Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální obraz Tomáše Řepky od hráčské kariéry až po odsouzení
Podolka, Tadeáš ; Macková, Veronika (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz Tomáše Řepky od hráčské kariéry po odsouzení" se zabývá analýzou mediálního obrazu o bývalém fotbalistovi Tomáši Řepkovi. Kvalitativní analýzou zkoumá dvě on-line média, a to bulvární Super.cz a iDnes.cz. Výzkumný vzorek je vymezen obdobími, kdy byla osobnost Tomáše Řepky významně medializována. Nejprve jde o úseky v jeho sportovní kariéře, následně se práce zaměřuje i na jeho působení v osobním životě, jako celebritě. Časové úseky byly vybrány volně - reflektovali posuny ve fotbalovém životě nebo byly uveřejněny nové skutečnosti, které se týkaly jedné z jeho kauz. Práce využívá konkrétních příkladů, na kterých ukazuje proměny v referování o osobě Tomáše Řepky. Pomocí argumentace a citací z uveřejněných článků pak vyvrací či potvrzuje nastavený mediální obraz. V teoretické části se práce zabývá například zpravodajskými hodnotami, nastolováním témat či celebritizací, což je pojem, který se zkoumané osoby přímo týká. Výsledky analýzy pak dokazují proměnu, kterou Tomáš Řepka v médiích prošel od hráčské kariéry po odsouzení.
Celebritizace českých youtuberů a blogerů jako součást propagace českých potravinářských firem
Soukupová, Patricie ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem "Celebritizace českých youtuberů a blogerů jako součást propagace českých potravinářských firem" a snaží se pomocí kvalitativního výzkumu definovat čtyři výzkumné otázky (jednu hlavní a tři vedlejší). Úvodní část této práce poskytuje vysvětlení, proč se liší od původní teze, v níž je i vysvětleno, že pojmenování youtuber, či bloger je shrnuto jednotným označením micro-celebrita. Práce se zabývá zkoumáním pouze jedné sociální sítě - Instagramem, a to kvůli jeho komplexnosti funkcí této platformy a velké oblibě mezi mládeží. Každopádně mládež není jediná věková kategorie, které je věnována pozornost, výzkum se zaměřuje na průřez věkovými kategoriemi. Teoretická i praktický část práce se zaměřuje na způsob interakce mezi micro-celebritou - sledujícími - produktem (či firmou, kterou micro-celebrity propagují), kde jsou jednotlivé interakce popsány i samostatně, například jakým způsobem firma navazuje spolupráci s micro-celebritou. Praktická část práce obsahuje popis představení hlavního sledovaného produktu Coca-Cola, položení výzkumných otázek a průběh kvalitativního výzkumu, který zahrnuje i grafové znázornění. K dokončení výzkumu bylo zapotřebí několika výzkumných metod - dotazníkové šetření, anketa na Insta Stories, vědecké pozorování. Závěr nabízí shrnutí východisek výzkumu.
Padlý sportovní hrdina: Mediální obraz Oscara Pistoria
Beranová, Eva ; Macková, Veronika (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Oscara Pistoria si mnoho lidí pamatuje jako handicapovaného sportovce, který dostal možnost závodit s nehandicapovanými závodníky. Díky jeho výsledkům, píli a vytrvalosti byl člověkem, který se dával ve společnosti za vzor. Jeho úspěšnou sportovní kariéru však přerušil případ, který budil emoce jak v zahraničí, tak v České republice. Pistorius zastřelil svou přítelkyni Reevu Steenkampovou ve svém domě v jihoafrické Pretorii. Z oslavovaného sportovce, jenž byl dáván za příklad ostatním, se ze dne na den stal člověk podezřelý z vraždy své partnerky. Pistorius může být nazýván padlým sportovním hrdinou, který zažil ve svém životě velké sportovní úspěchy a slávu, ale také vyšetřování policie, soudy a vězení. S tím vším byl na něho vyvíjen tlak ze strany médií, která se tématu věnovala. Tato diplomová práce má za cíl zmapovat mediální obraz Oscara Pistoria ve vybraných online zpravodajských serverech iSport.cz a iDnes.cz, a odpovědět na otázku, jak se jeho reprezentace v médiích postupně měnila průběhu jednotlivých obdobích. Práce by chtěla také provést reflexi Pistoriova obrazu poté, co byl odsouzen. Pomocí kvalitativní obsahové analýzy budou na konkrétních příkladech vybraných textů interpretovány mýty, rámce a prvky celebritizace typické pro reprezentaci slavných osobností.
Popularizace politiky: Využití prvků popularizace při první prezidentské volební kampani v ČR
Chrtková, Kristýna ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Němec, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je nalézt vybrané prvky popularizace politiky v prezidentské kampani před první přímou volbou českého prezidenta v roce 2013. Empirická část práce popisuje, jaké prvky popularizace politiky se v médiích objevily, ve kterých mediálních formátech se nejvíce uplatnily, a ve kterých prezidentských kampaních oficiálních kandidátů byly použity. Práce řeší, zda předvolební kampaň proběhla v typicky nepolitickém prostředí. Výzkum je proto omezen na lifestylové a odborné časopisy, televizní a rozhlasové talk show a příspěvky v internetovém prostředí a na sociální síti Facebook.
