Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bariéry autoevaluace u učitelů základních a středních škol
Davídková, Šárka ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Diplomová práce se zabývá překážkami autoevaluace učitelů základních a středních škol. Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda existují subjektivně vnímané překážky, které brání učitelům základních a středních škol v procesu autoevaluace jejich pracovního výkonu. Dále tyto překážky popsat, zjistit, kde je jejich příčina a navrhnout opatření, jak tyto překážky odstranit. Teoretická část je zpracována na základě studia odborné literatury a dalších dostupných zdrojů. Seznamuje se základními pojmy dané problematiky, popisuje profesi učitele a způsob ukotvení autoevaluace v legislativě. Z hlediska potřeby podrobného vhledu do problematiky je zvolen kvalitativně orientovaný výzkum a metoda ohniskové skupiny. Analýza získaných dat je inspirována metodou zakotvené teorie. Získaná data byla nejdříve kódována a dále izolována do kategorií. Každá z kategorií byla pro účel vyšší přehlednosti rozdělena do subkategorií. Prostřednictvím analýzy byly vytvořeny čtyři kategorie - kontext profese, bariéry na straně učitele, nedostatek podpory a specifické bariéry. Kategorie kontext profese zahrnuje subkategorie nedostatek času, velké množství pracovních povinností a náročnost profese. Kategorie bariér na straně učitele obsahuje subkategorie negativní přístup učitele k autoevaluaci, nezkušenost učitele s autoevaluací,...
Interkulturní komunikační kompetence. Rozvoj interkulturní komunikační kompetence studentů učitelství anglického jazyka
Uličná, Klára
Interkulturní komunikační kompetence Rozvoj interkulturní komunikační kompetence studentů učitelství anglického jazyka Abstrakt: Cílem předložené dizertační práce je hodnocení rozvoje interkulturní komunikační kompetence u studentů učitelství anglického jazyka v rámci studijního předmětu Intercultural Communicative Competence vyučovaném na Katedře anglistiky a amerikanistiky Univerzity Pardubice. V úvodu vymezujeme terminologii, kterou v průběhu práce konsistentně využíváme. Následně představujeme potřebná teoretická východiska, a to zejména východiska filosofická a lingvisticko-didaktická, která naznačují pozice, z nichž přistupujeme k diskutovanému fenoménu, tj. fenoménu interkulturality, který v současném globalizovaném světě klade nové nároky nejen na pedagogickou praxi, ale i výzkum. V další části práce je pozornost zaostřena na interkulturní výchovu a vzdělávání s klíčovým cílem rozvoje interkulturní komunikační kompetence. Tematizovány jsou současné trendy interkulturní výchovy a vzdělávání s akcentem na specifika výuky anglického jazyka. Stěžejní část teoretické části práce se zaměřuje na konceptualizaci konstruktu interkulturní komunikační kompetence a její následnou didaktizaci, tj. rozvoj a hodnocení. Empirické šetření zahrnuje dvě fáze: první (vedlejší) fáze je zaměřena na uchopení kontextu...
Řetězové e-maily jako forma politické propagandy
Šalplachtová, Iva ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Cílem bakalářské práce je zvýšit povědomí o řetězových dezinformačních e-mailech, často politicky zaměřených, které kolují především mezi zástupci generace současných seniorů. Zároveň je účelem práce zjištění týkající se obsahu e-mailů jeho vliv na recipienty a odesílatele. V první části práce jsou definovány základní pojmy, tj. dezinformace, jejich výskyt a porovnání, seniorská generace a její působení v digitálním prostředí, ale i řetězové zprávy a jejich původ. Druhou částí je analýza zpráv. Je zaměřena na odhalování dezinformací obsažených ve vybraných e-mailech. Zároveň jde v této části poukázáno i na často se opakující narativy. Poslední, třetí, část je výzkumná, v níž, se na základě čtyř stanovených hypotéz, analyzuje vliv řetězových e-mailů na respondenty focus group. Hypotézy jsou stanoveny na základě poznatků získaných při zpracovávání teoretické části práce a výsledků pocházejících z analýzy e-mailů a druhé části této práce.
