Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Authority and Authorship: James Agee's Let Us Now Praise Famous Men as a Work of Fictocriticism
Childs, Morgan ; Armand, Louis (vedoucí práce) ; Vichnar, David (oponent)
vi Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá knihou Jamese Ageeho Let Us Now Praise Famous Men z roku 1939, v níž se pokouší zhodnotit úlohu tzv. fiktokriticismu pomocí důrazu na nemožnost vypuštění autora z textu. Hlavním argumentem práce je, že fiktokritický text neumožňuje autorovi se z textu vymanit. Přesto, že za předchůdce fiktokriticismu lze považovat mnohé autory z dob před 20.století až po Michela de Montaigne, termín fiktokriticismus vznikl až v druhé polovině 20.století za účelem popisu textů, které se nachází na předělu mezi žánry beletrie a literatury faktu. Ageeho text, jenž se vyvinul z reportáže pro časopis Fortune v sobě mísí prvky delších žurnalistických útvarů s lyrickou poezií a jeho příznačnou, stále se rozvíjející, deníkově laděnou prózou. Takto vyzývá čtenáře k zamyšlení nad tím, které prvky textu mají základ ve skutečnosti a které jsou jednoduše jeho výtvory, či zdali je vůbec možné takové rozlišení učinit. Termín fiktokriticismus lze sice pro účely kritiky Ageeho knihy z roku 1939 použít jen anachronisticky, avšak z perspektivy této práce je jeho těžko klasifikovatelný text pro fiktokriticismus tím ideálním exemplářem. Fiktokriticismus postrádá jednotnou definici, a tudíž analýza Ageeho knihy jako fiktokritického díla závisí na důkladném prostudování historie a lexikálních implikací...
Umělá inteligence a autorské právo
Czichon, Radek ; Petrlík, David (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Umělá inteligence a autorské právo Abstrakt Práce se zabývá vztahem autorského práva a umělé inteligence, jejíž význam v posledních letech neustále roste, a to i v oblasti umění a kreativní činnosti. Hlavní otázkou tohoto konfliktu je, zda mohou být výstupy umělé inteligence autorským dílem, případně kdo je jejich autorem. V první části se práce zabývá dvěma předběžnými otázkami, které je nutné pro zhodnocení hlavní otázky zodpovědět. Nejprve se práce zabývá tím, co to vlastně umělá inteligence je, jak funguje a jaká je její definice. Následně práce posuzuje aktuální právní úpravu, která se vztahuje na umělou inteligenci a její výstupy. V druhé části práce identifikuje českou a unijní právní úpravu autorského díla a jeho pojmových znaků. S tím již souvisí hlavní otázka této práce, tedy zda mohou být tyto pojmové znaky naplněny i výstupy umělé inteligence. Práce k tomuto posouzení používá dva skutečné projekty umělé inteligence z hudebního průmyslu. Největší pozornost je věnována zejména pojmovému znaku tvůrčí činnosti autora, který je pro výstupy umělé inteligence nejvíce problematický. V třetí části se práce zabývá otázkou autorství těchto potenciálních autorských děl. Nejprve je posuzována otázka autorství samotné umělé inteligence. Dále jsou zvažovány možnosti přiznání autorství jedné ze tří fyzických...
Autorskoprávní ochrana architektonického díla, současné vývojové trendy
Güttlerová, Alice ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Název práce Autorskoprávní ochrana architektonickéhodíla, současné vývojové trendy Abstrakt Rigorózní práce se zabývá pojetím a ochranou architektonickéhodíla a vývojovými trendy v této právní oblasti v České republice ve světle platné autorskoprávní úpravy. Architektonickým dílem se rozumí dílo vyjádřené architektonickým výkresem,studií, projektovou dokumentací a případně modelem,přičemž v absolutní většině případů je stavba teprve rozmnoženinouarchitektonickéhodíla.Architektonické dílove formě stavbynelze proto ztotožňovat s legislativnímpojmem architektonickéhodíla ve smyslu autorskéhozákona. Dílo může být chráněno jakodíloarchitektonické pouze vpřípadě,že splňuje autorským zákonem stanovené pojmové znaky autorského díla. Ty jsou definovány jak pozitivním způsobem, tak i negativně, tím, že autorský zákon některá autorská díla z autorskoprávní ochrany vyjímá. Architektonickým dílem dle autorského zákona je umělecké jedinečné dílo, které je výsledkem tvůrčí činnosti autora, a je vyjádřeno v objektivně vnímatelné podobě. Autorské právo nechrání proto architektonické myšlenky(koncept,nápad) samy o sobě, ale jen jejich vyjádření navenek. Kritérium hodnoty díla a jeho společenského významu není pro autorskoprávní ochranu architektonického díla určující. Stejné zákonné pojmové znaky musí splňovat i dílo...
