Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modelování pohybu osob v intravilánu města
Šenovská, Eliška ; Apeltauer, Tomáš (oponent) ; Okřinová, Petra (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na posouzení možnosti umístění venkovních posezení do Masarykovy ulice v městě Brně, tak aby nebyl negativně ovlivněn pohyb osob touto pěší zónou. Cílem práce je porovnání několika variantních scénářů, které vychází ze současného stavu a následné doplnění o vliv dopravy, proudění chodců a různá geometrická uspořádání. Závěrem je určení, u kterých restauračních podniků by byla možnost doplnění zahrádek do koridoru Masarykovy ulice.
Skrytá avantgarda. Próza české poválečné avantgardy mezi individualismem a kolektivismem
Malá, Zuzana ; Janoušek, Pavel (vedoucí práce) ; Hrbata, Zdeněk (oponent) ; Flaišman, Jiří (oponent)
v českém jazyce Předmětem předkládané práce je česká poválečná avantgarda a její próza v širším evropském kontextu. Kladli jsme si za cíl rozšířit literárněhistorické pole vřazením do výkladového rámce předpoetistické avantgardy žánru povídky a jeho autorů, ať už přehlížených, či zapomenutých, nebo známých spíše pro jejich básnickou tvorbu. Obohacení výkladu o nový žánr (povídka) a s tím i o celou řadu autorů nám dovolilo dynamizovat kanonický obraz dané epochy a zproblematizovat základní opozice expresionismus × avantgarda, a především individualismus × kolektivismus. Opozici individualismus × kolektivismus, která dle našeho názoru organizuje dobový poválečný literární diskurs, představujeme jako hlavní spojnici české poválečné avantgardy s evropským děním (kolektiv a jedna z jeho manifestací, dav, jako jedno z hlavních témat moderny a avantgardy). V rámci této opozice interpretujeme rovněž prózy francouzského unanimismu jakožto hlavního inspiračního zdroje české poválečné avantgardy a její (kolektivistické) prózy.
Eufunkce a dysfunkce v teoriích kolektivního jednání
Kinská, Michaela ; Maslowski, Nicolas (vedoucí práce) ; Německý, Marek (oponent)
V práci se zabýváme teoriemi kolektivního jednání. Pro kategorizaci badatelů používáme poznatky z funkcionalistického přístupu. Cílem práce je podat přehled sociologů zabývajících se teoriemi kolektivního jednání, tj. různými formami kolektivního jednání. Hlavní pro tuto práci je pojetí funkce a její rozdělení na eufunkci a dysfunkci jako dva póly. Badatelé se k těmto pólům přibližují. V rámci zařazení badatelů v těchto pólech se ještě zabýváme dalšími charakteristikami, které je spojují nebo odlišují. V prvních kapitolách práce se zabýváme funkcionalistickým pojetím a teoriemi kolektivního jednání. V následující kapitole se již zabýváme funkcionalistickou kategorizací a dalšími charakteristikami badatelů. Kapitola se dělí na dvě části, které odpovídají dvěma funkcionalistickým pojmům, tj. eufunkce a dysfunkce. Klíčová slova funkcionalismus, kolektivní jednání, eufunkce, dysfunkce, dav, sociální hnutí, revoluce, R. K. Merton, T. Parsons
Dav a masa v umění. Multiplicita v díle Ivana Kafky
Bartlová, Anežka ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent)
Ve své práci jsem se věnovala umění Ivana Kafky z hlediska fungování multiplicity. Na základě podrobnějšího průzkumu charakteru Kafkových děl jsem dospěla k vymezení důležitých aspektů v jeho tvorbě: práce s časem, místem a multiplicitou. První a druhý aspekt jsem v práci krátce zanalyzovala. Multiplicitu jako širší fenomén jsem definovala pomocí kategorií, vytvořených pro účely této práce. Tak typ užití multiplicity na způsob masy je charakterizován jako soubor neživotných elementů bez autonomie. Pro multiplicitní zobrazení typu davu je naopak typická vyšší míra individuality jednotlivých částí, které ale zůstávají významotvorným prvkem vzhledem k celku díla. Na základě těchto kategorií jsem se pokusila sestavit diagram, který naznačuje souvislosti mezi charakterem obrazu (jedinečný - multiuplicitní) a typologií vztahů částí k celku (škála možností na ose pojem a jeho protiklad). Aplikací modelu "rozšířeného pole" Rosalind Krauss jsem dospěla k diferenciaci dalších dvou momentů multiplicitních obrazů, a to na principu sériovosti a seriality, kde hlavním vektorem je narativita. Takto charakterizovanou multiplicitu jsem aplikovala na konkrétní díla Ivana Kafky, která jsem vybrala tak, aby skrze příklady bylo možné co nejlépe vysvětlit navržený model vztahů multiplicity a jedinečnosti v umění obecně....
