Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Navrhování územních celků s využitím pokročilých technologií
Špaček, Jan ; Apeltauer, Tomáš (oponent) ; Remeš, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou navrhování územních celků s ohledem na proudění vzduchu v městské oblasti a vznik UHI (městských tepelných ostrovů). Posuzuje základní aspekty ovlivňující návrh uličního prostoru. Každá stavba, strom, překážka ovlivňuje proudění okolního vzduchu, vytváří oblasti větrného stínu, kde je zvýšená koncentrace znečištěného vzduchu. Vytváří také oblasti se zvýšenou rychlostí vzduchu, které jsou nepříjemné pro pobyt. Pochopením důležitosti této problematiky a jejím začlenění s použitím pokročilých technologií do projektování městských územních celků jsme schopni vytvořit zdravé a příjemné městské prostředí pro pobyt a užívání.
Navrhování územních celků s využitím pokročilých technologií
Nováček, Michal ; Apeltauer, Tomáš (oponent) ; Remeš, Josef (vedoucí práce)
Předmětem práce je definování oslunění, jakožto fyzikálního faktoru ovlivňujícího stavby, z pohledu normových předpisů České republiky. Dále se práce zabývá optimalizací projekčních postupů, a také mírou kvality norem pro oslunění. Závěrem je na konkrétním příkladu zpracována analýza oslunění více způsoby.
Prostorové materiály pro aditivní výrobu ve stavebnictví
Říha, Tomáš ; Apeltauer, Tomáš (oponent) ; Podroužek, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o aditivní výrobě ve stavebnictví a v tomto oboru používaných materiálech. V první části práce je definován 3D tisk, stručně popsána historie této pokrokové technologie a je uveden přehled používaných metod a technologií. Metody tisku jsou rozděleny podle skupenství základního materiálu použitého pro tisk. V další části práce je představeno možné použití aditivní výroby ve stavebním oboru a přehled již realizovaných projektů. Poslední část teoretické části práce představuje kromě materiálů použitelných pro aditivní výrobu ve stavebnictví i pojem prostorové materiály. Prostorové materiály jsou relativně novým pojmem, který zatím není v literatuře dostatečně definován. Jedná se o materiály, které je možné použít pro aplikaci v prostoru, při které lze optimalizovat jejich strukturu a polohu jejich částic. Jsou použitelné například pro vytvoření výplňových 2D struktur, které jsou však vhodné spíše u geometricky jednoduchých a jednoduše zatížených konstrukcí. Vhodnější je použití prostorových materiálů pro vytvoření 3D struktur, které jsou určeny k vyplnění numericky optimalizovaných konstrukcí. Tyto struktury jsou založeny na principu dvojí křivosti a na trojitě periodickém minimálním povrchu (TPMS). V praktické části byl vytvořen návrh stavebního bloku vyplněného 3D gyroidní strukturou, který je určený pro prefabrikaci pomocí aditivní výroby v továrně nebo na místě stavby. Tento návrh reflektuje zvyšující se poptávku po snadné individualizaci staveb a stavebních prvků. Především poptávku po vytvoření konstrukcí tvarově a topologicky optimalizovaných, se vzhledem přizpůsobeným dle přání zákazníka, při současném zachování dostatečné pevnosti.
Mikrosimulace dopravního proudu při liniovém řízení.
Mlčková, Ivana ; Apeltauer, Tomáš (oponent) ; Apeltauer, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce má za úkol ověřit účinnost liniového řízení na daném úseku komunikace. To bylo provedeno pomocí dopravního modelu vytvořeného v programu Aimsun pro dopravní mikrosimulaci. Data získaná z radarových měření byla zpracována a vložena do modelu, kde byly změněny některé parametry, aby model odpovídal stávajícímu stavu na daných komunikacích. Následně v tomtéž modelu bylo navrženo více řešení pomocí liniového řízení a vyhodnocena efektivnost jednotlivých řešení.
Modelování pohybu osob při konání hromadných akcí
Zelinka, Martin ; Apeltauer, Tomáš (oponent) ; Okřinová, Petra (vedoucí práce)
Práce se zabývá pohybem osob při konání hromadných akcí, kde dochází ke kumulaci velkého počtu osob a tedy i ke vzniku rizik spojených s problematikou tzv. měkkého cíle. Studie řeší pohyb osob, zohledňující chování návštěvníků, dále i vliv jednotlivce, dvojice či skupiny a také možný pohyb evakuovaných následující po vzniku kritické události. Předmětem analýzy je mezinárodní folklorní festival v Červeném Kostelci. Cílem práce je optimalizovat uspořádání areálu, kde se koná festival, přilehlých ploch a doprovodných akcí v jeho okolí tak, aby byla zajištěna maximální bezpečnost účastníků a eliminace davových jevů za předpokladu různých scénářů. Jako podklad pro optimalizaci řešení bude sloužit numerický model festivalu se širším okolím, vytvořený softwarovým nástrojem Pathfinder.