Současné autorské uchopení publicistického žánru filmové recenze
Marek, Jan ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Halada, Andrej (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktuálním pojetím publicistického žánru filmové recenze jejími autory za přihlédnutí k tomu, jak se toto uchopení liší od původního teoretického vymezení útvaru, proč tomu tak je a kam tato žurnalistická tvorba směřuje. Vycházíme z potvrzení hypotézy předchozího bakalářského výzkumu, který potvrdil proměnnou tendenci textů v čase. Kombinací kvantitativní a kvalitativní techniky sběru dat, tedy dotazníkovým šetřením mezi reprezentativním vzorkem současných recenzentů a polostrukturovanými rozhovory s vybranými známými osobnostmi, máme za cíl co nejlépe vystihnout jejich dnešní tvorbu, jakou pro ni mají výbavu a zásady, ale také vlastní autorské názory na to, co je ke psaní hodnocení snímků potřeba a jak se v čase aktualizuje, případně kam spěje.
Fenomén fanfikce v historicko-sociologické perspektivě
Profantová, Daniela ; Šalanda, Bohuslav (vedoucí práce) ; Německý, Marek (oponent)
Fenomén fanfikce v historicko-sociologické Perspektivě Práce představuje fanfikci jako globální fenomén plně rozvinutý a přizpůsobený internetu jako svému vlastnímu prostředí. Fanfikci definuje vztahem k "internetovému fanfikčnímu společenství". Toto společenství charakterizují specifické formy komunikace, z nichž nejdůležitější je zvláštní forma aktivního čtenářství, ve které splývá autor, čtenář a kritik. Současnému plně vyjádřenému a rozvinutému tvaru internetové fanfikce neporozumíme bez zřetele k jejímu vývoji. Ten je spjat s novými formami masového fanouškovství, s fandomy, fanziny a cony a promítá se zásadně do žargonu společenství a trvalosti forem komunikace, které technický vývoj už vlastně antikvoval. Práce diskutuje interpretaci fanfikčního společenství jako subkultury a pojednává komunikační strategie, které udržují depolitizaci a egalitářství fanfikčního společenství a oddělují aktivismus spojený s odmítáním represivního uplatňování autorských práv a omezováním svobody internetu od vlastní fanfikční arény. Interpretuje fanfikční autorství jako jednu z rozmanitých forem autorství, které se rozvinuly v rámci moderního pojetí autorství.
Pojetí současného autora u J. K. Rowlingové
Buchnerová, Jana ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Charvát, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá hledáním pojetí autora v současné době, zkoumané konkrétně u spisovatelky Joanne Kathleen Rowlingové. Teoretická část práce popisuje biografii autorky a mapuje předešlé teorie týkající se pojetí autora a jeho roli v identitě literárního díla. Stěžejními autory teorií jsou Roland Barthes, Michel Foucault, Umberto Eco, jehož pojetí je v práci klíčové. Výzkumná část práce pak mapuje specifika stylu psaní, kterými se autor vyznačuje, a aplikuje je při analýze dvou děl J. K. Rowlingové. Závěrem práce je pak shrnutí výzkumu a pokus o definici pojetí moderního autora. Klíčová slova Autor, autorství, dílo, pseudonym, role autora, styl psaní, J. K. Rowlingová, Robert Galbraith, Roland Barthes, Michel Foucault, Umberto Eco
Otázka autorství online fotografie
Tomášková, Lucie ; Teplá, Jana (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
Tato práce se zabývá otázkou autorství online fotografie. Za účelem řešení této otázky práce vymezuje pojem fotografie z mediálního a právního hlediska a zabývá se etickým a právním aspektem užívání fotografie. Práce se věnuje podstatě autorství a stanovuje veškeré podmínky, jež musí být splněny, aby bylo možné určit vznik autorství. Další část práce je zaměřena na možné způsoby užití online fotografie se souhlasem i bez souhlasu jejího autora, a to v souladu s platnými právními předpisy České republiky. V této části jsou popsány aplikovatelné způsoby užití fotografie - užití pro osobní potřebu, volné užití a zpravodajská licence. Z oblasti užití online fotografie se souhlasem autora je rozebrána smlouva o licenci a s ní související problematika online fotografie poskytnuté fotobankou. Závěrem praktické části se práce v souvislosti s užitím online fotografie stručně věnuje i dosud dostupným rozhodnutím soudů. Závěrečná část práce řeší otázku užívání online fotografie v praxi. Pro tyto účely byla provedena obsahová analýza uvádění autorství fotografií užitých online internetovými stránkami Ihned.cz a Moda.cz, jež byla doplněna vyjádřeními zástupců těchto internetových stránek. Pro uzavření tématu této práce byl dále zkoumán přístup sociálních sítí Facebook a Instagram k online fotografii a jejímu...