Seriál Život je ples očima seniorů: recepční analýza zobrazených témat
Höschlová, Aneta ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na recepční analýzu českého seriálu Život je ples. Jedná se o rodinný seriál z produkce České televize, jehož ústředním tématem jsou osudy klientů domova seniorů, jejich rodin a zaměstnanců, kteří o ně pečují. Analýza recepce se věnuje zejména tomu, jak seriál vnímali senioři, tedy skupina lidí, o které dílo pojednává. Teoretická část představuje tři přístupy k výzkumu publik, největší důraz klade na sociokulturální výzkum, který odmítl moc textu a připustil, že mediální texty jsou otevřené několika možným interpretacím v závislosti na určitém společenském kontextu každého recipienta a dalším zvyklostem. Z tohoto přístupu vzešel výzkum recepce, který tato diplomová práce také přibližuje. Dále se věnuje problematice života seniorů a předkládá tak teoretický základ pro následnou analýzu. V neposlední řadě se zabývá utvářením identity na základě mediální fikce. V empirické části se práce soustředí na několik vybraných témat, která vzešla z kvalitativní obsahové analýzy jednotlivých dílů pořadu. Jedná se o sny seniorů a vzdělávání, rodinné i partnerské vztahy starších lidí a specifika života v domově seniorů. Tato práce prostřednictvím metody ohniskových skupin zjišťuje, zda vnímání výše uvedených témat seniory souzní se seriálovým zobrazením těchto oblastí, jak se toto...
Sociologická analýza rekrutační fáze kvalitativních projektů, zejména focus groups v praxi marketingového výzkumu
Fridrichovská, Tereza ; Jeřábek, Hynek (vedoucí práce) ; Buchtík, Martin (oponent)
Bakalářská práce je sociologickou analýzou rekrutáční fáze kvalitativních projektů, zejména pak nejfrekventovanější kvalitativní metody, tj. focus groups, v marketingovém výzkumu. První část práce představuje historii focus groups až po její současnou podobu včetně zásad při jejich realizaci. Dále se práce věnuje historii výzkumu trhu na území České republiky se zaměřením na příchod metody focus groups. Práce seznamuje čtenáře s marketingovým výzkumem trhu a jeho specifiky se zaměřením na kvalitativní projekty, konkrétně hlavně na metodu focus groups a její obměny. V další části práce jsou charakterizovány metody rekrutace a standardy, kterými se rekrutace řídí s důrazem na sdružení Simar. Závěrečná část práce je věnována metodologii a pak vlastnímu šetření mezi vybranými pěti rekrutátory, kteří zajišťují výběr respondentů na kvalitativní projekty, zejména focus groups, v České republice. Skrze jejich výpovědi autorka celý proces rekrutace popisuje, definuje jeho kritická místa a navrhuje možná zlepšení z nich plynoucí.
Hodnota vzdělání z pohledu žáků různých typů škol
Vojtová, Pavla ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
RESUMÉ Hodnoty - konkrétně i hodnoty vzdělání, jsou tématem, které by se dalo nazvat nadčasovým. Stejně jako se měnily historické epochy, měnilo se i pojetí hodnot vzdělání. Jeho kořeny nalezneme již v antickém Řecku, aktuální je však i v dnešní době. V této diplomové práci jsme se tomuto témtu chtěli věnovat. Úvodní - teoretická část - byla zaměřena na obecné hodnoty z pohledu různých vědeckých disciplín. V následující části byly přiblíženy pojmy systém hodnot, jejich hierarchizace a hodnotová orientace. Nebyla opomenuta ani témata související se socializací a předáváním hodnot, převážně v rodině. K tomu neodmyslitelně patří i vztahy s rodiči a styly výchovy. Nevyhnuli jsme se ani tématům specifik vnímání morálních norem u adolescentů, volby jejich profesní přípravy a pojmům vzdělání a vzdělávání. Praktická část se již věnuje metodologii výzkumu, uskutečňování rozhovorů a jejich kódování podle předem stanovených kritérií. Po této analýze se práce zabývá srovnání jednotlivých výpovědí studentů v rámci jednotlivých tříd i škol navzájem. Výsledkem jsou závěry, které sumarizují a porovnávají obecné i osobní pohledy na hodnotu vzdělání. Hodnota vzdělání je fenoménem, který je přítomen a reflektován všemi aktéry výzkumu na navštívených středních školách. Přístup ke vzdělání se liší na základě výchovy v rodině,...
