Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dopad projektu oborových dnů na klíčové kompetence absolventů Základní školy Kunratice
Tychtl, Tom ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
NÁZEV: Dopad projektu oborových dnů na klíčové kompetence absolventů ZŠ Kunratice AUTOR: Tom Tychtl KATEDRA: Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Veronika Laufková Ph.D. ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá projektem s názvem Oborové dny, který je realizován na Základní škole Kunratice, především pak jeho dopadem na rozvoj klíčových kompetencí absolventů školy s přesahem do jejich budoucího života. Práce vychází z teoretických poznatků o klíčových kompetencích, konstruktivistickém pojetí výuky, organizačních formách výuky a projektové výuce, o které se následně opírá v praktické části. V praktické části si pak dává práce za cíl představit fungování projektu a na základě kombinace kvalitativního a kvantitativního šetření předložit výsledky dopadu projektu Oborové dny na rozvoj klíčových kompetencí a přesahu tohoto rozvoje do budoucího života absolventů školy. KLÍČOVÁ SLOVA: klíčové kompetence, projektová výuka, základní škola, kvalitativní výzkum, absolventi
Paralelní penzum gymnaziálního a hudebního vzdělávání z pohledu pedagogů a studentů na Gymnáziu a Hudební škole hlavního města Prahy, ZUŠ
Pudlovská, Veronika ; Valášek, Marek (vedoucí práce) ; Jiřičková, Jiřina (oponent)
zabývá názory pedagogů a studentů na paralelní gymnaziální a hudební vzdělávání na Gymnáziu a Hudební škole hlavního města Prahy. Kromě kapitol o historii vzniku hudebních tříd se soustředí zejména na výzkumnou část, která přináší pohledy pedagogů například na spolupráci s kolegy, jejich názory na adekvátní vybavení školy či přínos vyučování Š pro ně samotné. oučasně nty a absolventy školy. Pomocí dotazníku zjišťuje, jak je podle studentů/absolventů studium náročné časově, co všechno je škola naučila a jak školu zpětně hodnotí. Práce pedagogy či řediteli školy.
Analysis of the Attitude and the Motivation of Future Graduates Towards Self-employment Based on the Push - Pull Theory
Kudračová, Denisa ; Putnová, Anna (oponent) ; Konečný, Štěpán (vedoucí práce)
The topic of the master thesis is an analysis of the attitude of future graduates towards self-employment. The aim of the thesis is to find out, within the push-pull theory, which factors currently influence graduates in decision-making whether to be employed or to start their own business and whether their attitude has changed due to the situation in society associated with the COVID-19 pandemic. The research will be conducted by a questionnaire survey. The result of the thesis will be a comparison of motives for decision-making between employment and entrepreneurship before and during the pandemic crisis. Based on the research results, solutions for increasing motivation of future graduates to become entrepreneurs and suggestions for improving strategy of business support organizations to support entrepreneurship among graduates according to their needs will be proposed
Proč se absolventi Filozofické fakulty ZČU v Plzni dokáží na trhu práce lépe uplatnit než jejich kolegové z Filozofické fakulty Univerzity Pardubice?
Pravda, Petr ; Kokeš, Richard (vedoucí práce) ; Pýchová, Silvie (oponent)
Diplomová práce se věnuje tomu, proč se na trhu práce dokáží lépe uplatnit absolventi Filozofické fakulty Západočeské univerzity než jejich kolegové z Filozofické fakulty Univerzity Pardubice. Práce se snaží zjistit, jakými faktory je to způsobeno. Tím chce přispět k identifikaci opatření vhodných pro zlepšení uplatnění absolventů humanitních oborů na trhu práce. V práci rozlišujeme vnější a vnitřní faktory. Výběr všech faktorů je podrobně vysvětlen a zdůvodněn. Vnějšími faktory jsou segmentace trhu práce a regionální situace na pracovním trhu. Vnitřní faktory jsou prestiž vysoké školy, praxe při studiu, rozsah důrazu na měkké kompetence a rozsah karierního poradenství. Práce je dvou případovou studií, která se snaží o hluboké a komplexní pochopení zkoumaného jevu. Využity byly strukturované rozhovory se zaměstnanci kariérních center Univerzity Pardubice a Západočeské univerzity. Základem práce je však analýza studijních povinností studentů těchto fakult. Srovnávat mezi sebou dvě fakulty patřící k jiným univerzitám je poměrně složité a v České republice neobvyklé. Práce má proto své limity, které jsou v jejím závěru uvedeny. V práci je také rozebrána strukturální proměna vysokého školství v České republice, protože ta má zásadní dopad na uplatnění absolventů vysokých škol na trhu práce.
