Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fenomén hudby. Hudba v kontextu základních motivů Heideggerova raného myšlení
Výravský, Vojtěch ; Benyovszky, Ladislav (vedoucí práce) ; Novotný, Jaroslav (oponent)
Práce je pokusem zasadit téma hudby do kontextu primárně tzv. "raného", ale částečně i "středního" období myšlení Martina Heideggera. Vychází přitom zejména ze dvou podnětů: jednak z Heideggerova tvrzení, že je třeba překonat estetické, tedy metafysické pojetí uměleckého díla, a jednak z velkého otazníku nad prázdným místem, jímž je hudba v rámci Heideggerova pronikavého promýšlení bytnosti umění přítomna. V první části ukazuje důvody, proč Heidegger volá po překonání estetiky, a pokouší se vykázat skryté předpoklady, v nichž se estetika vždy pohybuje a jež zatemňují původní přístup k uměleckému dílu, tedy i k hudbě. Jako základní metafysické předpoklady (hudební) estetiky je zde odkryto zejména trojí: schéma forma-látka, schéma subjekt-objekt a pojímání uměleckého díla jako před-mětu před-stavy. Ve druhé části práce je potom učiněn pokus o překonání těchto schémat cestou fenomenologického odhalování bytostných struktur hudby. Významným vodítkem je při tom nejprve fenomén dotyku hudby. Ten vede k pochopení hudby jako způsobu 'bytí ve světě' konstituovaného třemi momenty: náladou, rozuměním a řečí. Hudba se tak ukazuje jako způsob odemykání 'bytí tu', tedy jako artikulace naladěné srozumitelnosti pobytu a její sdělování spolupobytu.
Fenomén podcastu a jeho význam v současných médiích
Koucká, Anna ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Skalický, Matěj (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje fenoménu podcastingu, který v posledních letech začal vstupovat nejen do tradičních médií, ale i do celé společnosti. Popisuje vznik, vývoj a určité charakteristiky tohoto fenoménu, ale zabývá se i motivacemi, které k jeho tvorbě či poslechu mají tvůrci i posluchači. Výzkumná část práce se pak zaměřuje na pohled, jaký na vliv podcastu v médií, firmách či politice, monetizaci obsahu či současný stav české podcastové scény mají tvůrci z médií, autoři, kteří nahrávají nezávislé podcasty i majitelé různých studií, které poskytují služby spojené s podcastingem. Tento výzkum proběhl formou sedmnácti rozhovorů. V neposlední řadě je také součástí výzkumné části dotazník, který zkoumal věkové i demografické rozložení posluchačů podcastů, jejich návyky či názory na jednotlivá témata, která se v souvislosti s podcastingem nabízejí. Práce nastiňuje možný vývoj tohoto fenoménu v budoucnosti a také poodhaluje názory, které na podcasting mají jednotliví tvůrci či lidé, kteří se podcasty zabývají.
Sakrální objekty jako fenomén kulturní krajiny ČR
Koutná, Kristýna
Bakalářská práce Sakrální objekty jak fenomén kulturní krajiny ČR se zaměřuje na význam sakrálních objektů a církevních staveb, sleduje historický a náboženský kontext umisťování v krajině. Práce je dělená do několika částí. První částí je literární přehled, který slouží jako uvedení do problematiky. Podává přehled a dostupné literatuře, autorech z oboru, vysvětluje základní pojmy. Úkolem první části je také nastínit historické souvislosti a současný stav kulturní krajiny v České republice. Jmenuje možnosti ochrany sakrálních objektů v českém státě. Druhá část je případová studie, tedy aplikace první části na modelové území. Zpracováno bylo necelé katastrální území Králík ležící ve Východních Čechách. Jako modelové bylo zvoleno pro množství sakrálních objektů a poutní komplex na Hoře Matky Boží s klášterem. Výsledky získané terénním průzkumem a studiem oblasti jsou využity při návrhu vhodných opatření pro obnovu a ochranu těchto památek včetně jejich vegetačních doprovodů. Výsledky jsou shrnuty do dvou tabulek, a to do analytické, která popisuje vlastnosti objektu a základní údaje, a do hodnotové. V té je k nalezení stav památek a návrh na jejich obnovu. Jednotlivé sakrální objekty jsou doloženy vlastními fotografiemi.
Komparace originálního zvuku a českého dabingu v seriálu Přátelé
Votlučková, Kristýna ; Křemen, Pavel (vedoucí práce) ; Lebedová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce Komparace originálního zvuku a českého dabingu v seriálu Přátelé se zabývá analyzováním rozdílů v originálním znění a v dabingu amerického seriálu Přátelé. Seriál Přátelé je americký sitkom, který byl vysílaný na televizní stanici NBC od 22. září 1994 do 6. května 2004. Seriál je zaměřený na život šesti přátel ve věku od 20 do 30 let, kteří žijí na Manhattanu v New York City. Během deseti let vysílání obdržel pořad spoustu cen a stal se jedním z nejpopulárnějších televizních pořadů v historii. Seriál se tak stal fenoménem, který dodnes ovlivňuje a baví diváky po celém světě. V České republice se dabovaná verze pořadu začala vysílat v roce 1996 na České televizi. Český dabing seriálu byl režírován Alešem Sobotkou, pod vedením tvůrčí skupiny Aleny Poledňákové a Vladimíra Tišnovského. Existuje mnoho argumentů pro i proti dabování či titulkování televizních pořadů. Jaká metoda překladu bude tedy v zemi použita je ovlivněno složitou řadou faktorů, jako je například cena, dostupnost příslušné technologie, úroveň gramotnosti atd. Celkový význam a kontext může být tedy značně odlišný od originální verze, jedná-li se o překlad dabingový či titulkový. V této práci za pomoci kvantitativních a kvalitativních metod výzkumu analyzuji, zda byl dabing správnou variantou pro překlad seriálu...
Pozice graffiti v českém umění po roce 1989
ZRNA, Adam
Bakalářská práce je tvořena částí teoretickou a částí praktickou. Teoretická část se zabývá výtvarným projevem graffiti v Česku po roce 1989 a jeho průnikem do oficiálního českého umění. Popisuje graffiti jako takové, krátce se věnuje kořenům tohoto fenoménu a jeho vzniku v USA, dále jeho rozšíření v České Republice. Zmiňuje momenty důležité pro vývoj graffiti a jejich odrazy v projevu samotném. Představuje nejdůležitější osobnosti, které se ve své pozdější umělecké tvorbě inspirovali graffiti, čímž zásadně posunuli pozici graffiti v českém umění. Obsahem praktické části je vytvoření modelu sochy inspirované graffiti s návrhem jejího umístění ve veřejném prostoru.
Veganství jako fenomén z pohledu marketingové komunikace
Bártová, Tereza ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Tato bakalářská práce se snaží zkoumat vztah mezi neveganskými spotřebiteli a společnostmi, které zahrnují ve svém portfoliu veganské produkty, dále se zabývá nejčastějšími motivátory, které vedou neveganské spotřebitele k nákupu těchto produktů. Práce se zároveň pokouší zjistit, jaký je názor zmíněných spotřebitelů na současnou komunikaci veganských značek a jakým způsobem by bylo možné tuto komunikaci zlepšit. V první části je stanoven teoretický základ práce a vymezení základních pojmů vztahujících se k veganství a marketingu. Součástí teoretického základu je stručná analýza současné online komunikace a PR aktivit vybraných veganských značek, které působí na českém trhu. Druhá část práce se věnuje praktickému výzkumu a analýze získaných dat. Data byla opatřena na základě polostrukturovaných rozhovorů s vybraným vzorkem 7 respondentů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.