Disciplína bez pravidel? Etnografie Dialogického jednání s vnitřním partnerem
Šlédrová, Jasňa ; Stöckelová, Tereza (vedoucí práce) ; Spalová, Barbora (oponent)
Předmětem této práce je Dialogické jednání s vnitřním partnerem, které se prezentuje jako psychosomatická sebepoznávací a seberozvojová disciplína Ivana Vyskočila. Dialogické jednání nahlížím s pomocí tří vymezení objektů - jako sítí, fluidních objektů a ohnivých objektů, pomocí kterých prozkoumávám rozmanité způsoby, kterými dialogické jednání jako disciplína drží svůj tvar. V práci se zabývám vznikem a průběžným znovu-vynalézáním dialogického jednání a prozkoumávám jeho nejednoznačnou vazbu na zakladatele Ivana Vyskočila. Analyzuji stálost a proměnlivost pravidel, které disciplínu utvářejí a vymezují její hranice. Dialogické jednání popisuji jako soubor vztahů mezi měnícími se entitami a realitami přítomnými a nepřítomnými a jako přechody mezi nimi, pro které je významné přeuspořádávání řady jednotlivostí. V práci zachycuji klíčová napětí, která jsou v disciplíně přítomna. Dialogické jednání chce být otevřenou disciplínou bez pravidel, která jsou však v disciplíně přítomná a tendují k ustalování. Otevřenosti je dosahováno prostřednictvím strategií předávání vědění, které mají řád a pravidla destabilizovat. Poznatky a závěry představené v této práci vycházejí ze zúčastněného pozorování na hodinách dialogického jednání, které se odehrávají na Divadelní akademii múzických umění (DAMU), studia...
Authority and Authorship: James Agee's Let Us Now Praise Famous Men as a Work of Fictocriticism
Childs, Morgan ; Armand, Louis (vedoucí práce) ; Vichnar, David (oponent)
vi Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá knihou Jamese Ageeho Let Us Now Praise Famous Men z roku 1939, v níž se pokouší zhodnotit úlohu tzv. fiktokriticismu pomocí důrazu na nemožnost vypuštění autora z textu. Hlavním argumentem práce je, že fiktokritický text neumožňuje autorovi se z textu vymanit. Přesto, že za předchůdce fiktokriticismu lze považovat mnohé autory z dob před 20.století až po Michela de Montaigne, termín fiktokriticismus vznikl až v druhé polovině 20.století za účelem popisu textů, které se nachází na předělu mezi žánry beletrie a literatury faktu. Ageeho text, jenž se vyvinul z reportáže pro časopis Fortune v sobě mísí prvky delších žurnalistických útvarů s lyrickou poezií a jeho příznačnou, stále se rozvíjející, deníkově laděnou prózou. Takto vyzývá čtenáře k zamyšlení nad tím, které prvky textu mají základ ve skutečnosti a které jsou jednoduše jeho výtvory, či zdali je vůbec možné takové rozlišení učinit. Termín fiktokriticismus lze sice pro účely kritiky Ageeho knihy z roku 1939 použít jen anachronisticky, avšak z perspektivy této práce je jeho těžko klasifikovatelný text pro fiktokriticismus tím ideálním exemplářem. Fiktokriticismus postrádá jednotnou definici, a tudíž analýza Ageeho knihy jako fiktokritického díla závisí na důkladném prostudování historie a lexikálních implikací...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.