Davové chování včera a dnes: sociologický příspevek ke zkoumání davu se zaměřením na frankofonní oblast a literaturu
Boháčová, Lenka ; Duffková, Jana (vedoucí práce) ; Šubrt, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o studiu davu od 19. století po současnost. Zaměřuje se zejména na francouzské prostředí a zobrazení davu v literatuře. Jde tedy o analýzu sociologickou, obohacenou o literární pohled. Cílem je objasnit historický vývoj studia davu a analyzovat jednotlivé aspekty davu (jeho negativní zobrazení, patologie davu, kolektivní duši, vůdce davu a psychologické jevy jakými jsou sugesce, identifikace a hypnóza). V závěru se práce snaží odpovědět na otázku, zda je studium davu užitečné i pro dnešní společnost.
Predikce vývoje pohybu kurzu na forexu
Balog, Miroslav ; Menšík, Jakub (oponent) ; Budík, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možností predikce vývoje kurzu na forexu. Kombinací Elliottových vln a Fibonacciho posloupnosti zkoumá do jaké míry a v jakých časových horizontech je možné predikovat tento vývoj. Pro potvrzení správnosti predikce je použita fundamentální analýza ve spojení s MACD oscilátorem.
Digitalni marketing a social media v "crowd-funding" kampani.
Malec, Etienne ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Karlíček, Miroslav (oponent)
Cílem práce je zanalyzovat klíčové faktory pro úspěch v digitálním marketingu na kampaně používající crowdfunding platformy , zda tento přístup může ovlivnit jedince k investování do projektu. Co se týká struktury práce , nejprve pojednávám o kořenech crowdfundingu; popisuji různé typy platforem a v jakém kontextu se používají. Ve druhé a třetí části ukazuji, jak crowdfunding podporuje podnikatelské iniciativy a jak digitální marketing ovlivňuje získávání finančních prostředků . Nakonec, díky výzkumu, který byl proveden na 46 respondentech , jsem zanalyzoval chování davu ovlivněného marketingovým přístupem používajícho crowdfunders. Na závěr práce konstatuji, že crowdfunder musí vytvořit projekt s kvalitním obsahem, který bude atraktivní pro lidi, a také zvolit správný přístup a adaptaci crowdfundingových platform a odměn.
Moc medií a jejich vliv chování a postoje lidí
Loucká, Karolína ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na média a jeho vliv na skupiny lidí. Cílem této bakalářské práce je, na základě získaných informací o davu a médiích, ověřit teorii, že média mají moc ovládat davy lidí. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V části teoretické definuji základní pojmy týkající se médií, davu a působení médií na davy. Část praktická je rozdělena na dvě části. V celé praktické části je stěžejním prvkem segment studentů. První část tvoří dotazník, v rámci nějž zjišťuji základní preference a názory studentů na média. Druhou část poté tvoří skupinový rozhovor, který je zaměřen na reklamy. Na závěr práce je shrnutí a zhodnocení celé bakalářské práce.
Psychologie davu a její vliv na jedince
Klimešová, Aneta ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Michálek, Luděk (oponent)
Bakalářská práce se zabývá psychologií davu a jejím vlivem na jedince. Hlavním cílem této práce je na základě pochopení obecných vlastností davu aplikovat tyto znalosti na dav nákupní a stanovit tak faktory, které jedince v nákupním davu nejvíce ovlivňují. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část pojednává o charakteristice hromadného chování, vlastnostech davu a také o faktorech ovlivňující dav z obecného hlediska a z hlediska davu nákupního. Praktická část se zabývá pouze davem nákupním, přičemž se skládá ze dvou částí. První část zahrnuje průzkum, zabývající se davovým chováním při nákupu, a jeho vyhodnocení. Pro průzkum byla použita metoda písemného dotazování respondentů obou pohlaví a všech generací. Následuje druhá část, která na základě porovnání teoretické části, průzkumu a údajů z médií stanovuje faktory ovlivňující chování nákupního davu. Práci uzavírá komplexní zhodnocení celé práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.