvořivá hra a postoj k tvořivé hře i k polytechnické výchově, který zastávají učitelky mateřských škol. V praktické části se objevuje seznámení s programem...
Klima v mateřské škole v sociální a pracovní rovině
Počarovská, Dita ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
V diplomové práci jsou shrnuty informace o současné mateřské škole, jejích důležitých kurikulárních, legislativních dokumentech a hlavních aktérech výchovně vzdělávacích procesů v mateřské škole - učitelce a dětech předškolního věku. Dále se věnuje školnímu klimatu, faktorům, které ho ovlivňují a především se zaměřuje na klima v mateřské škole a na vztahy, komunikaci a její rizika. Tato diplomová práce mapuje a vyhodnocuje, co vnímají učitelky v mateřské škole ze sociálního a pracovního klimatu jako nejvíce dominantní. Jak ovlivňuje kvalita školního/třídního klimatu výkon práce učitelek mateřské školy, jaké faktory toto klima podporují a jaké ho brzdí. Zároveň má ověřit fungování spolupráce učitelek v pedagogické rovině při tvorbě Třídního vzdělávacího programu a společných aktivit v mateřské škole. KLÍČOVÁ SLOVA Mateřská škola, učitelka v mateřské škole, dítě předškolního věku, klima v mateřské škole v sociální a pracovní rovině, vztahy, komunikace a rizika v mateřské škole
Proces začleňování sociálně znevýhodněných dětí do prostředí mateřské školy
Severová, Veronika ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Diplomovou práci tvořím kombinací kvantitativního a kvalitativního výzkumu, který zkoumá proces začleňování dětí do prostředí mateřských škol. V této práci uceleně zjišťuji, jak se podílí kolektiv mateřské školy na procesu začleňování sociálně znevýhodněných dětí. V teoretické části charakterizuji sociální pedagogiku a skupiny sociálně znevýhodněných dětí včetně legislativního vymezení. Zmiňuji dokumenty, týkající se předškolního vzdělávání a uvádím poradenské služby, které slouží učitelům, rodičům a dětem v oblasti sociálního znevýhodnění. Praktickou část člením do dvou fází výzkumu. K první fázi empirické části volím kvantitativní výzkum, kde metodou dotazníkového šetření zjišťuji obecnou informovanost učitelů v dané problematice, základní orientaci ve školských dokumentech a odlišné metody práce. V druhé fázi praktické části používám formu kvalitativního výzkumu, a to polostrukturované rozhovory, jimiž doplňuji získané informace z dotazníkového šetření a získávám ucelená data o procesu začleňování sociálně znevýhodněných dětí do mateřské školy. Vytyčením hlavních cílů diplomové práce zjišťuji informovanost učitelů o problematice sociálního znevýhodnění a jejich způsoby práce se sociálně znevýhodněnými dětmi. Sjednocuji poznatky o procesu přijímání sociálně znevýhodněných dětí do mateřské školy a...
Zobcová flétna a její využití učitelem v mateřské škole
Šavlíková, Romana ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Předmětem diplomové práce je využití zobcové flétny v rukou učitelky při realizaci celého spektra hudebních činností v mateřské škole. Teoretická část nastíní historii zobcové flétny a její druhy. Dále tato část obsahuje hudební vývoj dítěte a jeho hudební schopnosti a dovednosti ve věku od 3 do 6 let v této oblasti podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a dříve používaných osnov. Součástí jsou i informace o tom, jak se nynější střední pedagogické školy a vyšší odborné školy pedagogické věnují vzdělávání budoucích učitelek mateřských škol v oblasti hry na zobcovou flétnu. V praktické části popisuje akční výzkum s cílem vytvořit srozumitelný popis několika hudebních jednotek ověřených v praxi. V první fázi výzkumu proběhne příprava a realizace již publikovaných aktivit Mgr. Mileny Kmentové, Ph.D. a MgA. Evy Nevoralové s výslednou revizí. Dále naváži vytvořením a ověřením vlastních lekcí v praxi opět se závěrečnou reflexí.
Výběr knih pro děti podle učitelek mateřských škol
Hejhalová, Tereza ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na otázku, jakým způsobem a jaké knihy pedagogové mateřských škol vybírají pro předškolní děti, a na faktory, které tento výběr ovlivňují, včetně současných trendů (jako jsou levné knihy, sběratelské kampaně nebo interaktivní knihy). Teoretická část popisuje vývoj dítěte předškolního věku s ohledem na čtenářství, literární žánry a typy knih pro předškolní děti. Poukazuje také na nakladatelství, jež vydávají knihy pro děti, ocenění za kvalitní dětskou literaturu, a v neposlední řadě na média, která výběr knih ovlivňují. Je vysvětlena i důležitost podpory a rozvoje čtenářské pregramotnosti u předškolního dítěte. Cílem práce bylo popsat výběr dětské literatury u učitelek mateřských škol a zjistit faktory, které tento výběr knih ovlivňují. Po prostudování odborné literatury byl v praktické části vytvořen dotazník o 31 položkách pro učitele mateřských škol, který vyplnilo 129 respondentů. Celkem odpovídali na 14 hypotéz. Potvrdilo se, že vysokoškolsky vzdělané učitelky si vybírají knihy podle ocenění více než učitelky se středoškolským vzděláním. Za nejdůležitější vlastnost knihy považují učitelky z nabízených možností kvalitní text, od knih požadují zejména rozvoj představivosti a fantazie, což odpovídá i tomu, že nejvíce ve své práci preferují literární žánr pohádek. Knihy...
Povědomí učitelů MŠ o syndromu CAN
ADAMOVÁ, Tereza
Cílem práce je zjistit povědomí učitelů mateřských škol o syndromu CAN, tedy o syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Co si učitelé mateřských škol představují pod pojmy týrané, zneužívané a zanedbávané dítě, jaké procento učitelů se ve své praxi setkalo s dítětem se syndromem CAN, jaké znají učitelé postupy při řešení výskytu dítěte se syndromem CAN i to, jak vnímají učitelé samotné ohlášení při podezření na syndrom CAN. Dále je cílem hlubší vhled do této problematiky. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část bakalářské práce obsahuje kapitoly týkající se syndromu CAN, jeho forem, typických projevů atd. Dále obsahuje informace o roli učitelů MŠ v dané problematice a taktéž legislativní ukotvení celé této problematiky. V praktické části je řešen výzkumný problém: Jaké je povědomí učitelů MŠ o syndromu CAN? Jsou zde uvedeny výsledky smíšeného výzkumného šetření. Pro kvantitativní část je použita metoda dotazníku, výzkumný soubor je tvořen učiteli mateřských škol. Pro kvalitativní výzkumné šetření je použita metoda rozhovoru. Rozhovor je prováděn s učitelkou mateřské školy, která se již se syndromem CAN osobně setkala.
Vliv dětství na pojetí profese učitele v mateřské škole
BABÁKOVÁ, Petra
Bakalářská práce je zaměřena na to, jak vnímají vliv vlastního dětství na svou osobnost a profesi učitelé v mateřské škole. Teoretická část popisuje prvních sedm let života dítěte, uvádí vliv výchovy na dítě, poukazuje na rizika, která přináší výchova a její možné nežádoucí projevy v dospělosti. Dále je zde popsána osobnost učitele v mateřské škole. V praktické části jsou pak uvedeny výsledky kvalitativního výzkumu, který byl veden formou polostrukturovaného rozhovoru s učitelkami z mateřských škol. Jsou zde mapovány jejich vzpomínky na dětství, možnosti vyrovnání se s nepříjemnými zážitky a propojení vzpomínek se současnou profesí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.