Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 209 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Implementace genderové problematiky do výuky
DAVIDOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá způsobem efektivního zapojení problematiky genderu a feminismu do výuky. Teoretická část práce popisuje zmíněné základní pojmy, jejich vývoj a současnou problematiku - převážně pak cílí na témata genderových rolí a stereotypů ve společnosti, feminizovaných pozic a souvisejícího gender pay-gap. V následující části práce se tato problematika přesouvá do oblasti českého školství: Jsou v českém školství uplatňovány některé ze zmíněných stereotypů? Jak funguje genderově citlivá výchova? Jak je nahlíženo na feminismus v rámci Občanské výchovy a Základů společenských věd? Praktická část práce se poté věnuje uplatněním poznatků z teorie a ukazuje přípravu modelového bloku na téma feminismus, zařazeného do výuky Základů společenských věd. Tyto modelové hodiny byly následně využity ve výuce Základů společenských věd na gymnáziu EDUCAnet - střední škola a základní škola České Budějovice, s.r.o. Studenti před samotnou výukou tohoto bloku zodpověděli dotazník zaměřující se právě na téma genderu a feminismu. Po dokončení zaměřené výuky proběhla reflexe efektivity daných hodin a jejich přínosu pro studenty.
Perception of stereotypes in advertisement by children of age 4 - 6 and 11 - 13
Kovačovičová, Dominika ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalárska práca sa venuje vnímaniu genderových stereotypov v reklame u detí v dvoch vekových skupinách, a to vo veku 4 až 6 rokov a 11 až 13 rokov. Deti sú považované za bezbrannejšie voči pôsobeniu reklamy oproti dospelým. To platí pre vplyv na nákupné správanie, aj pre osvojovanie si zobrazeného obsahu, napríklad v prípade stereotypov. Cieľom skúmania bolo zistiť, či a ako deti v týchto dvoch vekových skupinách vnímajú genderové stereotypy v reklame a vzájomne tieto skupiny porovnať. V rámci skúmania boli využité rozhovory a vybrané aktivity zamerané na rôzne typy reklám, na porozumenie rozhodovaciemu procesu na základe nich, na skúmanie toho, ako deti replikujú stereotypy vo vlastnej tvorbe a na porozumenie tomu, čo je pre deti v reklamách významné. V práci sú zahrnuté aj možné prístupy a problematika výskumu s deťmi a v neposlednom rade aj etika tohto výskumu. Na základe výskumu bolo zistené, že deti v mladšej vekovej skupine výrazne viac replikujú genderové stereotypy v reklame aj mimo nej a gender využívajú aj na obhajobu svojich rozhodnutí a volieb. V staršej vekovej skupine boli na druhú stranu genderové stereotypy menej badateľné a deti v tejto skupine sa výrazne viac sústredili na jednotlivé prvky použité v reklame, ktoré boli pre ne rozhodujúce.
Sexistické zobrazení žen v marketingové komunikaci: rozdíly ve vnímání sexistické reklamy mezi ženami a muži generace Z
Brázdilová, Eva ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá sexistickým zobrazením žen v marketingové komunikaci se zaměřením na to, jestli sexismus v reklamě vnímají ženy a muži generace Z rozdílně. Navzdory významnému vlivu reklamy na společenské postoje k genderu existuje poměrně malé množství akademických textů zaměřených na způsob, jak lidé vnímají sexistickou reklamu a jak na ni reagují. Práce se skládá ze tří částí - teoretické, metodologické a výzkumné, které poskytují přehled teorie sexismu, různých forem sexistického zobrazování žen v reklamě, způsobů boje proti sexismu a jeho regulace, metodologie výzkumu a analýzy výsledků výzkumu. Výzkum byl proveden prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s respondenty z generace Z s cílem získat kvalitativní údaje o jejich názorech na sexismus v reklamě. Diskuse o výsledcích výzkumu poskytuje vhled do postojů a vnímání generace Z vůči sexistickému zobrazování žen v reklamě a nabízí důležité důsledky pro reklamní průmysl a společnost jako celek. Ze získaných dat vyplývá, že obě pohlaví vnímají sexistické zobrazení žen v reklamě podobně, a to negativně. Jediným významnějším rozdílem byla nižší schopnost mužů sexismus rozpoznat.
