|
Vliv operačního vaginálního porodu na adaptaci novorozence
Michálková, Tereza ; Pařízek, Antonín (vedoucí práce) ; Vojtěch, Jiří (oponent)
Cílem bakalářské páce je představit vaginální operační porod a dát do souvislosti ukončení porodu extrakční metodou a stav novorozence bezprostředně po porodu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje definováním pojmů k tématu fyziologického porodu a porodního mechanismu. Dále se zabývá charakteristikou vaginálního operačního porodu a charakteristikou jednotlivých extrakčních vybavovacích metod - technikou provedení, indikacemi, kontraindikacemi a komplikacemi. Dále se práce věnuje vymezení základních pojmů o novorozenci, obecných i blíže specifikovaných k tématu práce. Důležitou kapitolou v novorozenecké části je poporodní adaptace a poranění novorozence. Praktická část je pojata jako část výzkumná a bylo k ní využito analytického sběru dat ze zdravotnických dokumentací a nemocničního informačního systému Medea. Výzkum proběhl na Gynekologicko-porodnické klinice 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy a Všeobecné fakultní nemocnice v Praze. Získaná data byla zpracována ve webové aplikaci pro sběr medicínských výzkumných dat - REDCap. Cílem praktické části bakalářské práce bylo zhodnotit míru zhoršené poporodní adaptace novorozence v souvislosti s indikacemi k použití extrakční vybavovací metody při porodu. Souhrnem získaných dat a interpretací výsledků výzkumu...
|
|
Absolventi středních škol a trh práce. Odvětví: právo, právní a veřejnosprávní činnost
Doležalová, Gabriela ; Vojtěch, Jiří
Obsahuje důležité a dostupné informace o počtech nově přijatých žáků a absolventů škol, o jejich připravenosti a úspěšnosti při přechodu na trh práce, popřípadě do dalšího vzdělávání, o tom, jestli absolventi skutečně v oboru pracují apod., pro zvolené odvětví, zde konkrétně pro odvětví Právo, právní a veřejnosprávní činnost. Nejedná se o samostatné odvětví, ale spíše o činnosti, které se prolínají napříč všemi odvětvími hospodářství.
Plný text: PDF
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |