Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Verbálně komunikační kompetence romských žáků na počátku primárního vzdělávání
Opálková, Marie ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent) ; Bravená, Noemi (oponent)
NÁZEV: Verbálně komunikační kompetence romských žáků jako podmínka jejich školní úspěšnosti AUTOR: Mgr. Marie Opálková ŠKOLITEL: PhDr. Helena Hejlová, Ph.D. ABSTRAKT: Předmětem předkládané disertační práce je školní úspěšnost romských žáků na počátku primárního vzdělávání a překážky, se kterými se romští žáci v tomto období setkávají. Cílem práce je zjistit, jak jsou verbálně komunikační kompetence romských žáků ovlivňovány komunikačním jazykem v rodině a jaký vliv mají na školní úspěšnost žáka. Tento hlavní cíl byl operacionalizován do jednotlivých parciálních cílů, které svým charakterem korespondují s jazykovými rovinami komunikačních kompetencí a definují konkrétní dimenzi šetření. Pro zpracování dat od romských žáků byla použita kvalitativně orientovaná případové studie charakteristická kombinací různých technik sběru informací. Pro účely této práce bylo využito pozorování, rozhovory a analýza dokumentů - konkrétně výsledky Baterie testů zjišťující stav jazykových rovin češtiny u romských žáků 1. třídy. Jedná se o nestandardizovaný nástroj, který byl za účelem této práce vytvořen. Práce je přínosná především v celkovém obrazu podmínek utváření jazykového kódu romského dítěte a dokládá, co vše se na něm podílí. Výsledky empirického výzkumu mohou učitelům umožnit lepší vhled do výuky českého jazyka a...
Sociální klima třídy v 1. ročníku základní školy
Novická, Denisa ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Vondřičková, Klára (oponent)
Tématem mé diplomové práce je sociální klima třídy v prvním ročníku základní školy. Práce je zaměřena na utváření a ovlivňování třídního klimatu začínajícím učitelem. V teoretické části se zabývám pojmem třídní klima. Dále také uvádím, jaké metody může využít učitel k ovlivňování třídního klimatu. Pro svou diplomovou práci jsem zvolila metody osobnostní a sociální výchovy, o kterých se v teoretické části podrobněji rozepisuji. A to v souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání a dále i z didaktického hlediska. V teoretické části uvádím i zralost a připravenost žáků před vstupem do školy a následné zahájení školní docházky. Pro plnou orientaci v této problematice považuji za důležité zmínit se i o metodách, kterými se běžně získávají informace o stavu třídního klimatu. Empirická část obsahuje akční učitelský výzkum podle cyklu McNiffa. Aktivity osobnostní a sociální výchovy jsem rozdělila podle cíle do několika podkapitol. Jedná se o první setkání, seznamování, utváření pravidel, spolupráci, řešení konfliktů a závěrečné aktivity, které ověřují sjednocení kolektivu. Jednotlivé části aktivit jsou vždy rozdělené na přípravu, akci a reflexi. Empirickou část pro úplnost doplňuji o rozhovory nejen s paní učitelkou, která jako jediná vstupuje do dané třídy, ale také se svými...
Pohybový režim žáků na 1.stupni ZŠ v podmínkách konkrétní školy
Srchová, Michaela ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Název práce: Pohybový režim žáků 1. stupně ZŠ v konkrétních podmínkách školy Autor práce: Bc. Michaela Srchová Katedra: Katedra tělesné výchovy a sportu Vedoucí diplomové práce: Mgr. Věra Kuhnová, Katedra tělesné výchovy a sportu Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, M. D. Rettigové 4, 116 39 Praha 1 e-mail vedoucího: vera.kuhnova@pedf.cuni.cz Abstrakt: V diplomové práci se zabývám pohybovým režimem žáků mladšího školního věku. Po dobu dvou týdnů pozoruji jednu vybranou třídu během dopoledního vyučování. Pro své pozorování využiji třídu 3. E ze základní školy v Praze-Radotíně. Věnuji se také pohybovému režimu žáků z celého prvního stupně po dobu přestávek. Následně zhodnotím, jestli je pohybový režim žáků třídy 3. E po dobu dopoledního vyučování dostatečný. V závěru práce navrhnu aktivity, kterými lze obohatit školní den žáků. Klíčová slova: Pohybový režim, pohybové aktivity, žáci, 1. stupeň ZŠ
Obsah vzdělání na 1. stupni základních škol
Truhlářová, Iveta ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem ,,Obsah vzdělání na 1. stupni základních škol". První roky školní docházky jsou velmi důležité pro budoucí psychický vývoj dětí. Na 1. stupni základní školy si žáci budují základní návyky na učení a osvojují si lidské a mravní hodnoty. Z těchto důvodu je důležité, aby úroveň studia na základní škole odpovídala vysokým standardům a napomohla tak k vytvoření pevných základů pro budoucí studijní i pracovní život mladého člověka. V teoretické části práce budou shrnuty dosavadní poznatky z oblasti základního vzdělávání, v části praktické bude provedena komparace školních vzdělávacích programů vybraných základních škol. Získané poznatky budou využity při hodnocení cílů, oblastí a forem vzdělávání v ČR.
Výuka anglického jazyka u žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni ZŠ
Simandlová, Jitka ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výuku žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni základní školy, zejména pak na výuku anglického jazyka u těchto dětí. Dále se budu věnovat zejména hledání a ověřování výukových metod, které budou využitelné při výuce anglického jazyka u těchto žáků.
Rozvíjení tvořivosti dětí při zájmových činnostech s různými materiály
Havířová, Petra ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
NÁZEV: Rozvíjení tvořivosti dětí při zájmových činnostech s různými materiály AUTOR: Petra Havířová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra školní a sociální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Jitka Vodáková, CSc. ABSTRAKT: V teoretické části této práce jsem se věnovala stručnému shrnutí nejznámějších vědeckých poznatků týkajících se obecného tématu tvořivosti a jejího dělení z různých úhlů pohledu. V praktické části jsem poté prováděla výzkum pomocí Torranceho testů tvořivosti, jehož cílem bylo zjistit a zaznamenat posun a vývoj tvořivosti u vybraného vzorku žáků prvního stupně základní školy, na který bylo po dobu čtyř měsíců cíleně působeno. Hypotéza viditelného posunu jen u vnímavějších žáků se nepotvrdila. Zlepšení výsledků testu bylo zjištěno u většiny žáků. To předčilo má očekávání. Cílené působení na žáky se tak ukázalo jako vhodný způsob rozvoje tvořivosti.
Základní škola
Forman, Daniel ; Manová, Ludmila (oponent) ; Maceková, Věra (vedoucí práce)
Téma diplomové práce je základní škola, konkrétně se jedná o přístavbu ZŠ Havlíčkův brod, Konečná 1884. Navrhuji pavilon I. stupně a pavilon školní jídelny s kuchyní. Pavilony jsou založeny na základových pasech. Navrženy jsou ze stěnového obousměrného systému HELUZ. Stropní konstrukce jsou ze železobetonových desek křížem vyztužených, střecha je plochá jednoplášťová s klasickým pořadím vrstev. Kromě konstrukčního a dispozičního řešení jsem řešil také statiku budovy ve specializaci Betonové konstrukce. Dále jsou hodnoceny také tepelné a akustické požadavky a požadavky na požární bezpečnost staveb. Nové pavilony jsou řešeny jako bezbariérové. Pavilon I. stupně má dvě nadzemní podlaží, kde je 5 tříd kmenových, 1 odborná a 2 třídy jsou vyčleněny pro školní družiny. Tento pavilon je napojen na spojovací krček mezi bývalým pavilonem A a pavilonem B. Pavilon jídelny má jedno nadzemní podlaží, které je dělené na školní jídelnu a školní kuchyni, napojen je na spojovací krček vedoucí do tělocvičny. Pozemek je mírně svažitý k jižní straně. Všechny konstrukce odpovídají platným normám ČSN.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.