Prezentace žen-političek na Facebooku z pohledu genderové perspektivy
Šindelářová, Kateřina ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Práce se věnuje sebeprezentaci českých političek na Facebooku optikou genderové perspektivy. Soustředí se na problematiku genderových rolí a stereotypů, kterou zasazuje do kontextu politického prostředí. Vymezuje politickou komunikaci a přibližuje fenomény, které se v rámci politické komunikace objevují v souvislosti s novými a sociálními médii. Rovněž předkládá současnou situaci ohledně zastoupení žen v obou komorách Parlamentu České republiky. Na základě stanovených genderových aspektů pak prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy zkoumá online komunikaci sedmi vybraných poslankyň a výsledky konfrontuje s dosavadním poznáním z oblasti politické komunikace nazírané optikou genderu. Zjištění analýzy naznačují, že vybrané ženy-političky vykazují tendenci věnovat se spíše typicky maskulinním problematikám, jako jsou témata spjatá s agendou zahraničních vztahů či ekonomickou a daňovou oblastí. Analýza se navíc zaměřila na přítomnost vymezených dimenzí personalizace a formátu selfie jako nástroje celebritizace politické komunikace. Oba uvedené fenomény se v analyzovaných obsazích vyskytly minimálně.
Femvertising v odvětví tělové kosmetiky v České republice
Kašperková, Tereza ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Ortová, Nina (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na trend femvertisingu v reklamách na tělovou kosmetiku v České republice. Femvertising je poměrně novým fenoménem využívaným v propagaci, který se snaží prezentovat pozitivní obrazy žen a vystupovat proti genderovým stereotypům. Cílem práce bylo zjistit, zda se prvky femvertisingu vyskytují, případně jakým způsobem, ve zvolených reklamách určených pro český trh z let 2019-2022. Za tím účelem pak byla realizována kvalitativní obsahová analýza, která ukázala, že se prvky femvertisingu vyskytují ve všech vybraných reklamních spotech a tři z nich bylo možné označit za zcela femvertisingové.
Genderové stereotypy za volantem z pohledu studentů autoškoly
Janebová, Valérie ; Teichman, Klaudia (vedoucí práce) ; Wirthová, Jitka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá genderovými stereotypy za volantem z pohledu studentů autoškoly. Zkoumá, jestli se stereotypy objevují v autoškole, věnuje se stereotypům, s kterými se respondenti mohli setkat před autoškolou a následně je jejím cílem zjistit, zda jsou respondenti autoškolou ovlivněni pro budoucí řízení automobilu. Téma je aktuální, protože v dnešní době je stále řízení vozidla považováno za "mužskou" činnost a ženy mohou být odrazovány od toho, aby se staly řidičkami kvůli sociálnímu tlaku a očekáváním ohledně jejich genderové role. Také je důležité, protože se z místa na místo dostáváme především autem, takže by autoškola měla být příjemné prostředí pro všechny. Práce je rozdělena na teoretickou, metodologickou a praktickou část. V první jsou popsaná teoretická východiska jako jsou Genderové stereotypy, Teorie genderových skel, Autoškola a další, ze kterých je následně vycházeno v části praktické. V té je prováděn kvalitativní výzkum, konkrétně pak pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Z dat, které tyto rozhovory poskytly je poté prostřednictvím segmentace zvoleno osm témat, rozdělených do třech kapitol podle výzkumných otázek. Následně bylo použito deduktivní kódování pro jejich analýzu. Závěr práce je pak věnován výsledkům, které nemohou být z důvodu malého vzorku vztáhnuté na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 209 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.