Název:
Psychologie davu a její vliv na jedince
Překlad názvu:
Crowd psychology and its impact on individuals
Autoři:
Klimešová, Aneta ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Michálek, Luděk (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá psychologií davu a jejím vlivem na jedince. Hlavním cílem této práce je na základě pochopení obecných vlastností davu aplikovat tyto znalosti na dav nákupní a stanovit tak faktory, které jedince v nákupním davu nejvíce ovlivňují. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část pojednává o charakteristice hromadného chování, vlastnostech davu a také o faktorech ovlivňující dav z obecného hlediska a z hlediska davu nákupního. Praktická část se zabývá pouze davem nákupním, přičemž se skládá ze dvou částí. První část zahrnuje průzkum, zabývající se davovým chováním při nákupu, a jeho vyhodnocení. Pro průzkum byla použita metoda písemného dotazování respondentů obou pohlaví a všech generací. Následuje druhá část, která na základě porovnání teoretické části, průzkumu a údajů z médií stanovuje faktory ovlivňující chování nákupního davu. Práci uzavírá komplexní zhodnocení celé práce.This bachelor thesis deals with the psychology of the crowd and its impact on the individual. The main aim of this work is to understand the general characteristics of the crowd and to apply this knowledge to the shopping crowd and determine the factors that influence an individual in the shopping crowd the most. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part illustrates the characteristics of collective behavior and of the crowd and the factors influencing the crowd in general terms and in terms of the shopping crowd. The practical part is focused on the shopping crowd and is composed of two parts. The first part contains a survey dealing with the mob behavior when purchasing, and its evaluation. The questionnaire of both genders and all age groups was used as a main part of survey. The second part based on outcomes of the theoretical part, survey and data from the media sets the factors influencing the behavior of the shopping crowd. The analysis concludes with a comprehensive evaluation of the thesis.
Klíčová slova:
Dav; Faktory; Jedinec; Masa; Nákupní dav; Crowd; Factors; Individual; Mass; Shopping crowd
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/30884