Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Problematika vizuálního vnímání v díle Reného Magritta
VANDERKOVÁ, Andrea
Tato práce poskytuje podrobnou analýzu tří děl Reného Magritta na myšlenkovém pozadí studií vizuální kultury a sémiotiky. Vzhledem k tomu, že se tyto disciplíny na našem území teprve etablují, je první část práce věnována vytvoření teoretického rámce, pro interpretaci Magrittových děl. Kromě této části, věnované obecně problematice lidského vnímání obrazů, se předložená práce věnuje jednak dynamice vztahu slova a obrazu, která ovlivnila Magrittovo dílo, a jednak samotné interpretaci vybraných děl. Na základě interpretace Magrittových děl se snažím osvětlit způsob, jakým si vytváříme názor na zobrazení a jak hodnotíme okolní svět skrze ně.
Fenomén video tutoriálů na YouTube
Hora, Samuel ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá fenoménem video tutoriálů nahrávaných na YouTube, v současnosti nejnavštěvovanější server pro sledování a sdílení videí. Termínem tutoriál je odkazováno ke specifickému video obsahu instruktážní povahy, jehož hlavním účelem je názorně, krok za krokem ukázat postup určité činnosti, která obvykle vyžaduje osvojení si jisté míry odborných znalostí či dovedností. Pozornost je přitom blíže věnována tutoriálům grafické a výtvarnické povahy. Hlavním cílem práce je zodpovědět otázku, jaké mohou mít internetoví uživatelé motivace jednak k recepci, jednak k vlastní produkci tutoriálů. Jinými slovy, práce se zaměřuje na pátrání po co nejvíce možných motivech, které vedou jedince k vyhledávání a k natáčení tohoto specifického druhu mediálního obsahu. To vyžaduje zkoumat danou oblast ze dvou rozdílných perspektiv: z perspektivy přijímajících diváků a z perspektivy produkujících video tvůrců. Těmto dvěma perspektivám je podřízena celková struktura práce. V první části je pojednáno o příslušných teoretických konceptech, které s recepcí a s produkcí tutoriálů nějakým způsobem souvisí, zatímco v druhé praktické části práce jsou již představeny objevené kategorie motivací.
Vztah mezi literárním dílem a jeho filmovou adaptací v představách žáků ZŠ
DOBROVOLNÁ, Kristýna
Současná doba zapříčinila rychlý rozvoj technologií, díky kterým můžeme k výuce snadno využít filmy (filmové adaptace literárních děl) nebo hudbu (soundtracky). V diplomové práci se budu věnovat filmovým adaptacím literárních děl a specifikům filmových adaptací určených dětskému divákovi. Zaměřím se také na jejich didaktické využití. V praktické části budu pomocí mnou sestavených dotazníků zjišťovat, zda se děti považují za čtenáře, diváky nebo za obojí. Zda jsou si žáci vědomi rozdílů mezi knihou a její adaptací, případně jakých rozdílů jsou si vědomi, a jestli je tedy možné najít souvislost mezi jejich vztahem ke čtenářství a diváctví.
Porovnání filmové cenzury v USA a Čechách
Blahová, Deborah ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Kepka, Ondřej (oponent)
Tato práce porovnává filmovou cenzuru ve Spojených státech amerických a Čechách. Teoretická část definuje cenzuru, popisuje druhy cenzury a pojednává o historii filmové cenzury. Poukazuje na rozdílný důvod cenzury ve filmu v USA a na našem území. V praktické části jsou ukázány rozdíly mezi českou a americkou cenzurou na konkrétním snímku. Dále je ukázán vliv cenzury na diváka pomocí autorovi cenzury filmu Spalující touha. Na tomto příkladu bylo ukázáno, jak by vypadala historická cenzura v moderní době.