Spor o Šumavu: síly a slabosti ekologického principu shody
Chomátová, Eliška ; Stöckelová, Tereza (vedoucí práce) ; Čermák, Daniel (oponent)
Práce vychází z kvalitativního výzkumu provedeného v létě 2008 v několika obcích na Šumavě, který formou diskuzních skupin zkoumal vztah různých zájmových skupin k Národnímu parku Šumava a obecněji k přírodě a myšlenkám a aktérům environmentalismu. V úvodu je představen design výzkumu a získaná data. Poté se věnuji popisu teorie všeobecných principů shody, jež je hlavním teoretickým rámcem pro zkoumání agumentace účastníků diskuzních skupin. Na jednotlivých argumentech ukazuji, že proti ochraně přírody tak, jak ji prosazuje Správa NPŠ, jsou kritiky národního parku mobilizovány v českém prostředí legitimní a důležité hodnoty. Další část práce je věnována ekologickému principu shody jako novému všeobecnému principu shody: diskutuji podmínky existence takového principu shody, jeho podobu ve sporu o správu území Šumavy a důsledky, jež může tato podoba mít pro širší sdílení tohoto principu, nebo naopak vymezování se proti němu. Důležitým bodem je přitom vztah odbornosti a participace, jež jsou spolu s pojetím přírody hlavními prvky ekologického principu shody.
Interkulturní komunikační kompetence. Rozvoj interkulturní komunikační kompetence studentů učitelství anglického jazyka
Uličná, Klára
Interkulturní komunikační kompetence Rozvoj interkulturní komunikační kompetence studentů učitelství anglického jazyka Abstrakt: Cílem předložené dizertační práce je hodnocení rozvoje interkulturní komunikační kompetence u studentů učitelství anglického jazyka v rámci studijního předmětu Intercultural Communicative Competence vyučovaném na Katedře anglistiky a amerikanistiky Univerzity Pardubice. V úvodu vymezujeme terminologii, kterou v průběhu práce konsistentně využíváme. Následně představujeme potřebná teoretická východiska, a to zejména východiska filosofická a lingvisticko-didaktická, která naznačují pozice, z nichž přistupujeme k diskutovanému fenoménu, tj. fenoménu interkulturality, který v současném globalizovaném světě klade nové nároky nejen na pedagogickou praxi, ale i výzkum. V další části práce je pozornost zaostřena na interkulturní výchovu a vzdělávání s klíčovým cílem rozvoje interkulturní komunikační kompetence. Tematizovány jsou současné trendy interkulturní výchovy a vzdělávání s akcentem na specifika výuky anglického jazyka. Stěžejní část teoretické části práce se zaměřuje na konceptualizaci konstruktu interkulturní komunikační kompetence a její následnou didaktizaci, tj. rozvoj a hodnocení. Empirické šetření zahrnuje dvě fáze: první (vedlejší) fáze je zaměřena na uchopení kontextu...
Závěrečná zpráva z focus groups: postoje české veřejnosti k politice, politické angažovanosti a ženám v politice
Vohlídalová, Marta ; Maříková, Hana ; Volejníčková, Romana
Výzkumná zpráva shrnuje výsledky focus groups provedených s různými skupinami české veřejnosti na téma postojů k politice, politické participaci a angažovanosti a k postavení žen v politice.
Analýza trhu bubble tea v České republice
Stibor, Jiří ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá trhem bubble tea v České republice ve vztahu ke společnosti Bubbleology. Cílem práce je analýza jejího marketingového mixu a navržení změn a opatření, které by vedly ke zvýšení povědomí o značce a následně i ke zvýšení zisků. Za pomoci dotazníkového šetření na internetu je nejdříve určena cílová skupina nápoje. Poté jsou popsány hlavní značky na trhu a identifikována je hlavní konkurence pro Bubbleology. Následuje analýza samotného marketingového mixu společnosti. Na základě zjištění jsou navrženy doporučení a doplňky k současnému mixu. Jedná se především o zvýšení digital engagement za pomoci sociálních sítí a mobilní aplikace a o zlepšení promočních aktivit v místě prodeje. Správnost konceptů je nakonec ověřena pomocí skupinového rozhovoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.