Analýza vysokoškolského vzdělávání v Česku se zaměřením na absolventy 2001-2017
Pištorová, Markéta ; Rychtaříková, Jitka (vedoucí práce) ; Kučera, Tomáš (oponent)
Analýza vysokoškolského vzdělávání v Česku se zaměřením na absolventy 2001-2017 Abstrakt Tato práce se zaměřuje na analýzu absolventů vysokých škol v Česku mezi roky 2001-2017, z hlediska typu studijního programu, skupin studijních programů, čisté doby studia, věku při absolvování, státního občanství a zastoupení mužů a žen. Hlavním zdrojem dat byla data z matrik studentů. Změny v čisté době studia v závislosti na výše zmíněných faktorech byly shrnuty za pomoci obecného lineární modelu. Závislost pohlaví na skupině programů a čisté době studia byla modelována pomocí logistické regrese. Dále byly použity demografické metody čistá míra vstupu a čistá míra prvního absolvování. Součástí práce je také teoretické uvedení do tématu - Trowova koncepce, Boloňský proces a strategické materiály MŠMT. Pro ucelený pohled je zahrnutý rovněž historický vývoj vysokoškolského systému v Československu, informace o vzdělanostní struktuře podle SLDB 2011 a mezinárodní srovnání v rámci zemí OECD. Hlavním zjištěním této práce je skutečnost, že počty a struktura absolventů odráží zavádění principů Boloňského procesu. Od roku 2012 počet absolventů vzhledem k nástupu slabších populačních ročníků narozených v 90. letech 20. století klesá a lze očekávat, že jejich počet se nebude do budoucna výrazně zvyšovat. Klíčová slova:...
Sociální rozvoj ohrožené mládeže v Západní provincii Zambie, městě Mongu
VELTRUBSKÁ, Jana
Bakalářská práce je zaměřena na sociální rozvoj ohrožené mládeže v Západní provincii Zambie, městě Mongu. Cílem bakalářské práce je na základě výzkumu a dostupných literárních pramenů blíže zmapovat projekt neziskové organizace Njovu o.p.s. "Centrum učňovských kurzů pro sociálně ohroženou mládež v Západní provincii Zambie v Mongu Katongo" a zjistit, zda dokáže pomoci absolventům v jejich osobním sociálním postavení a rozvoji. Výzkum práce byl proveden kvantitativní metodou, pomocí standardizovaných rozhovorů, jejichž nástrojem byl dotazník. V rámci práce jsou specifikovány sociální a ekonomické aspekty Zambie a představena Miléniová deklarace a Rozvojové cíle tisíciletí. Dále práce definuje rizikovou mládež v Zambii a fenomén tzv. zranitelné mládeže, který je především typický pro subsaharské státy Afriky a také popisuje systém školství v Zambii. Je podrobně představena nezisková organizace Njovu o.p.s., její cíle a projekty, především však projekt "Centrum učňovských kurzů pro sociálně ohroženou mládež v Západní provincii Zambie v Mongu-Katongo". V rámci své práce jsem došla k závěru, že se projektu organizace Njovu o.p.s.: "Centrum učňovských kurzů pro sociálně ohroženou mládež v Západní provincii Zambie v Mongu-Katongo" daří plnit svůj rozvojový záměr a jejich práce je pro západní provincii Zambie velice prospěšná.
Historie Nymburského gymnázia v kontextu vývoje středního školství
Váňová, Soňa ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Cílem mé diplomové práce je zachytit dějiny středního školství a zároveň tento historický vývoj propojit s konkrétní střední školou - Gymnáziem Bohumila Hrabala v Nymburce. Úvodní část popisuje počátky formování gymnázií na našem území. Zaměřuje se na školské reformy v období osvícenství. Druhá část zachycuje události 20. století. Obsahuje také vznik střední školy v Nymburce, období první a druhé světové války, Pražské jaro, období normalizace a události po roce 1989. Závěrečná část se soustředí na současný život ve škole, oslavy vzniku školy, slavné absolventy a změnu názvu gymnázia. Součástí mé práce jsou výpovědi svědků - absolventů i pedagogů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.