Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Multilogues on the Now. Vzťahy ne/spôsobilosti a rodu v súčasnom feministickom kurátorstve
Jakalová, Zuzana ; Štefková, Zuzana (oponent) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent) ; Zálešák, Jan (vedoucí práce)
Dizertačná práca Multilogues on the Now. Vzťahy ne/spôsobilosti a rodu v súčasnom feministickom kurátorstve ponúka reflexiu a teoretické rámcovanie kurátorských východísk a metód vyvíjaných a uplatňovaných v priebehu výstavného projektu Multilogues on the Now (2017 - 2022) realizovaného v pražkom Display – sdružení pro výzkum a kolektivní praxi. Prostredníctvom série výstav, diskusií, premietaní, kurátorskej a produkčnej podpory vzniku nových autorských diel, publikácií, zdieľaných jedál a workshopov sa projekt na kurátorskej, inštitucionálnej, umeleckej i diváckej úrovni pokúšal komplexne formulovať otázky spojené s telesnou autonómiou, emancipačnou potrebou sebaurčenia, spoločenskými rámcami a nuancami ne/spôsobilosti a “postihnutia”, vylúčením a diskrimináciou na ich základe, či fyzickou a materiálnou povahou nenormatívnej žitej skúsenosti. Dizertačná práca projekt ukotvuje v kontexte súčasných debát o kurátorskom výskume, intersekcionálnom feministickom kurátorstve a kritických štúdiách postihnutia, a prízvukuje tiež dôležitosť autoteoretických a vtelených (embodied) perspektív na život s chorobou či “postihnutím“ v kurátorskej praxi.
Československá modernistická ilustrace 50. a 60. let 20. století a její vliv na identitu současných českých autorů
Šrámek, Jan ; Horáček, Radek (oponent) ; Sylvestrová, Marta (oponent) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Disertační práce Československá modernistická ilustrace 50. a 60. let 20. století a její vliv na identitu současných českých autorů se zabývá vlivem modernistické ilustrace 50. a 60. let na generaci současných tuzemských autorů zejména v oblasti knižní a časopisecké ilustrace. Společnými znaky pro vybrané současné české a slovenské ilustrátory jsou kromě práce s digitálními nástroji a tzv. vektorovou grafikou také používání vizuálních prvků odkazující do minulosti. Právě pro autory pracující s vektorovou grafikou a digitálními nástroji může československá vizuální kultura 50. a 60. let představovat ideální inspirační zdroj. Práce sleduje na pozadí politické a historické situace v Československu 50. let pozvolný vývoj vizuálního jazyka vycházejícího z moderního umění a jeho opatrné uplatňováni v rozličných oblastech ilustrační tvorby na konci dekády až po komplexní rozšíření modernistické ilustrace v knihách, časopisech a propagačních prostředcích v průběhu 60. let. Věnuje se také v exilu působícímu ilustrátorovi Miroslavu Šaškovi.
Bezpečná místa
Šavarová, Veronika ; Pospiszyl, Tomáš (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je především vztah člověka k prostoru, jež je protkán jistým druhem nostalgie a potřebou vracení se do období autorčina raného dětství. Práce se identifikuje s množstvím přístupů několika uměleckých směrů probíhajících v 1. polovině 20. století, jako např. surrealismus, expresionismus, symbolismus aj. Tyto přístupy se v autorčině práci střetávají a tvoří tak směs vlivů projevující se společně s osobní rovinou ve výsledné práci. Cílem bakalářské práce má být co nejupřímnější a nejvěrohodnější zpřítomnění zobrazovaného místa. Hotové dílo má v divákovi vzbuzovat intenzivní a rozporuplné pocity. Techniku malby shledává autorka jako nejvhodnější médium pro zprostředkování daného tématu.
Návrat z budoucnosti
Langová, Michaela ; Pospiszyl, Tomáš (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Základním kamenem je obecné zobrazování budoucnosti jako světa, který je výrazně odlišný od našeho. Tuto představu o budoucnosti nemůžeme naplnit díky svázání s přítomností. Vnitřní inspirací jsou předměty s nejasnou funkcí vyskytující se v science fiction (Vesmírná odysea a příběhy A. C. Clarka či kultovní Piknik u cesty). Formálně jsou objekty inspirovány různými předměty ze světa scifi (kryptonit, dopravní stroje mimozemšťanů z novější verze Války světů, série Star Treku a jejich transportery apod.). Na tomto pozadí vytvářím objekty minimalistických tvarů s drobnými náznaky funkcí jako svědectví cestovatele do budoucnosti. Základním materiálem je průhledný silikon a LED diody.
Identita uměleckého objektu utvářená akademickým prostředím, k tomuto účelu sloužícím
Jelečková, Olga ; Pospiszyl, Tomáš (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Pomocí zmenšené vymodelované situace ukazuji názor, že svět je hra.