Na cestě k personalizaci? Analýza komunikace lídrů politických stran na sociálních sítích
Bartůněk, Michal ; Štětka, Václav (vedoucí práce) ; Zápotocký, Jan (oponent)
Internet, potažmo sociální sítě, hrají v současné politické komunikaci zásadní roli. Na západ od České republiky k tomuto zjištění přispěly americké prezidentské volby z roku 2008, ve kterých Barack Obama zvítězil i díky masivní kampani na sociálních sítích. V našem prostředí rozptýlily jakékoliv pochyby v tomto směru prezidentské volby v lednu 2013. Pozornost vědců se však upírá především na analýzu online komunikace v době volební kampaně a stranou zájmu zůstává komunikace v mezivolebním období. Předkládaná bakalářská práce si klade za cíl analyzovat právě komunikaci v období, kdy žádná volební kampaň neprobíhá. Nesoustředí se na politické strany, jak bývá v českém politickém prostoru zvykem, ale snaží se aplikovat koncept personalizace na komunikaci konkrétních politických lídrů. Prostřednictvím analýzy dat nashromážděných z facebookových profilů šesti předsedů českých politických stran se snažíme postihnout charakter a základní trendy politické komunikace lídrů na sociálních sítích. Vedle popsání a porovnání chování jednotlivých politiků si práce klade za cíl vyvodit obecnější závěry vyplývající z aplikace konceptu personalizace na zkoumaný vzorek.
Celebritizace zpravodajství a publicistiky v českých komerčních televizích
Hložková, Dominika ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce "Celebritizace zpravodajství a publicistiky v českých komerčních televizích" pojednává o rozrůstajícím se trendu obsazování postů moderátorů zpravodajských relací a publicistických pořadů celebritami. Entertainizace a celebritizace zpravodajství nastolují otázku, zda mají tyto fenomény podíl na (de)profesionalizaci novinářského povolání. Posun v designu hlavních tváří zpravodajských relací je znatelný, proto si tato práce klade za cíl zjistit, jaké důsledky s sebou přináší nástup celebrit na pozice hlasatelů. Analýza je zaměřena na moderátory soukromých televizních vysílatelů (Prima, Nova, Barrandov), kteří danou pozici získali bez předchozích zkušeností v médiích a bez vzdělání v oboru. Po teoretickém úvodu, ve kterém jsou představeny požadavky na televizního moderátora a vysvětleny termíny profesionalizace a celebritizace, je objasněna volba sledovaných moderátorů, stejně jako zvolená metoda zkoumání. Tou je kvalitativní obsahová analýza, jež se zaměřuje převážně na lingvistickou stránku projevu mluvčích a na jejich nonverbální komunikaci.
Vývoj mediálního obrazu Jaromíra Jágra mezi lety 1994-2014
Suchan, František ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje analýze mediálního obrazu hokejisty Jaromíra Jágra v průběhu uplynulých 20 let (1994 - 2014), kdy byl výraznou postavou české hokejové reprezentace i jedním z nejúspěšnějších z nejvýraznějších sportovců země. Kvalitativní analýze podrobuje texty především ze tří významných novinových titulů (Sport, Mladá Fronta DNES, Blesk) doplněné příklady z knih a televizních pořadů. Výzkumný vzorek je vymezen obdobími, v nichž byla osoba Jaromíra Jágra díky událostem především v jeho sportovní kariéře výrazně medializována. Rozdělení časových úseků je pouze volné a váže se zejména k významným turnajům hokejového národního týmu či změnám Jágrova působiště. Práce za pomoci konkrétních příkladů z jednotlivých časových period popisuje vývoj způsobu, jakým bylo o Jágrovi v tuzemských masových médiích referováno. Z hlediska mediální teorie zařazuje analyzované mediální projevy do souvislostí za pomoci identifikace zpravodajských mýtů a prvků celebritizace v textech obsažených. Za jejich pomoci se náhled na Jágra v daných obdobích utváří rozdílně. Závěry analýzy dokazují, že mediální obraz Jaromíra Jágra prošel v uvedeném období výraznými proměnami. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mediální obraz Davida Černého a jeho tvorby v českém tisku
Kušiaková, Anna ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz Davida Černého a jeho tvorby v českém tisku" se snaží zachytit mediální obraz současného českého kontroverzního umělce ve vybraných periodikách, tvořený jak samotnými médii, tak i jeho osobou. Pro konkrétní zdokumentování obrazu, jeho proměn a vývoje a zároveň načrtnutí vývoje samotných periodik byla vybrána dvě období; pětileté rozmezí před přelomem milénia (1996-2000) a stejně dlouhé období po přelomu tisíciletí (2006-2010), periodika byla vybírána mezi nejčtenějšími deníky (MF DNES, Lidové noviny, Hospodářské noviny a Blesk) a týdeníky (Reflex, Respekt a Týden). V první části práce je načrtnut životopis Davida Černého a jeho tvorba, stejně jako některé vývojové tendence médií po roce 1989. Cílem druhé části práce je zaměřit se na konkrétní období a osobnost ve sledovaných titulech a z nalezených článků se pokusit zachytit mediální obraz Davida Černého a popsat, jak se proměňoval, jak se měnil projev sledovaného umělce a k jakým změnám docházelo u tištěných médií. David Černý je významným českým umělcem a vzhledem k tomu, že se nevyskytuje příliš ucelených publikací, věnujících se blíže jeho kontroverzní osobě a dílu, ráda bych touto prací přispěla ke zkompletování života a díla tohoto umělce, jehož neoddělitelnou součástí jsou právě média.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.