Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv domácí přípravy na školní úspěšnost žáků se specifickými poruchami učení a chování
Fialová, Klementina ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem domácí přípravy na školní úspěšnost žáků se specifickými poruchami učení a chování. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy specifických vývojových poruch školních dovedností. Pojednává o jejich etiologii a diagnostice. Předkládá legislativní úpravy vzdělávání a zahrnuje komplexní reedukační péči školy, která v rámci společného vzdělávání poukazuje na důležitost osobnosti učitele a na vytváření pozitivního klimatu ve třídě. Popisuje rodinu a její funkci ve spojitosti se všemi rizikovými faktory, které ji ovlivňují. Význam domácí přípravy determinuje prostřednictvím konkrétních forem a metod práce s žáky se specifickými poruchami učení a chování. Empirická část diplomové práce je zpracována metodou kvalitativního výzkumu a je výsledkem výzkumného šetření, které se opírá o podrobnou analýzu získaných dat. Stěžejními technikami šetření bylo dlouhodobé strukturované pozorování žáků, analýza spisové dokumentace a rozbor odborných posudků. Toto vše spolu s poskytnutými rozhovory utvořilo komplexní obraz jednotlivých případových studií.
Digitální prostředky domácí přípravy na výuku matematiky metodou CLIL
Šteidl, Martin ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Moraová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce je věnována výuce CLIL, konkrétně v kombinaci s blended learning na druhém stupni základní školy. Východiskem byla úvaha, jak ulehčit přetíženému rozvrhu hodin věnovaných nejazykovým předmětům, ve kterém už nyní mnoho učitelů zápolí o čas s množstvím učiva, které je nutné naučit. Odpovědět na otázku, jak budou reagovat žáci jednoho ročníku tercie, tedy ročníku nižšího osmiletého gymnázia, který odpovídá osmé třídě ZŠ, na maloměstském gymnáziu na nový typ výuky vedené nezvyklou formou, jsem se snažil po provedení výukového experimentu, ve kterém žáci absolvovali hard CLIL výuku vedenou právě formou blended learning. Dostupné zdroje o této problematice jsem zpracoval do podoby teoretické části, která tvoří první část této práce. Věnuje se problematice CLIL, e-lerarningu i vyučování blended learning. Druhou část tvoří příprava výzkumu a třetí jeho realizace. Provedený výzkum sestával z tří hodin prezenční výuky obestavěné bloky e- learningové podpory. Během přípravy a realizace projektu jsem se snažil nacházet zdroje motivace, které by přiměly žáky věnovat svůj mimmoškolní čas učení se. Data pro následnou analýzu jsem sbíral zúčastněným a zprostředkovaným pozorováním, pomocí dotazníků a rozhovory. Interpretace dat byla poměrně složitým úkonem, zejména kvůli nedokonalé zpětné vazbě...
Time management v sekundárním vzdělávání
Mutl, Josef ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Cílem této diplomové práce je analyzovat metody time managementu a jejich uplatnění v sekundárním vzdělávání. Teoretická část práce se zaměřuje na různé metody time managementu, které jsou k dispozici učitelům a žákům v sekundárním vzdělávání. Zvláštní pozornost je věnována zastoupení tohoto tématu v Rámcových vzdělávacích programech (RVP) pro základní vzdělávání, gymnaziální vzdělávání a střední odborné vzdělávání. V praktické části se práce zabývá tím, jak učitelé a žáci tyto metody využívají. Učitelé jsou také dotazováni, jak své znalosti time managementu předávají svým žákům. Výzkum je realizovaný metodou polo-strukturovaných rozhovorů s učiteli a psychology. Z rozhovorů vyplynulo, že se time management na školách systematicky nevyučuje. Výsledkem této diplomové práce je popis užitečných metod a doporučení na jejich praktické uplatnění ve vzdělávacím procesu.
Komunikace a spolupráce školy s rodiči ohledně domácí přípravy žáků
Mrázová, Barbora ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou komunikace a spolupráce školy s rodiči ohledně domácí přípravy. Teoretická část se skládá ze dvou částí. První část je věnována problematice domácí přípravy a domácích úkolů. Zmíněné jsou doporučované podoby domácích úkolů, doporučované postupy jejich zadávání a hodnocení. Neopomenutelnou část tvoří také pozitivní a naopak negativní vlivy domácí přípravy. Druhou část tvoří problematika komunikace a spolupráce školy s rodiči ohledně domácí přípravy. V této části jsou analyzovány možnosti spolupráce školy (učitelů) a rodičů v domácí přípravě žáka. Dále se zabýváme zapojováním rodičů do domácí přípravy, jsou zde zmíněny vhodné postupy a také doporučení pro rodiče. V empirické části práce se zabýváme postoji rodičů, učitelů a dětí k domácí přípravě a domácím úkolům. Hlavní výzkumnou metodou byl zvolen dotazník. Dotazníkové šetření je dále doplněno polostrukturovanými rozhovory s několika respondenty (učiteli a rodiči). Výsledky výzkumného šetření ukazují, že učitelé mají k domácí přípravě a domácím úkolům kladný postoj a upozorňují především na důležitost pro žáky. Rodiče a děti zaujímají spíše postoj neutrální. Většina rodičů zároveň vyjádřila svůj nesouhlas s tím, že by dětem domácí úkoly nebyly vůbec zadávány.
