Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Učitelé jako aktéři vzdělávací politiky: konceptualizace aktérů ve veřejné politice a aplikace vybraných přístupů na příklad učitelů
Mouralová, Magdalena ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Malíková, Ludmila (oponent) ; Winkler, Jiří (oponent)
Dizertační práce má především teoretický charakter a přínos. Předmětem jejího zájmu je pojetí aktérů v klíčových teoretických přístupech soudobé veřejné politiky, které jsou posléze aplikovány na příklad vzdělávací politiky, resp. učitelů jako specifického druhu aktérů. Dizertační práce si klade za cíl: 1) popsat zacházení se slovy "actor" "agent" a "stakeholder" (které jsou do češtiny překládány jako "aktér") v odborných veřejněpolitických textech; 2) představit a porovnat vybrané veřejněpolitické přístupy pracující s aktéry; 3) modelovat použití těchto přístupů na příkladu učitelů (jako aktérů) a politice vnější diferenciace; 4) vytvořit vlastní souhrnný konceptuální rámec pro veřejněpolitický výzkum aktérů. Analytická část dizertační práce je založena na sumativní obsahové analýze veřejněpolitických textů publikovaných ve čtyřech velkých kompendiích veřejné politiky.
Kompetenční model divadelní herecké profese
Bartoš, Vojtěch ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Práce pojednává o kompetencích nezbytných pro výkon povolání divadelní herec/herečka a požadavcích a nárocích na pracovníky v tomto oboru. Cílem práce je vytvoření generického kompetenčního modelu divadelní herecké profese, vhodného pro využívání divadelními organizacemi činoherního zaměření v České republice. Práce přibližuje téma kompetencí a kompetenčního přístupu v personální praxi a věnuje se vybraným teoriím herectví. Na těchto teoretických základech jsou prostřednictvím metody panelu expertů identifikovány kompetence a sestaven generický kompetenční model herecké profese. Klíčová slova: kompetence, kompetenční model, řízení podle kompetencí, herec, herectví, herecká profese, panel expertů, K. S. Stanislavskij
Akční scénografie v Československu, Praha 2012
Frydlová, Veronika ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Koubská, Vlasta (oponent)
"Akční scénografie" je termín, který se poprvé objevil v polovině sedmdesátých let v souvislosti s pořádáním třetího ročníku mezinárodní scénografické soutěže Pražské quadriennale (PQ '75). Sovětský kritik Viktor Berjozkin tak označil nový proud, který se na této přehlídce ve většině národních expozic začal projevovat. Jednalo se o alternativní přístup k divadelnímu prostoru, kdy se programově upouštělo od klasického kukátkového jeviště. Začaly se hledat nové možnosti inscenování v netradičních, mnohdy nedivadelních prostorách, které nabízely větší kontakt s divákem. V estetických přístupech se akční scénografie odvracela od přebujelé výtvarnosti, iluzivnosti, kašírování a složitých technických řešení. Naopak čerpala inspiraci z "chudého umění" (arte povera) a pop-artu. Využívaly se "chudé" - tedy obyčejné- a přírodní materiály (ve velké míře to byla především textilie) a předměty, pocházející z všedního každodenního života. Jednoduchost a přitom nápaditost se staly podstatným požadavkem nové estetiky, stejně jako neustálá konfrontace dramatické a empirické reality. Rekvizity, které se ocitly na jevišti měly být především mnohovýznamové. To znamená, že jeden scénický prvek mohl v průběhu představení pomocí hry herců několikrát změnit svůj význam a funkci. Např. postel se tak stala jídelním stolem,...
Problematika legislativního ukotvení eutanazie v ČR
Vlčkovová, Jana ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
Diplomová práce se zabývá dvěma tématy úzce související s koncem života. V práci se bude pátrat po důvodech a postojích aktérů, kteří se zakotvením eutanazie do českého zákona sympatizují. Klíčovým impulzem ke psaní diplomové práce na téma uzákonění eutanazie bylo otevření diskuze pod vedením Zlatušky prostřednictvím návrhu zákona "Zákon o důstojné smrti". Během psaní diplomové práce se ještě navíc konala 8.3.2017 schůze v poslanecké sněmovně Parlamentu ČR, jejíž iniciátorem byl Milan Hamerský. Jak se níže dovíme, pan Hamerský je asistent pana profesora Zlatušky a jeho jméno s vybraným tématem úzce souvisí. Diplomová práce bude především směřovat ke zjištění, co přesně je důvodem klíčového aktéra pro pokus uzákonění nějaké formy eutanazie. Zda návrh vychází pouze z jejich přesvědčení. Zamysleli jsme se nad důsledky plynoucí z legalizace eutanazie v naší zemi, pokusili jsme se analyzovat důvody, které stály za politickou neprůchodností daného zákona. V závěru diplomové práce bude proveden kvalitativní výzkum formou nestrukturovaného rozhovoru s dvěma skupinami lékařů, délkou profese se od sebe lišící v řádu několik let. Aktéři z lékařských kruhů byli vybráni záměrně, neboť otázka eutanazie patří nejen do prostoru politického, právnického, etického, nýbrž především lékařského. Aktéři se od sebe...
The Symbolism of Colors as a Speculative-Fiction
Špundová, Veronika ; Bena, Julie (oponent) ; Šrámek, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je existenciální dystopickou výpovědí lidského aktéra. Je objektem, do kterého autorka – tvůrce – uživatel – aktér promítá svoje kritické vidění globalizovaného, a přece velmi lokálního světa zmítaného hned několika krizemi zároveň, v němž touží po vymanění se z antropocentrismu nebo po jeho redefinování tak, aby více respektoval širokou paletu ostatních aktérů, na kterých jsme do značné míry závislí. Pokouší se o uchopení reality z nějaké nové perspektivy, i kdyby taková perspektiva měla být pouhou imaginací, spekulativní fikcí, i kdyby se musela vychýlit z obvyklých směrů poznání a konání někam do neznáma, třeba do magického iracionálna. Formálně je předmětem bakalářské práce DIY stan ušitý z upcyklovaných textilních materiálů a vyšívaný ornamenty, symboly a organickými kresebnými výjevy, které mezi sebou utváří různorodé vztahy a narativy. Uvnitř této „outdoor svatyně“ se nachází objekt – totem stojící na stativu, na němž spočívá smartphone, který prostřednictvím aplikace přehrává tři videa zobrazující lidského aktéra v různých zvláštních surreálných situacích.
Učitelé jako aktéři vzdělávací politiky: konceptualizace aktérů ve veřejné politice a aplikace vybraných přístupů na příklad učitelů
Mouralová, Magdalena ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Malíková, Ludmila (oponent) ; Winkler, Jiří (oponent)
Dizertační práce má především teoretický charakter a přínos. Předmětem jejího zájmu je pojetí aktérů v klíčových teoretických přístupech soudobé veřejné politiky, které jsou posléze aplikovány na příklad vzdělávací politiky, resp. učitelů jako specifického druhu aktérů. Dizertační práce si klade za cíl: 1) popsat zacházení se slovy "actor" "agent" a "stakeholder" (které jsou do češtiny překládány jako "aktér") v odborných veřejněpolitických textech; 2) představit a porovnat vybrané veřejněpolitické přístupy pracující s aktéry; 3) modelovat použití těchto přístupů na příkladu učitelů (jako aktérů) a politice vnější diferenciace; 4) vytvořit vlastní souhrnný konceptuální rámec pro veřejněpolitický výzkum aktérů. Analytická část dizertační práce je založena na sumativní obsahové analýze veřejněpolitických textů publikovaných ve čtyřech velkých kompendiích veřejné politiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.