Dokumentární přístupy v pohyblivém obraze v současné umělecké praxi
Bačíková, Alžběta ; PhDr. BcA. Andrea Slováková, Ph.D., MBA (oponent) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Disertační práce se zastřešujícím názvem Dokumentární přístupy v pohyblivém obraze v současné umělecké praxi se zaměřuje na praktický a teoretický průzkum dokumentárních přístupů ve videích a filmech a na poli umění. Všímá si především sebereflexivních strategií vyvolaných kritickým postojem vůči médiu a nedůvěrou v jeho schopnost zprostředkovat skutečnost či pravdu. Pokusy o zprostředkování skutečnosti audiovizuálními prostředky jsou doprovázeny reflexí způsobu, jak k tomu dochází. Práce si všímá rovněž nejistého vztahu dokumentu a pravdy, jak byl v umění artikulován umělkyní a teoretičkou Hito Steyerl. Zkoumaná díla jsou časově vymezena zejména obdobím od počátku nultých let, kdy začala intenzivní reflexe takzvaného dokumentárního obratu, a současností. Výběr příkladů je silně ovlivněn lokální studií izraelského umění ve Videoarchivu CCA v Tel Avivu. Studie videí a filmů, v nichž rezonují témata konfliktu, násilí a traumatu, předurčilo tematické okruhy pro analýzu dokumentárních metod autorů z odlišných kontextů. Ve vybraných dílech si všímám zejména různých podob zcizení a sebereflexivních postupů, jimiž autoři upozorňují na konstruovanost díla nebo na vlastní postupy práce s audiovizuálním materiálem. Jsou stanoveny opakující se formální principy, které dokazují znejistění vztahu dokumentárních formátů a skutečnosti: inscenování reálných událostí nebo záměrné odhalování produkčního aparátu či pozice autora v rámci produkce díla. U popsaných tendencí dochází také k přehodnocení observačních dokumentárních strategií jako zdánlivého protikladu k sebereflexivním formám. Teoretické výstupy jsou doprovázeny autorčinými vlastními uměleckými projekty soustředěnými hlavně na formát dokumentárního portrétu a jeho formální (de)konstrukci. S formálními principy analyzovanými na teoretické rovině je průběžně experimentováno v autorských videích.
Multilogues on the Now. Vzťahy ne/spôsobilosti a rodu v súčasnom feministickom kurátorstve
Jakalová, Zuzana ; Štefková, Zuzana (oponent) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent) ; Zálešák, Jan (vedoucí práce)
Dizertačná práca Multilogues on the Now. Vzťahy ne/spôsobilosti a rodu v súčasnom feministickom kurátorstve ponúka reflexiu a teoretické rámcovanie kurátorských východísk a metód vyvíjaných a uplatňovaných v priebehu výstavného projektu Multilogues on the Now (2017 - 2022) realizovaného v pražkom Display – sdružení pro výzkum a kolektivní praxi. Prostredníctvom série výstav, diskusií, premietaní, kurátorskej a produkčnej podpory vzniku nových autorských diel, publikácií, zdieľaných jedál a workshopov sa projekt na kurátorskej, inštitucionálnej, umeleckej i diváckej úrovni pokúšal komplexne formulovať otázky spojené s telesnou autonómiou, emancipačnou potrebou sebaurčenia, spoločenskými rámcami a nuancami ne/spôsobilosti a “postihnutia”, vylúčením a diskrimináciou na ich základe, či fyzickou a materiálnou povahou nenormatívnej žitej skúsenosti. Dizertačná práca projekt ukotvuje v kontexte súčasných debát o kurátorskom výskume, intersekcionálnom feministickom kurátorstve a kritických štúdiách postihnutia, a prízvukuje tiež dôležitosť autoteoretických a vtelených (embodied) perspektív na život s chorobou či “postihnutím“ v kurátorskej praxi.
Od krajiny k racionalitě - krajinářská východiska českého neokonstruktivismu
Dudr, Karel ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá českými umělci, jejichž dílo implikuje směřování od krajinomalby k racionálním a konstruktivním tendencím. Důraz je přitom položen na čtyři z výrazných konstruktivistů - Zdeňka Sýkoru, Karla Malicha, Vladislava Mirvalda, Kamila Linharta - a jejich výtvarný vývoj do konce 60. letech. Distanc od příkladu meziválečných hnutí a odlišnost od soudobé konstruktivní a racionální tvorby v zahraničí dává o to větší význam vlastnímu krajinářskému východisku, o jehož dosahu na specifičnost díla českých konstruktivně orientovaných tvůrců je v této práci pojednáno. V souvislosti s tím se práce zaměřuje na roli tzv. Salcmanovy školy či skupiny Křižovatka. Pro celostní pohled je však pozornost soustředěna i na autory, kteří svým osobitým přístupem ke konstruktivismu a spletitějším směřováním od krajiny k racionalitě představují širší okruh tohoto fenoménu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Bezpečná místa
Šavarová, Veronika ; Pospiszyl, Tomáš (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je především vztah člověka k prostoru, jež je protkán jistým druhem nostalgie a potřebou vracení se do období autorčina raného dětství. Práce se identifikuje s množstvím přístupů několika uměleckých směrů probíhajících v 1. polovině 20. století, jako např. surrealismus, expresionismus, symbolismus aj. Tyto přístupy se v autorčině práci střetávají a tvoří tak směs vlivů projevující se společně s osobní rovinou ve výsledné práci. Cílem bakalářské práce má být co nejupřímnější a nejvěrohodnější zpřítomnění zobrazovaného místa. Hotové dílo má v divákovi vzbuzovat intenzivní a rozporuplné pocity. Techniku malby shledává autorka jako nejvhodnější médium pro zprostředkování daného tématu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.