Domácí příprava nadaného žáka
Voráčková, Simona ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá domácí přípravou nadaného žáka. Práce je rozdělena na dvě části a to část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena především na vysvětlení základních pojmů souvisejících s touto problematikou, charakteristiku, identifikaci a diagnostiku nadaného žáka a jejich možnostem vzdělávání. Teoretickou část uzavírá kapitola o domácí přípravě. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum s cílem zjistit domácí přípravu nadaného žáka, její specifika a zjistit využívané materiály a pomůcky, které žáci využívají. V praktické části je použitá strategie výzkumu kazuistika a výzkumná metoda polostruktorovaného rozhovoru. Klíčová slova Nadaný žák, domácí příprava, inteligence, diagnostika nadání, možnosti vzdělávání
Domácí příprava žáků
Kubátová, Stanislava ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem domácí přípravy žáků na základní škole. Cílem práce je zjištění postoje respondentů - žáků, rodičů a učitelů - k problematice domácích úkolů. V teoretické části diplomové práce se zabýváme spoluprací rodiny a školy, především zapojováním rodičů do této problematiky Dále se věnujeme domácí přípravě jako organizační formě výuky, typům a formám domácích úkolů. V empirické části se zabýváme postoji učitelů, rodičů a dětí k domácím úkolům. Hlavními oblastmi výzkumu jsou důležitost, typy, formy, individualizace, hodnocení a nesplnění domácích úkolů. Dále se zajímáme o postoje k domácím úkolům na prvním a druhém stupni základní školy. Výzkum je koncipován jako kvalitativně - kvantitativní. V kvalitativní části se tématu věnujeme z pohledu rodičů a dětí, v kvantitativní části z pohledu učitelů. K výzkumu, který má podobu smíšeného designu, je zde použita forma dotazníků a forma polostrukturovaného interview.
Domácí příprava žáků mladšího školního věku na školu
Tomanová, Kateřina ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem domácí přípravy na školu žáků mladšího školního věku, zejména součinností školy, rodičů a dítěte v procesu domácí přípravy. V teoretické části diplomové práce se zabýváme vztahem dospělých a dětí v historii. Dále se zabýváme socializací dítěte a vývojovými aspekty v předškolním a mladším školním věku. V dalších kapitolách se věnujeme nástupu dítěte do školy, školnímu vzdělávání a domácí přípravě dětí mladšího školního věku z hlediska spolupráce školy, rodiny a dítěte. V empirické části se zabýváme postoji dětí a jejich rodičů k domácí přípravě a zapojení se rodičů do domácí přípravy v první a druhé třídě. Zajímáme se zejména o rozdíl či shodu v dané problematice u žáků prvních a druhých tříd. Výzkum je koncipovaný jako kvalitativně - kvantitativní. V kvalitativní části se tématu věnujeme z pohledu dětí, v kvantitativní části z pohledu dětí a jejich rodičů. Diplomová práce je součástí studie podporované GA ČR č. GAČR 406/04/0316, který realizuje katedra Psychologie na Filozofické fakultě, Univerzity Karlovy. Klíčová slova: domácí příprava, domácí úkoly, zapojení rodičů, spolupráce, rodiče, žák, škola, mladší školní věk.
Pomoc rodičů s domácí přípravou dítěte do školy
TOMÁŠKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá tématem pomoci rodičů s domácí přípravou dítěte do školy. Celá práce je členěna na dvě hlavní části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá obecně zadáváním domácích úkolů, způsoby jejich vypracovávání, mezinárodním i historickým kontextem. Dále jsou v teoretické části popsány metody výběru výzkumného vzorku, metody sběru, analýzy a vyhodnocování dat. Praktická část je věnována výzkumu pěti rodin, se kterými byly vedeny hloubkové polostrukturované rozhovory. Praktická část je zpracována formou mnohonásobných kazuistik.
Domácí příprava dítěte s handicapem na vyučování.
VÁCLAVÍKOVÁ, Pavla
Diplomová práce se zabývá domácí přípravou dětí s handicapem na vyučování. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zabývá základními pojmy, které se týkají specifických poruch učení, etiologií a projevy jednotlivých specifických poruch učení. Dále pak poradenskou podporou pro děti se specifickými poruchami a jejich rodiče, diagnostikou a reedukací specifických poruch učení. V teoretické části je také uvedena domácí příprava. Zde jsem se snažila uvést koncepce domácí přípravy, jakou roli mají rodiče v domácí přípravě. Dále pak psychohygienu a metodiku domácí přípravy. Praktická část navazuje na část teoretickou. Praktická část je věnována samotnému výzkumu. Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit, jak se děti s diagnózou specifické poruchy učení doma připravují na vyučování. Ke splnění cíle byla využita kvantitativní metoda šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.