Divadlo F. X. Kalby
Zaplatílková Hutařová, Vanda ; Topolová, Barbara (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Tato práce se zabývá působením mladého uměleckého souboru, který si říká Divadlo F. X. Kalby a vznikl jako neoficiální odnož libereckého Divadla F. X. Šaldy. Cílem práce je vytvořit komplexní portrét této skupiny, proto jsem práci rozdělila na tři části. V první z nich jsem se zabývala vznikem a obecnou charakteristikou Divadla F. X. Kalby, v druhé tvorbou skupiny a jejími specifiky a ve třetí se pokouším nalézt typického diváka a vysledovat, jak si jej soubor získal a jak s ním komunikuje. K vytvoření profilu Divadla F. X. Kalby jsem získávala informace prostřednictvím interview s herci, z internetových a novinových recenzí a zpráv, z publikace DIVADLO FXKALBY sestavené fotografem a novinářem Romanem Dobešem, ze scénářů a nahrávek poskytnutých souborem, pomocí vlastního dotazníku pro diváky umístěného na Facebooku či zasílaného emaily, a také z diskuze s dramaturgem Šaldova divadla Michalem Syrovátkou. Získaný materiál jsem pak srovnávala s odbornou literaturou věnující se především formám soudobého divadla. Klíčová slova: Divadlo F. X. Kalby, oblastní divadlo, generační divadlo, způsob inscenování, divák
Marketingový výzkum motivace k návštěvnosti fanoušků FK Dukla Praha na zápasech
Husák, Lukáš ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent)
Název: Marketingový výzkum motivace k návštěvnosti fanoušků FK Dukla Praha na zápasech Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit na základě marketingového výzkumu příčiny nízké návštěvnosti na domácích zápasech FK Dukla Praha. Metody: Marketingový výzkum se skládá z kvalitativních metod. K získání potřebných dat byla použita metoda elektronického dotazníku, osobního dotazování a interview. Dotazování fanoušků FK Dukla Praha probíhalo pomocí elektronického dotazníku zveřejněného na serveru Vyplňto.cz. Při měření motivačních faktoru u fanoušků FK Dukla Praha byla využita část dotazníku od Al-Thibiti (2004). Dotazování veřejnosti proběhlo formou osobního dotazování. Interview bylo realizováno hloubkovým individuálním rozhovorem a bylo provedeno s marketingovým manažerem Ing. Vladimírem Šmírem. Pro interpretaci získaných dat byla provedena statistická analýza. Výsledky: Výsledky výzkumu ukázaly mnoho příčin, které odrazují fotbalové diváky navštívit fotbalová utkání FK Dukla Praha. Největšími příčinami jsou nevyhovující termíny a čas utkání, odliv jedné generace fanoušků FK Dukla Praha, nevyhovující stadion, herní kvalita a špatný přístup na stadion. Klub má o příčinách dostatečné informace a v současné době se snaží nepříznivou situaci napravit. Klíčová slova: motivace, fanoušek, divák, fotbal,...
Marketingová komunikace AC Sparta Praha
Fanta, Jan ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Marketingová komunikace AC Sparta Praha Cíle: Hlavním cílem této práce je analýza současného stavu marketingové komunikace s diváky AC Sparta Praha, odhalení nedostatků a vypracování návrhu na zlepšení marketingové komunikace s diváky tohoto klubu. Metody: V této práci byly použity metody případové studie, analýzy dostupných dokumentů a textů, a strukturovaného rozhovoru s ředitelem marketingu a s ředitelem komunikace a public relations AC Sparta Praha. Výsledky: Při analýze marketingové komunikace s fanoušky AC Sparta Praha bylo zjištěno, že může být o některé projekty doplněna. Návrh se držel nastaveného konceptu marketingové komunikace, jelikož jsem v něm neodhalil větší nedostatky. Návrh vychází z možností klubu tak, aby byl realizovatelný. Klíčová slova: sportovní marketing, fotbal, komunikační strategie, sociální sítě, divák
Gombrichova teorie recepce zobrazivých uměleckých děl
Fejfarová, Tereza ; Ševčík, Miloš (vedoucí práce) ; Kubalík, Štěpán (oponent)
Cílem této práce je představení názorů E. H. Gombricha na podstatu recepce děl zobrazivých umění. V úvodu práce jsou popsány momenty Gombrichova života, které přispěly k formování jeho názorů na toto téma. Následně se soustředím na samotný Gombrichův koncept recepce zobrazivých uměleckých děl. Práce je členěna na tři části, ve kterých jsou Gombrichovy úvahy o recepci tematizovány. První část představuje úvahy o podílu diváka v procesu recepce uměleckého díla. V této části je demonstrováno, že těžiště Gombrichových názorů tvoří rozlišení dvou sfér: "vidění" a "vědění". Druhý okruh, ve kterém Gombrichův koncept recepce tematizuji, představuje jeho názory na roli umělce a zabývá se způsobem a limity umělecké tvorby. Ve třetí části jsou popsány Gombrichovy úváhy o vývoji recepce ve vztahu k historickým proměnám umělecké funkce. Práce analyzuje Gombrichovu tezi, že vědění, zkušenost a paměť mají rozhodující vliv na vnímání, interpretaci a samotnou tvorbu uměleckého díla. V závěru práce parafrázuji Gombrichovy úvahy o perspektivním zobrazení a sleduji návaznost úvah Nelsona Goodmana, který Gombrichovo stanovisko kritizuje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.