Posouzení využití veřejného prostoru náměstí prostřednictvím simulace pohybu osob
Forejtník, Ondřej ; Apeltauer, Tomáš (oponent) ; Uhlík, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se v teoretické části zabývá významem pěší dopravy pro městské prostředí a popisuje princip numerického modelování pohybu osob. V praktické části se bakalářská práce zaměřuje na posouzení veřejného prostoru náměstí Míru v Brně za použití extrakce dat z videozáznamu a numerické simulace pohybu osob. Následuje ověření připravovaného návrhu dopravního řešení a konkrétní doporučení pro pozměnění návrhu. Cílem práce je prozkoumat přínos moderních technologií pro komplexní proces posuzování a navrhování veřejných prostranství.
Simulace evakuace osob ze školského zařízení
Tesař, Martin ; Plášek, Josef (oponent) ; Apeltauer, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá modelací evakuace osob, konkrétně u budovy Gymnázia Řečkovice, Terezy Novákové 2, Brno-Řečkovice. Dále nastiňuje možnosti ohrožení měkkých cílů a jejich následnou ochranu. Model budovy byl tvořen v programu Revit a modelace pohybu osob v programu Pathfinder. V práci srovnávám evakuační procesy za různých podmínek.
Mikroskopické modely dopravy v intravilánu města
Brožek, Jan ; Plášek, Josef (oponent) ; Apeltauer, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá modelováním dopravy jak z pohledu teoretického, tak prak-tického. Za pomocí softwarového nástroje Aimsun byl vytvořen mikroskopický model dopravy pro různé situace, které byly následně mezi sebou porovnány.
Ochrana společensky významných objektů jako měkkých cílů s využitím modelu evakuace
Dobiášová, Lucie ; Apeltauer, Tomáš (oponent) ; Okřinová, Petra (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou ochrany budovy Hlavního nádraží Praha jako měkkého cíle, a běžným provozem v dané prostoru za využití modelu evakuace s důrazem na problematiku bezbariérovosti. Mapování objektu bylo provedeno dle vyhlášky č. 398/2009 Sb. o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb a jejich částí. Přizpůsobení prostředí přítomnosti osob s omezením pohybu a orientace není stále samozřejmostí zejména z pohledu evakuace. Pro pohyb těchto osob je nezbytné zohlednit jejich potřeby a možnosti jak v běžném provozu, tak při evakuaci. Nezanedbatelný vliv na evakuaci mají i sociologické a psychologické aspekty ať už jedince, tak i davu. Pro určení kritických míst daného prostoru bylo využito poznatků z místního šetření, znalostí z oblasti bezbariérovosti staveb, sociologie a psychologie, a speciálních simulačních nástrojů pro modelování pohybu osob. Bylo zjištěno, že prostor je možné optimalizovat pro běžný pohyb osob i pro evakuaci díky detailní analýze výstupů simulace tak, aby splňoval všechny očekávané požadavky bez negativních dopadů zejména v oblasti bezbariérovosti. Podařilo se docílit nového návrh, který zvýší bezpečnost osob s omezením pohybu a orientace za mimořádných situací v budově Hlavního nádraží Praha.
Calibration of the high-speed traffic microsimulation
Korček, Pavol ; Apeltauer, Tomáš (oponent) ; Pospíchal, Jiří (oponent) ; Sekanina, Lukáš (vedoucí práce)
This dissertation thesis is focused on the high-speed simulation of road traffic and its precise calibration with different types of traffic data. The thesis surveys the state of the art in traffic simulation, with a special focus on traffic simulators and the data they utilize. A new traffic microsimulation model inspired by existing cellular automaton-based model is proposed and its features and parameters are discussed. The proposed acceleration techniques allowed the utilization our microsimulation model beyond the real-time simulation even for large scale systems. The complex process of quality assurance is tightly associated with the model calibration. A brand new calibration methodology that is based on the evolutionary algorithms is proposed. It was found that the proposed method does not require a sensitivity analysis. The method is also capable of determining the parameters that are hard to estimate with other well know techniques. The quality of the resulting optimized models was experimentally analyzed and discussed at both the macroscopic and microscopic traffic levels. The method is robust enough to deal with missing samples and other imperfections of the real data. Properties of the proposed model such as the scalability and accuracy were evaluated with respect to the existing solutions, showing a considerable improvement of the state of the art. The software tools that were created within the research are briefly presented. Finally, the thesis also outlines further steps of research and development, especially the use of the proposed tools in practice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.